Hop til indhold

Hvordan er det gået?


Stjernetosse
 Share

Recommended Posts

Her hos os gik det rigtig godt.. Ikke en eneste der var bange overhovedet. Jeg var ellers lidt spændt på chierne, men da de første brag lød om eftermiddagen da vi var ude i haven stoppede Disney lige op og kiggede rundt, men da løverne var ligeglade var han også. Man er vel en rigtig løve? :mrgreen:

Rosita kan jo ikke høre en skid så hun opdagede det slet ikk. Babyerne var også ligeglade heldigvis.

Vi var kun hundene, Rasmus, Natascha og mig så her var stille og roligt. I hvertfald indenfor. Aftenen gik med at spise, spise, spise, se en film, spise, spise, spise.. se hvem der kom først ind i sofaen og så spise igen :mrgreen:

 

Her er lige et stemningsbillede.. Jeg havde tænkt mig at jeg skulle have dynen men den var besat da jeg kom ind til sofaen

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 64
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Priceman
Hvis i spørger Aslan, har han HELT alene og KUN ham, stoppet nytårs aften :roll:

 

Ja på Fyn måske.

Men det er Tex der har standset al fyrværkeri i Odsherred og omegn.

 

Hver gang vi kunne høre den der "wwuuuuusssshhh" lyd når en raket fiser op så spænede han den vej og skældte ud. Brag og lysglimt rørte ham ikke en pind, for han var allerede på vej til det næste " wwuuuuuusssshhh" .

 

Han var forbavsende rolig i mellemtiden, bare meget opmærksom og ville ud hele tiden for at sende dette uvæsen tilbage hvor det kom fra. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ja på Fyn måske.

Men det er Tex der har standset al fyrværkeri i Odsherred og omegn.

 

Hver gang vi kunne høre den der "wwuuuuusssshhh" lyd når en raket fiser op så spænede han den vej og skældte ud. Brag og lysglimt rørte ham ikke en pind, for han var allerede på vej til det næste " wwuuuuuusssshhh" .

 

Han var forbavsende rolig i mellemtiden, bare meget opmærksom og ville ud hele tiden for at sende dette uvæsen tilbage hvor det kom fra. :-D

 

 

Kan du så ikke lige komme forbi med ham?

 

Udover at de skød uafbrudt fra mørkets frembrud i aftes til kl. sent, så er der nogle på vejen som lige er startet igen :evil:

 

Ikke de store brag, de er åbenbart sjovere når det er mørkt, men IIIIIIIIIIIIIIIVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV hylene som er pi... irriterende at høre på

 

TEX KOM!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var Sherlock første nytårsaften, og han tog det ret pænt. Indenfor reagerede han næsten ikke på det, men vi bor også lidt ude på landet, så det vi kan høre er det inden fra Viborg (Og birgittelyst og sådan).

Da vi skulle ude at fyre krudt af tog han det også fint nok. Vi valgte at tage ham med, da vi syntes det var synd hvis han skulle sidde indefor og være bange, helt alene.

 

Han var sådan set ligeglad med fyrværkeriet, men han brød sig ikke om at folk gik frem og tilbage i mørket, uden han kunne følge efter dem. (Man er vel lidt hyrdehund) I det hele taget var det nok bare uroen, og det at vi var ude så sent. (Han plejer jo at sove klokken 12) der gjorde ham utryg. Så min mor gik ind med ham, og så var der ikke mere derfra. Så, det var lidt af en succes!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

altså jeg tror ikke jason fandt ud af der var mere larm i går :roll: Var ude og gå en tur med ham ved en 17tiden ude ved mine forldre og han ikke engang kiggede op ved de store brag heller ikke dem tæt på. Vi gik forbi en familie der var ved at skyde af og storsindet som manden er holder han op med at skyde af mens vi går forbi - men siger ikke nget til ungerne der kaster knaldperler mellem fødderne på mig og jason (jason ikke så meget som kiggede ned da vi gik forbi selvom det knaldede og puffede om benene på ham - jeg havde nemllig bedt ham gå plads mens vi gik forbi dem, og det betyder åbenbart at man skal holde 100 % øjenkontakt :rolleyes:).

