Hop til indhold

hjælp!!!


Gæst Luca
 Share

Recommended Posts

Hej... Min labrador på snart 8 mdr. er begyndt at være lidt vild når vi er på gåture fremmede steder. Det skal siges at vi bor på landet og til daglig ikke møder ret mange mennesker eller andre hunde på vores gåture og her er hun meget god til at gå ved min side og vi har fuld kontakt. Vi har gået til hvalpemotivation og skal fortsætte til hundetrænning til foråret. Problemet er at hun er overvildt glad for at se fremmed mennesker når vi går en tur på et fortov i byen, og trækker afsted og hopper op og ned som en glad lille "julegris". Vi har ellers været gode til at tage indtil byen for at se andet trafik,lyde, mennesker m.m., men synes lige pludselig at hun er begyndt at reagere lidt for positivt på alt fremmed vi møder, hvis man kan sige det sådan. Er der nogen der har nogle forslag til at berolige hende lidt, så hun ikke blive så vild.? Det er ligesom om jeg ikke kan få kontakt til hende....

Link til indlæg
Del på andre sites

Du må finde noget der kan fange hendes opmærksomhed, kiks, pølse stykker, pivdyr osv.

Hver gang hun ser noget der gør hende lidt for overglad, hiver du noget frem der er bedre. :cool:

Det er jo af glæde hun reagerer og du må ikke gøre det negativt. Så forstærk det positive ved at have noget der er bedre og husk at rose når hun søger dig.

Men de er nu kære / sjove i den alder :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du er nødt til at lære hende, at du er bossen - det er dig der bestemmer, hvornår hun må kontakte andre. Mit råd kan du læse om på på adressen "tre gang dobbelt-v kochs bindestreg kontor punktum dk" under kategorien "Hund"

Link til indlæg
Del på andre sites

Du må finde noget der kan fange hendes opmærksomhed, kiks, pølse stykker, pivdyr osv.

Hver gang hun ser noget der gør hende lidt for overglad, hiver du noget frem der er bedre. :cool:

Det er jo af glæde hun reagerer og du må ikke gøre det negativt. Så forstærk det positive ved at have noget der er bedre og husk at rose når hun søger dig.

Men de er nu kære / sjove i den alder :roll:

 

:5up:

 

Fang din hunds opmærksom hed når i kan se der kommer nogen i møde, bed hende evt. om at sætte sig ved siden af dig. Når folk har passeret går i videre. Mens i venter kan du lave kontaktøvelser med hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...