Hop til indhold

IPO 2009.


Gæst Priceman
 Share

Recommended Posts

Gæst lillefod
Ja, så siger jeg da tak for de levende billeder og forklaringen. Om jeg i min hjerne fatter, hvordan de får de dyr til det. Det må da tage år og dage og en super træner og ditto hundefører !!!

 

Tjaa.. Nogle hunde er bedre egnet end andre, så hvor meget træning det kræver kommer i høj grad an på hunden. Det er jo disse programmer der skiller brugshunde fra andre hunde :-)

Men ja.. Det kræver da lidt af éns fritid :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 76
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Tjaa.. Nogle hunde er bedre egnet end andre, så hvor meget træning det kræver kommer i høj grad an på hunden. Det er jo disse programmer der skiller brugshunde fra andre hunde :-)

Men ja.. Det kræver da lidt af éns fritid :blink:

 

Det gør nu heller ikke så meget. Det er vel derfor man anskaffet sig den her vovse.

 

Må jeg ikke spørge (jo det må jeg godt...tror jeg), hvor langt du har drevet det med dine vapser ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Det gør nu heller ikke så meget. Det er vel derfor man anskaffet sig den her vovse.

 

Må jeg ikke spørge (jo det må jeg godt...tror jeg), hvor langt du har drevet det med dine vapser ?

 

 

Ikke særligt langt med mine egne.. Med en hund som Fuzzy har jeg måttet prioritere lidt anderledes end ønsket :mrgreen:

Jeg har brugt mest tid på at udvikle mine evner som figurant og instruktør, dvs. at hjælpe andre til at bedrive noget. ;-)

Jeg har haft flere hunde, som jeg havde forventet at komme i gang med, men der har sq altid været nøj gal mæ dem ift. mine krav.

Men håber da lille Lea kan kaste lidt af sig på sigt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt mest tid på at udvikle mine evner som figurant og instruktør, dvs. at hjælpe andre til at bedrive noget. ;-)

 

Og du er vist også en af de bedre figurenter, med nogle ordentlige indlæringsmetoder :-D Både for hund og fører ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, så det er ikke det rene tant og fjas med vores Lillefod. Han går ligefrem rundt og ved, hvad han taler om (det er skam ingen selvfølge i vore dage). Lidt sejt !

 

Nej det er skam ikke tant og fjas med ham... hvorfor tror du, at jeg har plaget manden om at flytte til Sjælland... Fordi gode figuranter er svære at finde ;-) men nu er han da trods alt kommet noget tættere på broen :mrgreen: og jeg glæder mig til at lillefod skal lege med lille kommende hundehvalp - til et vist kursus i maj :blink: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Dét kunne godt nok være spændende at se - især hvis man nu sådan lidt meget godt kunne tænke sig en brugshund på et tidspunkt engang... ik.. ;-)

 

Men det er saftsusme langt væk..

 

Århus - Odden og så en times tid i bil, det da ikk langt væk

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er skam ikke tant og fjas med ham... hvorfor tror du, at jeg har plaget manden om at flytte til Sjælland... Fordi gode figuranter er svære at finde ;-) men nu er han da trods alt kommet noget tættere på broen :mrgreen: og jeg glæder mig til at lillefod skal lege med lille kommende hundehvalp - til et vist kursus i maj :blink: :mrgreen:

 

Vil du være tættere på manden, kunne du jo bare flytte teltpælene til Jydeland :cool: den løsning er vi vist flere, der vil have nytte af end din model :engel: :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
mon ikke at der stiller andre racer end rottweiler :blink: Kunne godt forestille mig at Jabina og MaiTuk stillede - og sikkert også en bunke maller ;-)

 

 

Det tror jeg ikke du skal sætte næsen op efter Sus!