 

Jason skulle være alene hos mine forældre - jeg var hjemme og kigge ved ham kl 21-22 men da han bare - efter at have hilst - gik ind og lagde sig isofaen og sov videre tog jeg afsted igen. Klokken 23.30 tog jeg min lillebror med hjem så jason ikke skulle være alene når det gik løs - igen hilser han lige i 5 min. og så hopper han i sofaen og der sov han så som en sten til han skulle ud og tisse kl 4.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde jo gjort, hvad vi kunne for at trætte hundene om eftermiddagen - med skovtur, musejagt og spor ... og det havde virket ... Men de vågnede da op i løbet af aftenen og gøede også ind imellem - men ikke over fyrværkeriet - det var folk der gik forbi vores hus de brokkede sig over - og på et tidspunkt var de helt ude af kontrol i deres gøen - og der viste det sig også, at der var mø'unger i færd med at lave et eller andet i vores carport - så det måtte de gerne brokke sig over ...

 

Da klokken var omkring 23.40 gik vi ud med dem - der var rimelig stille selvom vi bor i et relativt tæt bebygget område - men Pia havde sagt, at det var et godt tidspunkt - og det havde hun jo ret i ... så vi gik lige en tur op af vejen så de kunne få tisset af inden det gik løs ...

 

Da klokken blev midnat fandt jeg supergodbiderne frem og trænede med dem i 5-10 minutter - så hørte de slet ikke de vildeste brag - jeg havde 100% fokus fra begge hunde (eller kamstegen havde :mrgreen: ) ... og der efter lå de bare i sofaen og hyggede indtil vi gik i seng ved ½5-5-tiden ...

 

Så alt i alt en super nytårsaften uden nogen bange-hunde :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg har skrevet her http://www.hunde-forum.dk/debat/4879-hvad-skal-i-og-hundene-iaften.html

 

Det gik rigtigt godt, ingen angst og gøen, vi havde det sjovt, dem på stesoer og mig på rødvin og spumante, sikke en fest, med kød over heeeele gulvet :mrgreen:

 

Terrier bliver ofte meget udadreagerende på fyrværkeri, og det er mine også, men medicineringen hjælper dem til en ustresset aften, det er dejligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Som Stjernetosse ganske rigtigt skriver, så har begge mine taget det hele i stiv pote :)

 

Stella har jo aldrig haft noget med fyrværkeri, og det holdt også stik i år. Hun har på fineste manér ignoreret alle bragene i Stavtrup de sidste 10 dages tid og lå og vist og halvsov da de begyndte at fyre meget af her.

 

Asta har jeg været en smule bekymret for, da hun er en sensitiv hund generelt, og også overfor lyde. Vi har trænet meget, og på et tidspunkt føltes det som om vi ikke kom nogen vegne, men det tror jeg nu alligevel vi er, for der har intet været med hende.

Hun har ligesom accepteret bragene, både hjemme og herude i sommerhuset, som en del af den omgivende støj og har på intet tidspunkt virket trykket af situationen.

 

Jeg havde hende ude og tisse en del gange i løbet af aftenen, og vi stod og kiggede på fyrværkeri sammen. Hun reagerede ikke og fik naturligvis masser af godbidder for det :)

 

Ved midnat var jeg så tryg ved situationen, at jeg gik udenfor sammen med kæresten for at kigge på raketter og lod vufferne være inde sammen med Louise og beaglerne.

 

Stella er generelt svær at ryste, så hende har jeg ikke været bekymret for, men der er i dén grad blevet lettet en byrde fra mine skuldre, over at det er gået så godt med Asta. Hun er godt på vej til at blive lige så "skud sikker" som Stella er, og det er jo dejligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja på Fyn måske.

Men det er Tex der har standset al fyrværkeri i Odsherred og omegn.

 

Hver gang vi kunne høre den der "wwuuuuusssshhh" lyd når en raket fiser op så spænede han den vej og skældte ud. Brag og lysglimt rørte ham ikke en pind, for han var allerede på vej til det næste " wwuuuuuusssshhh" .

