Hop til indhold

Hvad skal I og hundene iaften ?


Flaffy,Zozo,Luna
 Share

Recommended Posts

Gæst anne-marie
Vi gik sammenlagt 2,5 time i dag for at gøre Pero ekstra træt. Vi var ude ved Moesgård i halvanden time, hvor der var en masse hunde man kunne lege med, en masse fugle der skulles jages, og iskoldt vand som skulle bades i :blink:

 

Vi skulle ud til et stort selskab (30 mennesker), hvor der også var en gammel, sød tæve som Pero kender. Men Pero kunne simpelthen ikke falde til ro. Han opfordrede hele tiden tæven til leg (højlydt:lol:). Det har nok været en blanding af, at han var meeeget træt og stresset over at være sammen med så mange mennesker.

 

Vi havde heldigvis mine bedsteforældre i baghånden så vi kørte ham ud til dem så han kunne blive passet der. Og det gik rigtig fint :-D

 

Vi hentede ham så ved 00.30-1.00-tiden og er nu hjemme mens kæresten er ude at føjte :-) Her har lydt nogle kæmpe brag, men Pero tager det super flot. Han ignorerer de "normale" brag og løfter hovedet og kigger på mig når der er STORE brag. Så snart jeg siger, at det er okay og smasker lidt til ham, lægger han sig til at sove videre.

Og vi bor altså i midtbyen.

 

Desværre har min mosters hund på 11 år haft en slem nytårsaften. Hun har altid været skrækslagen for fyrværkeri og i år var første gang hun har været "alene" om det - deres endnu ældre hund døde i foråret.

Under dronningens nytårstale lød der et kæmpe brag så min mosters hund tissede på stuegulvet. De lukkede hende så ud i haven så hun kunne tisse af og gik ud og kiggede efter hende efter talen. Og hun var VÆK :shock:

Hun er åbenbart blevet vildt forskrækket og har forceret deres hegn, hvilket hun aldrig har gjort før.

De ledte og ledte efter hende uden held - kl. 23.30 blev de ringet op at autohjælpen og blev spurgt om de manglede en hund. Hun var fundet på motorvejen 10 km. væk! :megaked: Hun har bare løbet for livet :megaked:

 

Aj hvor skrækkeligt for den gamle tøs :megaked: :ae: :sut:, stesoer til den gamle pige, det ville være godt :kys:

 

Så angst skal ingen være:(

 

Dejligt at Pero drengen har haft det så godt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

kæft det var sgu hårdt arbejde at holde sådan 3 hunde afledt siden kl 16!

 

Der var ikke det vilde skyderi før kvart i 12, men de stod så også tilgengæld lige ud for vinduerne.. nærmest oveni mine kaniner:shock: Jeg håber dælme de er overlevet:neutral:

 

Ogder blev gizmo virkelig bange, hun var kun på zylkene(eller havd det nu hedder) ogdet hjælper ikke helt så godt som stesoerne mine er på..

 

De gøede af det nogengange, men var ikke bange og sheila ville endda ud at tisse, store sager:-D

 

Men gizmo fik så også lige at par stesoer og da de begyndteatvirke blev hun helt frisk igen og sulten, såned at gnave ben for fuld udblæsning:-D

 

Jeg harslet ikke tal på hvor mange griseører, frikadeller, marvben og andre ting de harsat til livti aften, men det er mange:lol: Jeg tror jeg kan se frem tildårlig mave i morgen, men det tager vi med:-)

 

Nu er jeg træt og forsøger at komme ned i gear til at sove, godt nytår:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Aj hvor skrækkeligt for den gamle tøs :megaked: :ae: :sut:, stesoer til den gamle pige, det ville være godt :kys:

 

Så angst skal ingen være:(

 

Dejligt at Pero drengen har haft det så godt :5up:

 

De har vist prøvet det nogle andre år - hvor det faktisk blev endnu værre? :(

 

Det er SÅ synd for hende :megaked: 10 km er altså LANGT for sådan en gammel pige... Der er ingen tvivl om at hun bare har løbet og løbet og løbet for at slippe væk fra fyrværkeriet.

Det er helt fantastisk hun blev fundet uskadt. Der var ikke sket hende noget - hun var bare udmattet og mudret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
De har vist prøvet det nogle andre år - hvor det faktisk blev endnu værre? :(

 

Det er SÅ synd for hende :megaked: 10 km er altså LANGT for sådan en gammel pige... Der er ingen tvivl om at hun bare har løbet og løbet og løbet for at slippe væk fra fyrværkeriet.

