Hop til indhold

Præsenter din schæfer


Aslan
 Share

Recommended Posts

Gæst Tanten
Ihh hvor er hun bare nusser. Jeg er meget sikker på, at hun er hunden for dig :blink:

 

Vi ser frem til at følge "barnebarnet" og vi ved at hun er i gode hænder hos jer :mrgreen:

 

- og så glæder vi os selvfølgelig til maj, når vi ses igen i Jydeland :cool::mrgreen:

 

Og igen til Juni når vi får besøg af en AVSIP (A Very Special Important People) :cool::engel: - You know who :pift: :blink:

 

JEPPER - Tanten er klar :mrgreen::mrgreen: Det kan da kun være mig der bliver omtalt sådan :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 320
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bla bla bla - stakkels tante lider af storhedsvanvid :ae: :ae:

 

A Very Special Important People er naturligvis miiiiiiig :cool::genert:;-)

 

For at være A Very Special Important People kræver det, at man har en hund/hvalp som er generation efter Cille - og det har I bare ikke :bigsmile: :engel: Derfor kan der jo kun være tale om mig, da jeg nu har en hvalp efter Cille´s første 3. generation :blink: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Bla bla bla - stakkels tante lider af storhedsvanvid :ae: :ae:

 

A Very Special Important People er naturligvis miiiiiiig :cool::genert:;-)

 

Så er det godt jeg ikke er alene om det dersens vanvid :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
For at være A Very Special Important People kræver det, at man har en hund/hvalp som er generation efter Cille - og det har I bare ikke :bigsmile: :engel: Derfor kan der jo kun være tale om mig, da jeg nu har en hvalp efter Cille´s første 3. generation :blink: :mrgreen:

Bla bla bla - stakkels tante lider af storhedsvanvid :ae: :ae:

 

A Very Special Important People er naturligvis miiiiiiig :cool::genert:;-)

JEPPER - Tanten er klar :mrgreen::mrgreen: Det kan da kun være mig der bliver omtalt sådan :mrgreen:

 

Herregud da! Der er kun to i hele danmark med den status. Den ene er Carl-mar og den anden er lillefod og han er sikkert optaget den dag..

 

Jøsses en flok wannabee's :roll:

 

 

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Herregud da! Der er kun to i hele danmark med den status. Den ene er Carl-mar og den anden er lillefod og han er sikkert optaget den dag..

 

Jøsses en flok wannabee's :roll:

 

 

:mrgreen:

 

 

Ja - sådan en flok "hangarounds" - Det er hvad de er :blink: :mrgreen:

 

Uha - Det bliver en super weekend :5up:

 

 

LILLEFOD (du er sgu da ikk optaget :confused: - For du skal altså komme den weekend :mrgreen: - Vi har nemlig brug for dig :hmm:. - Du ved det bare ikke endnu :engel::cool::mrgreen: :bigsmile: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Ja - sådan en flok "hangarounds" - Det er hvad de er :blink: :mrgreen:

 

Uha - Det bliver en super weekend :5up:

 

 

LILLEFOD (du er sgu da ikk optaget :confused: - For du skal altså komme den weekend :mrgreen: - Vi har nemlig brug for dig :hmm:. - Du ved det bare ikke endnu :engel::cool::mrgreen: :bigsmile: )

 

Seføli kommer jeg.. Skulle bare lige have dig til at bekræfte hvem denne AVSIP i rigtig virkeligheden er :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

...........................................................................................................

GråGSD

s060.gif

a9 s060.gif

Tanten s060.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Seføli kommer jeg.. Skulle bare lige have dig til at bekræfte hvem denne AVSIP i rigtig virkeligheden er :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

 

 

Hmmmmm - Hvor er det lige storhedsvanviddet er ved at boble over nu :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil da også lige deltage her med et par billeder og ord :mrgreen:

 

PÅ det første billed er min "gamle " Schæfer Nico, en super dejlig hund, meget lære nem og en fryd at være sammen med, på det andet min Nye Schæfer hund Canto, en mere tilbage holden hund som er mere forsiktig, men er ved at komme efter det :-D han er nu 6 mdr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Menza og Haley skal da også være med:blink:

 

Menza er en dejlig sort schæfer og jo han er ægte, med stamtavle og det hele (mange tror ikke at han er schæfer fordi han er sort). Han er super lærenem og meget arbejdsvillig, han elsker nye opgaver og tricks. Han er også en hund med egne ideer og meninger og kan være fræk som bare pokker, men jeg elsker ham selvfølgelig lige meget alligevel :-D Han er glad for alle der vil klø ham bag øret eller på maven. Andre hanhunde kan han dog ikke lide, men ellers elsker han at lege fangeleg og lege med bold.

