Hop til indhold

Præsenter din schæfer


Aslan
 Share

Recommended Posts

Her har I et par stykker af bette Easy - i daglig tale kaldet Osten :roll::rolleyes:

 

Tjah det var manden der mente at navnet Easy lå meget tæt op ad Cheasy - som jo er navnet på en ost! :stupid: - Det værste er sgu at hun reagerer på navnet når nogen kalder på hende :damn:

Total skadefro latter a115.gif :bigsmile:

 

Hun er selvfølgelig vokset en hel del - Men hun er helt bestemt stadigvæk - Den smukkeste Schæfer nord for Alperne :engel::mrgreen:

 

You wish :roll: :roll:

 

Givet hun har søde små Lucki ører :lun: men ellers når hun ikke hendes kusine til sokkeholderne :hjerte: :engel: :blink: selvom farverne i det mindste er i orden :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 320
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst milder batmusen
Sig mig nu lige engang: Er alle jeres vovser i familie ?!?

 

 

hi hi hi jeg tror ikke mine er i familie med nogen af de andres men man ved jo aldrig det er jo schæfere:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså biologisk set er Easy og Jacki ikke i familie :oops: tror jeg :hmm: (det må tjekkes ;-)) men det er Easy's farmand og Jacki's moar :shock: :blink:, såe ......

 

Pyha, det er noget besværligt noget med det familie-halløjsa. Vi siger godt nok, at vi gerne vil ha´ Bassen avlsgodkendt, men egentlig til hvad nytte ? Det kræ er søn af en af de store matador-hanner, så han er vist snart sagt i familie med det halve af landets Berner-tæver...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Pyha, det er noget besværligt noget med det familie-halløjsa. Vi siger godt nok, at vi gerne vil ha´ Bassen avlsgodkendt, men egentlig til hvad nytte ? Det kræ er søn af en af de store matador-hanner, så han er vist snart sagt i familie med det halve af landets Berner-tæver...

 

 

ja mange racer trænger til noget nyt blod i avlen

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih, hvor en god tråd denne her!

 

Dejligt især med alle de billeder af nogle usandsynligt flotte hunde. :-D (og det siger jeg selvfølgelig helt objektivt :mrgreen:)

 

Fik jeg sagt tillykke med den kommende hvalp Blackgsd... ellers så kommer det her: Tillykke! Håber på alt det bedste for dig og den bette. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Total skadefro latter a115.gif :bigsmile:

 

 

 

You wish :roll: :roll:

 

Givet hun har søde små Lucki ører :lun: men ellers når hun ikke hendes kusine til sokkeholderne :hjerte: :engel: :blink: selvom farverne i det mindste er i orden :5up:

 

Du er jo ligesom nødt til at ligge nogle billeder ind af Jacki (og Bondo og Lucki) så vi kan være med til at bedømme det... :engel::-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Sig mig nu lige engang: Er alle jeres vovser i familie ?!?

 

Hi hi... Du får lige listen...

 

Caisar:

- Var i familie med Nazak´s mand´s hanhund Tayson (et led)

- Var i familie med A9´s Jacki (to led)

- Var i familie med Nazak´s Janka (et led)

 

Kimba:

- Var i familie med Nazak´s Janka - de var halvsøstre, samme far (og et led på mor siden)

- Var i familie med Nazak´s Easy (to led)

- Var i familie med A9´s Jacki (et led)

- Var i familie med Nazak´s Kazan (et led)

 

Ninja (min kommende lille ny):

- Er i familie med Nazak´s Cille - Cille bliver mormor ;-)

- Er i familie med Nazak´s Kazan (et led)

- Er i familie med Nazak´s mand´s Tayson (et led)

- Er i familie med A9´s Jacki (et led)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hi hi... Du får lige listen...

