Hop til indhold

Præsenter din schæfer


Aslan
 Share

Recommended Posts

Nogle kommende ejer må være ved at gå ud af skindet, og hvor dejligt at jeres tæve kan kalde sig mormor :mrgreen: (selv om den måske er lidt ligeglad med titler :rolleyes: )

 

Hvis BlackGSD glemmer det, så får du lige taget nogle billeder........ikk :blink:

 

 

Jeg krydser fingre for tæver så de kan vælge løs :-D

 

 

Ai hvor bliver det spøndende............i holder os lige updated med søndag, ikk?

(så kan vi jo side og smile på jeres alle sammes vegne men nok mest de kommende ejere :engel: )

 

 

Ja Cille er vist ligeglad :rolleyes: - Det er vist mere vi andre der går lidt i selvsving. :roll: - Måske fordi det er vores første hvalp der skal have hvalpe selv. Så vi er jo spændte på hvad hun kan give videre og sådan. :5up:

 

Bare rolig - Vi skal nok sørge for billeder - i MASSEVIS! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 320
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jaaa - Vi er nogle stykker der er MEGET spændte :klap2:

 

For vi skal jo sådan set være en salgs "bedsteforældre". :blink: - Det er nemlig vores tæve Cille, der skal være mormor.:5up:

Så vi glæder os rigtigt meget til at de små vapser bliver født. :mrgreen: - Og vi håber at der kommer mange små tæver, så der bliver noget at vælge imellem :5up:

 

Zita er parret den 10. november - Så efter min beregning skal hun føde på søndag (nemlig 63 dage efter parring)

 

Glæder mig så meget til, at opdrætter skriver/ringer og siger "så er fødslen igang"...

Og jeg glæder mig så meget til, at I skal med over når der skal vælges ud... Og til at I skal følge "barnebarnet" vokse op... Og når A skal løbe med hende til det grå skue (for det skal han, kan du godt lige fortælle ham ;-) )... Og når vi skal over broen til arrangementer i løbet af året, og I kan få lov til at følge hende der... Det blir´ bare så dejligt :mrgreen: :blink:

 

Og så glæder jeg mig helt vildt meget til, at der kommer liv i huset igen... Og skulle ud at træne, ligge spor, og finde ud af hvad der virker lige for min lille hvalp, og tilrettelægge træningen derefter...

 

Fik jeg sagt, at jeg glæder mig :engel: :blink: :mrgreen:

 

Men da hvalpene jo ikke er født endnu, så kan jeg da lige nøjes med, at ligge billeder på, af de kommende forældre... (det ene viser Zita´s fine gravide mave :mrgreen: )

 

Mor Zita (Myretuens Frigga) - sort

Far Opal (Opal von der Röderburg) - grå

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Glæder mig så meget til, at opdrætter skriver/ringer og siger "så er fødslen igang"...

Og jeg glæder mig så meget til, at I skal med over når der skal vælges ud... Og til at I skal følge "barnebarnet" vokse op... Og når A skal løbe med hende til det grå skue (for det skal han, kan du godt lige fortælle ham ;-) )... Og når vi skal over broen til arrangementer i løbet af året, og I kan få lov til at følge hende der... Det blir´ bare så dejligt :mrgreen: :blink:

 

Og så glæder jeg mig helt vildt meget til, at der kommer liv i huset igen... Og skulle ud at træne, ligge spor, og finde ud af hvad der virker lige for min lille hvalp, og tilrettelægge træningen derefter...

 

Fik jeg sagt, at jeg glæder mig :engel: :blink: :mrgreen:

 

Men da hvalpene jo ikke er født endnu, så kan jeg da lige nøjes med, at ligge billeder på, af de kommende forældre... (det ene viser Zita´s fine gravide mave :mrgreen: )

 

Mor Zita (Myretuens Frigga) - sort

Far Opal (Opal von der Röderburg) - grå

 

 

Hov, egoisten i mig mener også du burde glæde dig til at bliver overfaldet med bøn om billeder HVER gang du fortæller en af de mange historier :mrgreen::blink:

 

 

 

Kan godt forstå du glæder dig, hvad mon Ling siger til en ny lille en :mrgreen:

"åh nej, nu skal jeg til at opdrage flere små bebser" :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vil jeg da også lige vise min lille vuffer frem.

