Hop til indhold

vad vis. (dyrlæge)


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

jeg har en lille bekømring om vad jeg skal gøre vis hunden nu skulle blive

volsomt syg fek mavedrejning eller line kan jeg få dyrlægen til af komme

her ud.???

jeg har nemlig ikke bil og for aldrig råd til det.

 

det villle være godt af have den slags ting på plas VIS der skulle ske noget. vh gd

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har en lille bekømring om vad jeg skal gøre vis hunden nu skulle blive

volsomt syg fek mavedrejning eller line kan jeg få dyrlægen til af komme

her ud.???

jeg har nemlig ikke bil og for aldrig råd til det.

 

det villle være godt af have den slags ting på plas VIS der skulle ske noget. vh gd

Du kan tegne et abonment på sygetransport, eller muligheden for at få en dyreambulance ud er der jo også. Men det koster jo lidt.

Ring og høre hvad nærmeste falck station kan tilbyde i nødstilfælde, du kan også høre hvad den lokale taxi-central siger i tilfælde af det skulel blive nødvenligt om de vil køre med en syg hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan tegne et abonment på sygetransport, eller muligheden for at få en dyreambulance ud er der jo også. Men det koster jo lidt.

Ring og høre hvad nærmeste falck station kan tilbyde i nødstilfælde, du kan også høre hvad den lokale taxi-central siger i tilfælde af det skulel blive nødvenligt om de vil køre med en syg hund

 

vormeget er lidt er det under 1000kr??

Link til indlæg
Del på andre sites

vad er forskellen på sygetransport og det der dyreambulance haløj??

 

 

jeg lyder måske sterkt ubegavet men det er jo så sanheden:mrgreen:.

Jeg tror ikke der er den store forskel. Mon ikke det bare er to ord for det samme?;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har engang spurgt en Falck-mand, og han mente at det er OK at ringe 112 for en hund, hvis det drejer sig om kritisk sygdom eller ulykkestilfælde.

Det er dog muligt at man kan få en regning for transporten senere.

 

Ved mavedrejning har man højest 20 minutter at løbe på, fra første symptomer viser sig, og jeg bor ca. 45 minutters kørsel fra min dyrlæge, så jeg er bange for at min løsning i det tilfælde ville være at hente min nabo og hans jagtriffel.

Overlevelseschancerne er alligevel meget små, og hundens lidelser store, så hellere gøre en ende på det :cry:

 

Husk at man kan forebygge mavedrejning ved at fodre i mindre portioner flere gange dagligt. Ingen leg eller anden vildskab 1/2 time før - 1/2 time efter spisning, og ikke lade hunden drikke store mængder vand på én gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved du hvad? I Nordsjælland har du den mulighed at ringe efter en "Petcab". Det er en bil, der er specielt indrettet til at transportere dyr.

Det vil være lidt dyrere end at tage en taxa, men ikke ret meget.

http://www.petcab.dk/

 

Falck kan man abonnere på. Men det betyder at du skal have et basisabonnement PLUS et kæledyrstillæg.

Det samlede abonnement bliver på ca. 1000 kr årligt.

Så kan du få kørt dit SYGE dyr til og fra dyrlægen.

Og du kan selv blive kørt til hospital og skadestue hvis du får brug for det.

 

Du vil også have problemet i forbindelse med sundhedscheck og vaccination.

Og du skal jo både frem og tilbage.......

 

---Du må nok vælge den nærmeste dyrlæge..

 

Hvis du ved, hvor du skal bo, så kan du allerede nu undersøge, hvilke dyrlæger, der er lige i nærheden.. OG om de kører ud. For DET kan meget nemt blive den billigste løsning. Selv om det selvfølgelig vil koste ekstra.

Det duer bare ikke ved en mavedrejning. Der SKAL du hen på dyreklinikken hurtigst muligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

en dyrlæges råd om mavedrejning.:roll:

 

jeg har læst af VIS det enner med af blive et spørgsmål om liv eller død

så kan man stikke huld på hundens bug med en strekkepind det øger overlevelsen en del men VEM FANDEN KAN FÅ SIGSELV TIL DET.

og vis hunden så overlever så er der vist et tillids forehold som skal

bygges op igen vis det overhovet kan ladesig gøre.

