Hop til indhold

Plejefamilie søges


Gæst livs_bailey
 Share

Recommended Posts

Gæst livs_bailey

hej, jeg er helt ny herinde på hundeforum, og så bliver min første tråd ikke en gang brugt til at præsentere min egen hund.

Min far er i øjeblikket indlagt på intensiv og vi ved ikke hvornår eller om han kommer ud derfra.

Vi søger en familie, der kan passe hans hund, Thor, imens. Vi ved godt det vil være lidt mærkeligt lige pludselig kun at have en hund i måske et par uger, men vi synes han har brug for noget selskab og vi børn har ikke mulighed for at tage ham.

Han er en gylden labrador, ca. 2 år gammel, vejer en 35-40 kg, er vant til katte, kan godt lide børn og har ikke alt for megen opdragelse, men det er der råd for, for han er faktisk MEGET lærenem og villig til at lære. Der er intet ondt i ham, han kan bare godt finde på at hoppe op ad en, han elsker bolde og mad og bor mellem Ry og Skanderborg. Han kan godt finde på at gø ad forbigående udenfor, hvis han kan se dem, han kan udmærket være alene. Når der gåes tur med ham trækker han, men vi har en grime, og med den på et par dage, vil han hurtigt vænne sig til ikke at trække.

 

Er I som familie interesseret i at hjælpe Thor er I velkomne til at skrive til mig. Mad bliver finansieret af os, da vi ikke vil have det skal have omkostninger for Jer som plejefamilie. Desuden kan vi selvfølgelig snakke om yderligere betaling, hvis det kan lokke ;)

 

Opholdet hos jer ville kunne vare fra et par uger og et par måneder frem.

 

på forhånd tak for opmærksomheden

 

Mikael

Redigeret af livs_bailey
manglede lige nogle detaljer
Link til indlæg
Del på andre sites

hej, jeg er helt ny herinde på hundeforum, og så bliver min første tråd ikke en gang brugt til at præsentere min egen hund.

Min far er i øjeblikket indlagt på intensiv og vi ved ikke hvornår eller om han kommer ud derfra.

Vi søger en familie, der kan passe hans hund, Thor, imens. Vi ved godt det vil være lidt mærkeligt lige pludselig kun at have en hund i måske et par uger, men vi synes han har brug for noget selskab og vi børn har ikke mulighed for at tage ham.

Han er en gylden labrador, ca. 35-40 kg, er vant til katte, kan godt lide børn og har ikke alt for megen opdragelse, men det er der råd for, for han er faktisk MEGET lærenem og villig til at lære. Der er intet ondt i ham, han kan bare godt finde på at hoppe op ad en, han elsker bolde og mad og bor mellem Ry og Skanderborg.

Er I som familie interesseret i at hjælpe Thor er I velkomne til at skrive til mig. Mad bliver finansieret af os, da vi ikke vil have det skal have omkostninger for Jer som plejefamilie.

Opholdet hos jer ville kunne vare fra et par uger og et par måneder frem.

 

på forhånd tak for opmærksomheden

 

Mikael

 

Jeg kan desværre ikke hjælpe jer i jeres ulykkelige situation men måske skal I indstille jer på at betale for mere, end bare maden. :blink:

 

Hvor gammel er Thor?, kan han være alene hjemme?, kan han med andre hunde?, gøer han meget?, trækker han når han går tur osv?. Det vil folk nok gerne vide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror vi er mange der gerne ville, men af den ene eller den anden årsag ikke kan/tør.

 

Jeg tænker lidt på, hvad med dem der gerne vil være hunde passer/lufter?

 

 

Så som her

 

http://www.hunde-forum.dk/kennel-hundepension/4833-hundepasning-tilbydes.html

 

 

Eller den side der hedder noget med ferie hund? (den kunne jo faktisk være en mulighed)

 

 

Jeg håber i finder en god løsning på jeres problem, og god bedring til patienten :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

hej, jeg er helt ny herinde på hundeforum, og så bliver min første tråd ikke en gang brugt til at præsentere min egen hund.

Min far er i øjeblikket indlagt på intensiv og vi ved ikke hvornår eller om han kommer ud derfra.

Vi søger en familie, der kan passe hans hund, Thor, imens. Vi ved godt det vil være lidt mærkeligt lige pludselig kun at have en hund i måske et par uger, men vi synes han har brug for noget selskab og vi børn har ikke mulighed for at tage ham.

Han er en gylden labrador, ca. 2 år gammel, vejer en 35-40 kg, er vant til katte, kan godt lide børn og har ikke alt for megen opdragelse, men det er der råd for, for han er faktisk MEGET lærenem og villig til at lære. Der er intet ondt i ham, han kan bare godt finde på at hoppe op ad en, han elsker bolde og mad og bor mellem Ry og Skanderborg. Han kan godt finde på at gø ad forbigående udenfor, hvis han kan se dem, han kan udmærket være alene. Når der gåes tur med ham trækker han, men vi har en grime, og med den på et par dage, vil han hurtigt vænne sig til ikke at trække.

