Hop til indhold

Præsenter din schæfer


Aslan
 Share

Recommended Posts

Kunne ikke skrive det bedre selv :blink: :5up:

 

(og Nolan skal nok være far til Zita (Frigga´s) næste kuld) :blink:

 

Ja - Det har jeg hørt lidt om :pift: :mrgreen:

 

Han er endnu meget ny og har endnu ikke lavet nogle vapser. Så spændende hvad der kan komme ud af denne kombintion.:hmm::mrgreen:

 

Lækker ser han ihvertfald ud :mums: :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 320
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jo, men er det ikke bare fordi kræet står med bagbenene trukket tilbage...altså lige som når man stiller en jagthund op...jeg undrer mig selv over det, fordi jeg troede man var begyndt at avle den til en lige rygstilling i vore dage ?!?

 

Måske du finder denne her lidt interessant. Det er en liste over de hunde der har vundet hovedskuet i Tyskland gennem årene.

 

http://www.pedigreedatabase.com/gsd/siegershow_winners.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske du finder denne her lidt interessant. Det er en liste over de hunde der har vundet hovedskuet i Tyskland gennem årene.

 

http://www.pedigreedatabase.com/gsd/siegershow_winners.html

 

Her ses jo TYDELIGT - hvordan schæferen har ændret "kropsholdning" gennem tiden :shock:.

- De var sg* ikke særligt kønne dengang - fra 1899 - 1940 :roll:

- Og de er - efter min mening - ALT for vinklede idag :(

 

 

Trei - tak for linket :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Er det bare mig, eller har alle de "gamle" meget mere lige ben? Synes de er flottest må jeg nok indrømme....:-)...altså hvad angår kropsholdning

 

Nu får jeg nok slag, igen, for at lange ud efter andre racer...men der er nu ikke sådan ment...kunne bare forestille mig at der nok også var færre problemer med HD i sin tid?

 

Kan godt lige schæfere, min kammerat har to som Pablo elsker at lege med...:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det bare mig, eller har alle de "gamle" meget mere lige ben? Synes de er flottest må jeg nok indrømme....:-)...altså hvad angår kropsholdning

 

Nu får jeg nok slag, igen, for at lange ud efter andre racer...men der er nu ikke sådan ment...kunne bare forestille mig at der nok også var færre problemer med HD i sin tid?

 

Kan godt lige schæfere, min kammerat har to som Pablo elsker at lege med...:-)

 

Næh - Det er ikke kun dig der mener at den gamle model er flottere.

Det synes jeg da egentlig også -Og dog med forbehold. :hmm:

 

For hundene frem til 1940`erne var ikke særlig pæne. :shock: Først efter 40´erne og frem - begynder de at tage "form".:-D

 

Til gengæld - som tidligere nævnt i tråden - mener jeg at de nuværende er altfor vinklede i bagparten.:( - Og nogle er meget krumryggede -Det må og kan ikke være sundt for hunden :!::!::!:

 

Om der har været mindre HD i racen i tidligere tider - ved jeg ikke.:confused:

Men det er da ikke utænkeligt at det er noget der er blevet "opbygget" i takt med at man har villet forsøge at "forbedre" racens udseende - men også brugsegenskaber.

Man har måske ikke kigget så meget på HD indekset. Jeg synes tit man ser at der bliver avlet på C-hofter, fordi hunden er særdeles smuk og fordi den har et godt sind og gode brugsegenskaber. :roll:

Ifølge DKK avlsrestriktioner må man godt avle på en C-hofte. Men ikke desto mindre mener jeg, at hvis man vil HD til livs indenfor schæferhunde avl (og sikkert også andre racer) skal man ikke avle på mindre end B-hofter. :5up:

 

Jeg synes også at schæferen er en dejlig race - Og jeg er jo heldig at have hele 5 styks af slagsen (og de er alle af den grå / sorte sportshundelinie) :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her ses jo TYDELIGT - hvordan schæferen har ændret "kropsholdning" gennem tiden :shock:.

