Hop til indhold

"I skal lige passe på jeres hund!"


Aslan
 Share

Recommended Posts

Gæst Aussies for ever
Så skal hun da bare holde sig fra hundeskove, hvor man kan møde andre løse hunde. Hvor svært kan det være? :confused:

- Men det gør folk desværre ikke :( Har efterhånden hørt om rigtig mange overfald i hundeskove.

Jeg holder mig også fra dem, dog mere fordi mange folk som bruger dem lader deres kræ løbe rundt uden hensyn til skovens øvrige bruger :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil dog sige at jeg syntes det er rart at se at Aslan kan sige fra. Men jeg er lidt mundlam over det. Han legeknurrede jo både med Lexus og Simba og det er jeg vandt til. Men så gange det legeknur med 10, det var helt vildt dybt og farligt :shock:

Nu ved vi også hvad man skal lytte efter - hvis det giver mening?

 

 

Ja, så kan de to lærer ikke at mobbe de mindre hunde :mrgreen: (eller den ene var større)

 

Hehe jo det giver mening, Dumle legeknurrer også og i starten blev vi lidt overraskede over det, det kan godt lyde voldsomt, men nu ved vi at det ikke lyder voldsomt, for når det gør SÅ kan man høre det :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor gør folk det egentlig. Deres hunde kan kommer ligeså meget galt afsted som de hunde de bliver sure på?

Det skal jeg sige dig Aslan, det er fordi folk ikke fatter at de skal tage et ansvar overfor de hunde som deres egne hunde møder, det er ikke nok bare at se dem mødes og så tænke OK når de ikke har flået hovderne af hinanden de første 2 sek. de mødes...

 

Man er stadig ens egen hunds leder/beskytter selvom hunden er på tur i det grønne, man skal ikke stå og se passivt til hvis en konflikt er under opsejling så skal man tage nej-hatten på og stoppe køterne i at prøve at slå hinanden ihjæl...

 

Der er aldrig kommet noget godt ud af at først blive sur når skaden er sket:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, en dum oplevelse. :ae:

 

"han er jo bare en glad unghund, kunne hendes hund ikke se forskel"

 

Til det vil jeg så sige, at nogle hunde - f.eks. Tyson - ikke bryder sig om glade unghunde og ej heller hvalpe. Tyson synes, at de er alt for voldsomme, så hvis sådan en løber hen til ham (eller rettere ind i ham, for det er ofte det de gør), siger han meget bestemt fra. Han løber jo ikke selv hen og angriber en unghund eller hvalp (selvom han godt kan finde på at gø af den for på forhånd at advare den om at komme nærmere :rolleyes:), men han bryder sig IKKE om, at de kommer hen til ham. Og det er desværre ikke alle ejere af hvalpe og unghunde, der respekterer det, hvis jeg beder dem om ikke at lade deres hund hilse på Tyson. De tror vist ikke på mig, fordi de er overbeviste om, at deres hund har hvalpelicens. Jeg synes, at det er rigtig ærgerligt. Ikke bare for Tyson, der bliver stresset, men også for hvalpen/unghunden, der får et dårligt hundemøde.

 

Jeg ved godt, at det ikke var situationen med Aslan. :-) Det var bare for at sige, at det der med en glad unghund altså ikke altid holder.

 

Jeg har hvert fald en teori om, at det ikke er alle hanhunde, der er kønsaggressive, men bare har oplevet at andre hanhunde er dumme fordi de har været kønsaggressive... Giver det mening?! Det er lidt svært at få formuleret ordentligt :-)

 

Jep, jeg er ret sikker på, at det er det, der er sket med Tyson. Lige da jeg fik ham (han var 14 mdr.), blev han et par gange angrebet af andre hanhunde, der først havde set ud til at ville hilse pænt og derefter angreb - tilsyneladende uden advarsel. Jeg tror, at Tyson derfor nu ikke føler, at han kan læse andre hunde, og at han for en sikkerheds skyld antager, at andre hanhunde er dumme. :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Kønsaggressive hanner må da heller ikke komme i hundeskoven?