 

dyrlæger er sempelt hen formeget in i mellem.:roll::roll:. men di har måske ret desvere.:neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved du hvad? I Nordsjælland har du den mulighed at ringe efter en "Petcab". Det er en bil, der er specielt indrettet til at transportere dyr.

Det vil være lidt dyrere end at tage en taxa, men ikke ret meget.

http://www.petcab.dk/

 

Falck kan man abonnere på. Men det betyder at du skal have et basisabonnement PLUS et kæledyrstillæg.

Det samlede abonnement bliver på ca. 1000 kr årligt.

Så kan du få kørt dit SYGE dyr til og fra dyrlægen.

Og du kan selv blive kørt til hospital og skadestue hvis du får brug for det.

 

Du vil også have problemet i forbindelse med sundhedscheck og vaccination.

Og du skal jo både frem og tilbage.......

 

---Du må nok vælge den nærmeste dyrlæge..

 

Hvis du ved, hvor du skal bo, så kan du allerede nu undersøge, hvilke dyrlæger, der er lige i nærheden.. OG om de kører ud. For DET kan meget nemt blive den billigste løsning. Selv om det selvfølgelig vil koste ekstra.

Det duer bare ikke ved en mavedrejning. Der SKAL du hen på dyreklinikken hurtigst muligt.

 

det er nogle gode råd men jeg har ikke råd til af arbonere på alt mulig

så der preoteres vad der er vektit og vad der er mindre vektit.

der SKAL være plas til af foder og husleje kan stige uden det får

konsikvenser for hundens ve og vel.

Link til indlæg
Del på andre sites

en dyrlæges råd om mavedrejning.:roll:

 

jeg har læst af VIS det enner med af blive et spørgsmål om liv eller død

så kan man stikke huld på hundens bug med en strekkepind det øger overlevelsen en del men VEM FANDEN KAN FÅ SIGSELV TIL DET.

og vis hunden så overlever så er der vist et tillids forehold som skal

bygges op igen vis det overhovet kan ladesig gøre.

 

dyrlæger er sempelt hen formeget in i mellem.:roll::roll:. men di har måske ret desvere.:neutral:

 

Når maven drejer rundt, så bliver de gasser, der dannes i maven samtidig spærret inde, og maven svulmer op som en ballon. DET gør ondt på hunden.

Det er sikkert rigtigt, at man kan hjælpe hunden lidt ved at stikke hul på mavesækken hvis den er meget opsvulmet....... Men det forbedrer IKKE overlevelsen hvis hunden ikke kommer HURTIGT på klinik.

Den udvej kan måske spare hunden for nogle smerter. Men maven er jo stadigvæk drejet rundt indeni hunden.

Forhåbentlig kommer du aldrig ud for, at din hund får en mavedrejning.

 

I de fleste tilfælde er man jo hos hunden når maven drejer, fordi det som regel sker kort efter hunden har spist.

Og når man ser sin hund gispe efter vejret og blive dårlig, --og man frygter for en mavedrejning, så venter man altså IKKE på, at maven skal svulme op som en ballon!

 

Jeg vil foreslå, at du altid sørger for at have 1000 kr til at køre til dyrlægen for. Og så ringer du efter en Petcab hvis uheldet er ude.

 

---1000 kr er selvfølgelig slet ikke nok til at betale en dyrlægeregning med. Men i værste fald må du tage lån i banken for at klare regningen.

 

 

---Med hensyn til foder og husleje, så stiger det jo nok altid noget henad vejen. Men indtægter stiger jo som regel også.

 

---Men det ER en temmelig dyr hund, du har kastet din kærlighed på. Ikke kun i anskaffelse.

---Fordi den er så stor, så kan du ikke lige tage en almindelig taxa eller få en nabo til at køre for dig. Du er nødt til at fragte den i en bil, der er indrettet til det.

Og fordi racen er så stor, så er der sikkert osse grænser for, hvor meget hvalpen må gå før den bliver helt voksen. Du skal hele tiden passe på, at de lange ben får ro til at vokse og blive stærke....

Og du skal selvfølgelig også hele tiden passe på, at hvalpen får den rigtige kost...

------Hvis du har kontakt med en kennel, så synes jeg at du skulle tilbyde dem nogle timers hjælp om ugen, hvor du kunne komme og lufte hunde eller gøre rent eller sådan noget. Og så kunne du måske samtidig lære noget om, hvad man skal passe på med lige netop den race.......

