Hop til indhold

"I skal lige passe på jeres hund!"


Aslan
 Share

Recommended Posts

Vi var i hundeskoven i dag.

 

Hunde uden snor, eget ansvar og alt det der.

 

Dem vi har snakket med indtil videre, siger alle at det KUN er hunde der fungere med alle der kommer der, og det er jo fedt, for så kan Aslan få krudtet af - dog tager vi hensyn til hans størrelse og med små hudne og hvad deres ejere siger til ham - dette syntes vi, at vi et eller andet sted skylder dem. Der er endnu ingen som har brokket sig over vores lalleglade hund :-D Og der er jo også nogle hunde der siger fra og tuler rundt for sig selv, men de er ikke agressive.

 

I dag gik vi derude og Aslan fandt den 2 årige Freje og så lallede de to afsted (de var ret søde sammen). Pludselig kommer der en grå han (underlig race jeg aldrig har set før) og den er meget........tændt om man vil, det hele ser meget intens ud, og så suser aslan og den afsted, og pludselig kommer Aslan løbene i fuld fart hen til os, og så op til Freja, dumme som vi er, troede vi faktisk han kom fordi vi kaldte :roll: (hvilket jeg tvivler på efter efterfølgende situation).

 

Da vi kommer om til ejeren bliver der spurgt til Aslans alder og alt det der.

Hendes hund var efter Aslan og knurrede af ham, Aslan gik lidt væk, og vendte sig om og gik lidt hen til den grå han, den knurrede og så vendte Aslan sig om og gik lidt væk, vendte sig om mod hannen. Så fik vi at vide at vi nok lige skal passe på vores hunde, da hendes han ikke finder sig i noget :shock: Den snapper lige efter dette, efter Aslan, jeg når ikke at se om han får fat og så skal jeg ellers love for at Aslan sagde fra (vi troede faktisk ikke han havde grænser endnu) og sikke et brøle knor :shock::shock::shock:

Hun fik så fat i hendes hund, og vi fik fat i Aslan og så kunne vi ellers gå med ham i snor (dog med en hvis refleks til at slippe ham). Hendes susede rundt uden snor og skulle da også lige hen til Aslan imens han var i snor (helt vildt unfair e025.gif )

 

Freje og hendes familie havde egentlig sagt de ville gå en tur mere, men de fulgte vores ide, og smuttede ud af skoven mens legen var god. Som de forsvandt kunne vi hører følgende "han er jo bare en glad unghund, kunne hendes hund ikke se forskel"

 

Så ved jeg godt at der skal være plads til alle, og Aslan er jo et stort monstrum som er lalleglad (vi kan godt tåle han bliver sat på plads) men hvor syntes jeg det er generende at vi skal tage vores hund i snor, fordi en anden han-hund ikke kan tåle legesyge hunde (aslan burde jo så også have fattet at han bare skulle lege med freja frem for at vise interesse for den anden hanhund).

 

Der foregår nok mere i det hundesprog en jeg opfanger, men jeg nåede da at opfange at Aslans ører var tilbage trukket og at han ikke kiggede direkte på den anden hund, men ved siden af og ned langs kroppen, tæller det egentlig som en udfordring? :confused:

 

 

Nu når Aslan er 9 mdr, er han så begyndt at være en "konkurrent" for voksne hanhund der er intakte?? Eller er det lidt for tidligt?

Selv jeg kan altså dufte at han ikke har den samme hvalpeduft som han har haft.

 

 

:hmm: hvis der nu var 40 millioner i pungen, ville jeg lave min helt egen private hundeskov for hunde der kan med en lalleglad monstrum af en hund :mrgreen:

Måske ville Simba og Zaz-zaz bruge den samen med os :mrgreen: Ellers ender vi nok alene :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det ikke fordi jeghar gået vildt meget i hundeskov, men ud fra andres fortællinger, lyder din oplevelse ikke uanmindelig:-)

 

Og jo, i skal nok regne med at han begynder at ændre status også fordi han er så stor.

 

Jeg synes måske også at hun godt kunne tage sin i snor eller på anden måde holde sin fra jeres..