- De var sg* ikke særligt kønne dengang - fra 1899 - 1940 :roll:

- Og de er - efter min mening - ALT for vinklede idag :(

 

 

Trei - tak for linket :5up:

 

 

Jeg siger også tak for linket. Det var spændende at se, hvordan de har udviklet sig gennem tiden og nu har jeg det: Den schæfer jeg aldrig får skal være sort, have de gamles lige ryg og nutidens fyld...nej, jeg kræver såmen ikke så meget :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg siger også tak for linket. Det var spændende at se, hvordan de har udviklet sig gennem tiden og nu har jeg det: Den schæfer jeg aldrig får skal være sort, have de gamles lige ryg og nutidens fyld...nej, jeg kræver såmen ikke så meget :mrgreen:

 

Mon der er en, der leger med tanken om at overtale manden til at få en fin sort kuldsøster til min kommende Ninja :engel: :blink:

 

Jeg tænkte bare lige højt :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld at jeg sådan kommer og blander mig :mrgreen: men jeg har lige et spørgsmål til Jer som har schæfer.

 

Jeg har hørt, at der er forskellige udseende på schæfere og her tænker jeg ikke på om de er højavl eller brugslinen. Men at der skulle være forskæld på den tyske schæfer og den "amerikanske"?

 

Her mener jeg med at de tyske har en lavere bagpart som vi kender og at de "amerikanske" skulle være mere lige i ryggen.

 

Er det noget som I kender og har set? Eller er det typisk amerikanere at ødelægge racerne :mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske du finder denne her lidt interessant. Det er en liste over de hunde der har vundet hovedskuet i Tyskland gennem årene.

 

http://www.pedigreedatabase.com/gsd/siegershow_winners.html

DEJLIGE hunde for nogle mange år tilbage!! :hjerte: jeg bryder mig heller ikke om de morderne der kravler, og ligner noget vinden kan vælte når de kommer travende, forfærdelig udvikling af en ellers dejlig race.

 

Tror amerikanerne avler dem meget lette og "flyvske"?? Det er i hvertfald hvad jeg mener at have set/h¢rt... har et andet link til billeder et eller andet sted, med forskellige typer, mind mig om det i aften, og jeg skal finde det frem, hvis der er nogen der er interesserede? :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld at jeg sådan kommer og blander mig :mrgreen: men jeg har lige et spørgsmål til Jer som har schæfer.

 

Jeg har hørt, at der er forskellige udseende på schæfere og her tænker jeg ikke på om de er højavl eller brugslinen. Men at der skulle være forskæld på den tyske schæfer og den "amerikanske"?

 

Her mener jeg med at de tyske har en lavere bagpart som vi kender og at de "amerikanske" skulle være mere lige i ryggen.

 

Er det noget som I kender og har set? Eller er det typisk amerikanere at ødelægge racerne :mrgreen::mrgreen:

 

http://germanshepherddog.com/index.html

 

http://germanshepherdsusa.com/

 

http://www.gsdca.org/base/index.php

Link til indlæg
Del på andre sites

Her ses jo TYDELIGT - hvordan schæferen har ændret "kropsholdning" gennem tiden :shock:.

- De var sg* ikke særligt kønne dengang - fra 1899 - 1940 :roll:

- Og de er - efter min mening - ALT for vinklede idag :(

 

 

Trei - tak for linket :5up:

 

Ja, når man ser på den liste så kan man ikke komme udenom at hundene har ændret sig meget.

 

Jeg er helt enig med dig, jeg synes det er ærgerligt at de er blevet så vinklede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har godt nok ikke lige nogle billeder af vores "lille" Dixi på pc´en, så i må lige væbne jer med tålmodighed.. Men hun er datter af Nazak´s mand´s hanhund Tayson..

 

Jamen det kan jeg da hjælpe med :bigsmile:

 

Her er hun - ganske vist som en lille bitte Dixi :mrgreen:

- Og sød er hun :lun: :lun: - Og nederst er et billede af farmand Tayson :mrgreen::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okke dog ja. Både en Rottweiler og nu også en sort schæfer. Så skal manden bare lige overbevises. Det er endnu ikke lykkedes selvom jeg startede ud med en schæfer-forspørgsel tilbage i 85 :mrgreen:

 

 

Øøøøøøøøøøh hvad med bare at tage en af dem du prøvede at lokke mig til at købe!!!!!!!!!! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okke dog ja. Både en Rottweiler og nu også en sort schæfer. Så skal manden bare lige overbevises. Det er endnu ikke lykkedes selvom jeg startede ud med en schæfer-forspørgsel tilbage i 85 :mrgreen:

 

Jamen, er planen så ikke over de næste 4-5 uger at overbevise manden om, at det eneste rigtige er at træne det der fantastiske og sjove trænepolitihundenoget med en af de "rigtige" hunde :cool: :blink:

 

Ugen efter skal så bruges på at overtale ham til, at det er hans idé, at I skal have schæfer, så han kan træne med en "rigtig" hund :engel: Hvorefter ugen afsluttes med, at du helt tilfældigt ;-) bemærker, at du tilfældigvis ved, hvor der er det mest fantastiske kuld hvalpe :lun:

 

Så er der 2 uger tilbage til at udvælge hvalp og forbedre dens hjemkomst :cool::engel:

 

:blink: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, er planen så ikke over de næste 4-5 uger at overbevise manden om, at det eneste rigtige er at træne det der fantastiske og sjove trænepolitihundenoget med en af de "rigtige" hunde :cool: :blink:

 

Ugen efter skal så bruges på at overtale ham til, at det er hans idé, at I skal have schæfer, så han kan træne med en "rigtig" hund :engel: Hvorefter ugen afsluttes med, at du helt tilfældigt ;-) bemærker, at du tilfældigvis ved, hvor der er det mest fantastiske kuld hvalpe :lun:

 

Så er der 2 uger tilbage til at udvælge hvalp og forbedre dens hjemkomst :cool::engel:

 

:blink: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

HA. Hvis det ikke var fordi han er så forgabt i den kornfede er det lige før jeg tror projektet kunne lykkes sådan som han pludselig er begyndt at gå op i det politihunde-noget. Og ham, der ellers kun allernådigst gik med Bassen, når jeg var på søndagsarbejde...nu kan jeg ikke flå snoren fra ham, når jeg en gang i mellem har fri og så ellers skulle gå med vovse. Jeg tror jeg er henvist til at træne DKK-lydighed med vaps nu...:evil::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

HA. Hvis det ikke var fordi han er så forgabt i den kornfede er det lige før jeg tror projektet kunne lykkes sådan som han pludselig er begyndt at gå op i det politihunde-noget. Og ham, der ellers kun allernådigst gik med Bassen, når jeg var på søndagsarbejde...nu kan jeg ikke flå snoren fra ham, når jeg en gang i mellem har fri og så ellers skulle gå med vovse. Jeg tror jeg er henvist til at træne DKK-lydighed med vaps nu...:evil::mrgreen:

 

Ih, så bare fortæl ham at den bette kornfede sådan vil hygge sig med en lille schæfer vaps i huset. :mrgreen: Så kan I også gå med hver jeres hund, så ingen bliver snydt. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih, så bare fortæl ham at den bette kornfede sådan vil hygge sig med en lille schæfer vaps i huset. :mrgreen: Så kan I også gå med hver jeres hund, så ingen bliver snydt. :mrgreen:

 

:5up: :5up:

 

Eller spørg Pia G, hvordan det gøres :mrgreen: Hendes gemal blev så træt af kun at se på hende træne, at han insisterede på, at de skulle have en hund mere, så han også havde en at træne med :engel: måske kan du anvende samme metode :hmm: :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okke dog ja. Både en Rottweiler og nu også en sort schæfer. Så skal manden bare lige overbevises. Det er endnu ikke lykkedes selvom jeg startede ud med en schæfer-forspørgsel tilbage i 85 :mrgreen:

 

HUSK på Rottweileren kom først :blink: Den begynde du garanteret at spørge på allerede i 73. :mrgreen:

 

Jamen, er planen så ikke over de næste 4-5 uger at overbevise manden om, at det eneste rigtige er at træne det der fantastiske og sjove trænepolitihundenoget med en af de "rigtige" hunde :cool: :blink:

 

Nemlig derfor hun "plager" om en Rottweiler :mrgreen:

 

:5up: :5up:

 

Eller spørg Pia G, hvordan det gøres :mrgreen: Hendes gemal blev så træt af kun at se på hende træne, at han insisterede på, at de skulle have en hund mere, så han også havde en at træne med :engel: måske kan du anvende samme metode :hmm: :engel:

 

Pia G har nemlig også rigtig hund :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...