Hop til indhold

Hvordan er det gået?


Stjernetosse
 Share

Recommended Posts

Jeg har haft den bedste nytårsaften i ca 7 år :klap2:

Hailey fik jo for første gang plegicil/stesolid, og efter mit panikanfald over at han stort set ikke kunne stå på sine ben en time efter han havde fået pillerne, så gik aftenen bare super :mrgreen:

 

Hailey lå i sit bur hele aftenen, og gad knap nok kigge op når de skød. De startede ved 20 tiden med at skyde af :evil: men Hailey lå bare og småsov. De andre var tydeligvis påvirket af hans tilstand, så deres stressniveau var betydeligt lavere end sidste år.

Hver gang der kom et skrald, så smed jeg tørret hajfilet ud på gulvet, og Huckie var der med det samme. Hogan tog det sådan set rimeligt afslappet hvis han bare kunne ligge ved siden af mig.

 

Den eneste der stressede var Hero, men det var ikke panikangst. Han ville bare sidde mellem mine ben, og når der kom et skrald gav det et sæt i ham, men han var nem nok at aflede med godbidder.

 

Omkring kl 2.30 var der endelig ved at være ro, så jeg luftede lige de 3 yngste. Der kom så lige et par skud mens jeg var på tissetur med dem, det reagerede de ikke på.

 

Bagefter ville jeg lige lufte Hailey alene, da han stadigvæk var lidt usikker på benene. Jeg satte flexlinen på ham så han kunne tage sit eget tempo. Der kom så et stort kanonslag, og han blev forskrækket. Jeg kunne dog lokke ham til at lege lidt inden vi gik ind igen :5up:

 

Dejligt at høre :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 64
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst anne-marie
Jeg har haft den bedste nytårsaften i ca 7 år :klap2:

Hailey fik jo for første gang plegicil/stesolid, og efter mit panikanfald over at han stort set ikke kunne stå på sine ben en time efter han havde fået pillerne, så gik aftenen bare super :mrgreen:

 

Hailey lå i sit bur hele aftenen, og gad knap nok kigge op når de skød. De startede ved 20 tiden med at skyde af :evil: men Hailey lå bare og småsov. De andre var tydeligvis påvirket af hans tilstand, så deres stressniveau var betydeligt lavere end sidste år.

Hver gang der kom et skrald, så smed jeg tørret hajfilet ud på gulvet, og Huckie var der med det samme. Hogan tog det sådan set rimeligt afslappet hvis han bare kunne ligge ved siden af mig.

 

Den eneste der stressede var Hero, men det var ikke panikangst. Han ville bare sidde mellem mine ben, og når der kom et skrald gav det et sæt i ham, men han var nem nok at aflede med godbidder.

 

Omkring kl 2.30 var der endelig ved at være ro, så jeg luftede lige de 3 yngste. Der kom så lige et par skud mens jeg var på tissetur med dem, det reagerede de ikke på.

 

Bagefter ville jeg lige lufte Hailey alene, da han stadigvæk var lidt usikker på benene. Jeg satte flexlinen på ham så han kunne tage sit eget tempo. Der kom så et stort kanonslag, og han blev forskrækket. Jeg kunne dog lokke ham til at lege lidt inden vi gik ind igen :5up:

 

Hvor er det dejligt at han i år har haft det så ustresset, tillykke med det :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

i gik sammenlagt 2,5 time i dag for at gøre Pero ekstra træt. Vi var ude ved Moesgård i halvanden time, hvor der var en masse hunde man kunne lege med, en masse fugle der skulles jages, og iskoldt vand som skulle bades i :blink:

 

Vi skulle ud til et stort selskab (30 mennesker), hvor der også var en gammel, sød tæve som Pero kender. Men Pero kunne simpelthen ikke falde til ro. Han opfordrede hele tiden tæven til leg (højlydt:lol:). Det har nok været en blanding af, at han var meeeget træt og stresset over at være sammen med så mange mennesker.

 

Vi havde heldigvis mine bedsteforældre i baghånden så vi kørte ham ud til dem så han kunne blive passet der. Og det gik rigtig fint :-D

 

Vi hentede ham så ved 00.30-1.00-tiden og er nu hjemme mens kæresten er ude at føjte Her har lydt nogle kæmpe brag, men Pero tager det super flot. Han ignorerer de "normale" brag og løfter hovedet og kigger på mig når der er STORE brag. Så snart jeg siger, at det er okay og smasker lidt til ham, lægger han sig til at sove videre.:-)

Og vi bor altså i midtbyen.

 

Desværre har min mosters hund på 11 år haft en slem nytårsaften. Hun har altid været skrækslagen for fyrværkeri og i år var første gang hun har været "alene" om det - deres endnu ældre hund døde i foråret.

Under dronningens nytårstale lød der et kæmpe brag så min mosters hund tissede på stuegulvet. De lukkede hende så ud i haven så hun kunne tisse af og gik ud og kiggede efter hende efter talen. Og hun var VÆK :shock:

Hun er åbenbart blevet vildt forskrækket og har forceret deres hegn, hvilket hun aldrig har gjort før.

De ledte og ledte efter hende uden held - kl. 23.30 blev de ringet op at autohjælpen og blev spurgt om de manglede en hund. Hun var fundet på motorvejen 10 km. væk! :megaked: Hun har bare løbet for livet :megaked:

øv da :cry:

 

Cujo sov fra det hele :roll: han ville dog ikke ud i haven efter kl 8 så han har holdt sig i 12 da vi stod op, så skulle han også ud :mrgreen:

 

han reagerede 2 gange, 1 gang da nogen ikke kunne styre deres fyrværkeri og det sprang ½ meter fra vinduet :evil: men han rejste sig kun og kiggede rundt.