 

Er det en i bliver ved med at møde, så kan du jo forslå ejeren at i følges lidt i snor, måske de så vender sig til hinanden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Når han er 9 måneder nu kan man godt forestille sig at det er ved at være i denne tid andre hanhunde begynder at opføre sig mindre pænt over for ham.

 

Sådan var det da Pero var knap et år. Pludselig var der mange hanner, der ikke kunne lide ham. Faktisk rigtig mange... Jeg er ret overrasket over HVOR mange hanner, der faktisk er kønsaggressive.

 

Du må hellere være lidt varsom når i møder andre hunde. Spørg evt. om det er en han og om den kan med hanner. Det begyndte jeg alt for sent på med Pero så han har fået mange dårlige oplevelser med hanhunde som først hilser pænt snude til snude og så laver udfald mod Pero uden han har gjort noget.

- Og jeg er bange for at Pero pludselig ikke kan med hanner fordi han har erfaret at de er dumme ved ham. Ond cirkel...

Jeg har hvert fald en teori om, at det ikke er alle hanhunde, der er kønsaggressive, men bare har oplevet at andre hanhunde er dumme fordi de har været kønsaggressive... Giver det mening?! Det er lidt svært at få formuleret ordentligt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det ikke fordi jeghar gået vildt meget i hundeskov, men ud fra andres fortællinger, lyder din oplevelse ikke uanmindelig:-)

 

Det er så ærgelig, for indtil videre har det jo været rigtig godt derude. Aslan har leget og lært en masse.

 

Og jo, i skal nok regne med at han begynder at ændre status også fordi han er så stor.

 

Jeg havde altid troet det var lugten det kom an på.

 

Er det en i bliver ved med at møde, så kan du jo forslå ejeren at i følges lidt i snor, måske de så vender sig til hinanden?

 

Det var jo en god mulighed :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er så ærgelig, for indtil videre har det jo været rigtig godt derude. Aslan har leget og lært en masse.

 

Det er jo også lærdom at vide at andre hunde ikke altid gider ham ;-) I skal da blive ved med at komme, men hold lidtmere øje medhvad aslan laver og hvem han render ind i kan manjo godt:-D

 

Jeg havde altid troet det var lugten det kom an på.

Det er det også, men min erfaring er at de helt små hunde oftere kan leve lidt længere på deres unghundestatus, i hvertfald overfor store hunde..Der er jo ikke meget konkurrence i en cairn der møder en lab;-)

 

 

Det var jo en god mulighed :blink:

 

tak

Link til indlæg
Del på andre sites

Når han er 9 måneder nu kan man godt forestille sig at det er ved at være i denne tid andre hanhunde begynder at opføre sig mindre pænt over for ham.

 

Jeg syntes det er frygtelig tidligt :shock:

 

Sådan var det da Pero var knap et år. Pludselig var der mange hanner, der ikke kunne lide ham. Faktisk rigtig mange... Jeg er ret overrasket over HVOR mange hanner, der faktisk er kønsaggressive.

 

Ååååååååååååh, det var dog en træls ting :(

Ja ja måske det var lidt naivt at tænke man endte med en hund som alle kunne med :rolleyes: (men man kunne jo håbe)

 

Du må hellere være lidt varsom når i møder andre hunde. Spørg evt. om det er en han og om den kan med hanner. Det begyndte jeg alt for sent på med Pero så han har fået mange dårlige oplevelser med hanhunde som først hilser pænt snude til snude og så laver udfald mod Pero uden han har gjort noget.

 

Ja, jeg vil også sige at igår var det den broholmer/schæfer der var efter ham, og i dag den dersens mærkelige en. Også derfor jeg forhørte mig om hans 9 mdr alder. Det ville da være underligt hvis 2 dage i træk og så skulle det være et tilfælde.

 

- Og jeg er bange for at Pero pludselig ikke kan med hanner fordi han har erfaret at de er dumme ved ham. Ond cirkel...