 

Ingen stamtavle eller noget. Kender ikke meget til hendes forhistorie, andet end den som jeg har fortalt om i præsentations tråden.

 

Billede 1: Zippo i hendes stol

Billede 2: Zippo og hendes playdate, en 8 mdr gammel dobberman blanding

Billede 3: Zippo fandt en muldvarp, som ikke var hurtig nok eller dybt nok nede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, egoisten i mig mener også du burde glæde dig til at bliver overfaldet med bøn om billeder HVER gang du fortæller en af de mange historier :mrgreen::blink:

 

 

 

Kan godt forstå du glæder dig, hvad mon Ling siger til en ny lille en :mrgreen:

"åh nej, nu skal jeg til at opdrage flere små bebser" :lol:

 

Ling kan ikke li´ hvalpe... og slet ikke dem, som jeg tillader mig at slæbe med hjem... Så det bliver en masse sure miner fra ham - og jeg får nok også den kolde skulder i starten... Og den lille får ligeledes den kolde skulder :roll:

 

Men når først hun nærmer sig den første løbetid, og lærer at lade Ling være i fred - så plejer han at blive god igen ;-) :blink:

 

Og der skal nok komme tonsvis af billeder... og sikkert også fra Nazak :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

det er fordi det er i schæfer-forummet :mrgreen:

 

her er min :hjerte:

SNOWoct29th08025.jpg

 

......dog ingen stamtavle eller anelse om forældre.

 

Ok, jeg bliver skør af de dyr ! Der er en gul/sort type, en grå model og de smukke sorte, men nu er der den ondelyneme også en hvid !?! Er det så sådan en vi i DK kalder Hvid Schweizisk Hyrdehund i DDK-regi og Hvid Schæfer i DRU-regi ?!? :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hally (Caisar´s forgænger...) hun var en super dejlig hund, og en hund med hendes temperament skal man lede længe efter... Jeg brugte hende til agility, og hun elskede det.

 

Jeg havde før hende, to andre schæfere (ikke samtidigt) - Tascha (Sonto´s Tascha) og Dina (Kratmosen Indiana), men har desværre ingen billeder af dem på computeren... Men her er Hally :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, jeg bliver skør af de dyr ! Der er en gul/sort type, en grå model og de smukke sorte, men nu er der den ondelyneme også en hvid !?! Er det så sådan en vi i DK kalder Hvid Schweizisk Hyrdehund i DDK-regi og Hvid Schæfer i DRU-regi ?!? :confused:

 

Ja det må det være...

 

(og for at gøre din forvirring endnu større, så er den grå model og de smukke sorte fra samme type/linier... helsorte kommer nemlig kun i grå kuld ;-) og de kan så også være sort/brune - ligesom Jacki, Nazak´s Easy og Cille - og de er så også af grå linier ;-))

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det må det være...

 

(og for at gøre din forvirring endnu større, så er den grå model og de smukke sorte fra samme type/linier... helsorte kommer nemlig kun i grå kuld ;-) og de kan så også være sort/brune - ligesom Jacki, Nazak´s Easy og Cille - og de er så også af grå linier ;-))

 

 

Hvor dybt og inderligt forvirrende !!! Og så er der det der med at nogle er højavls, hvilket vel vil sige, at de ikke kan bruges til noget andet end pynt og så er der brugshundene, men ser de ens ud...højavls og brugshundene...altså kunn man forestille sig en gul / sort både i pynte version og i brugsversion ?!?

 

Oj, hvor var det lettere i min barndom. Da var en schæfer en krumrygget grim, mager fanden med en eller anden over-ophedet 50-årig mand i den anden ende af snoren, der f****** nok lige skulle vide at styre den køter :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Og du stoppede der fordi det er helt vildt personligt går jeg ud fra.