---Hvis altså du har tiden til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har det der hedder et kæledyrs abonnement til Groa. det er tegent hos Falck, giver omkring 800,- om året. det gælder i akutte tilfælde, altså ikke hvis hunden skal vaccineres.

Du kan læse mere på www.falck.dk

 

Gryn, ifølge Falcks side, som du linker til, så koster det 765 i basisabonnement plus 270 i kæledyrs-tilvalg. Ialt 1035 kr årligt...

---Det er GD ikke sikker på, at han har råd til.... :neutral:

--Oveni kommer jo transport til helbredscheck..

 

Jeg tror, at GD skal prøve at bo uden hund i sin nye lejlighed et halvt års tid. Så kan han bedre se, hvad han har råd til.........

 

Måske bliver han glædeligt overrasket.. Måske ikke... :shock:

 

Men det er bedre at vide FØR man står med hunden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Når maven drejer rundt, så bliver de gasser, der dannes i maven samtidig spærret inde, og maven svulmer op som en ballon. DET gør ondt på hunden.

Det er sikkert rigtigt, at man kan hjælpe hunden lidt ved at stikke hul på mavesækken hvis den er meget opsvulmet....... Men det forbedrer IKKE overlevelsen hvis hunden ikke kommer HURTIGT på klinik.

Den udvej kan måske spare hunden for nogle smerter. Men maven er jo stadigvæk drejet rundt indeni hunden.

Forhåbentlig kommer du aldrig ud for, at din hund får en mavedrejning.

 

I de fleste tilfælde er man jo hos hunden når maven drejer, fordi det som regel sker kort efter hunden har spist.

Og når man ser sin hund gispe efter vejret og blive dårlig, --og man frygter for en mavedrejning, så venter man altså IKKE på, at maven skal svulme op som en ballon!

 

Jeg vil foreslå, at du altid sørger for at have 1000 kr til at køre til dyrlægen for. Og så ringer du efter en Petcab hvis uheldet er ude.

 

---1000 kr er selvfølgelig slet ikke nok til at betale en dyrlægeregning med. Men i værste fald må du tage lån i banken for at klare regningen.

 

 

---Med hensyn til foder og husleje, så stiger det jo nok altid noget henad vejen. Men indtægter stiger jo som regel også.

 

---Men det ER en temmelig dyr hund, du har kastet din kærlighed på. Ikke kun i anskaffelse.

---Fordi den er så stor, så kan du ikke lige tage en almindelig taxa eller få en nabo til at køre for dig. Du er nødt til at fragte den i en bil, der er indrettet til det.

Og fordi racen er så stor, så er der sikkert osse grænser for, hvor meget hvalpen må gå før den bliver helt voksen. Du skal hele tiden passe på, at de lange ben får ro til at vokse og blive stærke....

Og du skal selvfølgelig også hele tiden passe på, at hvalpen får den rigtige kost...

------Hvis du har kontakt med en kennel, så synes jeg at du skulle tilbyde dem nogle timers hjælp om ugen, hvor du kunne komme og lufte hunde eller gøre rent eller sådan noget. Og så kunne du måske samtidig lære noget om, hvad man skal passe på med lige netop den race.......

---Hvis altså du har tiden til det.

 

jeg ved ikke vad du vil have jeg skal sige annet en jeg godt kenner mavedrejning,.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bettesmor

Jeg har skimtet nogle af dine indlæg, og kan se at du længe brændende har ønsket dig en GD, og jeg ser også at du virkelig har sat dig ind i,hvad den kræver. Det er jo godt!

 

 

jeg synes du har helt ret i at man må prioritere sine regninger, når pengene er små, såsom fodder og husleje. Men det er også vigtigt at der er råd til både forudsete dyrelægeregninger til vacciner og sundhedstjek og ikke mindst de uforudsete dyrelægeregninger. Og der kan jo hurtigt komme småting, som en hund skal behandles for, og i hvert fald hernede hvor jeg bor koster en konsultation alene 400 kr, hvortil der kommer medicin.

 

Min pointe er egentlig, at hvis du har svært ved at afsætte gennemsnitlig 100 kr. i måneden på gardering til transport og mulige 100 kr. til en sygeforsikring, så er det måske risikabelt at anskaffe sig en hund lige pt?

