Hop til indhold

Flækket negl.


linda-hvid
 Share

Recommended Posts

Tror tacco har flækket en negl sådan næsten helt oppe ved roden, vi opdagede det i aftes er lidt i tvivl om hva vi skal gøre ved det?

 

jannik har læst sig frem til i en dyrlægebog at neglen skal rykkes af og der skal gives antibiotika???

 

Så jeg ville lige spørge herinde først inden jannik giver sig til at lege kirurg ( det gør han selvfølgelig ikke, vi ringer til dyrlægen i morgen hvis neglen skal af, vi har jo heller ikke noget antibiotika )

 

Er der andet vi kan gøre ved det? tacco er ikke halt eller særlig øm, han vil gerne slikke i det men respekterer at han ikke skal. Måske kunne man sætte noget om for at holde neglen lidt på plads og forhindre slikkeri i nat eller???

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror tacco har flækket en negl sådan næsten helt oppe ved roden, vi opdagede det i aftes er lidt i tvivl om hva vi skal gøre ved det?

 

jannik har læst sig frem til i en dyrlægebog at neglen skal rykkes af og der skal gives antibiotika???

 

Så jeg ville lige spørge herinde først inden jannik giver sig til at lege kirurg ( det gør han selvfølgelig ikke, vi ringer til dyrlægen i morgen hvis neglen skal af, vi har jo heller ikke noget antibiotika )

 

Er der andet vi kan gøre ved det? tacco er ikke halt eller særlig øm, han vil gerne slikke i det men respekterer at han ikke skal. Måske kunne man sætte noget om for at holde neglen lidt på plads og forhindre slikkeri i nat eller???

 

Jeg synes i skal lade dyrlægen kigge på det. Speedy flækkede også en gang en klo, dyrlægen hev den ud og hun fik lidt mod betændelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, men dyrlægen brænder bagefter.

 

 

Godt så. det er så hermed besluttet at det er jannik der skal afsted :5up:

 

Vi kan ikke gave gravid kvinde til at rode rundt på gulvet bare fordi der er lidt blod og brænderi??? Det er da lige voldsom nok!

 

ej ved jo godt det er sådan man gør og det er effektivt men jeg kan altså ikke lide det :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror tacco har flækket en negl sådan næsten helt oppe ved roden, vi opdagede det i aftes er lidt i tvivl om hva vi skal gøre ved det?

 

jannik har læst sig frem til i en dyrlægebog at neglen skal rykkes af og der skal gives antibiotika???

 

Så jeg ville lige spørge herinde først inden jannik giver sig til at lege kirurg ( det gør han selvfølgelig ikke, vi ringer til dyrlægen i morgen hvis neglen skal af, vi har jo heller ikke noget antibiotika )

 

Er der andet vi kan gøre ved det? tacco er ikke halt eller særlig øm, han vil gerne slikke i det men respekterer at han ikke skal. Måske kunne man sætte noget om for at holde neglen lidt på plads og forhindre slikkeri i nat eller???

 

det har sheila prøvet.. hun sad fast i en brandtrappe. Hun haltede lidt på noget underlag fordi den løse negl gik op og trykkede på negeleroden.. Men så klippede/pillede jeg den forsigtigt af og så gik hun fint, medmindre underlagt var meget blødt. Hun havde da en blottet neglerod. Jeg holdt øje med den, satte poten i sæbevand dagligt, men iløbet af få dagevar roden dækket og noget beskyttende og så var det ligesom det:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

det har sheila prøvet.. hun sad fast i en brandtrappe. Hun haltede lidt på noget underlag fordi den løse negl gik op og trykkede på negeleroden.. Men så klippede/pillede jeg den forsigtigt af og så gik hun fint, medmindre underlagt var meget blødt. Hun havde da en blottet neglerod. Jeg holdt øje med den, satte poten i sæbevand dagligt, men iløbet af få dagevar roden dækket og noget beskyttende og så var det ligesom det:5up:

 

 

Jamen så smider jeg lige øglen i bilen og så ses vi om en time :-D

 

ej det går nok ikke, men det lyder nemt :-D Og jannik er helt med på at lege doktor meeeen nu er jeg jo så glad for dyrlægen og når vi ikke har prøvet det før så er det lidt risikabelt at kaste sig ud i, er det ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så smider jeg lige øglen i bilen og så ses vi om en time :-D

 

ej det går nok ikke, men det lyder nemt :-D Og jannik er helt med på at lege doktor meeeen nu er jeg jo så glad for dyrlægen og når vi ikke har prøvet det før så er det lidt risikabelt at kaste sig ud i, er det ikke?