 

 

Kæmpe kuldegysning (den facinerende slags)

 

Jeg er bilde med det første billed ved begge hunde :lun:

 

taaaark for det.:mrgreen:

 

Fortæl, fortæl, vi ælsker en go historie :mrgreen:

 

 

uuhaa det er nogle længere historier må jeg sige det kunne jo tage hele aftenen og fortælle dette..

 

her er et par kort fortalt håber jeg,

 

en søndag morgen kl 6:45 vi er lige kommet ind af døren hundene og mig efter en lang nat på arbejde i 12 timer jeg laver mad til hundene og servere inden vi går til ro...

kl 7:00 præcis forlader Xaro sin madskål han har spist op men det er noget galt han er helt oppustet han bliver mere og mere urolig og farer rundt og prøver og kaste op han kommer med nogle enkelte klynkelyde som han ellers aldrig nogensinde gør da han ikke er en pivet schæfer jeg ringer til dyrhospitalet da han er helt vild og farer rundt med en totalt oppustet mave

min far og jeg bærer ham ned i bilen og afsted hurtigt på dyrehospitalet

han kommer ind med det samme og dyrlægen tænker det samme som jeg MAVEVENDING hurtigt får hun en slags kanyle ind og tømmer maven for luft han bliver indlagt og vi bliver sendt hjem

han kommer ind og får tømt sin mave men de sidste store æble stykker kan ikke kommer ud så de beslutter at lade mavesystemet selv fordøje dem

 

om aftenen tager Jubi og jeg på arbejde mens jeg tænker konstant på Xaro kl 22:30n ringer hospitalet igen det tegner ikke godt at de ringer så sent de siger han er begyndt og få smerter igen og de må operere for at se hvad der sker

maven var begyndt og vende sig og havde vendt sig 90gr

 

Havde jeg reagere bare 5-10 senere havde han været død

 

for et par dage siden gik jeg en tur med barnevogn og hundene 2 mænd fulgte efter os de spurgte mig om vej og jeg fortalte de skulle den anden vej modsat den vej jeg gik men de blev ved med at følge efter og opsøge mig

efter 3 gang de opsøgte mig vendte Xaro sig om og med nogle dybe brummende lyde gik han op til den enes mave med hovedet mens han klappede 3 gange i mandens jakke som om han sagde nu fiser i af

 

tak til Xaro

 

samt han hjalp også sin mor på arbejde ved at holde 3 indvandrere væk fra os ved at gå imod dem indtil politiet kom

 

de havde brudt ind på et varerlager

de blev anholdt og kørt på stationen

et stort tak til Xaro både fra politiet og mig selvfølgelig

disse unge mænd var kendt af politiet og havde ikke været blege for at slå en ned for at slippe væk..

 

en episode mere på arbejdet på vej hjem om natten ved st ved fields pakker vi sammen til at holde fri for i aften

2 unge både fulde og skæve så os og kom imod os de provokerede Xaro ved at drille ham jeg bad dem stoppe med skæve mennesker er ikke til og regne med og den ene vil sparke ud efter Xaro og han var vild i øjnene jeg gik imellem og blokerede dette og i min frustration sparkede jeg denne gut på sine skindeben flere gange mens jeg sagde han skulle forsvinde ingen skal gøre mine hunde fortræd uden jeg hjælper dem

 

en hændelse mere

Xaro spiser en oksehale han sluger et stykke som sætter sig fast i struben på ham

uden vi ved det han ser underlig efter han savler og siger en slags hylende tone når han trækker vejret samt så havde han fået fat i noget på gaden også

jeg ringer til sidst ind til dyrehospitalet hvor jeg tager ind tør nemlig ikke længere selvom han ligger roligt og bare savler og ser lidt mget syg ud

godt jeg kom derind om aftenen selvfølgelig det er jo dyrest:megaked:

der havde sat sig et stykke knogle fast i struben som var ved og simpelthen gnave sig igennem og så havde han ikke levet idag hvis han ikke var kommet til lægen

 

lidt om min elskede dejlige Xaro:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor dybt og inderligt forvirrende !!! Og så er der det der med at nogle er højavls, hvilket vel vil sige, at de ikke kan bruges til noget andet end pynt og så er der brugshundene, men ser de ens ud...højavls og brugshundene...altså kunn man forestille sig en gul / sort både i pynte version og i brugsversion ?!?