Det kan forståeligt nok være rigtig svært, når du nu så brændende ønsker dig den her hund, men jeg synes du skal opveje om det er realistisk at holde den i forhold til din nuværende økonomi.

jeg tror derfor at Birgitta har ret i, at det er bedst at være sikker FØR man får hunden.

vh joan

Link til indlæg
Del på andre sites

Gryn, ifølge Falcks side, som du linker til, så koster det 765 i basisabonnement plus 270 i kæledyrs-tilvalg. Ialt 1035 kr årligt...

---Det er GD ikke sikker på, at han har råd til.... :neutral:

--Oveni kommer jo transport til helbredscheck..

 

Jeg tror, at GD skal prøve at bo uden hund i sin nye lejlighed et halvt års tid. Så kan han bedre se, hvad han har råd til.........

 

Måske bliver han glædeligt overrasket.. Måske ikke... :shock:

 

Men det er bedre at vide FØR man står med hunden...

 

Muligt, men jeg har lige betalt 880 i alt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har skimtet nogle af dine indlæg, og kan se at du længe brændende har ønsket dig en GD, og jeg ser også at du virkelig har sat dig ind i,hvad den kræver. Det er jo godt!

 

 

jeg synes du har helt ret i at man må prioritere sine regninger, når pengene er små, såsom fodder og husleje. Men det er også vigtigt at der er råd til både forudsete dyrelægeregninger til vacciner og sundhedstjek og ikke mindst de uforudsete dyrelægeregninger. Og der kan jo hurtigt komme småting, som en hund skal behandles for, og i hvert fald hernede hvor jeg bor koster en konsultation alene 400 kr, hvortil der kommer medicin.

 

Min pointe er egentlig, at hvis du har svært ved at afsætte gennemsnitlig 100 kr. i måneden på gardering til transport og mulige 100 kr. til en sygeforsikring, så er det måske risikabelt at anskaffe sig en hund lige pt?

Det kan forståeligt nok være rigtig svært, når du nu så brændende ønsker dig den her hund, men jeg synes du skal opveje om det er realistisk at holde den i forhold til din nuværende økonomi.

jeg tror derfor at Birgitta har ret i, at det er bedst at være sikker FØR man får hunden.

vh joan

tak det var søt sagt.:-D

 

jeg sedder med en inkomst på 10.000 om månen deraf er afsat 5.000

til husleje. maden el og den slags bruger jeg meget let af.

så der er kapasitet til mini 1000kr om månen til foder og denslags

så det kan godt løberundt og skulle det gå helt galt må jeg jo tag mig

et lønnet job i en butik eller noget. så alt i alt så er det relastisk syns

jeg. og kan godt ladesig gøre.

 

før i tiden ville jeg holle hest og det ville koste 2.200 i opstaldning

og det havet jeg råd til.

 

jeg kan leve af vand og brød og uden EL vis bare jeg kan beholle min store savlene vend.

Link til indlæg
Del på andre sites

NU tænker jeg bare, men det har du sikkert også været igennem af tanker:blink: Jeg VED du har sat dig utrolig meget ind i en GD og det er den perfekte hund for dig - bare så du ikke misforstår mig.:-D

 

Selvom GD er din drømmehund, så kunne det måske være, at du skulle starte med en mindre, som er nemmere at transportere, når du ingen bil har etc etc. Når så tiden, omgivelserne, mulighederne ændrer sig så . . . .:blink:

jeg har altid ønsket en anden hund (king charles/cocker) end min nuværende coton de Tulear, men da min mand har allergi var dette en af de eneste muligheder og jeg kan jo næsten ikke se mig med andre hunde end en coton nu:blink: Når jeg bliver enke engang, så . . . . . .:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

tak det var søt sagt.:-D

 

jeg sedder med en inkomst på 10.000 om månen deraf er afsat 5.000

til husleje. maden el og den slags bruger jeg meget let af.

så der er kapasitet til mini 1000kr om månen til foder og denslags

så det kan godt løberundt og skulle det gå helt galt må jeg jo tag mig

et lønnet job i en butik eller noget. så alt i alt så er det relastisk syns

jeg. og kan godt ladesig gøre.

 

før i tiden ville jeg holle hest og det ville koste 2.200 i opstaldning

og det havet jeg råd til.

 

jeg kan leve af vand og brød og uden EL vis bare jeg kan beholle min store savlene vend.

