Hop til indhold

Chihuahua/yorkshire-hvalp søges


Gæst Mereding
 Share

Recommended Posts

Hvor er det dog usmageligt at folk ikke kan komme her på forum og efterspørge en blandingshund, uden at få hele tavlemafiaen i nakken :evil:

Tænk hvis vi andre på samme måde kastede os over dem, der har bestemt sig for en DKK-hund...

 

Hvis I ikke kan bidrage med noget konstruktivt, så hold Jer dog ude af tråden!

 

Det er derfor vi trænger til et forum kun for blandingshunde - så kan dem med ømme balder jo bare lade være med at klikke på trådene, ikke...

 

Til trådstarter - du har allerede fået dit svar. Jeg vil dog lige gøre opmærksom på at hvis du ikke kan lide de to racer hver for sig, så er det heller ikke sikkert du vil bryde dig om en blanding - den får jo egenskaber fra begge sider :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det dog usmageligt at folk ikke kan komme her på forum og efterspørge en blandingshund, uden at få hele tavlemafiaen i nakken :evil:

Tænk hvis vi andre på samme måde kastede os over dem, der har bestemt sig for en DKK-hund...

 

Hvis I ikke kan bidrage med noget konstruktivt, så hold Jer dog ude af tråden!

 

Det er derfor vi trænger til et forum kun for blandingshunde - så kan dem med ømme balder jo bare lade være med at klikke på trådene, ikke...

 

Til trådstarter - du har allerede fået dit svar. Jeg vil dog lige gøre opmærksom på at hvis du ikke kan lide de to racer hver for sig, så er det heller ikke sikkert du vil bryde dig om en blanding - den får jo egenskaber fra begge sider :-)

 

Kunne du ikke citere den/dem der efter din mening har ondt i røven og som skal reflektere over dit indlæg :confused: Da jeg selv har tavlehund og kun vil have tavlehund kan jeg ikke helt finde ud af om jeg skal føle mig svinet til af dette indlæg - til trods for jeg blot har "tilladet" mig at stille nysgerringe spørgsmål, eller det må man heller ikke mere :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne du ikke citere den/dem der efter din mening har ondt i røven og som skal reflektere over dit indlæg :confused: Da jeg selv har tavlehund og kun vil have tavlehund kan jeg ikke helt finde ud af om jeg skal føle mig svinet til af dette indlæg - til trods for jeg blot har "tilladet" mig at stille nysgerringe spørgsmål, eller det må man heller ikke mere :confused:

 

Det er kun dig selv der kender dine motiver for at stille spørgsmål. Men jeg tvivler på at det var ren og skær medmenneskelighed og lyst til at hjælpe trådstarter med at få sin drømmehund, eftersom du jo ikke selv har nogen interesse i den slags hund trådstarter spørger om..

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skriver så nøjagtig det samme som mig... men kalder det jeg skriver vrøvl!! Hahaha... kan altså ikke rigtig andet end at smile af det :-D

 

Det eneste du skriver som ikke er korrekt er, at ikke alle racer er blandet udfra noget andet... det er dog noget vrøvl, fordi enhver der har sat sig ind i opdræt og/eller de forskellige racers udvikling ved at alle "vores" racer i dag er avlet til/med et vist formål og fordi man har ville udvikle en helt bestemt type hund.

En race opstår ikke bare... vupti... og der stod en Yorkie (som et eksempel)

 

Og jo folk har tendens til at glemme hvordan vores racer er blevet til... hvis man sådan helt skal hive den ud på det yderste, så er alle vores hunde blandingshunde!

At man så har valgt at opdrætte/udvikle/avle dem ud fra forskellige egenskaber osv det er en helt anden ting...

 

Det er da overhovedet ikke det samme I skriver. Langt fra.

 

Ofte syntes jeg folk glemmer flere ting, når kortet "alle racer er blandinger"-kortet. Dels at der fra naturens side har været flere grene af hunde. Husker ikke hvor mange, men visse afrikanske hundearter, har aldrig været i nærheden af at ligne en ulv. Som man ellers populært sætter som fader til alle hunderacer. Og så dels at man har arbejdet ud fra kriterier, som man har arbejdet på i mange år for at kunne opfylde.