 

Haley er en super skøn hvid schæfer. Hun er også rimelig lærenem og er meget interresseret i at lære nye ting, hun bliver bare lidt utålmodig når hun ikke helt forstår meningen med det samme. Hun er en meget snakkende hund og har en masse sjove lyde :-D Hun er meget reserveret overfor fremmede og skal først lige se folk an. Hvis folk har forstand på hunde og bare lader hende komme til dem og snuse, går det hurtigt over. Hun elsker at lege fangeleg og alt hvad Menza laver skal hun også være med i. Leger han med bold vil hun have bolden, tygger han i ben vil hun have benet, men hun er nu også generelt en meget nysgerrrig hund :blink:

 

For begge to gælder det at de selvfølgelig er de aller bedste hunde i hele verden :-D Kan de komme til det er det dejligt at ligge i sengen eller på sofaen og de kan begge se meget uskyldige ud når de bliver taget på fersk gerning :blink:

 

Ja her skulle så have været nogle billeder, men dem kunne jeg ikke finde udaf at sætte ind :evil: Så nu blev de vedhæftedet i stedet for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Menza og Haley skal da også være med:blink:

 

Menza er en dejlig sort schæfer og jo han er ægte, med stamtavle og det hele (mange tror ikke at han er schæfer fordi han er sort). Han er super lærenem og meget arbejdsvillig, han elsker nye opgaver og tricks. Han er også en hund med egne ideer og meninger og kan være fræk som bare pokker, men jeg elsker ham selvfølgelig lige meget alligevel :-D Han er glad for alle der vil klø ham bag øret eller på maven. Andre hanhunde kan han dog ikke lide, men ellers elsker han at lege fangeleg og lege med bold.

 

Haley er en super skøn hvid schæfer. Hun er også rimelig lærenem og er meget interresseret i at lære nye ting, hun bliver bare lidt utålmodig når hun ikke helt forstår meningen med det samme. Hun er en meget snakkende hund og har en masse sjove lyde :-D Hun er meget reserveret overfor fremmede og skal først lige se folk an. Hvis folk har forstand på hunde og bare lader hende komme til dem og snuse, går det hurtigt over. Hun elsker at lege fangeleg og alt hvad Menza laver skal hun også være med i. Leger han med bold vil hun have bolden, tygger han i ben vil hun have benet, men hun er nu også generelt en meget nysgerrrig hund :blink:

 

For begge to gælder det at de selvfølgelig er de aller bedste hunde i hele verden :-D Kan de komme til det er det dejligt at ligge i sengen eller på sofaen og de kan begge se meget uskyldige ud når de bliver taget på fersk gerning :blink:

 

Ja her skulle så have været nogle billeder, men dem kunne jeg ikke finde udaf at sætte ind :evil: Så nu blev de vedhæftedet i stedet for.

 

Wauw hvor er de skønne.. :hjerte:

 

Kender godt selv til det der med at folk ikke tror det er en ren schæfer bare fordi den er helt sort.. Og så må man jo til at forklare det med farverne.. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Pinpoynter: Den sele Haley har på er af mærket Hunter, den er super god :-) Rigtig god pasform, rubust, gode matrialer og så synes jeg at det er dejligt at den er "foret" med fleece så den ikke gnaver :-)

 

Til Tweety: mange tak :-) Åh ja hvor har jeg bare skulle forklare farver mange gange, ja faktisk hver eneste gang at jeg fortæller at jeg har en sort schæfer :-) Men så har man jo også altid et eller andet an snakke med folk om og det er bare så hyggeligt ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Menza og Haley skal da også være med:blink:

 

Menza er en dejlig sort schæfer og jo han er ægte, med stamtavle og det hele (mange tror ikke at han er schæfer fordi han er sort). Han er super lærenem og meget arbejdsvillig, han elsker nye opgaver og tricks. Han er også en hund med egne ideer og meninger og kan være fræk som bare pokker, men jeg elsker ham selvfølgelig lige meget alligevel :-D Han er glad for alle der vil klø ham bag øret eller på maven. Andre hanhunde kan han dog ikke lide, men ellers elsker han at lege fangeleg og lege med bold.

 

Haley er en super skøn hvid schæfer. Hun er også rimelig lærenem og er meget interresseret i at lære nye ting, hun bliver bare lidt utålmodig når hun ikke helt forstår meningen med det samme. Hun er en meget snakkende hund og har en masse sjove lyde :-D Hun er meget reserveret overfor fremmede og skal først lige se folk an. Hvis folk har forstand på hunde og bare lader hende komme til dem og snuse, går det hurtigt over. Hun elsker at lege fangeleg og alt hvad Menza laver skal hun også være med i. Leger han med bold vil hun have bolden, tygger han i ben vil hun have benet, men hun er nu også generelt en meget nysgerrrig hund :blink:

 

For begge to gælder det at de selvfølgelig er de aller bedste hunde i hele verden :-D Kan de komme til det er det dejligt at ligge i sengen eller på sofaen og de kan begge se meget uskyldige ud når de bliver taget på fersk gerning :blink:

 

Ja her skulle så have været nogle billeder, men dem kunne jeg ikke finde udaf at sætte ind :evil: Så nu blev de vedhæftedet i stedet for.