 

GD, jeg går ud fra, at du med 10.000 mener, at du får udbetalt 10.000 kr i førtidspension når skatten er trukket?

For det gør jeg osse.

Men jeg får efter de gamle regler, -så jeg får også boligydelse på næsten 3000 kr om måneden. Uden de penge havde jeg altså ikke råd til at have hund.

 

---DU vil måske også få en eller anden slags boligstøtte. Måske er det også for dig nok til at du sagtens kan få det hele til at løbe rundt.

Selvfølgelig kan du ikke leve uden mad, el, varme og vand. Og computer med internet. Og du har også brug for en telefon hvis din ven skulle komme til skade. Varmt tøj om vinteren og fodtøj, --når du skal lufte din hund mange gange hver dag. Du kan IKKE!!! tillade dig at blive syg! Din hund har brug for dig. Hele tiden. Hver dag.

Så det er ikke kun din hund, du skal passe på. Det er osse dig selv.

 

-------Når først du har fået din lejlighed, --og når du har fået indrettet dig i den, SÅ ved du meget bedre, hvad du vil have råd til.

 

Jeg har f.eks. både råd til sygeforsikring og Falck-kørsel. Eller rettere, jeg har ikke råd til at lade være.

 

---Det ville være rigtig ærgerligt for dig hvis du lod være med at sygeforsikre og abonnere på Falck, --og det senere viste sig, at du virkelig fik brug for det, og at du faktisk godt kunne have haft råd til det.

 

Det ER jo sådan, at hvis først hunden ER blevet syg, så kan man altså ikke få den sygeforsikret.......

 

---Jeg vil bare få dig til at overveje at VENTE med at anskaffe en hundehvalp til du har et overblik over, hvad du vil have råd til.

Og det ved du altså ikke, før du har stået med din HELT EGEN økonomi..

 

....Men jeg kan sagtens forstå at du glæder dig. Og at du næsten ikke kan vente. ---Men vent alligevel. For din hundehvalps skyld... :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

vi bliver siggert ALDRIG enige. men nej jeg ringer alsår ikke og siger til kenlen af jeg alivel ikke ville ha hund for di min økonomi ikke kan reke

da det ville være en lodret løjen. hun kenner godt min økonomi.

 

1som jeg har skrevet før jeg får aldrig råd til bil verten nu eller om 10år

2jeg er jo bare nød til af tage mig af min hund selvom jeg skulle blive syg.

 

jeg har let svert ved af forstå vofer i mener af jeg skulle ladeverd.

 

Nanett holler da SELV grand danois og hun har heller ikke bil

så jeg fatter ikke din bekømring dermed ikke sagt af alt bare er godt

 

 

og nej jeg har ikke pøntet på noget som helst overhovet da

jeg undersøgte om jeg havet råd til en Grand danois.

Link til indlæg
Del på andre sites

vi bliver siggert ALDRIG enige. men nej jeg ringer alsår ikke og siger til kenlen af jeg alivel ikke ville ha hund for di min økonomi ikke kan reke

da det ville være en lodret løjen. hun kenner godt min økonomi.

 

1som jeg har skrevet før jeg får aldrig råd til bil verten nu eller om 10år

2jeg er jo bare nød til af tage mig af min hund selvom jeg skulle blive syg.

 

jeg har let svert ved af forstå vofer i mener af jeg skulle ladeverd.

 

Nanett holler da SELV grand danois og hun har heller ikke bil

så jeg fatter ikke din bekømring dermed ikke sagt af alt bare er godt

 

 

og nej jeg har ikke pøntet på noget som helst overhovet da

jeg undersøgte om jeg havet råd til en Grand danois.

 

Hvad mener du??????????? Det er der da ingen der har sagt at du har?? :roll:

 

Jeg siger: VENT med at købe hunden til du har prøvet at styre din egen økonomi i din egen lejlighed.

 

Måske har du sagtens råd til at forsikre dig i både Falck og med sygeforsikring.

Og så ville det være ærgerligt IKKE at forsikre din hund fra starten af.

 

Kennelen har vist tre avlstæver, så med lidt held vil de få hvalpe tre gange i løbet af de næste to år..

 

Spørgsmål: 1) Hvornår regner du med at få en lejlighed?

................2) Hvornår regner du med at der er en 8-ugers hvalp til dig? ER den født??:sut:

 

---Måske dukker tingene op i den rigtige rækkefølge... :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...