 

En "chorkie" er en hybrid, som er et pænt ord for blanding. Eller nok snarer et trendy ord for samme. Jeg har stadig til gode at se de store tanker for denne nye "race" nedfældet.

 

Ja, de ser da søde ud, men jeg forstår stadig ikke ideen i det. Det behøver jeg nu heller ikke, og vil heller ikke forsøge at ødelægge TS's gode humør i forhold til den type blanding de har sat næsen op efter. Min mission vil i stedet være at prøve at overbevise TS om, at når man går på jagt efter en hvalp uanset om den er med tavle eller ej, ser man på om forældredyrene har fået foretaget diverse (racetypiske) sundhedstjek. Og altså ikke bare den årlige ydre gennemgang hos dyrlægen.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Til trådstarter - du har allerede fået dit svar. Jeg vil dog lige gøre opmærksom på at hvis du ikke kan lide de to racer hver for sig, så er det heller ikke sikkert du vil bryde dig om en blanding - den får jo egenskaber fra begge sider :-)

 

Rimelig vigtig pointe som jeg synes fortjener en gentagelse

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Wittendorff
Det er da overhovedet ikke det samme I skriver. Langt fra.

 

Ofte syntes jeg folk glemmer flere ting, når kortet "alle racer er blandinger"-kortet. Dels at der fra naturens side har været flere grene af hunde. Husker ikke hvor mange, men visse afrikanske hundearter, har aldrig været i nærheden af at ligne en ulv. Som man ellers populært sætter som fader til alle hunderacer. Og så dels at man har arbejdet ud fra kriterier, som man har arbejdet på i mange år for at kunne opfylde.

 

En "chorkie" er en hybrid, som er et pænt ord for blanding. Eller nok snarer et trendy ord for samme. Jeg har stadig til gode at se de store tanker for denne nye "race" nedfældet.

 

Ja, de ser da søde ud, men jeg forstår stadig ikke ideen i det. Det behøver jeg nu heller ikke, og vil heller ikke forsøge at ødelægge TS's gode humør i forhold til den type blanding de har sat næsen op efter. Min mission vil i stedet være at prøve at overbevise TS om, at når man går på jagt efter en hvalp uanset om den er med tavle eller ej, ser man på om forældredyrene har fået foretaget diverse (racetypiske) sundhedstjek. Og altså ikke bare den årlige ydre gennemgang hos dyrlægen.

 

Jeg har på intet tidspunkt nævnt at alle hunde stammer fra ulvende.... udelukkende fordi det ikke er korrekt det ved enhver der har sat sig ind i hvor vores dejlige hunde "kommer fra"! ;-)

 

En Chorkie er ikke en hybrid... det er en blanding af en Chihuahua og en Yorkie og vil være det indtil den en dag (måske) bliver anerkendt ligesom så mange andre racer er blevet i løbet af årene.

 

"at når man går på jagt efter en hvalp uanset om den er med tavle eller ej, ser man på om forældredyrene har fået foretaget diverse (racetypiske) sundhedstjek. Og altså ikke bare den årlige ydre gennemgang hos dyrlægen"

- Selvfølgelig alt andet ville være dybt uansvarligt :-D

Redigeret af Wittendorff
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er kun dig selv der kender dine motiver for at stille spørgsmål. Men jeg tvivler på at det var ren og skær medmenneskelighed og lyst til at hjælpe trådstarter med at få sin drømmehund, eftersom du jo ikke selv har nogen interesse i den slags hund trådstarter spørger om..

 

Og det ved du fordi du bare kender mig helt vildt godt og kan læse mine tanker, eller.............. :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg skrev, så er det kun dig selv, der ved det.

 

Og hvis jeg er helt på afveje, så er der jo ingen grund til at føle sig truffet, vel :-D

 

Jo egentlig lidt syntes jeg.

 

Ja jeg vil have hund med tavle. Men det betyder ikke at jeg ser ned på folk der vælger at købe uden tavle eller kalder dem for en flok dumme bønder. Modsat nogle af dem (du må gerne læse Umulia ;-)) kalder folk med tavlehunde for snobber og kommer med kommentarer om at sådan en som mig får ondt i røven - mage til pladder................

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...