Hop til indhold

Når hunden ikke er velkommen ...


Freudika
 Share

Recommended Posts

Det er lidt skægt - nu er jeg pga. en debat på et andet forum blevet opmærksom på, at der rent faktisk er folk der har et problem med, at man altid har sin hund med ...

 

Jeg må jo så indrømme, at jeg er et af de tankeløse mennesker, der kan finde på at have min hund med - endda uden at have spurgt om lov først ... ikke fordi jeg er specielt uopdragen eller noget - det er ganske enkelt bare aldrig faldet mig ind, at det kunne være et problem :oops: ... Hvis jeg skal besøge nogen jeg ved har kat - så tænker jeg da over det - og advarer som regel også på forhånd om, at jeg har Tullen med ...

 

Og jeg må indrømme, at jeg, hvis jeg stødte på nogen som meldte ud, at enten kom jeg uden hund - eller også skulle jeg slet ikke komme - så ville det sandsynligvis betyde, at jeg slet ikke kom - i hvert fald, hvis grunden var, at vedkommende ganske enkelt ikke kunne li min hund ... fordi jeg nok er så emsig, at jeg ville opfatte det som en personlig fornærmelse - uanset at det ikke er ment som en sådan ...

 

Men det er lidt sjovt at støde på sådan en debat og nærmest få en aha-oplevelse ud af det ... tænk at der er folk der ude, der ikke synes at mit kræ er lisså vidunderligt som jeg synes :lol: Det er jo slet ikke til at fatte ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

Ja jeg kan da sige så blev du aldrig min gæst, men så afgjort ikke fordi jeg ikke kan lide din hund eller for den sags skyld også alle andres hunde, men her bor mine hunde, og hvis det var katte var det altser også deres hjem. Jeg syntes det er en uskik at slæbe sine dyr med på besøg i andres hjem, eller med ud og handle for de har det helt sikkert meget bedre hjemme i de vante omgivelser. Jeg har lidt på fornemmelsen at dem der slæber deres dyr med på besøg også er dem der faktisk ikke har tid til en hund, og så tager hunden med i byen for at pynte lidt på ens egen dårlige samvittighed over for hunden.

 

Hilsen Karen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst nordlys_dk

Normalt er det meget få steder jeg har Molly med. Mine forældre ville bliver fornærmet hvis jeg IKKE havde hende med, og nogle af mine venner har det ligesådan. Hun er aldrig med, når jeg er på besøg hos min bror og hans familie og jeg har også venner der ikke er så begejstret for hunde. Generelt spørger jeg altid først.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

Ja jeg kan da sige så blev du aldrig min gæst, men så afgjort ikke fordi jeg ikke kan lide din hund eller for den sags skyld også alle andres hunde, men her bor mine hunde, og hvis det var katte var det altser også deres hjem. Jeg syntes det er en uskik at slæbe sine dyr med på besøg i andres hjem, eller med ud og handle for de har det helt sikkert meget bedre hjemme i de vante omgivelser. Jeg har lidt på fornemmelsen at dem der slæber deres dyr med på besøg også er dem der faktisk ikke har tid til en hund, og så tager hunden med i byen for at pynte lidt på ens egen dårlige samvittighed over for hunden.

 

Hilsen Karen.

 

Tulle er ikke meget alene hjemme, så det er ikke derfor jeg har hende med ... jeg kan bare godt li, at være sammen med hende og jeg synes ikke, at der er grund til, at hun skal være alene hjemme, hvis ikke det er strengt nødvendigt ...

 

Når jeg besøger den ene veninde som har katte - så finder dyrene selv ud af det - og hos en anden veninde bliver kattene lukket væk ...

 

Der er ingen i vores omgangskreds der har hund - så den problemstilling har jeg slet ikke tænkt på - min bror har hund - og når vi besøger ham så har vi også hunden med - fordi vi bor ca. 300 km fra hinanden - så der er det slet ikke en reel mulighed lige at lade Tullen blive hjemme ...

