Hop til indhold

besøg hos mine forældre


Gæst skovtrold
 Share

Recommended Posts

Gæst skovtrold

Skal lige høre jeres mening og gode råd.

 

Mine forældre bor ikke sammen.

 

Når vi er på besøg har jeg altid hunden med. Der er 2-3 timer at køre, så han skal ikke være alene en hel dag. Havde også valgt en lille puddel, så han var nem/ ikke til gene at have med på besøg.

 

Hos min far er der ingen problemer. han går med ind og hilser og ligger sig så det meste af tiden på det tæppe jeg har med, med en tyggeting. De bor i en lille lejlighed og min fars kone er meget dårligt gående og med rulator. Så ret heldig at han bare ligger sig.

 

Men hos min mor stater han med at fare rundt. hopper op af skabene, snuser til bordet, hopper op af både min mor og hendes mand. og ingen af dem er vilde med hunde.... hvis det stod til dem så skulle han helst ligge i gangen i hans bur... Anede altså ikke inden jeg fik hund at de havde så meget imod dem. ligger hans tæppe ind i stuen, så han kan ligge hos os andre, som han er vant til hjemme fra. Inden jeg når at gøre noget, så væser de af ham. råber højt ned og nej og fy. Er jo slet ikke det jeg gør hjemme. hjemme gør han heller ikke alle de ting. siger bare ned, og roser når han gør det.

Når vi er hos mor, kalder jeg ham til mig, når jeg kan forudse er han måske kunne overveje at komme i nærheden af alt det han der springer op af.

 

Hvorfor er der denne forskel i at have ham med? begge steder har vi ham ude og gasse af ca 15 min før vi når frem...

 

hvad kan jeg gøre anderledes?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker på, om du måske kan have ham i snor - i hvert fald i starten - når du besøger din mor? Så har du styr på ham, så han ikke løber rundt og gør de ting, der får hende til at blive sur. Det kan måske være mere afslappende for alle parter, også for hunden, der åbenbart er lidt opkørt i situationen, og som på den måde slipper for at blive skældt ud af din mor.

 

Jeg er selv begyndt at have min hund i snor, når jeg besøger min søster og hendes familie. Tyson er nemlig utryg ved børn, så han kan godt finde på at løbe hen og gø af min nevø og niece, hvis de larmer eller bevæger sig for pludseligt. Så bliver de bange, og min søster irriteret. Ved at have ham i snor bliver besøgene mindre stressende for os alle sammen.

 

Og så synes jeg måske, at du skal tage en snak med din mor og hendes mand om, hvordan du opdrager din hund, og hvordan du gerne vil have, at de agerer overfor ham. F.eks. at de skal sige det til dig i stedet for at skælde ham ud, hvis han gør noget, han ikke må. Så kan DU handle på det, for det gør da kun hunden mere opkørt, at blive hvæset af på den måde. :(

Redigeret af sonja77
Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder måske lidt ude i hampen, men jeg tror altså selv lidt på det:-D

 

Jeg tror han kan mærke at din mor og hendes mand ikke kan lide ham. Og det vil han jo gerne lave om på....

 

Det er selvfølgelig skrevet i ret meneskelige termer, men jeg tror det er lidt sådan..

 

Jeg ville nok også have ham i snor hos din mor indtil han har lært at slappe af der..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Jeg kan ikke forklare hvorfor han agerer anderledes ved din mor end andre steder - måske han kan mærke på dig, at du er på tæerne og opmærksom på at han måske er mindre ønsket.

 

Jeg syntes selv det er super dejligt de steder, hvor vi kan have vores hunde med ud på besøg - det gør ofte, at besøgene kan blive lidt længere end normalt og man ikke stresser efter uret, men jeg er også ekstrem opmærksom på, om hundene egentlig er velkomne.

 

Det er ikke alle mennesker der syntes at vores 4-benede venner er jordens gave til mennesket og det skal man respektere - vi gør det ved enten at lade hundene blive hjemme eller alternativt at lade dem blive i bilen og afkorter besøgene tidsmæssigt - andre steder har vi et bur med, som bliver slået op og hvor begge hunde er trygge ved at opholde sig.

 

Umiddelbart ville jeg nok, var jeg dig, vælge burløsningen og ellers sørge for at han er 'gennemluftet' inden besøget + evt en god tyggeting.

 

Der er ikke noget værre end, at stresse over et besøg og på den måde kan din mor måske selv tage initiativ til, at han selv i hans eget tempo kan se hendes hus an - uden hende i hælene.

Ting tager ting - nogle ting tager længere tid end andre :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst skovtrold

har også problemet når de er på besøg her. andre gæste er ikke noget problem.

 

men når vi skal spise så kommer han og lægger poterne på deres ben. har forsøgt er sige de skal ignorer ham, men igen bliver der råbt højt ned.... for jeg kan jo nok forstå at det er nu han skal lære det, inden han bliver voksen? og det virker jo ikke det der med at ignorer ham... efter 2 sek.

 

når vi ellers spiser bare os selv, går han hen og lægger sig i sin kurv...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
har også problemet når de er på besøg her. andre gæste er ikke noget problem.

 

men når vi skal spise så kommer han og lægger poterne på deres ben. har forsøgt er sige de skal ignorer ham, men igen bliver der råbt højt ned.... for jeg kan jo nok forstå at det er nu han skal lære det, inden han bliver voksen? og det virker jo ikke det der med at ignorer ham... efter 2 sek.

 

når vi ellers spiser bare os selv, går han hen og lægger sig i sin kurv...

 

Måske han prøver at 'fedte sig ind' hos dem - hunde (og for den sags skyld også katte) syntes jeg er gode til at få kontakt til de mennesker, hvor de kan mærke at de er mindre ønskede - det er også den klassiske her i huset, når vi har 'ikke kattemindede mennesker' på besøg = 7 katte der kæmper om pladsen oven på dette menneske.

 

Min holdning er 'mit hus mine regler' - ingen skal opdrage på mine hunde eller sætte grænser, når vi er i mit hjem - ude hos andre er det deres regler der gælder og så må jeg handle ud fra det.

 

Dermed ikke sagt, at jeg ikke tager hensyn når vi har gæster og jeg ved de ikke er så 'hunde/kattevenlige' :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...