Det er helt fantastisk hun blev fundet uskadt. Der var ikke sket hende noget - hun var bare udmattet og mudret.

 

Gad vide om det ikke bare var plegisil de har prøvet :hmm:

 

Dejligt at der ikke er sket noget med hende, jeg synes det er så forfærdeligt for sådan en gammel pige, hun må have haft det aldeles skrækkeligt :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
kæft det var sgu hårdt arbejde at holde sådan 3 hunde afledt siden kl 16!

 

Der var ikke det vilde skyderi før kvart i 12, men de stod så også tilgengæld lige ud for vinduerne.. nærmest oveni mine kaniner:shock: Jeg håber dælme de er overlevet:neutral:

 

Ogder blev gizmo virkelig bange, hun var kun på zylkene(eller havd det nu hedder) ogdet hjælper ikke helt så godt som stesoerne mine er på..

 

De gøede af det nogengange, men var ikke bange og sheila ville endda ud at tisse, store sager:-D

 

Men gizmo fik så også lige at par stesoer og da de begyndteatvirke blev hun helt frisk igen og sulten, såned at gnave ben for fuld udblæsning:-D

 

Jeg harslet ikke tal på hvor mange griseører, frikadeller, marvben og andre ting de harsat til livti aften, men det er mange:lol: Jeg tror jeg kan se frem tildårlig mave i morgen, men det tager vi med:-)

 

Nu er jeg træt og forsøger at komme ned i gear til at sove, godt nytår:vinken:

 

Stesoer er gode!

 

Dejligt det gik så godt, forhåbentligt har kaninerne det ok:shock:

 

Jeg har også skåret utroligt meget kogt hjerte (spredte hjerter er aldrig spildte), lever og kalkun, de sov ikke kl 24, men havde det ret sjovt, jeg kastede rundt med godbidder til den store guldmedalje, og de vraltede lystigt rundt og øffede det i sig, medens de skød ret vildt udenfor:shock:

Jeg satte Rasmus Lyberts julecd på, den har jeg spillet som godnatmusik i mere end en uge nu, det er så smukt det musik.

 

Derefter fik vi bakset os op i sofaen, de fik tyggepinde, hoved ved hoved (Mika har godt af stesoer ;-)), og jeg fik spumante og kransekage medens jeg nød Flemming Pless på DR1, flot at se en ''kristen'' præst :-D

 

Lidt over et gik vi ud, stjernehimmeln er fantastisk, de fik igen spredt kalkun, og så har de tullet rundt derude næsten indtil nu, uden at gø. de har været på musejagt og rigtigt hygget, nu skal vi vidst snart i seng, jeg ser The white album lige nu :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Stesoer er gode!

 

Dejligt det gik så godt, forhåbentligt har kaninerne det ok:shock:

 

Jeg har også skåret utroligt meget kogt hjerte (spredte hjerter er aldrig spildte), lever og kalkun, de sov ikke kl 24, men havde det ret sjovt, jeg kastede rundt med godbidder til den store guldmedalje, og de vraltede lystigt rundt og øffede det i sig, medens de skød ret vildt udenfor:shock:

Jeg satte Rasmus Lyberts julecd på, den har jeg spillet som godnatmusik i mere end en uge nu, det er så smukt det musik.

 

Derefter fik vi bakset os op i sofaen, de fik tyggepinde, hoved ved hoved (Mika har godt af stesoer ;-)), og jeg fik spumante og kransekage medens jeg nød Flemming Pless på DR1, flot at se en ''kristen'' præst :-D

 

Lidt over et gik vi ud, stjernehimmeln er fantastisk, de fik igen spredt kalkun, og så har de tullet rundt derude næsten indtil nu, uden at gø. de har været på musejagt og rigtigt hygget, nu skal vi vidst snart i seng, jeg ser The white album lige nu :vinken:

 

Du har da hygget dig:5up:Jeg har "set" take that koncert med en bange gizmo gravlende i nakken, det meste af tiden.. Og med den ene hånd eller en fod forsøgt at holde mysla væk, der bliver politimand når en fremmed hund er for tæt på, sørget for sheila hele tiden havde noget at tygge i..

 

Så nu er det dejligt at alle sover sødeligt:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Du har da hygget dig:5up:Jeg har "set" take that koncert med en bange gizmo gravlende i nakken, det meste af tiden.. Og med den ene hånd eller en fod forsøgt at holde mysla væk, der bliver politimand når en fremmed hund er for tæt på, sørget for sheila hele tiden havde noget at tygge i..

