Hop til indhold

Opdræt uden tavle:)


Gæst fairlady
 Share

Recommended Posts

Fed tråd!! :stupid:

 

Jeg fatter bare ikke ideen i at sammenligne sundhed for hhv. blandingshunde og målrettet raceavl :lol:

 

Det ville give mere mening at sammenligne "racerene" hunde uden tavle og samme race med stamtavle, one-to-one...

 

Men det er der selvfølgelig ikke meget sjov ved fordi vi alle godt ved hvem der "vinder" :slem: snob or not :lol:

 

Tjaaa... du kan også sagtens sammenligne ordentlig tavleavl med alt andet (herunder også blandinger). Ordentlig tavleavl (dvs tavleavl under forhold hvor der rent faktisk ér krav til sundhed, og/eller hvor der undersøges og selekteres udfra bl.a. et sundhedsmæssigt synspunkt) vil være lige så sund, og hvad angår flere ting også sundere og stærkere, end blandingsavl.

 

Selektion er igen nøgleordet.

 

 

Problemet med de statistikker og undersøgelser der er foretaget hidtil, er at de ikke har adskilt angiveligt racerene fra tavledyrene, ejheller har de adskilt under hvilke forudsætninger avlen er foregået.

 

Der er unægtelig nogen forskel på om man avler i England, helt uden krav, om man avler i danmark/sverige med nogle krav, eller i schweiz med mange krav, hvis vi stiller det groft op.

 

Bare i vores lille land kan vi jo sammenligne avlen i f.eks. dkk helt generelt med avlen i DKCKC f.eks. Der er ingen tvivl om at der ér forskel på kvalitetskravene mht sundhed imellem de to klubber.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 7 months later...
  • Svar 202
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Trashstar

Jeg har købt mine to chihuahua uden tavle..

 

Jeg vil ikke give ekstra penge for det, hvis bare jeg kan se både mor og far. De er vokset trygt op og jeg får billeder i ny og næ af det.

Og selvfølgelig lægetjek og alt det der bør høre med.

 

Har planer om at min lille prinsesse skal have hvalpe en enkelt gang, men det bliver også uden tavle. Og det er jeg stolt af :)

 

Hovedløs avl behøver det ikke at være. Jeg kender udemærket familierne og snakker med dem stadig om hundene.

Så hvis der kommer hvalpe har jeg selv mor og far, jeg ved hvor oldemor og oldefar er endda, og også hendes mor og far.

Hannen kender jeg både mor og far. Og dem jeg kender der ejer mor og far kender jo som sagt deres forældre.

Ingen af dem med tavle, men vi ved hvor de kommer fra :)

Det vigtigste er at man er tryg ved sælgeren og finder lige den hund der passer til en selv.

Om det er stor eller lille, og blandet eller ej :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har købt mine to chihuahua uden tavle..

 

Jeg vil ikke give ekstra penge for det, hvis bare jeg kan se både mor og far. De er vokset trygt op og jeg får billeder i ny og næ af det.

Og selvfølgelig lægetjek og alt det der bør høre med.

 

Har planer om at min lille prinsesse skal have hvalpe en enkelt gang, men det bliver også uden tavle. Og det er jeg stolt af :)

 

Hovedløs avl behøver det ikke at være. Jeg kender udemærket familierne og snakker med dem stadig om hundene.

Så hvis der kommer hvalpe har jeg selv mor og far, jeg ved hvor oldemor og oldefar er endda, og også hendes mor og far.

Hannen kender jeg både mor og far. Og dem jeg kender der ejer mor og far kender jo som sagt deres forældre.

Ingen af dem med tavle, men vi ved hvor de kommer fra :)

Det vigtigste er at man er tryg ved sælgeren og finder lige den hund der passer til en selv.

Om det er stor eller lille, og blandet eller ej :)

 

Øh undskyld, men hvorfor det ? Hvad er der specielt ved tavleløse hvalpe ? Og hvorfor vil du være stolte af dem....i forhold til racerene hvalpe med tavle, må det vel være ? Jeg spørger ikke for at være umulig. Jeg spørger fordi jeg simpelhen ikke kan følge din tankegang, hvor gerne jeg end vil :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...