Hop til indhold

Foredrag med adfærdsbehandler Irene liljequist


Gæst Vivi
 Share

Recommended Posts

Hej Irene

 

Jeg vil også takke dig for et godt foredrag :D

 

Du gjorde det rigtig godt ! 8)

 

Selvom jeg også har hørt meget af det før, er det altid spændende og lærerigt at høre det fra en anden også.

Så jeg kommer gerne en anden gang.

 

hilsen Susanne ( hunde træner)

 

Hej Susanne

 

Tak skal du have :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihhhh altzzå :oops:

 

1000 tak til dig også.

 

Jamen den historie lægger jeg slet ikke skjul på, den er rystende, men det var dengang... Og jeg tror på, det er vigtigt hvis man vil nå ind til "folk" at man viser, man ikke er bedre end de.

Vi gør allesamme vort bedste der hvor vi nu engang befinder os.

Det tror jeg på - og ved godt det kan lyde lidt "frelst".

 

Vi laver allesammen fejl henad vejen, men vi flytter os også og lærer af fejlene.

 

De omtalte hunde fungerede i øvrigt fint og blev aldrig senere sat i den situation jeg omtalte.

Min hund blev redningshund, så alt var ikke så slemt :)

 

Hyggeligt at hilse på dig :)

 

Pelle hilser!

 

Jeg synes ikke at det lyder frelst, jeg tror at du har meget ret! Og det er jo dejligt at det ikke er et statisk niveau man er på, at der er mulighed for at blive bedre med tiden. :D

 

Jeg synes at det var en rigtig god start! Det satte dig på "niveau" med os andre (læs: i stand til at lave fejl) og det var klart en "appetitvækker", en gyserhistorie med en uventet drejning. Så den indledning skal du helt sikkert fortsætte med!

 

Jeg glæder mig til at prøve at "tage stand" *GGG*

 

Min far syntes i øvrigt også at det var godt, han nævnte flere ting på vejen hjem, som han havde fået A-ha oplevelser ud af. Bl.a. ville han gå hjem og instruere min mor i at man IKKE krammer en hund som hun plejer at gøre! *G* Så han var glad for at være blevet lokket med (det krævede nu heller ikke den store overtalelse *G*). Og han var også helt solgt over Pelle, det er skønt at se så glad en hund. Jeg håber at min kommende hund logrer lige så meget som Pelle 51.gif

 

Bortset fra det 56.gif er han så ikke ekstremt blød i pelsen for en Labrador at være? Han var simpelthen så lækker at røre ved! Er det Gudrun Frandsens diætkost der spiller ind? Eller har han altid været sådan?

 

Giv ham lige en kæmpe nussetur fra mig og sig til ham at han var SÅ dygtig! Også selv om der var en enkelt der mente det modsatte. Jeg mente nu at det var dig der havde ret, for hendes råd om at slippe ham så han kunne løbe rundt og hilse på alle er jo ikke altid muligt, så selvfølgelig skal han trænes i at kunne være med og slappe af selv om der er mange mennesker han ikke kan komme til at hilse på og jeg synes altså at han klarede det flot, især af en første gang at være!

174.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihhhh altzzå :oops:

 

1000 tak til dig også.

 

Jamen den historie lægger jeg slet ikke skjul på, den er rystende, men det var dengang... Og jeg tror på, det er vigtigt hvis man vil nå ind til "folk" at man viser, man ikke er bedre end de.

Vi gør allesamme vort bedste der hvor vi nu engang befinder os.

Det tror jeg på - og ved godt det kan lyde lidt "frelst".

 

Vi laver allesammen fejl henad vejen, men vi flytter os også og lærer af fejlene.

 

De omtalte hunde fungerede i øvrigt fint og blev aldrig senere sat i den situation jeg omtalte.

Min hund blev redningshund, så alt var ikke så slemt :)

 

Hyggeligt at hilse på dig :)

 

Pelle hilser!

 

Jeg synes ikke at det lyder frelst, jeg tror at du har meget ret! Og det er jo dejligt at det ikke er et statisk niveau man er på, at der er mulighed for at blive bedre med tiden. :D

 

Jeg synes at det var en rigtig god start! Det satte dig på "niveau" med os andre (læs: i stand til at lave fejl) og det var klart en "appetitvækker", en gyserhistorie med en uventet drejning. Så den indledning skal du helt sikkert fortsætte med!

