Hop til indhold

Hvalpevægt?


Splinten, mor og mig
 Share

Recommended Posts

Nogen, der er skarpere end mig herinde ;o)

 

En kollega har lige hentet en hvalp den 26. december. Hans mor er en Keeshound og faren skulle have været en Japansk Spids.... men er det måske ikke (opdrætter ved det ikke....). Han vejer nu, 8 uger gammel, 6 kg og har meget store poter.... Jeg synes det lyder som meget, Splint vejede 3,7 kg, da hun var i den alder.... (hun vejer 12 kg i dag - og er en meget lille, meget slank border collie)

 

Hvor stor mon bassen bliver?

 

-Trine

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen, der er skarpere end mig herinde ;o)

 

En kollega har lige hentet en hvalp den 26. december. Hans mor er en Keeshound og faren skulle have været en Japansk Spids.... men er det måske ikke (opdrætter ved det ikke....). Han vejer nu, 8 uger gammel, 6 kg og har meget store poter.... Jeg synes det lyder som meget, Splint vejede 3,7 kg, da hun var i den alder.... (hun vejer 12 kg i dag - og er en meget lille, meget slank border collie)

 

Hvor stor mon bassen bliver?

 

-Trine

 

tja, en keeshound er jo en ordentlig basse... måske farener samojede istedet, så er vægten da ikke helt skæv? Jeg vil tro den ender på en voksenvægt på omkring 25 kg... bare sådan et skud på tasken ud fra de hvalpe jeg har kendt og kan huske:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

tja, en keeshound er jo en ordentlig basse... måske farener samojede istedet, så er vægten da ikke helt skæv? Jeg vil tro den ender på en voksenvægt på omkring 25 kg... bare sådan et skud på tasken ud fra de hvalpe jeg har kendt og kan huske:-)

 

Var også mit bud ;o) Kollegaen selv tror det er noget labrador, men sådan én findes der vist ikke i nærheden af opdrætteren ;o) Så vi er lidt på bar bund mht. det fædrene ophav.... Lidt sjovt. Hun har i forvejen en lille, nydelig og meget sød japansk spids blanding - ligner en japansk spids med gyldne pletter ;o)

 

-Trine

Link til indlæg
Del på andre sites

ja han bliver ihvertfald noget større end min :-) hun vejede 2.4 kg da jeg hentede hende og nu 6 mdr gammel vejer hun 7.5 kg.

 

hendes mor var en d/s gårdhund og hendes far en blanding af cocker spaniel og labrador...

 

men labradoren har vi nu ikke set noget til - heller ikke størrelses eller vægtmæssigt... regner ikke med at hun bliver meget større nu...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...