 

Caisar:

- Var i familie med Nazak´s mand´s hanhund Tayson (et led)

- Var i familie med A9´s Jacki (to led)

- Var i familie med Nazak´s Janka (et led)

 

Kimba:

- Var i familie med Nazak´s Janka - de var halvsøstre, samme far (og et led på mor siden)

- Var i familie med Nazak´s Easy (to led)

- Var i familie med A9´s Jacki (et led)

- Var i familie med Nazak´s Kazan (et led)

 

Ninja (min kommende lille ny):

- Er i familie med Nazak´s Cille - Cille bliver mormor ;-)

- Er i familie med Nazak´s Kazan (et led)

- Er i familie med Nazak´s mand´s Tayson (et led)

- Er i familie med A9´s Jacki (et led)

 

 

Du alt forbarmende !!! Hvordan laver man snart en ny schæfer, når det ser ud til at alle allerede er i familie med hinanden ??? :shock::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Min lille ny, bliver i familie med Bølle ;-)

Bølle har Degn´s Hekla i linierne, og min lille ny har kuldsøsteren Hella i linierne ;-)

 

 

så bliver vores hunde i famile alligevel :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Du alt forbarmende !!! Hvordan laver man snart en ny schæfer, når det ser ud til at alle allerede er i familie med hinanden ??? :shock::mrgreen:

 

 

jeg må give dig ret i en ting der trænger til at kommer nyt blod i schæferavl

 

jeg sidder og kigger ofte igennem div hundes tavler for at finde noget til min pige som er helt nyt blod som giver en større sundhed på sigt

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg må give dig ret i en ting der trænger til at kommer nyt blod i schæferavl

 

jeg sidder og kigger ofte igennem div hundes tavler for at finde noget til min pige som er helt nyt blod som giver en større sundhed på sigt

 

Kig evt. efter Østtyske linier...

 

Ham her er bare super lækker...

http://www.pedigreedatabase.com/gsd/pedigree/509801.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Kig evt. efter Østtyske linier...

 

Ham her er bare super lækker...

http://www.pedigreedatabase.com/gsd/pedigree/509801.html

 

 

ja han ser lækker ud jeg har kig på noget som feks

ham her han er super lækker

[media]

[/media]

[media]http://www.youtube.com/watch?v=UzKhxwtUg5U&feature=related[/media]

også af tjekkiske linjer østtyske linjer men noget som er yderst alsidigt og kan arbejde i alle miljøer søger ikke kun på en bane

Link til indlæg
Del på andre sites

Kig evt. efter Østtyske linier...

 

Ham her er bare super lækker...

http://www.pedigreedatabase.com/gsd/pedigree/509801.html

 

 

Stop-stop-stop ! Er man ikke begyndt at opdrætte de der schæfere til at stå normalt på benene ? Øhhh altså ikke have det der extreme "hæld" bagud på kroppen ? Er der ikke noget med at det ødelægger deres ryg, hvis de hælder extremt ? Eller ser det bare ud som om de hælder, når de er stillet sådan udstillings-agtigt op ?!? :confused:

 

Jeg synes da ikke Caisar og Kimba stod sådan på benene ?!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Håber ikke jeg fornærmer nogen med mit spørgsmål...men er det virkelig meningen at racen generelt skal have så skrå bagben? Eller avler man bevidst efter det? For jeg synes det ser lidt mærkeligt ud at de sådan nærmest står på tæer på bagbenene, der stritter ½m bagud...

 

Har en kammerat der har to som er superflotte, men jeg synes ikke de har den der sære skråstilling man ser hvis man googler dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber ikke jeg fornærmer nogen med mit spørgsmål...men er det virkelig meningen at racen generelt skal have så skrå bagben? Eller avler man bevidst efter det? For jeg synes det ser lidt mærkeligt ud at de sådan nærmest står på tæer på bagbenene, der stritter ½m bagud...

 

Har en kammerat der har to som er superflotte, men jeg synes ikke de har den der sære skråstilling man ser hvis man googler dem...

 

Jo, men er det ikke bare fordi kræet står med bagbenene trukket tilbage...altså lige som når man stiller en jagthund op...jeg undrer mig selv over det, fordi jeg troede man var begyndt at avle den til en lige rygstilling i vore dage ?!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange højavlslinier er meget markante i deres kropsbygning. Og de har noget man kalder "karpe-ryg". Ryggen er meget krum og bagparten er ekstrem skrå :shock: - altså de er meget overvinklet bagtil.

Nogle af disse hunde er ganske enkelt bygget sådan :shock: - Dvs at de faktisk står og går med denne kropsholding.:(

 

Sidst jeg var på skue - blev dette faktisk påtalt af een af dommerne:!:

Han mente at højavlsfolkene skulle til at passe på, at man ikke lavede hundene for store og for overvinklede. For isåfald kunne hundene jo ikke bruges til det de egentlig oprindeligt er avlet til - nemlig brugshundearbejde.