 

 

Fine! Har jeg dømt Menza i Odense? I rally?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er det for noget med farver?

 

Fra bogen "Den tyske grå schæferhund":

 

Vildhundens farve er bestemt gennem en række arveanlæg, som sammen giver farven ulvegrå. Hvis vi ser på arvefaktoren - hundens gener, er et vist kendskab til farvernes nedarvningsforhold af afgørende betydning.

Listen med de arvefaktorer, som har betydning ved avl af grå hunde (schæferhunde) ser således ud:

 

A = Dækkende (epistatisk) rød faktor - gør hunde med anlæg til sort og brun lød røde.

 

B = (Gul) rød faktor

 

C = Ensfarvet lød

 

Ct = Dominerer over alle de andre gener - gør hunde med anlæg til sort, totalt sorte

 

E = Brun faktor, som er den brune lød - f.eks. giver generne E + B tilsammen sort lød

 

G = Vildfarve faktor (grå) - gør hunde med anlæg til sort (E + B) ulvefarvede (grå), dvs. de farvede hår bliver hvide på midten.

 

Mange schæferhunde har ofte G-genet, og er altså grå.

 

 

G-genet er dækkende overfor Ct-genet, altså giver følgende:

 

B + E + Ct + G = Totalt sorte hunde

B + E + C + G = den grå farve, ulvefarven.

 

 

;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Fra bogen "Den tyske grå schæferhund":

 

Vildhundens farve er bestemt gennem en række arveanlæg, som sammen giver farven ulvegrå. Hvis vi ser på arvefaktoren - hundens gener, er et vist kendskab til farvernes nedarvningsforhold af afgørende betydning.

Listen med de arvefaktorer, som har betydning ved avl af grå hunde (schæferhunde) ser således ud:

 

A = Dækkende (epistatisk) rød faktor - gør hunde med anlæg til sort og brun lød røde.

 

B = (Gul) rød faktor

 

C = Ensfarvet lød

 

Ct = Dominerer over alle de andre gener - gør hunde med anlæg til sort, totalt sorte

 

E = Brun faktor, som er den brune lød - f.eks. giver generne E + B tilsammen sort lød

 

G = Vildfarve faktor (grå) - gør hunde med anlæg til sort (E + B) ulvefarvede (grå), dvs. de farvede hår bliver hvide på midten.

 

Mange schæferhunde har ofte G-genet, og er altså grå.

 

 

G-genet er dækkende overfor Ct-genet, altså giver følgende:

 

B + E + Ct + G = Totalt sorte hunde

B + E + C + G = den grå farve, ulvefarven.

 

 

;-)

 

Hold da op.. Så blev jeg så meget klogere..

Mht farverne, tænkte jeg mere på sort/gul og grå linier.. Men fedt at der er en der kan skære det ud i gen-pap.. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...
Gæst HanDeD

Her er Victory.

Hun er ikke mindre end verdens smukkeste hund.

Hun er hver et minut værd jeg bruger på hende og hun vil følge mig igennem ild og vand. Eneste bug ved hende er at hun er en epohund. Uanset om man har trænet 10 min. eller 1 time så er hun klar igen efter 20 min i buret i bilen.

 

Det er min første schæfer, da jeg er til Rottwiler og hun var kun til låns, men jeg kunne ikke aflevere den lille plydskugle tilbage, da min rotte var klar til afhentning.

 

/Martin

To sit with a dog on a hillside on a glorious afternoon is to be back in Eden, where doing nothing was not boring --it was peace

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er Victory.

Hun er ikke mindre end verdens smukkeste hund.

Hun er hver et minut værd jeg bruger på hende og hun vil følge mig igennem ild og vand. Eneste bug ved hende er at hun er en epohund. Uanset om man har trænet 10 min. eller 1 time så er hun klar igen efter 20 min i buret i bilen.

 

Det er min første schæfer, da jeg er til Rottwiler og hun var kun til låns, men jeg kunne ikke aflevere den lille plydskugle tilbage, da min rotte var klar til afhentning.

 

/Martin

To sit with a dog on a hillside on a glorious afternoon is to be back in Eden, where doing nothing was not boring --it was peace

 

Lækker lækker! Hvad træner du med hende?

 

Og så er jeg helt vild med din signatur :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...