Jeg har hvert fald en teori om, at det ikke er alle hanhunde, der er kønsaggressive, men bare har oplevet at andre hanhunde er dumme fordi de har været kønsaggressive... Giver det mening?! Det er lidt svært at få formuleret ordentligt :-)

 

 

Vi vil jo gerne ende med at have en hund der er ligeglad med køn og alder. Og en af vores største frygter er at vi ikke er obs nok, og at han bliver pwnet af en han-hund og så ender vi med et usikkert agresiv hund :(

 

 

 

 

 

Kan man godt tillade sig at sætte et skilt op derude?

"kan din hund med begge køn i alle aldre?" :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fik at vide, at Simba var kønsmoden da han var 9 mdr og det er sikkert det samme for Aslan, så hvis I vil fortsætte med at gå i hundeskoven med ham, skal I nok forberede jer på, at han kommer i krydsild nu.

 

Og så synes jeg bestemt ikke det kan være meningen, at Aslan, det store dejlige lalle-dyr skal i snor eller holdes fra hundeskoven, fordi andre mennesker ikke kan styre deres hunde og alligevel slipper dem løs, men sådan er det jo så tit: Det er de få, der ødelægger det for de mange :evil:

 

Så ja, 40 millioner til vores egen skov, så havde vi ikke alt det bøvl :mrgreen:

 

PS: Og tænk over det: Vores små babyer er i stand til at blive fædre nu. Synet af de to fjolle-hoveder gør bare tanken naturstridig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fik at vide, at Simba var kønsmoden da han var 9 mdr og det er sikkert det samme for Aslan, så hvis I vil fortsætte med at gå i hundeskoven med ham, skal I nok forberede jer på, at han kommer i krydsild nu.

 

Hvad skulle man gører uden et HF :blink:

Adfærdsbehandleren nede ved vores dyrelæge har sagt op :( Så hende kan vi ikke trække på længere :cry:

Men så har jeg jer herinde :kys:

 

Og så synes jeg bestemt ikke det kan være meningen, at Aslan, det store dejlige lalle-dyr skal i snor eller holdes fra hundeskoven, fordi andre mennesker ikke kan styre deres hunde og alligevel slipper dem løs, men sådan er det jo så tit: Det er de få, der ødelægger det for de mange :evil:

 

Ja det er jo ærgeligt at det skal være på den måde.

Men det er jo det samme med danskerne med anden etnisk baggrund, det er også nogle få der ødelægger det for resten

 

Så ja, 40 millioner til vores egen skov, så havde vi ikke alt det bøvl :mrgreen:

 

PS: Og tænk over det: Vores små babyer er i stand til at blive fædre nu. Synet af de to fjolle-hoveder gør bare tanken naturstridig :mrgreen:

 

Nop, vi i hvertilfalde ikke bøvl for de to begynder at bøvle :mrgreen:

 

Jae, vores to små basser er ved at blive store, men indtil videre er det jo ikke gået så godt for dem :mrgreen:

Hvor meget nakkepels har simba egentlig tilbage???

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik vi at vide at vi nok lige skal passe på vores hunde, da hendes han ikke finder sig i noget :shock:

 

Så skal hun da bare holde sig fra hundeskove, hvor man kan møde andre løse hunde. Hvor svært kan det være? :confused:

 

Jeg kender godt den ærgerlige følelse når ens lalleglade hvalp pludselig bliver voksen, og lærer at bide fra sig. Men det sker desværre for rigtig mange hunde, at de ikke længere kan omgås alle andre. Så gælder det om at have nogle få gode hundevenner, man kender godt.

 

F.eks. så er Vinnie rigtig glad for min mors hund, selv om det mere eller mindre virker som om hun vil slå alle andre hunde ihjel. Hvorfor det er sådan, ved jeg ikke, men mon ikke de kan have lyst til at vælge deres egne venner, ligesom vi andre har?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skal hun da bare holde sig fra hundeskove, hvor man kan møde andre løse hunde. Hvor svært kan det være? :confused:

 

Jeg kender godt den ærgerlige følelse når ens lalleglade hvalp pludselig bliver voksen, og lærer at bide fra sig. Men det sker desværre for rigtig mange hunde, at de ikke længere kan omgås alle andre. Så gælder det om at have nogle få gode hundevenner, man kender godt.

