Hop til indhold

17% synes det er ok at slå en hund


Gæst Zarina
 Share

Recommended Posts

Ifølge en afstemning på forsiden at http://www.bt.dk synes 17%, at det er ok at slå en hund :shock:

Baggrunden for afstemningen er en historie om den engelske prins Edward, der har banket sine hunde med en kæp :megaked:

 

De 4-benede har dog en større stjerne hos danskerne end de tobenede. 87% finder det i orden at udvise folk pga. butikstyveri :stupid:

 

Hvornår lærer jeg at holde mig fra bt.dk :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 82
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst deluxious

17 % ?! Woah...det er jo egentlig ret mange mennesker.

Men gad vide hvordan det at slå sin hund defineres..Altså..er det et let dask over snuden eller er det stokkeprygl ?

Jeg kunne forestille mig at en del fra den "ældre" generation er vokset op med at daske hunden over snuden / bide i øret .

 

Men alligevel...17 %... :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ærligt talt overrasker det mig ikke :evil:

 

Når man går ned gennem bybilledet, så er der godt nok mange, der behandler deres hunde respektfuldt. Disse mennesker slår sikkert ikke i fuld offentlighed..

 

I går gik jeg bag en lille terrier - tror det var en Cairn, der trængte til en trimning.

 

En ca 55 årig dame gik med ham og han skulle så snuse til et eller andet. Hun REV ham til sig med fuld kræft og råbte: Jeg vil ikke have det der!! :shock: Han fløj over gaden :( Det må uden tvivl have gjort ondt på ham, da han var i halsbånd :megaked:

 

Jeg kunne ikke holde min kæft og sagde til hende at hun ikke fortjente at holde hund, når hun var så "voldelig" og burde lære at behandle sit levende væsen ordentligt.. Hun fnyste og gik..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kommer det selvfølgelig an på hvad der menes med slå, men jeg synes faktisk at bl.a. hundeviskermetoderne er værre end et lille dask bagi.

 

Hunde kan forstå en reaktion der kommer prompte men ikke alt dèt dèr timeout, ignorering både hèr og dèr, isolering fra ejeren osv. Det er helt klart værre imo og desværre en mere og mere populær måde at håndtere hunde på. :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hører ikke til dem, der synes det er ok at slå en hund - selvom jeg af DK Wiechert har fået diagnosen "to hjerneblødninger i to indlæg".:-P

Tværtimod er det lige så slemt og unødvendigt som at slå sine børn.

Men jeg synes det er ok at bide den hund i øret, der ikke har forstået, hvor dens plads er i "flokken". Det gør førerhunden i en enhver hundeflok nemlig.

Og det er det de skotske fårehyrder gør - som jeg har beskrevet på min blog kochs-kontor.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Men jeg synes det er ok at bide den hund i øret, der ikke har forstået, hvor dens plads er i "flokken". Det gør førerhunden i en enhver hundeflok nemlig.

Og det er det de skotske fårehyrder gør - som jeg har beskrevet på min blog kochs-kontor.dk

 

Jeg håber du bliver hængende herinde og forhåbentlig lærer nogle nye og bedre metoder end dem du bruger :-D

 

Og jeg har kigget/læst på din blog..........

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hører ikke til dem, der synes det er ok at slå en hund - selvom jeg af DK Wiechert har fået diagnosen "to hjerneblødninger i to indlæg".:-P

Tværtimod er det lige så slemt og unødvendigt som at slå sine børn.

Men jeg synes det er ok at bide den hund i øret, der ikke har forstået, hvor dens plads er i "flokken". Det gør førerhunden i en enhver hundeflok nemlig.

Og det er det de skotske fårehyrder gør - som jeg har beskrevet på min blog kochs-kontor.dk

 

Altså - har du set det ske? Som i...nogensinde?

Vi har fire hunde gående sammen - og jeg har aldrig aldrig aldrig set nogen som helst være tæt på at gumle på hinandens ører...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hører ikke til dem, der synes det er ok at slå en hund - selvom jeg af DK Wiechert har fået diagnosen "to hjerneblødninger i to indlæg".:-P

Tværtimod er det lige så slemt og unødvendigt som at slå sine børn.