 

Er I som familie interesseret i at hjælpe Thor er I velkomne til at skrive til mig. Mad bliver finansieret af os, da vi ikke vil have det skal have omkostninger for Jer som plejefamilie. Desuden kan vi selvfølgelig snakke om yderligere betaling, hvis det kan lokke ;)

 

Opholdet hos jer ville kunne vare fra et par uger og et par måneder frem.

 

på forhånd tak for opmærksomheden

 

Mikael

 

Hej Mikael

 

Hvis du endnu ikke har fundet nogen, der kan passe Thor, kan jeg måske hjælpe dig. Hvordan er han med andre hunde?

 

- Trine

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst livs_bailey

hej Trine, nej jeg har endnu ikke haft heldet med mig:(, har overvejet om dyreinternatet kan passe ham, jeg ved ik om de gør sådan noget. Hvor bor du henne?

Han har aldrig haft problemer med andre hunde andet end gårdejerens golden retriever, men de er begge hanner og bevæger sig indenfor det samme revir, så lidt territorie kamp har der været. Ellers er han godmodig og imødekommende over for de fleste hunde. Hvis du, eller en anden, skulle passe ham, ville jeg selvfølgelig lige tage ham hjem til mig selv et par dage, så han kunne komme ud og møde mange hunde og lære at gå tur. Min far har været så svagt gående, at det ikke har været muligt for ham at gå med hunden.

Men send lige en privat besked, hvis du er interesseret i at hjælpe, det ville være skønt! og tusinde tak for interessen.

jeg sender dig også lige mit telefonnummer.

mange hilsner

Mikael

Link til indlæg
Del på andre sites

hej Trine, nej jeg har endnu ikke haft heldet med mig:(, har overvejet om dyreinternatet kan passe ham, jeg ved ik om de gør sådan noget. Hvor bor du henne?

Han har aldrig haft problemer med andre hunde andet end gårdejerens golden retriever, men de er begge hanner og bevæger sig indenfor det samme revir, så lidt territorie kamp har der været. Ellers er han godmodig og imødekommende over for de fleste hunde. Hvis du, eller en anden, skulle passe ham, ville jeg selvfølgelig lige tage ham hjem til mig selv et par dage, så han kunne komme ud og møde mange hunde og lære at gå tur. Min far har været så svagt gående, at det ikke har været muligt for ham at gå med hunden.

Men send lige en privat besked, hvis du er interesseret i at hjælpe, det ville være skønt! og tusinde tak for interessen.

jeg sender dig også lige mit telefonnummer.

mange hilsner

Mikael

 

 

Hej Mikael

 

Privat besked er sendt tilbage ;o) Jeg tror godt det kan gå.... og det med at han trækker er ikke noget problem, er vant til det ;o) Min kæreste Simon har bestilt labradorhvalp til foråret, så det er en oplagt mulighed for ham, at få prøvet, hvordan det er ;o)

 

-Trine

  • Like 4
Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Mikael

 

Privat besked er sendt tilbage ;o) Jeg tror godt det kan gå.... og det med at han trækker er ikke noget problem, er vant til det ;o) Min kæreste Simon har bestilt labradorhvalp til foråret, så det er en oplagt mulighed for ham, at få prøvet, hvordan det er ;o)

 

-Trine

 

og du fik lige karma for at ville hjælpe:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej..

 

Jeg ville lige høre om du havde fundet ud af en plejefamilie.. Jeg har snakket med kæresten herhjemme, og "har fået tilladelse" til at sige at vi/jeg også godt kan hjælpe hvis det er..

Jeg er førtidspensionist og går derfor hjemme hver dag.. Vi har en schæfer-tæve på 6 måneder, har hus på 144m2, og har en stor indhegnet have.. Og så bor vi lidt nord for Århus..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst livs_bailey

hej splinten,

jeg tror det er fordi min indbakke er fyldt:( der skal ikke mange beskeder til før den er det. det lyder rigtig godt, kunne du sende adressen til mig?Bare send den til min email, min lillebror kan køre op så I kan mødes tirsdag aften.

 

Til Tweety: tusinde tak for tilbuddet, men Splinten vil også gerne hjælpe, nu skal vi lige se om hendes hunde vil finde sig i at have Thor rendende rundt:-) og om de selvfølgelig synes han kan passe ind i huset. Du skal have tusinde tak:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er Thor-bassen landet hos de to stramme tanter ;o) Og det går faktisk forbavsende godt! Han er så sød og meget tilbageholdende overfor de lettere overforkælede og hysteriske tæver, der huserer her.