 

Han var forbavsende rolig i mellemtiden, bare meget opmærksom og ville ud hele tiden for at sende dette uvæsen tilbage hvor det kom fra. :-D

 

 

Puha, sikke en verden de to kunne lave sammen :mrgreen:

 

 

Vi har haft nogle høje brag i dag, men det er herren vidst for træt til at skulle deale med :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

her gik det bare fantastisk... karla havde været ude at lege med nogle andre hunde, på en herlig mark hvor man både kunne lugte til harelorte, følge musespor, lugte rådyrhjorte og rulle sig i hestepærer :mums: så hun var godt træt da vi kom hjem kl 16...

 

klokken 18 kom gæsterne (vi var 8 til spisning), dem blev der hilst hjerteligt på og så trissede hun over og lagde sig igen... hun var ude at tisse en enkelt gang i løbet af aftenen og gik op i seng kl halv tolv. Hun kom dog ned kl 24 og søgte mig og så snakkede vi lidt og hyggede sammen med en kong og et par stykker af stegen...

 

da det værste var ved at være ovre ville hun gerne ned og tisse, men jeg ville ikke risikere det og bestemte mig til, at hvis hun tissede på gulvet var der bare ikke noget at gøre ved det... hun satte sig dog bare op på skødet af mig og sov indtil klokken lidt over 1 hvor jeg tog hende med ned i haven for at tisse af...

 

så gik hun i seng igen og kom først ned for at sige farvel til gæsterne omkring kl 4...

 

så alt i alt gik det bare helt fantastisk:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Kan du så ikke lige komme forbi med ham?

 

Udover at de skød uafbrudt fra mørkets frembrud i aftes til kl. sent, så er der nogle på vejen som lige er startet igen :evil:

 

Ikke de store brag, de er åbenbart sjovere når det er mørkt, men IIIIIIIIIIIIIIIVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV hylene som er pi... irriterende at høre på

 

TEX KOM!!!

 

De der iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiivvvvvvvvvvvvvvv er han ski.... lige glad med.

Men wouuuussssshhhhh kaboooom de får ballade hver gang. Også her er der faktisk et par stykker der lige skal fyre det sidste af. :evil: Nu må det være nok for denne gang.

 

Men vi har lige været i skoven i to timer og mødt en million andre hunde der havde taget deres mennesker med til noget frisk luft.

Så han har ligr mødt:

En Broholmer.

To Borders

To westier. (Freja og Geo)

To Hunde af udefinerbar herkomst.

En Cairn.

Jamen jeg kunne blive ved.

 

Den ene Westie, en tæve på to år har vi mødt et par gange. Ejeren er noget gangbesværet, men ud skal hun og hunden da heldigvis.

Desværre har ejeren indtil for nyligt altid haft hunden i snor og det var den mest reserverede, ja næsten skræmte hund jeg længe har set.

Men det var som om at den gerne ville mere , men bare var blevet holdt tilbage. Ejeren fortalte for et par uger siden at hun selv var klar over at hun nok var lidt af en !"hønemor" overfor hunden.

Vi har snakket om det et par gange og hun havde besluttet at hun ville lade hunden løbe frit i skoven her i onsdags.

Da vi mødtes i dag var det som at se en helt anden hund.

Fuld skrue på op og ned af træstammer, ud i vandet, op på stranden osv osv.

Og hele tiden holdt den øje med sin ejer og holdt sig så de kunne se hinanden.

 

Se det var en rigtig dejlig nytårs historie. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
De der iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiivvvvvvvvvvvvvvv er han ski.... lige glad med.

Men wouuuussssshhhhh kaboooom de får ballade hver gang. Også her er der faktisk et par stykker der lige skal fyre det sidste af. :evil: Nu må det være nok for denne gang.

 

Men vi har lige været i skoven i to timer og mødt en million andre hunde der havde taget deres mennesker med til noget frisk luft.

Så han har ligr mødt:

En Broholmer.

To Borders

To westier. (Freja og Geo)

To Hunde af udefinerbar herkomst.

En Cairn.

Jamen jeg kunne blive ved.

 

Den ene Westie, en tæve på to år har vi mødt et par gange. Ejeren er noget gangbesværet, men ud skal hun og hunden da heldigvis.

