Hop til indhold

det første hunde udstyr.


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

Jeg vil til gengæld anbefale at du gør op med dig selv, hvad din hund skal gå i når den bliver voksen og så starter ud med det. Og så fra dag 1 arbejder hen imod at kræet skal lære at gå ordenlig i snor. Det er bare helt essentielt med de store racer, hvis man ikke føler for at blive trukket fra Herodes til Pilatus...

Link til indlæg
Del på andre sites

alsår min personlige holning er af halsbånd er fint nog til det modsatte er bevist men jeg kan forstå af der er nogle som mener af det nermest er dyremishanling og derfor har jeg ikke nogel fortrukne. ved ganske engelt

ikke vad jeg skal satse på,.

 

Øhh modsatte er bevist :confused:;-)

 

Det ER ikke sundt for en hvalp/hund at få ryk i halsen pga halsbånd. En hvalp i GD størrelse ville sikkert ikke have godt af det ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun mener bare at det er bedre for din hvalp at have en god kropssele på, end et halsbånd, da et hals bånd evt kan skade hvalpen hvis den springer ivrigt frem. JEg ville også anbefale en sele til hvalpen, når i skal gå tur.

 

Bantus

 

det var lige præcis det jeg mente... har ikke lige haft netadgang pga tekniske problemer, så kunne ikke selv svare ;-) mange tak Bantus :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

alsår min personlige holning er af halsbånd er fint nog til det modsatte er bevist men jeg kan forstå af der er nogle som mener af det nermest er dyremishanling og derfor har jeg ikke nogel fortrukne. ved ganske engelt

ikke vad jeg skal satse på,.

 

 

Hvis du vil bruge halsbånd og ikke sele til din hund, så sørg ihvertfald for at det er et bredt halsbånd der dækker minimum 2 nakkehvirvler... så er der knap så meget pres på de enkelte nakkehvirvler hvis han / hun hopper linen ud :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har godt nok seler men bruger dem kun til at sætte lygter på når det er mørkt. Skal indrømme at jeg er for doven til at bruge dem. Når jeg skal ud af døren skal det gå lidt tjep og så gider jeg ikke skulle fifle med en sele først. Derfor har jeg klikhalsbånd eller kvælerhalsbånd med stopper på, men det er nok et spørgsmål om temperament.

Link til indlæg
Del på andre sites

der er lige en ting jeg lige vil sige min kennel har tilbut en 4år avlsttæve

som nesten er færdig i avlen som er kåret og den slags. den kan jeg måske

få forerne på den betingelse af hun må lave et siste kuld på hinne efter det er det 100% min hund så på lørdag rejner jeg med af skulle møde hunden. der var osse nogle andre betingelser men dem kan jeg ikke lige

huske.

Link til indlæg
Del på andre sites

der er lige en ting jeg lige vil sige min kennel har tilbut en 4år avlsttæve

som nesten er færdig i avlen som er kåret og den slags. den kan jeg måske

få forerne på den betingelse af hun må lave et siste kuld på hinne efter det er det 100% min hund så på lørdag rejner jeg med af skulle møde hunden. der var osse nogle andre betingelser men dem kan jeg ikke lige

huske.

 

Er du sikker på du vil det ?

 

4 år er jo "meget" for en GD - plus et ekstra kuld :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

der er lige en ting jeg lige vil sige min kennel har tilbut en 4år avlsttæve

som nesten er færdig i avlen som er kåret og den slags. den kan jeg måske

få forerne på den betingelse af hun må lave et siste kuld på hinne efter det er det 100% min hund så på lørdag rejner jeg med af skulle møde hunden. der var osse nogle andre betingelser men dem kan jeg ikke lige

huske.

 

Det kunne være dejligt, hvis du kunne nævne de andre betingelser:5up:

 

Jeg har jo en genbrugshund og det kræver et andet arbejde end en hvalp. Kræver nok det samme, men på forskellige punkter. Det er nogle andre udfordringer.

Aner ikke hvor gammel en GD bliver, men 4 år er måske meget for den race? Umiddelbart ville jeg ikke selv købe/ha en hund, der ikke 100% er løsrevet fra sit alvsarbejde hos kennelen.

 

Spændt på at høre om hende,når du ser hende på lørdag og hører de sidste betingelser:vinken:

 

Umiddelbart

Link til indlæg
Del på andre sites

Er du sikker på du vil det ?

 

4 år er jo "meget" for en GD - plus et ekstra kuld :neutral:

 

jov 4 år er meget men vis vi kan få nogle gode år sammen er det ok

nu skal man jo osse huske af visse GD bliver over 10år det er der jo ossse

en sansynlighed for.

 

hun snakket noget om noget hunde træning som jeg skulle gå til for af

få et seriøst leder skab det var vist bare det men det havet jeg jo tengt

mig af gå til alivel. og så den lille detaje af der skulle være noget kemi mellem os (:mrgreen:det ser jeg ikke som et problem jeg har en bog om kemi:mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjah... så er der jo alle de åbenlyse ting:

 

God hundefoder - jeg anbefaler personligt Royal Canin (du skal nok have den der hedder Giant Baby Dog) eller hvad end din opdrætter har opforstret hvalpene på.

 

Drikke og vandskål + stativ. Din lille søde GD hvalp bliver MEGET hurtigt en stoooor dreng/pige ;) Den skal have et stativ så den ikke skal bukke sine lange ben for at spise og drikke hele tiden. Køb et justerbart stativ... Hvis du ikke har så mange økonomiske midler, så er der sikkert en gammel kasse eller et lille bord du kan bruge istedet.

 

Legetøj - tøjdyr, bidedyr, tyggeben...osv.

 

Negleklipper - Mine GD'er har aldrig kunnet nedslide deres kløer selv og det på trods af at vi motionerer ret meget.

 

Vat - til at rense ører med (gerne med lidt olivenolie på) eller til at tørre snask af øjnene. GD'er har det med at få øjenbetændelse fra tid til anden, så det er vigtigt at man holder beskidte fingrer fra øjnene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...