 

Han var på besøg tirsdag aften, hvor de holdt ham på behørig afstand, men uden nogen alvorlige skærmydsler - bare almindeligt tævebrok. I dag havde jeg så taget dem med på arbejde, så Thor lige kunne lande og få lidt tid alene med Simon. Så nu har de gået tur og tisset nabolaget af, han har snuset lidt til huset og kender det hele lidt bedre. Tøserne var lidt overraskede, da vi kom hjem, men det gik fint og de har alle tre ligget og tygget griseører på rad og række ;o)

 

Det eneste, der er, er at jeg nu mangler en plejefamilie ;o) Kimmi er SÅ fornærmet over, at hendes Simon sådan nusser en anden hund... så hun nægter at komme ind... hun sidder bare ude i gangen og ser fornærmet ud (burde vist tage et billede, for det er ganske morsomt), men mon ikke det går over om lidt? Det gjorde det så, for nu ligger hun her ved mine fødder, som hun plejer ;o)

 

-Trine

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder skønt :mrgreen:

 

Vi ser gerne billeder af de 3 sammen :blink:

 

Præciiiiis! Billeder.

 

Og fornærmet er hun nok lidt endnu. Da jeg fik min hvalp hjem, var den gamle straks klar over, at det var noget, der var kommet for at blive. Hun startede med at flytte alt sit legetøj og tyggeting op i sofaen, så minihunden ikke kunne nå det. Og selvom hun stadig gerne vil være for sig selv en gang i mellem her et halvt år senere, ligger de tit i ske. Hvilket de begyndte på ganske hurtigt, ligesom de allerede i anden uge var i gang med at lege.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der lige lidt billeder - indtil videre kun indendørs ;o) Det er sin sag at forsøge at gå med tre hunde OG tage billeder på samme tid, men om lidt tager vi til stranden og fotograferer lidt. Gik med dem alene inden sengetid i går - i snor alle tre, da jeg syntes det var lidt synd for Thor, hvis tøserne tonser rundt og han ikke kan få lov..... 68 kg hund, isslag, buldermørke og en meget stejl indkørsel med en stor bunke sand ca. midt på resulterede i en temmelig blå hofte og to meget ømme hænder ;o) Og resten af turen trænede vi så at gå pænt i line, for hvis de trak stod jeg på skøjter efter dem - godt vi bor så langt ude på landet ;o)

 

Først et par billeder af Thor, så Kimmi, der gemmer sig og endelig Kimmi, der belejrer det vigtigste her i livet ;o) Man har vel fået en sulten lab i huset....

 

Det går ellers rigtig fint og de har leget lidt. Splinten synes dog hurtigt, at det bliver lidt voldsomt - men hans ca. 40 kg mod hendes 12 er jo også lidt af en forskel ;o)

 

-Trine

Link til indlæg
Del på andre sites

Præciiiiis! Billeder.

 

Og fornærmet er hun nok lidt endnu. Da jeg fik min hvalp hjem, var den gamle straks klar over, at det var noget, der var kommet for at blive. Hun startede med at flytte alt sit legetøj og tyggeting op i sofaen, så minihunden ikke kunne nå det. Og selvom hun stadig gerne vil være for sig selv en gang i mellem her et halvt år senere, ligger de tit i ske. Hvilket de begyndte på ganske hurtigt, ligesom de allerede i anden uge var i gang med at lege.

 

d050.gif Kvik hund :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der lige lidt billeder - indtil videre kun indendørs ;o) Det er sin sag at forsøge at gå med tre hunde OG tage billeder på samme tid, men om lidt tager vi til stranden og fotograferer lidt. Gik med dem alene inden sengetid i går - i snor alle tre, da jeg syntes det var lidt synd for Thor, hvis tøserne tonser rundt og han ikke kan få lov..... 68 kg hund, isslag, buldermørke og en meget stejl indkørsel med en stor bunke sand ca. midt på resulterede i en temmelig blå hofte og to meget ømme hænder ;o) Og resten af turen trænede vi så at gå pænt i line, for hvis de trak stod jeg på skøjter efter dem - godt vi bor så langt ude på landet ;o)

 

Først et par billeder af Thor, så Kimmi, der gemmer sig og endelig Kimmi, der belejrer det vigtigste her i livet ;o) Man har vel fået en sulten lab i huset....

 

Det går ellers rigtig fint og de har leget lidt. Splinten synes dog hurtigt, at det bliver lidt voldsomt - men hans ca. 40 kg mod hendes 12 er jo også lidt af en forskel ;o)

 

-Trine

 

Ej hvor er det dejligt at det går så godt :5up: :klap: Karma til dig for at hjælpe, hvor er det fantastisk at HF også kan bruges til sådan noget :5up: :hjerte: Jeg håber at I får en rigtig dejlig tid sammen!!! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...