Hop til indhold

Dømmer du andre udfra valg af hund? Hvorfor/hvorfor ikke?


Gæst Zarina
 Share

Recommended Posts

Når jeg ser en fyr med en meget lille-bitte hund, så tænker jeg...hmm bøsse? eller også lufter han kærestens nusser-gøj :oops::lol:

 

Kan ik lade være!! Sys bare at mænd bør have store hunde, som min stedfar sir; du kan jo ik klappe en lille hund uden at den vælter :lol:

 

Sjovt jeg har det lige omvendt. Jeg gik til træning med en fyr, der havde en langhåret gravhund, og han (altså manden) var virkelig maskulin og så godt ud. Han behøvede i hvert fald ikke nogen hund til at stive sin mandighed af :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 433
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Når jeg ser en fyr med en meget lille-bitte hund, så tænker jeg...hmm bøsse? eller også lufter han kærestens nusser-gøj :oops::lol:

 

Kan ik lade være!! Sys bare at mænd bør have store hunde, som min stedfar sir; du kan jo ik klappe en lille hund uden at den vælter :lol:

Martin er vild med schæfere, akitaer, rottweilere, boxere, og.......

 

 

 

 

 

....shih tzu'er!! :lol: Han holder hårdt på at sådan en skal vi have engang :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst deluxious

Jeg var ude og gå tur forleden og jeg kunen altså ikke lade vær med at trække lidt på smilebåndet...

 

Der kommer en lille chi fræsende hen imod mig og min kæreste og gøer som om den var satan selv. Ejeren ? Jo, en meget meget pinlig berørt fyr der undskylder med at det ikke er hans hund, men kærestens ect ect ect.

Han havde virkelig lyst til at grave sig ned kunne man se. Nok ikke så meget pga. gøen, men fordi det formegentlig var et kæmpe hak i hans mandelighed at gå med en lille chi :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Sidste år til udstillingen i vejen mødte jeg en meget lille fin sort toypudel i løveklip og for enden af snoren gik der enKÆMPE muskuløs, skaldet overtatoveret mand:shock: Lad os bare sige jeg ikke var den eneste der vendte mig om mere end én gang....:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst deluxious
Sidste år til udstillingen i vejen mødte jeg en meget lille fin sort toypudel i løveklip og for enden af snoren gik der enKÆMPE muskuløs, skaldet overtatoveret mand:shock: Lad os bare sige jeg ikke var den eneste der vendte mig om mere end én gang....:mrgreen:

 

Hehe, hvor fedt egentlig :mrgreen:.

Lidt ligesom den der reklame med rockerne der sidder i sofaen med deres kæmpe hunde, og så er der en med en gravhund - " Lidt royal har man vel altid lov til at være". Hehe !

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 9 months later...

Jeg synes ikke jeg er fordømmende, men ind i mellem undres jeg over, at folk vælger hunde, som de ikke har kræfter til at holde og oven i købet synes de er så kloge, at de ikke har nødig at gå på kursus.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke jeg er fordømmende, men ind i mellem undres jeg over, at folk vælger hunde, som de ikke har kræfter til at holde og oven i købet synes de er så kloge, at de ikke har nødig at gå på kursus.

 

Er det bedre at købe en lille hund man kan holde og så oven i købet være så klog, at man ikke behøves at gå på kursus ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt nogle gange føle mig fordømt netop også pga. at Pluto endnu er så lille at jeg kan have ham i en taske når jeg køre i tog eller bus.

Men samtidig vil jeg ikke udelukke at jeg ikke nogengange selv kommer til at fordømme lidt, og det skammer jeg mig faktisk over :oops:

 

Det er klart at der er fordomme med hunde, fordi når der er fordomme omkring alt andet hvorfor så ikke også hunde?

 

Og man kan sige at man vælger hund meget ud fra hvordan man selv er som person (tror jeg). Og alt efter hvad man skal bruge hunden til og så er det jo nok meget de samme typer der vælger den samme hund.

 

Og hvad andgår chiuahua så er den jo desvære blevet en modehund med årene (hvilket jeg jo ikke synes nogle hunde bør være), men det gør jo også at man blir sat lidt i en bås hvis man køber en sådan.