 

Han gøede så kort da et stykke brænde i brændeovnene gav et knald...

Link til indlæg
Del på andre sites

Stesolid.

 

Normalt gives det i kombi med plegicil - dem havde vi også fået, men baldrian og stesolid sløver, så jeg synes ikke der var nogen grund til at sløve ham mere. Slet ikke når der var 3 andre hunde omkring ham.

 

Jeg troede også, at plegicil var en slags stesolid? :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Plegicil er sløvende, ikke angstdæmpende som stesolid. Jeg ved faktisk ikke hvilken medikament-kategori det går under :hmm: Må lige google :mrgreen: --> det er et sedativum...

 

Ok, så fatter jeg SLET ikke, at vi fik plegicil og udelukkende det. :evil:

Godt at vi ikke bruger den dyrlæge mere, og f... hvor var jeg dum ikke selv at undersøge det. Autoritetstro :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, så fatter jeg SLET ikke, at vi fik plegicil og udelukkende det. :evil:

Godt at vi ikke bruger den dyrlæge mere, og f... hvor var jeg dum ikke selv at undersøge det. Autoritetstro :roll:

 

Du er ikke dum , tror desværre der er nogle dyrlæger som bør læse lidt mere. Jans bror fik også kun plegicil til deres hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, så fatter jeg SLET ikke, at vi fik plegicil og udelukkende det. :evil:

Godt at vi ikke bruger den dyrlæge mere, og f... hvor var jeg dum ikke selv at undersøge det. Autoritetstro :roll:

 

Du må endelig ikke kun give plegicil, det kan gøre oplevelsen endnu værre for hunden. Den er stadig bange, og oven i det har den ikke ordentlig kontrol over sin krop! :( Det bør kun gives sammen med stesolid, der som sagt er angstdæmpende.

 

Jeg fik både hexalid (stesolid) og plegicil af dyrlægen, men endte med ikke at give plegicilen, da jeg ikke havde det godt med det. Tyson var ok med hexaliden, selvom han syntes, at det var lige lovlig voldsomt omkring midnat.

 

Hvordan er det, har du ham dyrlægen nede på hjørnet bag Hostrup Have? Jeg snakkede med en pige i kvarteret, der har haft ham. I starten var hun glad for ham, men hun har skiftet dyrlæge, efter at han fejlbehandlede hendes chi. Hun har også en veninde, der havde ham som dyrlæge, og da han steriliserede hendes hund, glemte han at give den smertestillende bagefter. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft den bedste nytårsaften i ca 7 år :klap2:

Hailey fik jo for første gang plegicil/stesolid, og efter mit panikanfald over at han stort set ikke kunne stå på sine ben en time efter han havde fået pillerne, så gik aftenen bare super :mrgreen:

 

Hailey lå i sit bur hele aftenen, og gad knap nok kigge op når de skød. De startede ved 20 tiden med at skyde af :evil: men Hailey lå bare og småsov. De andre var tydeligvis påvirket af hans tilstand, så deres stressniveau var betydeligt lavere end sidste år.

Hver gang der kom et skrald, så smed jeg tørret hajfilet ud på gulvet, og Huckie var der med det samme. Hogan tog det sådan set rimeligt afslappet hvis han bare kunne ligge ved siden af mig.

 

Den eneste der stressede var Hero, men det var ikke panikangst. Han ville bare sidde mellem mine ben, og når der kom et skrald gav det et sæt i ham, men han var nem nok at aflede med godbidder.

 

Omkring kl 2.30 var der endelig ved at være ro, så jeg luftede lige de 3 yngste. Der kom så lige et par skud mens jeg var på tissetur med dem, det reagerede de ikke på.

 

Bagefter ville jeg lige lufte Hailey alene, da han stadigvæk var lidt usikker på benene. Jeg satte flexlinen på ham så han kunne tage sit eget tempo. Der kom så et stort kanonslag, og han blev forskrækket. Jeg kunne dog lokke ham til at lege lidt inden vi gik ind igen :5up:

 

Hvor dejligt! De der djævelske hyrdehunde har det jo med at være noget obs på deres omgivelser.... så det glæder mig, at I har fundet en god måde at komme igennem det på.

 

-Trine

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, så fatter jeg SLET ikke, at vi fik plegicil og udelukkende det. :evil:

Godt at vi ikke bruger den dyrlæge mere, og f... hvor var jeg dum ikke selv at undersøge det. Autoritetstro :roll:

 

Jeg har oplevet fuldstændig det samme... Oscar's første nytårsaften. Det var frygteligt.

 

Man mener jo at det faktisk øger sanseindtryk såsom lyd og lys, og så sløver så meget at resultatet bliver en hund, der er 100% obs på alt omkring den, men som ikke kan flytte sig fra stedet.

 

Vi har siden jeg fik det også skiftet dyrlæge, da den pågældende dyrlæge der gav mig plegicil alene (han mente ikke det var nødvendigt med steso også :shock:) blev leder af klinikken...

 

Mine nuværende er opmærksomme på at man ikke må give det alene, og blev rigtig ærgerlige da jeg fortalte at vi havde gjort det efter råd fra tidligere dyrlæge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...