 

Oj, hvor var det lettere i min barndom. Da var en schæfer en krumrygget grim, mager fanden med en eller anden over-ophedet 50-årig mand i den anden ende af snoren, der f****** nok lige skulle vide at styre den køter :roll:

 

 

Nej nej de ser såmen ikke ens ud... Højavlshunde har en mere markeret sort "sadel" og aftegninger i hovedet... og så kaldes deres farve for sort/gul (s/g) hvorimod de af grå linie, som er sorte med aftegninger, kan være alt fra helt sorte på kroppen, og så med brune (gule) aftegninger i hoved og på poter (nogle gange ikke særligt meget), og denne farve hedder så sort/brun (s/b)

Og eksteriørmæssigt er der stor forskel på højavl og de grå linier...

 

Det er ikke så ligetil, alt det schæferhalløj... men er man først blevet bidt af det... ja sååå... :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej nej de ser såmen ikke ens ud... Højavlshunde har en mere markeret sort "sadel" og aftegninger i hovedet... og så kaldes deres farve for sort/gul (s/g) hvorimod de af grå linie, som er sorte med aftegninger, kan være alt fra helt sorte på kroppen, og så med brune (gule) aftegninger i hoved og på poter (nogle gange ikke særligt meget), og denne farve hedder så sort/brun (s/b)

Og eksteriørmæssigt er der stor forskel på højavl og de grå linier...

 

Det er ikke så ligetil, alt det schæferhalløj... men er man først blevet bidt af det... ja sååå... :genert:

 

Nej, det må du nok ha´ lov at sige, men skulle det være, så skulle den være helt kulsort. De er squ bare så flotte !!!

Link til indlæg
Del på andre sites

og i min frustration sparkede jeg denne gut på sine skindeben flere gange mens jeg sagde han skulle forsvinde ingen skal gøre mine hunde fortræd uden jeg hjælper dem

 

Altså lige den del kan jeg ikke lade være med at grine af, jeg har sådan et sjovt billed inde i mit hoved :lol:

 

 

 

Men hvor er det dejligt du har hundene og de har dig :lun: Lyder til at det er de rigtige der har fundet hinanden :-D

Helter og og heltinder :lun:

Og tak for historierne :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kimba (Hesselballe Kimba) - en krudtugle, og en herlig tøs... en éner, og hun betød også ubeskriveligt meget for mig :lun:

 

Er jeg den eneste der ikke kan se billeder af Kimba uden at få tårer i øjnene? :oops:a050.gif

 

 

Hvis det er lige ved at være oppe over med fødslen, så forklarer det jo ret godt, hvorfor vi ikke ser så meget til dig herinde... Du er vel ude og misbruge Dankortet på ALT det du ABSOLUT mangler for at være klar til den nyes ankomst? :mrgreen: Og her tænker jeg naturligvis på Arrak-trøjer til at holde dig selv varm med når du skal ud og pottetræne og sår'n :blink:

 

Jeg forventer en melding MINIMUM på sms SÅ SNART DER ER FØDT EN TÆVE!!!! :banan::klap2: (Og en plan over datoer, hvor jeg kan komme og nuldre :mrgreen::oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nix, men sådan har jeg det også med Caisar.