De kan ganske enkelt ikke holde til det pga af hundens anatomi!!!! :shock::evil:

 

De grå/sorte linier er ikke bygget så ekstremt som højavlen. Og derfor er vores hunde mere "kasseformede" - Men når de skal udstilles og fotograferes SKAL de opstilles således at de kommer til at fremstå med denne skrå vinkel. På denne måde kan man rigtig præsentere hunden og vise den frem så dommeren kan se ryg, vinkler, bryst, kryds m.m.

 

Nolan er et ekstremt smukt eksemplar og han er meget maskulin. Dog er han også stillet meget skrå op. Og man kan måske ikke se det på billedet - Men "handleren" ()personen der sidder med hunden - presser faktisk hundens højre ben ned - ved at trykker let på bagparten. (jeg gør det også selv, når jeg skal præsentere min hunde :blink:)

 

Så vores grå/sorte linier er ikke så overvinklede som højavlshundene. Og forhåbentlig bliver de det heller aldrig :5up:

Redigeret af Nazak
stavefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Hi hi... Du får lige listen...

 

Caisar:

- Var i familie med Nazak´s mand´s hanhund Tayson (et led)

- Var i familie med A9´s Jacki (to led)

- Var i familie med Nazak´s Janka (et led)

 

Kimba:

- Var i familie med Nazak´s Janka - de var halvsøstre, samme far (og et led på mor siden)

- Var i familie med Nazak´s Easy (to led)

- Var i familie med A9´s Jacki (et led)

- Var i familie med Nazak´s Kazan (et led)

 

Ninja (min kommende lille ny):

- Er i familie med Nazak´s Cille - Cille bliver mormor ;-)

- Er i familie med Nazak´s Kazan (et led)

- Er i familie med Nazak´s mand´s Tayson (et led)

- Er i familie med A9´s Jacki (et led)

 

Altså - jeg må liiige korrigere dig lidt. For Caisar var IKKE i familie med Tayson :blink:

Tayson er efter Glarbo Ciff og Hulgaards Karlo. Hvorimod Caisar var efter Satoris Hanne og Hulgaards Lato :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså - jeg må liiige korrigere dig lidt. For Caisar var IKKE i familie med Tayson :blink:

Tayson er efter Glarbo Ciff og Hulgaards Karlo. Hvorimod Caisar var efter Satoris Hanne og Hulgaards Lato :mrgreen:

 

Jeg skrev også at de var i familie i et led... Nemlig Pa-Schacks Jorn :blink:

Jeg skrev jo ikke hvor i linierne/led :blink:

 

Edit: Faktisk to led... Caisar havde nemlig og Babsy vom Grenzhof i linierne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange højavlslinier er meget markante i deres kropsbygning. Og de har noget man kalder "karpe-ryg". Ryggen er meget krum og bagparten er ekstrem skrå :shock: - altså de er meget overvinklet bagtil.

Nogle af disse hunde er ganske enkelt bygget sådan :shock: - Dvs at de faktisk står og går med denne kropsholding.:(

 

Sidst jeg var på skue - blev dette faktisk påtalt af een af dommerne:!:

Han mente at højavlsfolkene skulle til at passe på, at man ikke lavede hundene for store og for overvinklede. For isåfald kunne hundene jo ikke bruges til det de egentlig oprindeligt er avlet til - nemlig brugshundearbejde.

De kan ganske enkelt ikke holde til det pga af hundens anatomi!!!! :shock::evil:

 

De grå/sorte linier er ikke bygget så ekstremt som højavlen. Og derfor er vores hunde mere "kasseformede" - Men når de skal udstilles og fotograferes SKAL de opstilles således at de kommer til at fremstå med denne skrå vinkel. På denne måde kan man rigtig præsentere hunden og vise den frem så dommeren kan se ryg, vinkler, bryst, kryds m.m.

 

Nolan er et ekstremt smukt eksemplar og han er meget maskulin. Dog er han også stillet meget skrå op. Og man kan måske ikke se det på billedet - Men "handleren" ()personen der sidder med hunden - presser faktisk hundens højre ben ned - ved at trykker let på bagparten. (jeg gør det også selv, når jeg skal præsentere min hunde :blink:)

 

Så vores grå/sorte linier er ikke så overvinklede som højavlshundene. Og forhåbentlig bliver de det heller aldrig :5up:

 

Kunne ikke skrive det bedre selv :blink: :5up:

 

(og Nolan skal nok være far til Zita (Frigga´s) næste kuld) :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...