 

Det er op til dig:) jeg har jo ikke set neglen, sheilas var ikke så slem. Så sådan her ud, da neglen var hevet af:)

 

Og jeg skulle ikke hive, den sad kun fast ude i siderne,så den kom stille og roligt af sammen med en negleklipper og uden det gjorde ondt:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er op til dig:) jeg har jo ikke set neglen, sheilas var ikke så slem. Så sådan her ud, da neglen var hevet af:)

 

Og jeg skulle ikke hive, den sad kun fast ude i siderne,så den kom stille og roligt af sammen med en negleklipper og uden det gjorde ondt:-D

 

 

Taccos negl virker til at sidde ret godt fast, det er bare i modten helt oppe ved roden den er flækket, det bløder også kun en ganske lille smule og kun når man piller i det. I siderne sidder den stadig fast.

 

Puh det er hårdt at være pylret hunde ejer :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Taccos negl virker til at sidde ret godt fast, det er bare i modten helt oppe ved roden den er flækket, det bløder også kun en ganske lille smule og kun når man piller i det. I siderne sidder den stadig fast.

 

Puh det er hårdt at være pylret hunde ejer :-D

 

Ja du må se hvor pylret du er.. Jeg tror nok jeg tog sagen i egen hånd dengang fordi jeg kender en dame,hvis hunde jævnligt brækkeren negl og i starten tog hun dem til dyrlægen, men det er nærmest en større historie for hunden end hvis man lader den falde af selv eller selv kan pille den af..

 

Dyrlægen setter jo tit bandage på og så er hunden besværet af den..

Så hun synes det gik nemmere uden:-)

 

Men det skader jo ikke at spørge dyrlægen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nøj hvor var jeg pylret.

Dyrlægen rev lige det der var flækket af, smurte noget på til at stoppe blødningen og så var det overstået.

 

Luckyluna, det kunne jannik vist godt selv have ordnet :-)

 

men pyt, så fik vi da lige hilst på og ønsket godt nytår og set deres nye hundehvalp :-)

 

Godt det gik så nemt, nu ved i hvad i skal gøre en anden gang. Speedys klo var flækket hele vejen op, måske derfor dr.dyr fjernede hele kloen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt det gik så nemt, nu ved i hvad i skal gøre en anden gang. Speedys klo var flækket hele vejen op, måske derfor dr.dyr fjernede hele kloen.

 

Lige præcis :-) jeg har ikke haft kigget vildt meget på neglen for jeg er ikke vild med hvis det bløder :oops: Men det ser fint nok ud nu og det er ikke det hele der er rykket af.

 

lexi har lavet det trick 4 gange.!! og efter første gang lærte jeg at man ikke skal rykke neglen af selv. tror sgu mest jeg var heldig at hun ikke bed mig!

 

Tacco var også temmelig fornærmet på dyrlægen bagefter, heldigvis har de lige fået hvalp så tacco glemte hurtigt at være fornærmet og ville hellere prøve at slikke lidt på babyhunden :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 years later...

Hej.

Jeg fulgte jeres råd og klippede den beskadigede del af. Det ser dog ikke helt ud som vist ovenfor.

Kan i sige mig om jeg bør tage ham til dyrlæge eller om det ser fint ud?

På forhånd tak.

PIC_1020.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

Jeg fulgte jeres råd og klippede den beskadigede del af. Det ser dog ikke helt ud som vist ovenfor.

Kan i sige mig om jeg bør tage ham til dyrlæge eller om det ser fint ud?

På forhånd tak.

[ATTACH=CONFIG]111872[/ATTACH]

Tråden er godt nok fra 2009.

 

Men jeg ville altid tage til dyrlæge med en flækket negl! Nogle gange kan den flække så langt op at en lille flig af knoglen også er røget af. Vi har været afsted et par gange med min svigerforældres hund (som er mester (!) i at flække sine negle) hos vagtdyrlægen. Den ene af gangene var den flækket så langt op at det krævede narkose. Så det var ikke noget jeg ville begynde selv at rode med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...