 

Så nu er det dejligt at alle sover sødeligt:engel:

 

:lol:

 

Jeg er lidt glad for kun at have de her to 'hånd i handske' hunde :lol:

 

Dejligt du har fået Mysla :5up:, men det er ikke altid lige nemt:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol:

 

Jeg er lidt glad for kun at have de her to 'hånd i handske' hunde :lol:

 

Dejligt du har fået Mysla :5up:, men det er ikke altid lige nemt:shock:

 

Tak,det er altså hyggeligt at høre om dine piger igen:5up:

 

nej, mysla er en kælling omkring resurcer, desværre... Ikke omkring sheila, men fremmede hunde...Og resurcer er ikke kun ben ovs, det gælder også sheila og familiemedlemmer:roll:

 

Hun er ok udendørs med det meste, men herinde på lidt plads går det ikke..

Jeg håber dog virkelig hun kan lære det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Gad vide om det ikke bare var plegisil de har prøvet :hmm:

 

Dejligt at der ikke er sket noget med hende, jeg synes det er så forfærdeligt for sådan en gammel pige, hun må have haft det aldeles skrækkeligt :(

 

Er ret sikker på at det var stesolid. Jeg havde også håbet på at jeg kunne få noget til Pero ved Gudrun - bare for en sikkerheds skyld, hvis han nu gik helt i panik (han har jo været noget nervøs her op til nytår).

Men hun frarådede os det fordi hun mente det ville have den modsatte effekt på Pero fordi han er som han er. Så det kan måske bare ikke virke for nogle hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi tog væk fra larmen, det er alt for meget her.

Ikke kun for Dumle's skyld, jeg syntes også det er alt for meget og kan ikke fordrage det :evil:

 

Men på landet var der hyggeligt, der blev ikke skudt af før ved 22tiden og så var det på lang afstand så det var flot og man kun hørte et meget lille bum. Da det rigtig gik løs var det ikke engang de helt store brag der kom og kanonslag var der ingen af. Lækkert! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja mine var jo i Esbjerg med Tweety og Karla- og rapporten fra min mor er, at de overhovedet ikke reagerede på noget som helst...

Ikke engang kl. 12 følte de for at sige noget!

 

Dog var de forståeligt nok meget meget trætte da forældrene gik i seng - de var faldet som små sække kartofler og er først stået op nu ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Tak,det er altså hyggeligt at høre om dine piger igen:5up:

 

nej, mysla er en kælling omkring resurcer, desværre... Ikke omkring sheila, men fremmede hunde...Og resurcer er ikke kun ben ovs, det gælder også sheila og familiemedlemmer:roll:

 

Hun er ok udendørs med det meste, men herinde på lidt plads går det ikke..

Jeg håber dog virkelig hun kan lære det..

 

Tak :oops:

 

Mika kan også have noget med ressourcer, hun er blevet mobbet på ressourcer, desværre har det sat sig fast, dog er det egne grænser hun forsvarer mest, men i pressede situationer kan de blive ret omfattende, man skal sgu passe godt på..

 

Jeg er sikker på Mysla ikke kunne være i bedre hænder!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ja mine var jo i Esbjerg med Tweety og Karla- og rapporten fra min mor er, at de overhovedet ikke reagerede på noget som helst...

Ikke engang kl. 12 følte de for at sige noget!

 

Dog var de forståeligt nok meget meget trætte da forældrene gik i seng - de var faldet som små sække kartofler og er først stået op nu ;-)

 

Du har altså været heldige med de forældre, mine er døde, praktisk er de ærligt talt ikke meget værd i den tilstand:mrgreen:

 

Dejligt at høre det går godt med hele banden :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Er ret sikker på at det var stesolid. Jeg havde også håbet på at jeg kunne få noget til Pero ved Gudrun - bare for en sikkerheds skyld, hvis han nu gik helt i panik (han har jo været noget nervøs her op til nytår).

Men hun frarådede os det fordi hun mente det ville have den modsatte effekt på Pero fordi han er som han er. Så det kan måske bare ikke virke for nogle hunde?

 

Ja, så er de bedst med plegasil oveni, det fik mine også igår, de gøede ikke, havde det sjovt, det var rigtigt fedt !

 

Den dosis de får passer perfekt til dem :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...