 

Måske jeg ser på det som jeg gør, fordi jeg har en "taske-størrelse" hund - og jeg ville nok ikke have den samme tilgang, hvis jeg havde 70 kg. sct. bernhard .... Så ville jeg ikke forvente det samme af mine omgivelser ...

Link til indlæg
Del på andre sites

ej, jeg ville ikke tage Silke med uden at have spurgt først. Og det hvis det var et problem ikke at have hende med, så ville jeg da sige det, for så ville det betyde, at jeg ikke kunne komme.

 

Men jeg må sige, at jeg aldrig har været ude for at hun ikke var velkommen. Det er snarere, hvis der er meget uro eller mange mennesker, -eller der kunne ske uventede ting, så ville jeg ikke tage hende med, --for HENDES skyld. -F.eks. det sidste års tid min mor levede kom Silke ikke med, for jeg kunne aldrig være sikker på, om jeg skulle følge min mor på hospitalet.......

 

Jeg HAR været på besøg hos mennesker med kat. Og Silke elsker som regel at jagte katte. Men en kat, der er vant til hunde, sidder jo bare stille og lader hunden snuse... Så er den ikke interessant, -nærmest kedelig...

 

---Der skal være gode grunde til at tage hende med. Men jeg er også sammen med hende 24 timer i døgnet de fleste dage. Så jeg tror egentlig hun nyder freden når jeg ikke er her.

 

Hvis jeg var væk 8 timer hver dag så var det en helt anden sag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg er opmærksom på at 2 cairner ikke nødvendigvis er velkomne, også selvom de opfører sig eksemplariske når de er ude :)

 

Min søster siger hver jul, at det er utroligt så søde og dygtige de er a044.gif

 

De er ikke vant til katte, så det ville jeg ikke udsætte en kat (eller hundene ) for :cry:

 

Men for mine hundes skyld spørger jeg om de må komme med, jeg har ikke bil, så det giver også næsten sig selv :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er meget forskelligt om vi har Lua med eller ej!

 

er vi hos vores forældre er hun altid med. Der er mange steder hun er velkommen og hvor de gerne ser hun kommer, men jeg vælger hun skal være hjemme, hvis de f.eks har børn eller vi bliver mange mennesker.

 

Der er bare nogle steder jeg helst ikke vil have hende med hen.

 

Men kan også bedst lide når vi kan være sammen og jeg kan have hende med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Det er meget forskelligt om vi har Lua med eller ej!

 

er vi hos vores forældre er hun altid med. Der er mange steder hun er velkommen og hvor de gerne ser hun kommer, men jeg vælger hun skal være hjemme, hvis de f.eks har børn eller vi bliver mange mennesker.

 

Der er bare nogle steder jeg helst ikke vil have hende med hen.

 

Men kan også bedst lide når vi kan være sammen og jeg kan have hende med.

 

Ja, jeg er altså også kræsen med hvad de er med til :)

 

Der er en del jeg synes de ikke har godt af, og der er jo så osse en del jeg ikke har godt af :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har indtil videre altid kunnet tage Toffi med. De fleste ser med milde øjne på besøg af en chihuahua.

 

Men hvis der på stedet var en stor hund, eller vildbasse-hunde, ville jeg lade hende blive hjemme, for hendes skyld.

 

Jeg synes det må være et problem, for dem hvis hunde er alene 6-8 timer daglig pga arbejde, og så ovenikøbet igen må forlade hunden om aftenen pga selskabelighed.. Det tror jeg slet ikke jeg kunne finde ud af.

 

Mht. vores -engang 2, nu 1- katte, har hundebesøg hos os altid været velkomne. Jeg vil ikke medvirke til at andres hunde skal være alene i vanvittig mange timer. Kattene har kattelem, så de har valgt at fortrække, enten ind i naboens bløde havestol på en overdækket terrasse, eller siddende observerende oppe på hegnet.

 

Sommetider har vi holdt døre lukket, så de har haft soveværelset m/kattelem, mad, drikke og en blød seng til rådighed. Og så har gæster med hund været i resten af huset. Det synes jeg ikke er synd for kattene.

