Hop til indhold

Julegavehunde ender på internat


sonja77
 Share

Recommended Posts

Øv, jeg bliver så ked af det her:

 

http://www.bt.dk/article/20081222/kaeledyr/81222059/

 

Tjek nogle af de undskyldninger, folk kommer med, når de leverer hunden til internatet: :evil:

 

- Vi hører de dårligste undskyldninger fra folk, der kommer for at aflevere deres hunde. For nogle år siden kom der et par fra Nordsjælland, der havde forelsket sig i en lys Golden Retriever. Nogle uger senere kom de for at aflevere den tilbage, fordi den ikke matchede sofaen, siger formand for Dyreværnet Sanne Rosbøg til bt.dk.

 

Manden var i det mindste ærlig. På Rødovre Dyreinternat, hvor Sanne Rosbøg arbejder som frivillig er den mest gængse undskyldning for at aflevere hunden tilbage, at der pludselig er opstået allergi i familien.

 

- Selvfølgelig er der i nogle tilfælde, at det er sandt, men langt de fleste gange kommer de og afleverer hunden sammen med barnet, der angiveligt skulle have allergi, men når de så står herude og leger med dyrene, fejler de sjovt nok ikke noget, siger Sanne Rosbøg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst deluxious

Øv hvor er det bare træls at læse - selvom man godt ved at sådan er det ude i verden.

Jeg har selv svært ved at forstå hvordan man kan anskaffe sig hund uden at sætte sig meeeget ind i det.

For hundens skyld, ja - men ligeså meget for ens egen skyld !

På en måde har jeg også lidt ondt af de mange frustrede hundejere der ikke aner hvad de skal gøre når hunden pølser på stuegulvet. Hvis man ikke har det rette værktøj og viden, ja, så bliver det altså hurtigt en uoverskuelig opgave...Eller når teenage hunden får vat i ørene.

Det er både synd for hunden og for menneskerne der pga. uvidenhed har anskaffet sig en hund / ikke magter opgaven.

ØV altså !

 

Men hvis man skal se det på en positiv måde, så er det kun godt at de afleverer hunden, så at den kan få chancen for et forstående og godt hjem et andet sted.

 

Og så kan det vidst ikke siges nok gange : Kæledyr som gaver er et stort fedt NO GO.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg læste også den triste artikel. Nogle gange spekulerer jeg på, om sådanne folk overhovedet er mennesker. De mangler da fuldkommen den empati, som skulle kendetegne den såkaldt overlegne race. :(

 

Ja, den her undskyldning for at tilbagelevere hunden fik i hvert fald min underkæbe til at rasle ned mod gulvet:

 

"Nogle uger senere kom de for at aflevere den tilbage, fordi den ikke matchede sofaen"

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, den her undskyldning for at tilbagelevere hunden fik i hvert fald min underkæbe til at rasle ned mod gulvet:

 

"Nogle uger senere kom de for at aflevere den tilbage, fordi den ikke matchede sofaen"

 

Med mindre man køber en hvid hund, kan sofaen ellers hurtigt komme til at matche hunden, når hunden først er kommet i huset - og sofaen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er godt nok forfærdeligt hvad folk kan finde på, håber der sidder nogle mennesker i deres fine sofa og læser artiklen med røde øre, men nej de mennesker har ikke skam i livet..

 

Hvor er det synd for hundene.. Der burde faktisk være et register, der registrede hundeejere, så de ikke kunne købe hund igen, når næste års julegaver skal købes.......

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...