 

Det er trodsalt Rottweilerklubbens IPO DM :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

mon ikke at der stiller andre racer end rottweiler :blink: Kunne godt forestille mig at Jabina og MaiTuk stillede - og sikkert også en bunke maller ;-)

 

Tror jeg ikke eftersom det er Rottweilerklubben der afholder DM for Rottweilere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm... jeg troede da bare at IPO DM var åbent for alle racer... eftersom det er IPO... og ikke BHP :???:

 

Det er Rottweilerklubben der arrangere :blink:

 

Når Schæferhundeklubben holder skuer for Schæfere er der vel heller ikke mange andre racer at finde. Eller er der??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Hmm... jeg troede da bare at IPO DM var åbent for alle racer... eftersom det er IPO... og ikke BHP :???:

 

Jo jo, men så hedder det jo DKK IPO DM :blink:

Det er vist heller ikke dér man skal satse på at finde flest Rottweilere :lol:

 

Du har vel set at Priceman har postet tråden i Rottweilerforum'et, ikke!? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan håbe at jeg overhoooovedet ikke kan lide racen når jeg kommer hjem igen - og så behøver jeg slet ikke kigge længe efter Rottweilere på gaden :blink::mrgreen:

 

Men så har du fundet ud af det, og samtidig set noget (forhåbenligt) godt hundearbejde :blink:

 

 

:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er skam ikke tant og fjas med ham... hvorfor tror du, at jeg har plaget manden om at flytte til Sjælland... Fordi gode figuranter er svære at finde ;-) men nu er han da trods alt kommet noget tættere på broen :mrgreen: og jeg glæder mig til at lillefod skal lege med lille kommende hundehvalp - til et vist kursus i maj :blink: :mrgreen:

 

Jamen da er din vaps da kun et barn oder was ?!? Hvornår begynder I at træne de der dyr :confused: ???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Jamen da er din vaps da kun et barn oder was ?!? Hvornår begynder I at træne de der dyr :confused: ???

 

Lige så snart de viser motivationen for det.. :-D

 

Kniber det, kan man lege så meget andet med dem :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er Rottweilerklubben der arrangere :blink:

 

Når Schæferhundeklubben holder skuer for Schæfere er der vel heller ikke mange andre racer at finde. Eller er der??

 

Shcæferklubben afholder også IPO DM - for alle racer... Men til BHP DM er det kun for schæfere...

 

Men er det så kun 3´er programmet, eller er det også 1´er og 2´er???

Og har der været kvalifikation til det???

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo jo, men så hedder det jo DKK IPO DM :blink:

Det er vist heller ikke dér man skal satse på at finde flest Rottweilere :lol:

 

Du har vel set at Priceman har postet tråden i Rottweilerforum'et, ikke!? :mrgreen:

 

:engel: jo... men det kunne jo være fordi, at det blev afholdt i rottweilerklubben... og ikke nødvendigvis ensbetydende med at det var en lukket rottweiler turnering... :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke særligt langt med mine egne.. Med en hund som Fuzzy har jeg måttet prioritere lidt anderledes end ønsket :mrgreen:

Jeg har brugt mest tid på at udvikle mine evner som figurant og instruktør, dvs. at hjælpe andre til at bedrive noget. ;-)

Jeg har haft flere hunde, som jeg havde forventet at komme i gang med, men der har sq altid været nøj gal mæ dem ift. mine krav.

Men håber da lille Lea kan kaste lidt af sig på sigt :-)

 

Nøøøj.... er du gået igang med at træne nu... :engel::-P:lol::engel: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
:engel: jo... men det kunne jo være fordi, at det blev afholdt i rottweilerklubben... og ikke nødvendigvis ensbetydende med at det var en lukket rottweiler turnering... :-P

 

Der var sånt et link i det første indlæg som man kan klikke på hvis man har en mus tilsluttet computeren. Når man klikker dér, åbner der en ny side hvor som at man kan læse at det drejer sig om RKD's IPO DM.. :ae:

 

Du kan kopiere og indsætte denne rødmende smiley i din signatur: ":oops:"

 

Shcæferklubben afholder også IPO DM - for alle racer... Men til BHP DM er det kun for schæfere...

 

Men er det så kun 3´er programmet, eller er det også 1´er og 2´er???

Og har der været kvalifikation til det???

 

DKK's IPO III DM 2008 blev ganske rigtigt afholdt af en lokalkreds i Sch. klubben, men det er forskelligt hvem der byder ind. I 2007 var det en Malleklub i nordjylland der stod for det og jeg tror det bliver DCH der holder det i 2009. Ikke at forveksle med DCH's eget DM, som kun er for deres medlemmer :-)

 

I RK's DM kan man stille i både Begynderprøver og IPO prøver og det kræver ingen udtagelser. Det er der simpelthen for lidt udøvende Rottweilere til i DK, desværre.. Men der er nu kommet udtagelseskonkurrencer til IFR IPO VM (Rottweiler VM) :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...