 

men jeg prøver da ihærdigt at undgår at sætte folk i bås udfra hvilken hund de har :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke jeg er fordømmende, men ind i mellem undres jeg over, at folk vælger hunde, som de ikke har kræfter til at holde og oven i købet synes de er så kloge, at de ikke har nødig at gå på kursus.

 

Det undrer også mig. Det er et stort ansvar at påtage sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke jeg er fordømmende, men ind i mellem undres jeg over, at folk vælger hunde, som de ikke har kræfter til at holde og oven i købet synes de er så kloge, at de ikke har nødig at gå på kursus.

Hvem skal bedømme hvor stor en race en person må anskaffe sig? Skal en kørestolsbruger ikke have lov til at eje feks en Rottweiler?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det bedre at købe en lille hund man kan holde og så oven i købet være så klog, at man ikke behøves at gå på kursus ?

 

Ja det synes jeg ærlig talt. Det er i alle tilfælde knap så farligt for os andre.;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det bedre at købe en lille hund man kan holde og så oven i købet være så klog, at man ikke behøves at gå på kursus ?

Så du mener ikke at der påhviler ejere af store hunde et større ansvar?.

 

Hvem skal bedømme hvor stor en race en person må anskaffe sig? Skal en kørestolsbruger ikke have lov til at eje feks en Rottweiler?

Jeg må være ualmindelig blind hvis der er nogen der har gjort sig til dommer for det, i denne tråd.

 

Generelt kan en lille uopdragen hund lettere begå sig i samfundet, og er vel også til mindre gene for andre, end en stor uopdragen hund. Kan vi ikke blive enige om det?.

Link til indlæg
Del på andre sites

så dem der ikke kan/gider træne deres hund til at gå pænt skal have en lille hund som kan trække alt det den vil uden ejer bliver revet omkuld?

Næ, de burde købe sig en kat. Men bortset fra det, så skal dèt at man har hund jo ikke genere andre unødigt, og det kan en stor hund som ejeren ikke har styr på, hurtigere gøre end en lille.

hvad så med dem/os der har store hunde som kan rive os rundt hvis de gad?

Ja, de/ I må jo træne hunden til ikke at gide. Hvilket er essensen i dette,... at der skal være mere styr på store hunde og at det kræver mere træning/ opdragelse. F.eks. kan en stor vild unghund let fælde både mennesker og dyr og den risiko er knap så stor med en lille hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så du mener ikke at der påhviler ejere af store hunde et større ansvar?.

 

 

Jeg må være ualmindelig blind hvis der er nogen der har gjort sig til dommer for det, i denne tråd.

 

Generelt kan en lille uopdragen hund lettere begå sig i samfundet, og er vel også til mindre gene for andre, end en stor uopdragen hund. Kan vi ikke blive enige om det?.

nææ, ved ikke om man kan kalde det at gå pænt med sin hund, altså at den ikke trække, et ansvar fra ejeren af, det burde være lige stort uanset hund for hunden og ejerens skyld også.

uanset om jeg ser store eller små hunde der halser afsted i en stram snor tænker jeg da hvorfor folk ikke tager mere "ansvar" og får lært sin hund i det mindste ikke at trække sådan, selvom andre folk føler sig mere "tryg" ved en lille hund der trækker end en stor der kommer imod dem, er det stadigvæk en belastning for hunden uanset racen :-)

 

snakker vi forbi hinanden :hmm: (så er det ikek første gang så :genert)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må være ualmindelig blind hvis der er nogen der har gjort sig til dommer for det, i denne tråd.

Det jeg læser ud af dette

men ind i mellem undres jeg over, at folk vælger hunde, som de ikke har kræfter til at holde

er nærmest en fordømmelse af at have en hund man ikke er fysisk overlegen. Dvs. en person af almindelig bygning og/eller personer med en eller anden form for fysisk handicap ikke er egnet til at eje Berner, sct berner, rottweiler, Leonberger..osv

Generelt kan en lille uopdragen hund lettere begå sig i samfundet, og er vel også til mindre gene for andre, end en stor uopdragen hund. Kan vi ikke blive enige om det?.

Jo det kan vi sagtens blive enige om

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...