 

VI beder pænt folk med hunde der ikke opfører sig ordentligt i hundeskoven om at komme tilbage når hunden bliver bedre eller helt holde sig væk og indtil videre har de lyttet og vi har stort set aldrig problemer - der var to hunde der kom op at slås i dag, men det var mor og datter (datter 11 mdr) og de har en del magtintriger der hjemme for tiden og der var ikke noget da der var andre hunde, men da de blev alene skulle de lige brumme og køre hinanden op - 10 sek. så gik de fra hinanden igen og der var ingenting - 5 min senere var jeg ved at tippe p næsen da jeg havde smidt jason i transporttasken fordi der sad de to klods op ad mig og kiggede noget så elskeligt på mig (jeg tror jeg blev forelsket i schæferracen der :engel:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var så i hundeskoven for første gang i Rollos 9 månedes lange liv i går og det gik super:5up: vi havde allieret os med 2 af hans søstre som kommer tit i skoven...

da vi kom var der nogle små hunde med lidt flade næse (beklager meget at jeg glemte kameraet:oops:) og det gik super de viste lige at de var kommet først og så legede de alle 6 super godt sammen. så kom der 3 lab af den kraftige type alle uden halsbånd suuuk de var meget stille og ikke så aktive til leg men hyggede sig, og helt utroligt blev vores hunde ved os da de gik en tur:shock:. Til sidst kom der to lab mere hvor den ene var meget markerende over for Rollo især når han løb stærkt fange leg med pigerne så knurrede han og rejste nakkehårdrene. Jeg holdt meget øje med dem men Rollo dæmpede hem hele tiden sænkede hovedet, slikkede sig om munden og søgte hele tiden ned dog uden at ligge sig helt ned og til sidst løb de og legede helt fint sammen. Totalt stolt over min unge dreng. Til sidst gik vi en runde og alle 3 kom bare med os uden nogle problemer og vi kunne rose totalt meget for kontakt selv om de var optaget af hinanden.

 

Dette var bare for at sige at hvis folk er opmærksomme også selv om det er unghunde så kan hundeskoven være super.

For det er da godt nok trist at det skal være den hund der godt kan finde ud af at opføre sig pænt der skal i snor og fjernes.

 

Der kom en lille grå puff hund ikke pudel han der straks gik på en hvalp af de der der var der i starten og ejen af hvalpen prøvede at hive den ned fra dens humpen hvor den snærrede meget voldsomt og ejeren sagde bare da hun fik dem skilt ad : den gør ikke noget den markere bare over for hvalpene... så tænkte jeg bare så gør den jo også noget men hun tor den i snor og gik en tur vi så den ikke mere... det var den rigtige løsning syntes jeg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kønsaggressive hanner må da heller ikke komme i hundeskoven?

 

VI beder pænt folk med hunde der ikke opfører sig ordentligt i hundeskoven om at komme tilbage når hunden bliver bedre eller helt holde sig væk og indtil videre har de lyttet og vi har stort set aldrig problemer - der var to hunde der kom op at slås i dag, men det var mor og datter (datter 11 mdr) og de har en del magtintriger der hjemme for tiden og der var ikke noget da der var andre hunde, men da de blev alene skulle de lige brumme og køre hinanden op - 10 sek. så gik de fra hinanden igen og der var ingenting - 5 min senere var jeg ved at tippe p næsen da jeg havde smidt jason i transporttasken fordi der sad de to klods op ad mig og kiggede noget så elskeligt på mig (jeg tror jeg blev forelsket i schæferracen der :engel:)

 

Jeg tror det handler om at i vores hundeskov der kender vi de fleste hunde som kommer der og hundene kender hinanden og vi siger til hvis der kommer en fremmed som ikke kan finde ud af reglerne.

Men jeg syntes også at vi er meget large og byder de fleste velkommen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Jeg tror det handler om at i vores hundeskov der kender vi de fleste hunde som kommer der og hundene kender hinanden og vi siger til hvis der kommer en fremmed som ikke kan finde ud af reglerne.

Men jeg syntes også at vi er meget large og byder de fleste velkommen.

 

Ja, alle kender i hvert fald efterhånden min cykel :rolleyes: Ej, det er nu meget de samme der er der i hverdagene - i weekenderne kommer der engang imellem nogen der ikke kan finde ud af det - jeg har faktisk kun én gang været med til at sige til nogen de skal komme tilbage når hunden er blevet bedre til at omgås andre hunde. Det var en schæfer unghund der fik spredt 12 hunde (2 jason-størrelser - resten var lab.størrelse eller større) og skræmt en 6-7 stykker så meget at ejerne ikke kunne kalde dem til sig, men måtte ud og lede i buske og ved lågen. I weekenden kommer der tit nye til og synes egentlig ikke der er problemer andet end at nogle "weekendhunde" lever hele ugen i haven så de er i starten af turen for vilde og børlede til min splint:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min mening er at går man ind i en hundeskov så tager man kun en hund med som fungere godt sammen med andre hunde. Har man en hund der er aggrevsiv over for andre hunde så bliver man udenfor hundeskoven, man kan ikke forlange at alle andre skal tage deres hunde i snor.