 

F.eks. så er Vinnie rigtig glad for min mors hund, selv om det mere eller mindre virker som om hun vil slå alle andre hunde ihjel. Hvorfor det er sådan, ved jeg ikke, men mon ikke de kan have lyst til at vælge deres egne venner, ligesom vi andre har?

 

 

Jeg ved ikke om man kan sige lyst til at vælge........vælge ja!

Der er der heller ingen tvivl om at kemien er forskellig fra hund til hund.

Jeg tror også det kunne have noget at gører med at du måske godt kan li din mors hund? Hund reagere på ejerens følelser?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skal hun da bare holde sig fra hundeskove, hvor man kan møde andre løse hunde. Hvor svært kan det være? :confused:

 

Jeg kender godt den ærgerlige følelse når ens lalleglade hvalp pludselig bliver voksen, og lærer at bide fra sig. Men det sker desværre for rigtig mange hunde, at de ikke længere kan omgås alle andre. Så gælder det om at have nogle få gode hundevenner, man kender godt.

 

F.eks. så er Vinnie rigtig glad for min mors hund, selv om det mere eller mindre virker som om hun vil slå alle andre hunde ihjel. Hvorfor det er sådan, ved jeg ikke, men mon ikke de kan have lyst til at vælge deres egne venner, ligesom vi andre har?

 

Vores har i hvert fald tydeligvis. Der er nogle han kan li´ ligesom der er nogle mennesker han kan li´. Resten rager ham en fjer. Vi kommer aldrig i hundeskoven (det holdt op, da en voksen hund overfaldt ham, da han var helt bette), men sådan når jeg tænker over det, så er det måske rimelig stressende for hundene. Det er jo hele tiden nye hunde, de skal forholde sig til, men altså...jeg ved det ikke :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også det kunne have noget at gører med at du måske godt kan li din mors hund? Hund reagere på ejerens følelser?

 

Det kan jeg faktisk ikke ret godt :oops: Jeg er slet ikke til tæ... øh små hunde.

 

Men jeg elsker alle hunde over knæhøjde, det gør Vinnie bare ikke. Så jeg tror ikke det har noget at gøre med mine følelser.

For Vinnies vedkommende skyldes det måske at min mors hund er en af de få, hun ikke er bange for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores har i hvert fald tydeligvis. Der er nogle han kan li´ ligesom der er nogle mennesker han kan li´. Resten rager ham en fjer. Vi kommer aldrig i hundeskoven (det holdt op, da en voksen hund overfaldt ham, da han var helt bette), men sådan når jeg tænker over det, så er det måske rimelig stressende for hundene. Det er jo hele tiden nye hunde, de skal forholde sig til, men altså...jeg ved det ikke :confused:

 

Ahmen det er bare så ærgeligt sådan noget, underligt at overfalde en hvalp :???:

 

 

Aslan virker ikke specielt stresset når vi kommer hjem, men han lukker også alt andet ude når han leger, han har bare tinitus :rolleyes:

 

 

Jeg har bare fået møzzer af Simba nener nener neeeeeeeeeeener

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad skulle man gører uden et HF :blink:

Adfærdsbehandleren nede ved vores dyrelæge har sagt op :( Så hende kan vi ikke trække på længere :cry:

Men så har jeg jer herinde :kys:

 

 

 

Ja det er jo ærgeligt at det skal være på den måde.

Men det er jo det samme med danskerne med anden etnisk baggrund, det er også nogle få der ødelægger det for resten

 

 

 

Nop, vi i hvertilfalde ikke bøvl for de to begynder at bøvle :mrgreen:

 

Jae, vores to små basser er ved at blive store, men indtil videre er det jo ikke gået så godt for dem :mrgreen:

Hvor meget nakkepels har simba egentlig tilbage???

 

Masser ! Det er nok værre for den stakkels Aslan. Han var da blevet plukket lidt på skuldrene. Eller sådan så det i hvert fald ud. Jeg fatter ikke, at de kan holde ud at blive revet i håret, bidt i kæbeflæsket, nappet og hvad har vi. Man skulle ikke tro, at de føler smerte på samme måde som os :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jeg faktisk ikke ret godt :oops: Jeg er slet ikke til tæ... øh små hunde.