I hverdagen er det i forvejen tit sådan at katte tilbringer 10 timer med at slumre det samme sted, sådan er det i hvert fald hos os.

 

Så sent som i søndags havde vi besøg af en chi, som ikke kunne med katte. Så lukkede vi katten ind i bryggerset og det tilstødende 20 m2 store rum, hvor hun har en god kurv i vinduet. Her vælger hun i forvejen tit selv at ligge.

 

Hvis folk sagde nej til at jeg medbragte min hund, uden egentlig begrundelse, ville det aldrig blive nogen mennesker jeg gad ses jævnligt med, for hun er sgu´så nem.

Noget andet var da jeg havde newf, ham kunne jeg ikke tage med nogen steder, jeg kunne ikke styre ham, han var alt for hvalpevild på nye steder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har rigtig mange venner, hvor det faktisk var forventet at jeg tog Futte med (og mange venter i spænding på den nye :D ) Det var faktisk et af mine kriterier på listen over + og - jeg lavede dengang jeg skulle have ham, om han kunne komme med eller om han skulle være for meget alene. Efterfølgende flyttede jeg, så jeg kom til at bo lige overfor mine forældre og så var problemet endnu mindre, fordi de var glade aftagere, når jeg skulle noget hvor han ikke kunne komme med.

Men selv om mange nærmest blev små-fornærmede hvis jeg ankom uden Futte, så spurgte jeg alligevel altid om han måtte komme med. Det gav dem muligheden for at sige fra, hvis det af en eller anden grund ikke passede ind i planerne. Og det synes jeg er almindelig høflighed. (Ikke at Freudika er uhøflig, man støder engang imellem på noget som man simpelthen ikke har tænkt over og hvis nogen havde anset det for at være et problem, så kunne de jo have gjort opmærksom på det ik'? :wink: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

Ja jeg kan da sige så blev du aldrig min gæst, men så afgjort ikke fordi jeg ikke kan lide din hund eller for den sags skyld også alle andres hunde, men her bor mine hunde, og hvis det var katte var det altser også deres hjem. Jeg syntes det er en uskik at slæbe sine dyr med på besøg i andres hjem, eller med ud og handle for de har det helt sikkert meget bedre hjemme i de vante omgivelser. Jeg har lidt på fornemmelsen at dem der slæber deres dyr med på besøg også er dem der faktisk ikke har tid til en hund, og så tager hunden med i byen for at pynte lidt på ens egen dårlige samvittighed over for hunden.

 

Hilsen Karen.

 

Jeg mener at det er en oplevelse for hunde, både at få besøg af andre, men også at komme med ud til andre. Hvorfor afskære hundene fra det?. Hvis man kunne spørge min hund om han ville med mig, ud hvor der boede en anden hund, eller om han ville foretrække at blive i sine vante omgivelser, så ville han da med dig. Det ville dine hunde da sikkert også.

 

Min hund er ikke meget alene hjemme men jeg føler at jeg mangler noget når han ikke er der. Derfor slæber jeg ham med rundt, uanset hvor jeg er og heldigvis er det kun når jeg er på arbejde at han ikke kan komme med (det er han så også engang imellem alligevel- og elsker det).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener at det er en oplevelse for hunde, både at få besøg af andre, men også at komme med ud til andre. Hvorfor afskære hundene fra det?. Hvis man kunne spørge min hund om han ville med mig, ud hvor der boede en anden hund, eller om han ville foretrække at blive i sine vante omgivelser, så ville han da med dig. Det ville dine hunde da sikkert også.

 

Min hund er ikke meget alene hjemme men jeg føler at jeg mangler noget når han ikke er der. Derfor slæber jeg ham med rundt, uanset hvor jeg er og heldigvis er det kun når jeg er på arbejde at han ikke kan komme med (det er han så også engang imellem alligevel- og elsker det).

 

Jeg er (som sædvanligt 115.gif) enig 103.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...