Det er jeg så ikke helt enig med dig i. Jeg lufter hund i hundeskoven, selvom han ikke altid er glad for andre hanhunde og kan blive lidt usikker, hvis de kommer farende hen til ham. Det sker heldigvis også sjældent at det ender med et reelt slagsmål, men folk der ikke kender ham, kan da sikkert godt betegne ham som aggresiv.

Og jeg vil da gerne blive ved med at lufte hund der, han får meget mere ud af sådan en tur end to timer hjemme i det vante kvarter.

 

Det skal så også siges at jeg altid har ham i snor og kalder ham til mig, når jeg ser en anden hund. Og jeg forventer sådan set at andre hundeejere gør det samme :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg så ikke helt enig med dig i. Jeg lufter hund i hundeskoven, selvom han ikke altid er glad for andre hanhunde og kan blive lidt usikker, hvis de kommer farende hen til ham. Det sker heldigvis også sjældent at det ender med et reelt slagsmål, men folk der ikke kender ham, kan da sikkert godt betegne ham som aggresiv.

Og jeg vil da gerne blive ved med at lufte hund der, han får meget mere ud af sådan en tur end to timer hjemme i det vante kvarter.

 

Det skal så også siges at jeg altid har ham i snor og kalder ham til mig, når jeg ser en anden hund. Og jeg forventer sådan set at andre hundeejere gør det samme :blink:

 

Hvis han alligevel er i snor, hvorfor går du så ikke bare i en "almindelig" skov? Der kan du være sikker (næsten i hvert fald) på kun at møde andre hunde i snor og så er problemerne løst ;-) Især for de andre hanhundeejere, som måske ikke når at reagere før det er for sent...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aalborgpigen

Nu er det aldrig bare så ligetil med de der han unghunde, og selv om den unge hund har set ganske uskyldig ud i vores menneske øjne, så er der langt imellem hanhunde som reagerer uden grund.

Hundeadfærd bygger på ranglister, og det eneste det i bund og grund drejer sig om når man kommer i en hundeskov, er om man har fuld kontrol over sin hund.

Har man ikke det burde man ikke slippe den løs nogen som helst steder.

 

Jeg kommer selv i hundeskov med min, og som alle andre levende væsenere kan hunde også have dårlige dage hvor de reagerer anderledes end normalt, derfor er ansvarlighed og kontrol de eneste redskaber man har

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det aldrig bare så ligetil med de der han unghunde, og selv om den unge hund har set ganske uskyldig ud i vores menneske øjne, så er der langt imellem hanhunde som reagerer uden grund.

Hundeadfærd bygger på ranglister, og det eneste det i bund og grund drejer sig om når man kommer i en hundeskov, er om man har fuld kontrol over sin hund.

Har man ikke det burde man ikke slippe den løs nogen som helst steder.

 

Jeg kommer selv i hundeskov med min, og som alle andre levende væsenere kan hunde også have dårlige dage hvor de reagerer anderledes end normalt, derfor er ansvarlighed og kontrol de eneste redskaber man har

 

Hvor skal det med ranglisten proppes ind henne?

 

Nu er der jo ikke nogen hunde som er født 100% lydige, så man er ligesom nødt til at lære dem det først. Er dit forslag at hunden går i snor indtil da? Hvad så med den dag du skal "teste programmet"? Hvordan ved du at det virker? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Nu er det aldrig bare så ligetil med de der han unghunde, og selv om den unge hund har set ganske uskyldig ud i vores menneske øjne, så er der langt imellem hanhunde som reagerer uden grund.

Hundeadfærd bygger på ranglister, og det eneste det i bund og grund drejer sig om når man kommer i en hundeskov, er om man har fuld kontrol over sin hund.

Har man ikke det burde man ikke slippe den løs nogen som helst steder.

 

Jeg kommer selv i hundeskov med min, og som alle andre levende væsenere kan hunde også have dårlige dage hvor de reagerer anderledes end normalt, derfor er ansvarlighed og kontrol de eneste redskaber man har

 

Rangstige skal da ikke proppes på - der er jo tale om hunde der aldrig har mødt hinanden før som mødes til leg og "fælllessnusning"

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det aldrig bare så ligetil med de der han unghunde, og selv om den unge hund har set ganske uskyldig ud i vores menneske øjne, så er der langt imellem hanhunde som reagerer uden grund.

Hundeadfærd bygger på ranglister, og det eneste det i bund og grund drejer sig om når man kommer i en hundeskov, er om man har fuld kontrol over sin hund.

Har man ikke det burde man ikke slippe den løs nogen som helst steder.