 

Men jeg elsker alle hunde over knæhøjde, det gør Vinnie bare ikke. Så jeg tror ikke det har noget at gøre med mine følelser.

For Vinnies vedkommende skyldes det måske at min mors hund er en af de få, hun ikke er bange for.

 

 

Ret ærgeligt, jeg kunne godt tænke mig en playdate med Vinnie....ææææh, Aslan kunne godt tænke sig :engel::engel::engel:

 

Jeg er helt vild med de elegant billeder du har :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores har i hvert fald tydeligvis. Der er nogle han kan li´ ligesom der er nogle mennesker han kan li´. Resten rager ham en fjer.

 

Jeg synes også det er tydeligt på vores hvalpe- og unghundehold i klubben, hvor der er meget fri leg, at nogle hunde knytter sig meget til hinanden, medens der er andre de helst undgår.

Da Vinnie gik til træning, havde hun en schæfer-veninde. De to var bare så glade for hinanden. Det var tydeligt at se forskel på den måde de legede sammen på, og så deres forhold til de andre på holdet.

 

Vi kommer aldrig i hundeskoven (det holdt op, da en voksen hund overfaldt ham, da han var helt bette), men sådan når jeg tænker over det, så er det måske rimelig stressende for hundene. Det er jo hele tiden nye hunde, de skal forholde sig til, men altså...jeg ved det ikke :confused:

 

Jeg tror de har godt af det som hvalpe og unge, men du har ret i, at det kan være stressende for nogle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Masser ! Det er nok værre for den stakkels Aslan. Han var da blevet plukket lidt på skuldrene. Eller sådan så det i hvert fald ud. Jeg fatter ikke, at de kan holde ud at blive revet i håret, bidt i kæbeflæsket, nappet og hvad har vi. Man skulle ikke tro, at de føler smerte på samme måde som os :mrgreen:

 

 

Det tror jeg heller ikke de gør, ikke i flæsket, nu vil jeg så sige at aslan er generelt ikke særlig pivet, han siger ikke noget når vi kommer til at træde på poter eller hale - så en lille msule hår fra eller til, det tror je ikke røre ham. Men jeg må desværre konkludere at det vi troede der var hår mangel, bare var en klat savl. Simba er slet ikke ligeså ond som Aslan :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ahmen det er bare så ærgeligt sådan noget, underligt at overfalde en hvalp :???:

 

 

Aslan virker ikke specielt stresset når vi kommer hjem, men han lukker også alt andet ude når han leger, han har bare tinitus :rolleyes:

 

 

Jeg har bare fået møzzer af Simba nener nener neeeeeeeeeeener

 

Jep, der er bare nogle mennesker han elsker, det lille fede bæst...og I var så blandt dem. Når han øjner min veninde bliver han gnaven. Hun må ikke engang klappe ham, så springer han bogstavelig talt væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep, der er bare nogle mennesker han elsker, det lille fede bæst...og I var så blandt dem. Når han øjner min veninde bliver han gnaven. Hun må ikke engang klappe ham, så springer han bogstavelig talt væk.

 

 

Jeg må beside et hundegen, jeg bliver helt stolt, for LExus ville også kløes af mig, eller lidt mere end han plejer at ville af fremmede.

 

Måske det bare er fordi jeg er så unormal at de ikke tør andet :mrgreen:

 

(man kan faktisk blive helt stolt af sådanne kommentar :oops: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er det der har gjort at hun er så.......skeptisk over for hunde over knæhøjde?

 

Ved det ikke. Jeg fik hende da hun var 11 mdr, og allerede dengang reagerede hun ikke normalt overfor andre hunde.

Men jeg tror ikke de tidligere ejere har fortalt mig ret meget, der var sandt :roll:, så jeg kan ikke sige om det evt. er en oplevelse hun har haft medens de havde hende.

 

Hun lærte at lege med de andre hunde, da vi gik til træning. Til gengæld troede hun, de skulle lege hele tiden, og hun fik intet ud af selve træningen.

Det gjorde jeg - vabler på hænderne.