 

Jeg glæder mig til at prøve at "tage stand" *GGG*

 

Min far syntes i øvrigt også at det var godt, han nævnte flere ting på vejen hjem, som han havde fået A-ha oplevelser ud af. Bl.a. ville han gå hjem og instruere min mor i at man IKKE krammer en hund som hun plejer at gøre! *G* Så han var glad for at være blevet lokket med (det krævede nu heller ikke den store overtalelse *G*). Og han var også helt solgt over Pelle, det er skønt at se så glad en hund. Jeg håber at min kommende hund logrer lige så meget som Pelle 51.gif

 

Bortset fra det 56.gif er han så ikke ekstremt blød i pelsen for en Labrador at være? Han var simpelthen så lækker at røre ved! Er det Gudrun Frandsens diætkost der spiller ind? Eller har han altid været sådan?

 

Giv ham lige en kæmpe nussetur fra mig og sig til ham at han var SÅ dygtig! Også selv om der var en enkelt der mente det modsatte. Jeg mente nu at det var dig der havde ret, for hendes råd om at slippe ham så han kunne løbe rundt og hilse på alle er jo ikke altid muligt, så selvfølgelig skal han trænes i at kunne være med og slappe af selv om der er mange mennesker han ikke kan komme til at hilse på og jeg synes altså at han klarede det flot, især af en første gang at være!

174.gif

 

Hvor var det dejligt din far ville med og at han fik lidt ud af det!

 

Mht. krammeriet, så kan det jo være dine forældres hund synes det er ok?

 

Jo Pelle er labrador. Pelsen er blevet dejlig blød fordi jeg giver ham gode aminosyrer i form af forskelige økologiske olier.

Olier er lidt min køphest til hunde efter jeg oplevede store forbedninger på Rasmus efter hans blodprop/hjerneblødning.

De essentielle fedtsyrer sørger nemlig blandt andet for at nerveenderne i hjernen når hinanden så informationerne fra hjernen når ud i kroppen og hunden faktisk kan løfte det ben den forsøger at løfte.

Olierne er også virksomme mod "senilitet" hvis denne er skabt på grund af mangen på fedtsyrerne.

Pelle skulle have meget Omega 3 som hjælp til dannelse af ny ledbrusk efter hans operation og det fik han gennem lakseolie.

Jeg supplere så med vegetabilske olier: hørfrø, solsikke, raps, tidsel og et blandingsprodukt som kan købes i Matas, den olie hedder Udos Choice.

 

Nogle ved ikke, at olierne harskner meget nemt og derfor bør opbevares mørkt og køligt.

Olivenolie til mig selv hælder jeg op på et sylteglas og stiller i køleskabet. Det stivner jo, men på denne måde kan jeg tage den mæmgde jeg vil have med en ske.

Ups det var lige en knap der blev trykket på der.

Fin observation imkring at slippe Pelle!

Jeg VED jo, at hvis han fik lov at gå frit ville han blive meget opsøgende og ved afvisning uforstående og mere intens. Han ville sagtens kunne finde på at rode i folks tasker eller overslikke dem i ansigtet.

Han har jo ikke lært at håndtere sådan en situation.

 

Jeg nusser fra dig. Han har fået at vide at han er meget dygtig og det skal nok blive gentaget mange gange :lol:

 

I dag skal han til Gudrun og der bliver han også "fedtet for" i stor stil, så selvtilliden bør ikke fejle noget :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Irene, jeg tænkte om du kunne komme med en "opskrift" på den bløde pels? :D Altså hvor meget skal hunden have om dagen og sådan. Er der nogle af dem som er af særlige mærker (f.eks. lakseolien) og er der noget af det man ikke må give fra den er hvalp (hvis du ved det). For jeg synes at det ville være skønt hvis min hvalp/hund kunne blive lige så lækker blød som Pelle :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Irene, jeg tænkte om du kunne komme med en "opskrift" på den bløde pels? :D Altså hvor meget skal hunden have om dagen og sådan. Er der nogle af dem som er af særlige mærker (f.eks. lakseolien) og er der noget af det man ikke må give fra den er hvalp (hvis du ved det). For jeg synes at det ville være skønt hvis min hvalp/hund kunne blive lige så lækker blød som Pelle :D

 

Af en eller anden grund havner jeg altid med hunde som har "forkert" pels = "for blød".. :lol:

Labradoren bør jo have en lidt stridere pels som dækhår.

 

Jeg bruger Henne Pet Foods lakseolie. Der findes andre, men denne olie kender jeg.

DU kan søge dig frem.

Bedst er olier lavet på vildfisk, da de opdrættede er vaccineret samt fodret med farvestof.

Lakseolien skal således ikke være lyserød men mere over i det grågullige.

