Hop til indhold

Julegavehunde ender på internat


sonja77
 Share

Recommended Posts

Øv, jeg bliver så ked af det her:

 

http://www.bt.dk/article/20081222/kaeledyr/81222059/

 

Tjek nogle af de undskyldninger, folk kommer med, når de leverer hunden til internatet: :evil:

 

- Vi hører de dårligste undskyldninger fra folk, der kommer for at aflevere deres hunde. For nogle år siden kom der et par fra Nordsjælland, der havde forelsket sig i en lys Golden Retriever. Nogle uger senere kom de for at aflevere den tilbage, fordi den ikke matchede sofaen, siger formand for Dyreværnet Sanne Rosbøg til bt.dk.

 

Manden var i det mindste ærlig. På Rødovre Dyreinternat, hvor Sanne Rosbøg arbejder som frivillig er den mest gængse undskyldning for at aflevere hunden tilbage, at der pludselig er opstået allergi i familien.

 

- Selvfølgelig er der i nogle tilfælde, at det er sandt, men langt de fleste gange kommer de og afleverer hunden sammen med barnet, der angiveligt skulle have allergi, men når de så står herude og leger med dyrene, fejler de sjovt nok ikke noget, siger Sanne Rosbøg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst deluxious

Øv hvor er det bare træls at læse - selvom man godt ved at sådan er det ude i verden.

Jeg har selv svært ved at forstå hvordan man kan anskaffe sig hund uden at sætte sig meeeget ind i det.

For hundens skyld, ja - men ligeså meget for ens egen skyld !

På en måde har jeg også lidt ondt af de mange frustrede hundejere der ikke aner hvad de skal gøre når hunden pølser på stuegulvet. Hvis man ikke har det rette værktøj og viden, ja, så bliver det altså hurtigt en uoverskuelig opgave...Eller når teenage hunden får vat i ørene.

Det er både synd for hunden og for menneskerne der pga. uvidenhed har anskaffet sig en hund / ikke magter opgaven.

ØV altså !

 

Men hvis man skal se det på en positiv måde, så er det kun godt at de afleverer hunden, så at den kan få chancen for et forstående og godt hjem et andet sted.