 

Da hun blev to år, røg hun i et par slagsmål, og så holdt vi op med at komme i klubben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved det ikke. Jeg fik hende da hun var 11 mdr, og allerede dengang reagerede hun ikke normalt overfor andre hunde.

Men jeg tror ikke de tidligere ejere har fortalt mig ret meget, der var sandt :roll:, så jeg kan ikke sige om det evt. er en oplevelse hun har haft medens de havde hende.

 

Hun lærte at lege med de andre hunde, da vi gik til træning. Til gengæld troede hun, de skulle lege hele tiden, og hun fik intet ud af selve træningen.

Det gjorde jeg - vabler på hænderne.

 

Da hun blev to år, røg hun i et par slagsmål, og så holdt vi op med at komme i klubben.

 

 

Arh det må bare være så træls at tidligere ejer ikke fortæller sandheden, det ville jo måske gøre det en triliart gange lettere at hjælpe sin hund, når man vidste hvor og hvordan problemet er.

 

:hmm: det ed legen lyder bekendt :rolleyes: heldigvis er der kommet mere styr over det med Aslan. Men sikke da din hænder måtte se ud med vabler. Går ud fra at de kom af pludselig træk hen mod en anden hund for at lege?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det startede også med Dumle i den alder at andre hanhunde begyndte at være hårdere overfor ham. Jeg husker stadig første gang jeg hørte ham sige fra :shock: Pludselig forvandlede min lille puttehund sig til et stort farlig monstrum i et splitsekund og så var han sød og rar igen :shock:

 

Dumle overgiver sig dog stadig, ørene tilbage, slikke i mundvigen, han ligger sig endda ned på siden med halen mellem benene hvis der skal så meget til.

Men han har jo efterhånden haft mange dårlige oplevelser med specielt schæfer hanhunde der ikke respekterede han signaler for overgivelse og blev ved at køre på ham. Det finder han sig ikke i mere, hvor han førhen blev ved og ved med at smide sig hver gang han havde rejst sig bliver han i dag sur hvis de "beder ham om" at lægge sig for mange gange.

 

Sidst var da han var med cockervennen Aslan (jamen det hedder den altså :lol:) i hundeskov og en schæfer blev ved og ved med at stille sig knurende over ham. I starten lagde han sig og så gik den. Så blev den ved. Så gik Dumle bag Bjørn og han genede den væk. Den blev ved, Dumle blev gal og knurrede og vuffede og så kunne den ellers holde :lol:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det startede også med Dumle i den alder at andre hanhunde begyndte at være hårdere overfor ham. Jeg husker stadig første gang jeg hørte ham sige fra :shock: Pludselig forvandlede min lille puttehund sig til et stort farlig monstrum i et splitsekund og så var han sød og rar igen :shock:

 

Dumle overgiver sig dog stadig, ørene tilbage, slikke i mundvigen, han ligger sig endda ned på siden med halen mellem benene hvis der skal så meget til.

Men han har jo efterhånden haft mange dårlige oplevelser med specielt schæfer hanhunde der ikke respekterede han signaler for overgivelse og blev ved at køre på ham. Det finder han sig ikke i mere, hvor han førhen blev ved og ved med at smide sig hver gang han havde rejst sig bliver han i dag sur hvis de "beder ham om" at lægge sig for mange gange.

 

Sidst var da han var med cockervennen Aslan (jamen det hedder den altså :lol:) i hundeskov og en schæfer blev ved og ved med at stille sig knurende over ham. I starten lagde han sig og så gik den. Så blev den ved. Så gik Dumle bag Bjørn og han genede den væk. Den blev ved, Dumle blev gal og knurrede og vuffede og så kunne den ellers holde :lol:

 

 

Jeg vil dog sige at jeg syntes det er rart at se at Aslan kan sige fra. Men jeg er lidt mundlam over det. Han legeknurrede jo både med Lexus og Simba og det er jeg vandt til. Men så gange det legeknur med 10, det var helt vildt dybt og farligt :shock:

Nu ved vi også hvad man skal lytte efter - hvis det giver mening?

 

 

Ja, så kan de to lærer ikke at mobbe de mindre hunde :mrgreen: (eller den ene var større)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...