Hop til indhold

Billeder søges!


Gæst Aussies for ever
 Share

Recommended Posts

Gæst Aussies for ever

Jeg sidder her og skal bruge en masse billeder af hunde, der udviser forskellige adfærdsformer - godt nok har jeg selv en flok hunde og deraf mulighed for at tage dem, men mig og et kamera i sådanne situationer :oops:

 

Derfor ville jeg høre om der var nogen er Jer som ligger inde med billeder af hunde i de følge situationer - og som jeg bruge (med behørig photocredit selvfølgelig):

 

Aktiv underkastelse

Passiv underkastelse

Low posture (minder lidt om aktiv underkastelse, men indebære ikke fysisk kontakt mellem hundene)

High posture (dominant holdning)

 

Lick-ups - slikken mod mundvige

 

Alle former for springen op

Alle former for pawing, dvs. at hunden strækker poten mod den anden hund.

 

letten ben - også meget gerne tæver

 

- Og hvis I har andre super gode billeder af adfærd

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sidder her og skal bruge en masse billeder af hunde, der udviser forskellige adfærdsformer - godt nok har jeg selv en flok hunde og deraf mulighed for at tage dem, men mig og et kamera i sådanne situationer :oops:

 

Derfor ville jeg høre om der var nogen er Jer som ligger inde med billeder af hunde i de følge situationer - og som jeg bruge (med behørig photocredit selvfølgelig):

 

Aktiv underkastelse

Passiv underkastelse

Low posture (minder lidt om aktiv underkastelse, men indebære ikke fysisk kontakt mellem hundene)

High posture (dominant holdning)

 

Lick-ups - slikken mod mundvige

 

Alle former for springen op

Alle former for pawing, dvs. at hunden strækker poten mod den anden hund.

 

letten ben - også meget gerne tæver

 

- Og hvis I har andre super gode billeder af adfærd

Uha. Hvad skal de bruges til?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Uha. Hvad skal de bruges til?

åhh ja det var måske en god idé at nævne :oops:

 

De skal bruges i mit speciale. Dette er dog en rimelig offentlig "ting" idet det efter aflevering kan lånes af andre på institutet. Billederne vil også blive brugt i det (offentlige) forsvar.

Billederne vil dog ikke blive offentliggjort på nettet eller noget andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

letten ben - også meget gerne tæver

 

- Og hvis I har andre super gode billeder af adfærd

 

Hæ hæ - det ville blive det nemmeste billed at skaffe (for mig ;-)).

 

Hvis du ikke får et ad anden vej, kan du da sende mig en pb, så skal jeg gå en tur med dyret :mrgreen:

 

Held og lykke med opgaven :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

åhh ja det var måske en god idé at nævne :oops:

 

De skal bruges i mit speciale. Dette er dog en rimelig offentlig "ting" idet det efter aflevering kan lånes af andre på institutet. Billederne vil også blive brugt i det (offentlige) forsvar.

Billederne vil dog ikke blive offentliggjort på nettet eller noget andet.

Det lyder spændene:klap: Til det formål vil jeg gerne donere(:blink:) billeder

Hvor mange skal du bruge og hvor store skal de være?

Link til indlæg
Del på andre sites

Du må gerne se om du kan finde noget her: http://www.hundestjernen.com/images/kursister1107/album/index.html

 

Jeg har flere albums med hunde der leger - skal lige have dem fundet.

 

Her var et: http://home20.inet.tele.dk/digital65/Dogs/album/

 

Et til: http://home20.inet.tele.dk/digital65/Dogs/album2/

 

Og det sidste: http://home20.inet.tele.dk/digital65/Dogs/album3/

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en del af Pelle hvor han viser lick ups mod anden hund, lick ups samt pawing mod mig.

 

Jeg har et hvor han tydeligt viser frustration samt en del legefotos.

 

Og så har jeg dæmpende signaler (gaben, tilbagestrøgne øren) overfor mennesker da han kun var 30 dage gammel

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Super :5up: Hvor er i flittige med kameraet!

 

Tusind tak for alle Jeres billeder. Jeg kigger links mv. igennem snarest.

 

- og i mellem tiden skal I være velkommende til bare at lade dem komme :-D Jeg sætter virkelig pris på det :klap2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Er det voksne hunde du skal bruge?

Voksne, hvalpe, høj opløsning, lav opløsning - så længe billedet er godt, så betyder det ingen ting :-D Jeg er bare glad for at I gider donere billeder til mig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her klare signaler fra Pelle 30 dage gammel - direkte kommunikation og dæmpende gab

 

Nu ved jeg godt det ikke er det tråden handler om. Men hvorfor skulle han føle trang til at dæmpe dig og kunne han reelt ikke bare være træt og gabe?

 

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad der er gået forud for disse billeder ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg godt det ikke er det tråden handler om. Men hvorfor skulle han føle trang til at dæmpe dig og kunne han reelt ikke bare være træt og gabe?

 

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad der er gået forud for disse billeder ;-)

 

Jo det kunne han og jeg kan jo sagtens bilde dig en masse ind :-D

 

På dette tidspunkt ville han gerne ned og var blevet lidt urolig - derefter kom gabet lynhurtigt og så kom han naturligvis ned på gulvet igen.

Derfor og fordi jeg så ham bruge det i andre situationer, vurderer jeg det til at han viser sin begyndende indre "konflikt" ved at gabe.

 

Uden at jeg synes vi skal (over)vurdere de såkaldte dæmpede signaler som havende en reel signalværdi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo det kunne han og jeg kan jo sagtens bilde dig en masse ind :-D

 

På dette tidspunkt ville han gerne ned og var blevet lidt urolig - derefter kom gabet lynhurtigt og så kom han naturligvis ned på gulvet igen.

Derfor og fordi jeg så ham bruge det i andre situationer, vurderer jeg det til at han viser sin begyndende indre "konflikt" ved at gabe.

 

Uden at jeg synes vi skal (over)vurdere de såkaldte dæmpede signaler som havende en reel signalværdi.

 

Takker for svaret :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...