 

Det nemmeste for dig ville være at købe Udos Choice i Matas/helsekosten, det er et blandingsprodukt og så lakse/fiskeolien.

 

Pr 5 kg hund gives over en uge ca 1 spskf har jeg læst mig til...

 

Det svarer til at Pelle skal have ca 5 spskf i løbet af en uge og det skal nok passe.

Jeg måler ikke af, men tager lidt på slump.

På lakseolien står dosering.

Link til indlæg
Del på andre sites

Af en eller anden grund havner jeg altid med hunde som har "forkert" pels = "for blød".. :lol:

Labradoren bør jo have en lidt stridere pels som dækhår.

 

Så længe det er den vej rundt at det er "forkert" så går det jo nok :lol:

Hvis du har de tendenser, vil du så ikke vælge hvalp for mig??? :lol: :wink:

 

Jeg bruger Henne Pet Foods lakseolie. Der findes andre, men denne olie kender jeg.

DU kan søge dig frem.

Bedst er olier lavet på vildfisk, da de opdrættede er vaccineret samt fodret med farvestof.

Lakseolien skal således ikke være lyserød men mere over i det grågullige.

 

Det nemmeste for dig ville være at købe Udos Choice i Matas/helsekosten, det er et blandingsprodukt og så lakse/fiskeolien.

 

Pr 5 kg hund gives over en uge ca 1 spskf har jeg læst mig til...

 

Det svarer til at Pelle skal have ca 5 spskf i løbet af en uge og det skal nok passe.

Jeg måler ikke af, men tager lidt på slump.

På lakseolien står dosering.

 

Hvad så med de andre olier, tidsel, hørfrø osv. er det noget du giver af en anden grund? Eller er det i Udos Choice? Er den dækket ind mht. olier, hvis den får lakseolie og Udos Choice?

 

Det med lakseoliens farve var jeg ikke klar over, jeg brugte Olivers til Futte, men den er lyserød, så den er ikke "rigtig" så.

 

Igen: Tak for hjælpen!!!! :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg oplever olivers olie som rigtig god :)

 

Jeg bruger tidsel olie og solsikke olie ved siden af, jeg anbefaler 1 tsk vegetabilsk olie pr dag pr 10 kg hund, ved siden af giver jeg ca det samme af lakseolien tror jeg, jeg slumper også, det vigtigste er at se på på hunden :)

 

Det kommer lidt an på hvor meget fedt min mad indeholder :)

 

Jeg bruger koldpressede økologiske olier, det er de bedste :)

 

Og de opbevares på køl :)

Link til indlæg
Del på andre sites

]Jeg oplever olivers olie som rigtig god :)

 

Ok, men den er da lyserød i det??? :)

 

Jeg bruger tidsel olie og solsikke olie ved siden af, jeg anbefaler 1 tsk vegetabilsk olie pr dag pr 10 kg hund, ved siden af giver jeg ca det samme af lakseolien tror jeg, jeg slumper også, det vigtigste er at se på på hunden :)

 

Det kommer lidt an på hvor meget fedt min mad indeholder :)

 

Jeg bruger koldpressede økologiske olier, det er de bedste :)

 

Og de opbevares på køl :)

 

Hvad betyder tidsel- og solsikke olie for hunden? (Jeg er rimelig blank på "olie-området", så jeg stiller nok nogle underlige spørgsmål... :oops: )

 

Du giver 1 tsk. af hver ik'? :) Eller er det en den ene dag og den anden den næste?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
]Jeg oplever olivers olie som rigtig god :)

 

Ok, men den er da lyserød i det??? :)

 

Jeg bruger tidsel olie og solsikke olie ved siden af, jeg anbefaler 1 tsk vegetabilsk olie pr dag pr 10 kg hund, ved siden af giver jeg ca det samme af lakseolien tror jeg, jeg slumper også, det vigtigste er at se på på hunden :)

 

Det kommer lidt an på hvor meget fedt min mad indeholder :)

 

Jeg bruger koldpressede økologiske olier, det er de bedste :)

 

Og de opbevares på køl :)

 

Hvad betyder tidsel- og solsikke olie for hunden? (Jeg er rimelig blank på "olie-området", så jeg stiller nok nogle underlige spørgsmål... :oops: )

 

Du giver 1 tsk. af hver ik'? :) Eller er det en den ene dag og den anden den næste?

 

Jeg skifter mellem dem :)

 

Det er fedtsyrerne, Tidselolien er rig på flerumættede fedtsyrer fx :)

 

Du kan selv blive sundere ved at bruge disse olier i salatdressinger m.m..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...