Desværre har ejeren indtil for nyligt altid haft hunden i snor og det var den mest reserverede, ja næsten skræmte hund jeg længe har set.

Men det var som om at den gerne ville mere , men bare var blevet holdt tilbage. Ejeren fortalte for et par uger siden at hun selv var klar over at hun nok var lidt af en !"hønemor" overfor hunden.

Vi har snakket om det et par gange og hun havde besluttet at hun ville lade hunden løbe frit i skoven her i onsdags.

Da vi mødtes i dag var det som at se en helt anden hund.

Fuld skrue på op og ned af træstammer, ud i vandet, op på stranden osv osv.

Og hele tiden holdt den øje med sin ejer og holdt sig så de kunne se hinanden.

 

Se det var en rigtig dejlig nytårs historie. :5up:

 

Dejlig historie :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Som Stjernetosse ganske rigtigt skriver, så har begge mine taget det hele i stiv pote :)

 

Stella har jo aldrig haft noget med fyrværkeri, og det holdt også stik i år. Hun har på fineste manér ignoreret alle bragene i Stavtrup de sidste 10 dages tid og lå og vist og halvsov da de begyndte at fyre meget af her.

 

Asta har jeg været en smule bekymret for, da hun er en sensitiv hund generelt, og også overfor lyde. Vi har trænet meget, og på et tidspunkt føltes det som om vi ikke kom nogen vegne, men det tror jeg nu alligevel vi er, for der har intet været med hende.

Hun har ligesom accepteret bragene, både hjemme og herude i sommerhuset, som en del af den omgivende støj og har på intet tidspunkt virket trykket af situationen.

 

Jeg havde hende ude og tisse en del gange i løbet af aftenen, og vi stod og kiggede på fyrværkeri sammen. Hun reagerede ikke og fik naturligvis masser af godbidder for det :)

 

Ved midnat var jeg så tryg ved situationen, at jeg gik udenfor sammen med kæresten for at kigge på raketter og lod vufferne være inde sammen med Louise og beaglerne.

 

Stella er generelt svær at ryste, så hende har jeg ikke været bekymret for, men der er i dén grad blevet lettet en byrde fra mine skuldre, over at det er gået så godt med Asta. Hun er godt på vej til at blive lige så "skud sikker" som Stella er, og det er jo dejligt!

 

Sikke dejligt at alle fire hunde har klaret det så godt! Fik I også hygget lidt så?

 

-Trine

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
De der iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiivvvvvvvvvvvvvvv er han ski.... lige glad med.

Men wouuuussssshhhhh kaboooom de får ballade hver gang. Også her er der faktisk et par stykker der lige skal fyre det sidste af. :evil: Nu må det være nok for denne gang.

 

Men vi har lige været i skoven i to timer og mødt en million andre hunde der havde taget deres mennesker med til noget frisk luft.

Så han har ligr mødt:

En Broholmer.

To Borders

To westier. (Freja og Geo)

To Hunde af udefinerbar herkomst.

En Cairn.

Jamen jeg kunne blive ved.

 

Den ene Westie, en tæve på to år har vi mødt et par gange. Ejeren er noget gangbesværet, men ud skal hun og hunden da heldigvis.

Desværre har ejeren indtil for nyligt altid haft hunden i snor og det var den mest reserverede, ja næsten skræmte hund jeg længe har set.

Men det var som om at den gerne ville mere , men bare var blevet holdt tilbage. Ejeren fortalte for et par uger siden at hun selv var klar over at hun nok var lidt af en !"hønemor" overfor hunden.

Vi har snakket om det et par gange og hun havde besluttet at hun ville lade hunden løbe frit i skoven her i onsdags.

Da vi mødtes i dag var det som at se en helt anden hund.

Fuld skrue på op og ned af træstammer, ud i vandet, op på stranden osv osv.

Og hele tiden holdt den øje med sin ejer og holdt sig så de kunne se hinanden.

 

Se det var en rigtig dejlig nytårs historie. :5up:

 

Hvor dejligt for den cairn og dens "mor"

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var taget væk på en gård, men desværre var der ikke helt så dødstille som sidste år. Skudene var dog langt væk og slet ikke i et omfang som hos mig eller mine forældre.