 

Jeg kommer selv i hundeskov med min, og som alle andre levende væsenere kan hunde også have dårlige dage hvor de reagerer anderledes end normalt, derfor er ansvarlighed og kontrol de eneste redskaber man har

 

Altså, fuld kontrol er det vel aldrig nogen der har over et andet levende væsen. :-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, at der er et problem med løse hunde, når størrelsen slet ikke matcher. Kommer der en glad "lallende" retrieverhvalp eller større, så kan det være temmelig skræmmende for Stasia. Selvom hvalpen ikke har ondt i sinde, så kan det være meget ubehageligt for en lille hund at få en stor pote ned over ryggen. Stasia er god til at sige fra, men så får man jo tit prædikatet, at "de små hunde er så aggressive" :roll:

Jeg har ikke lige nogen løsning på problemet, for der skal jo være plads til alle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, at der er et problem med løse hunde, når størrelsen slet ikke matcher. Kommer der en glad "lallende" retrieverhvalp eller større, så kan det være temmelig skræmmende for Stasia. Selvom hvalpen ikke har ondt i sinde, så kan det være meget ubehageligt for en lille hund at få en stor pote ned over ryggen. Stasia er god til at sige fra, men så får man jo tit prædikatet, at "de små hunde er så aggressive" :roll:

Jeg har ikke lige nogen løsning på problemet, for der skal jo være plads til alle.

 

 

Det kan jo være langt værre end "ubehageligt" for den lille hund ... det kan rent faktisk give varrige skader at få sådan en stor pote ned over ryggen ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, at der er et problem med løse hunde, når størrelsen slet ikke matcher. Kommer der en glad "lallende" retrieverhvalp eller større, så kan det være temmelig skræmmende for Stasia. Selvom hvalpen ikke har ondt i sinde, så kan det være meget ubehageligt for en lille hund at få en stor pote ned over ryggen. Stasia er god til at sige fra, men så får man jo tit prædikatet, at "de små hunde er så aggressive" :roll:

Jeg har ikke lige nogen løsning på problemet, for der skal jo være plads til alle.

 

Jeg kan godt huske hvordan det var at stå med Noomi som lille hvalp og der kom en stor unghund hen til hende :shock: Så jeg gør hvad jeg kan for at hun ikke kommer til at forulempe en lille hund, som jo har "Noomi-hvalpe-størrelse" hele livet. Nu er hun nu ikke slem i den retning, men hun ER jo unghund og vil gerne lege med de fleste, dog har hun (heldigvis) tendens til at søge dem på hendes egen størrelse. :-D

Men du har helt ret, os med hvalpe/unghunde af en vis størrelse, har en forpligtelse til at tage hensyn til de små hunde!! :5up: (Og omvendt sæ'fø'li' :blink:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Men du har helt ret, os med hvalpe/unghunde af en vis størrelse, har en forpligtelse til at tage hensyn til de små hunde!! :5up: (Og omvendt sæ'fø'li' :blink:)

 

 

Nemlig, det sagde jeg også til dne lille beagel ejer derude (beaglen var ikke så vild med Aslan, så den gøede af ham, og så sagde hun stop, men jeg sagde den gerne måtte fortælle Aslan at den ikke gad ham, den endte så med at syntes det var sjovt :-D )

 

 

 

Vi var derude igen i dag, der var vidst han-hunde træf, der var 6, de 5 var 2 og op efter. Og der var intet. Dog ville den 1 årig meget gerne humpe Aslan, men jeg tror i den alder....kender de ikke forskel på kønnen, Aslan var nok bare attraktiv (eller noget), men de to fandt så ud af det :-D

Jeg snakkede med den ene dame, om hvor godt det er med en hundeskov og hvordan de lærer hundespog og hvem der vil hvad. Da jeg nævnte den grå han, kendte hun den godt, og var vidst heller ikke for begejstret for den. Så det var ikke kun Aslan den ikke kunne li.

 

 

Men i dag havde vi en lækker dag derude :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han alligevel er i snor, hvorfor går du så ikke bare i en "almindelig" skov? Der kan du være sikker (næsten i hvert fald) på kun at møde andre hunde i snor og så er problemerne løst ;-) Især for de andre hanhundeejere, som måske ikke når at reagere før det er for sent...

Fordi han godt kan med de fleste hunde og han vil rigtig gerne hilse på dem - og har også godt af det. Det er bare hanhunde der springer i hovedet af ham, han ikke bryder sig om. Og så sker det i øvrigt ret sjældent at folk ikke har styr på deres hund der hvor jeg lufter. Når de ser jeg trækker ind til siden og kalder ham på plads, kalder de jo også på deres hund. Og så vurderer vi bagefter om de skal hilse eller ej. I de fleste tilfælde går det jo fint, så længe den anden hund ikke farer hen til ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...