 

 

Det er nok værst for mig med Kimba fordi det er hende jeg har set mest og fordi hun og Noomi syntes at hinanden var SÅ sjaaawe, men aldrig fik nået at lege sammen uden snor :megaked: Jeg tror at de kunne være blevet rigtig gode venner de to med nogle super gode ture til følge for BlackGSD og mig, hvis ikke den åndssvage hofte havde sat en stopper for det hele :megaked: Men dermed bestemt ikke sagt at jeg ikke synes at det var frygteligt med Caisar!!! a025.gif Han var sgu en lækkerbidsken :mums: på en anden måde end Kimba. :lun: Det var to super lækre hunde med hver deres personlighed :hjerte:

Så egentlig er der nok blandet en god portion egoisme ind i det hele (ud over at jeg altså synes at det var forfærdelig synd for Susi og DYBT uretfærdigt at hun skulle miste to unge hunde og med så kort interval og jeg HADER uretfærdighed :evil:) Kimba var sådan en glad lallerøv og jeg føler mig snydt for nogle gode timer :megaked: samtidig med at jeg er imponeret over hvor sød og glad hun var med tanke på hvor ondt hun må have haft :megaked: *suk*

 

 

Nå, men dette er jo en happy-tråd, så lad os ikke køre mere rundt i det, det er da kun til at blive i dårligt humør af og det skal man ikke være, når der er en ny lille schæferbaby på vej til verden :sut::klap2:

 

 

 

Jeg vil oooooooooooosseeeeeeeeeeeeeeeee nuldre :mrgreen:

 

Na na na naa naaaa, du bor bare for laaangt vææææk a020.gifMen hvis du spør' pænt ka' det da godt være at jeg tager et billede når jeg nuldrer schæferbaby :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her har I et par stykker af bette Easy - i daglig tale kaldet Osten :roll::rolleyes:

 

Tjah det var manden der mente at navnet Easy lå meget tæt op ad Cheasy - som jo er navnet på en ost! :stupid: - Det værste er sgu at hun reagerer på navnet når nogen kalder på hende :damn:

 

På den ene billede er hun i selskab med min gamle hanhund Kazan og vores anden tæve Janka. :mrgreen:

 

Jeg har desværre ikke været så flittig med kameraet her i den senere tid :oops: - Så I må vente med billeder af hvordan hun ser ud lige nu.

 

Hun er selvfølgelig vokset en hel del - Men hun er helt bestemt stadigvæk - Den smukkeste Schæfer nord for Alperne :engel::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, jeg bliver skør af de dyr ! Der er en gul/sort type, en grå model og de smukke sorte, men nu er der den ondelyneme også en hvid !?! Er det så sådan en vi i DK kalder Hvid Schweizisk Hyrdehund i DDK-regi og Hvid Schæfer i DRU-regi ?!? :confused:

Lexi er fra UK hvor man ser RIGTIG mange forskellige typer scæfere.... ganske sikkert temmelig dubious avl hele vejen rundt :rolleyes:

De hvide i DK er helt hvide, med sort pigmentering, hvorimod de hvide herovre for det meste er som Lex, altså cremefarvet og med k¢dfarvet snude osv. Er ikke sikker, men tror de kommer fra normalt farvede kuld? Vi ved jo heller ikke hvor hun kommer fra da hun er "genbrug" ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
]Altså lige den del kan jeg ikke lade være med at grine af' date=' jeg har sådan et sjovt billed inde i mit hoved :lol:

[/b']

 

 

Men hvor er det dejligt du har hundene og de har dig :lun: Lyder til at det er de rigtige der har fundet hinanden :-D

Helter og og heltinder :lun:

Og tak for historierne :blink:

 

ja det så sikkert også sjovt ud men sådan en bette kvinde sparke løs på en gut:roll::roll:

 

men der er en klap der går ned hvor man ikke lige tænkte klart man kunne jo være blevet stukket ned pga det eller lign især sådan som verden ser ud idag :cry:

 

men som sagt så ved jeg at begge mine hunde ville gøre dette for mig og udsætte sig selv for både og og den lille så hvorfor skal man ikke vise den samme hengivenhed tilbage overfor et et dyr som gør det for en :5up:

 

kan ikke helt den tankegang at man ville lade sin hund dø hvis man bare selv slap for skrammer når nu de er så loyale og vil hjælpe sine mennesker dem har vi mange af i min branche:(:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...