 

Som jeg har fortalt i andre tråde, har vi haft meget dårlige erfaringer med plegicil, men næste år vil jeg nok prøve noget baldrian eller de andre ting, I anbefaler. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jacki har klaret raballeret over forventning :cool:

 

Tidligt på aftenen, rundt kl. 18-19, skældte hun noget ud på alle de brag :roll: men da hun fandt ud af, at de var ganske harmløse, blev hun ganske uinteresseret :5up: så da det gik løs over midnat, sov hun bare :klap:gad knap linde på øjenlåget :roll: :blink: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen

Vi var 2 familier samlet hos os, de havde deres hund Fonzie med, den er skudvandt da den bruges til jagt, og vi gik tur med Laika

og Fonzie sidst på dagen hvor der blev skudt lidt fyrværkeri af, Laika så over på Fonzie, og så at han ikke reagerede på det,

så hun søgte over til ham og gik sammen med ham turen rundt, efter spisning gik vi endnu en tur med dem,

det foregik meget roligt uden stres og vilde reaktioner, Laika følte sig meget tryg sammen med Fonzie,

og sådant fortsatte det hele aftenen, de legede inde i stuen medens vi fyrede det indkøbte af, gik så ind og hentede hundene og gik tur med dem, og de var meget rolige selvom der blev fyret af på modsatte fortov, så det blev en god oplevelse for Laika, og hun kom godt ind i det nye år

 

Men skulle dog lige markere sig, da der kom en ung fulderik slingrende hen mod hende, da viste hun ham at han ikke var ønsket for tæt på hende, og han tog kontakt til Laika med megen rolig stemme, Laika blev rolig og fik sig en hyggesnak med den unge mand, efter hun havde set at han var ok og ikke fjentlig

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bettesmor
De lukkede hende så ud i haven så hun kunne tiss

Hun var fundet på motorvejen 10 km. væk! :megaked: Hun har bare løbet for livet :megaked:

 

ej, hvor synd, stakkels hund.

var hun blevet påkørt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var taget væk på en gård, men desværre var der ikke helt så dødstille som sidste år. Skudene var dog langt væk og slet ikke i et omfang som hos mig eller mine forældre.

 

Som jeg har fortalt i andre tråde, har vi haft meget dårlige erfaringer med plegicil, men næste år vil jeg nok prøve noget baldrian eller de andre ting, I anbefaler. :-D

 

Ja det er jo ligesom mig, men jeg vil sige at baldrian sammen med diazepam for os har virket over al forventning!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft den bedste nytårsaften i ca 7 år :klap2:

Hailey fik jo for første gang plegicil/stesolid, og efter mit panikanfald over at han stort set ikke kunne stå på sine ben en time efter han havde fået pillerne, så gik aftenen bare super :mrgreen:

 

Hailey lå i sit bur hele aftenen, og gad knap nok kigge op når de skød. De startede ved 20 tiden med at skyde af :evil: men Hailey lå bare og småsov. De andre var tydeligvis påvirket af hans tilstand, så deres stressniveau var betydeligt lavere end sidste år.

Hver gang der kom et skrald, så smed jeg tørret hajfilet ud på gulvet, og Huckie var der med det samme. Hogan tog det sådan set rimeligt afslappet hvis han bare kunne ligge ved siden af mig.

 

Den eneste der stressede var Hero, men det var ikke panikangst. Han ville bare sidde mellem mine ben, og når der kom et skrald gav det et sæt i ham, men han var nem nok at aflede med godbidder.

 

Omkring kl 2.30 var der endelig ved at være ro, så jeg luftede lige de 3 yngste. Der kom så lige et par skud mens jeg var på tissetur med dem, det reagerede de ikke på.

 

Bagefter ville jeg lige lufte Hailey alene, da han stadigvæk var lidt usikker på benene. Jeg satte flexlinen på ham så han kunne tage sit eget tempo. Der kom så et stort kanonslag, og han blev forskrækket. Jeg kunne dog lokke ham til at lege lidt inden vi gik ind igen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...