Men jeg synes det er ok at bide den hund i øret, der ikke har forstået, hvor dens plads er i "flokken". Det gør førerhunden i en enhver hundeflok nemlig.

Og det er det de skotske fårehyrder gør - som jeg har beskrevet på min blog kochs-kontor.dk

 

Er du en førerhund? eller måske en skotsk fårehyrde??

 

Bide hunden i øret:shock: Du må da have spist noget forkert til morgenmad.

Man bider da ikke en hund... Man bider da slet ikke nogen:(

 

Måske det er dig der ikke har sørget for at din hund "kender sin plads" - ikke været en god nok leder for din hund...

 

Så burde der komme en og bide dig i øret for ikke at have levet op til den store lederrolle..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hører ikke til dem, der synes det er ok at slå en hund - selvom jeg af DK Wiechert har fået diagnosen "to hjerneblødninger i to indlæg".:-P

Tværtimod er det lige så slemt og unødvendigt som at slå sine børn.

Men jeg synes det er ok at bide den hund i øret, der ikke har forstået, hvor dens plads er i "flokken". Det gør førerhunden i en enhver hundeflok nemlig.

Og det er det de skotske fårehyrder gør - som jeg har beskrevet på min blog kochs-kontor.dk

 

:shock: Det er for "sjov" det her indlæg ik'??? Please!!! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kommer det selvfølgelig an på hvad der menes med slå, men jeg synes faktisk at bl.a. hundeviskermetoderne er værre end et lille dask bagi.

 

Hunde kan forstå en reaktion der kommer prompte men ikke alt dèt dèr timeout, ignorering både hèr og dèr, isolering fra ejeren osv. Det er helt klart værre imo og desværre en mere og mere populær måde at håndtere hunde på. :damn:

 

Nu var der tale om slag med kæp, men ja vi er jo helt enige om, at hundehviskermetoderne heller ikke er sagen. Det er alt sammen så langt ude, at det næsten er umuligt at gradbøje.

 

bilde?Avis=BT&Dato=20081229&Kategori=ROYALT&Lopenr=81229005&Ref=AR&MaxW=380&NoBorder

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså - har du set det ske? Som i...nogensinde?

Vi har fire hunde gående sammen - og jeg har aldrig aldrig aldrig set nogen som helst være tæt på at gumle på hinandens ører...

Ja, jeg har set det ske. Og jeg har set min egen hund gøre det!

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Men jeg synes det er ok at bide den hund i øret, der ikke har forstået, hvor dens plads er i "flokken". Det gør førerhunden i en enhver hundeflok nemlig.

Og det er det de skotske fårehyrder gør - som jeg har beskrevet på min blog kochs-kontor.dk

 

Det kan godt være, de skotske fårehyrder bider deres hunde i ørerne, men den skotske hyrdehundeførerhund bider artsfællerne i næsen, hvis de ikke gør som han siger:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst deluxious

Ja, det virker ret skørt.

Jeg ser tit animal planet, og der har de sådan nogle udsendelser med dyrepolitet i USA...Jeg siger jer, de kommer altså ud til nogle grælle ting.

F.eks. folk der bare binder deres hund i lejligheden og så flytter.

Tager alt med sig undtagen hunden.

Det er helt uforståeligt at folk kan være sådan.

Det er nok også derfor jeg synes ideén med et kørekort til kæledyr ville være en fremragende idé.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det virker ret skørt.

Jeg ser tit animal planet, og der har de sådan nogle udsendelser med dyrepolitet i USA...Jeg siger jer, de kommer altså ud til nogle grælle ting.

F.eks. folk der bare binder deres hund i lejligheden og så flytter.

Tager alt med sig undtagen hunden.

Det er helt uforståeligt at folk kan være sådan.

Det er nok også derfor jeg synes ideén med et kørekort til kæledyr ville være en fremragende idé.

 

Ja - en god ide - men alligevel også noget ude af proportioiner når nu enhver idiot der kan, kan lave lige så mange børn de har lyst til ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...