Hop til indhold

Hundetræning i København


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Det er vist noget Dennis har inde i sit hoved og nu har han jo set Nolliken stå med r.... i vejret til træning så han er muligvis bliver inspireret af det.

 

Og JEG, jeg har pisken med ala Victoria, så derfor..

 

Må man komme med som tilskuer?. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 124
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg synes lige I skal tænke over at foreninger får div. tilskud + muligheden for at leje pladser til næsten ingen penge, og at trænerne jo ikke har brugt måske 100.000 kr på at tilegne sig viden, som kursusdeltagerne får ret god gavn af.

 

Håber snart at folk åbner øjnene for at der er forskel på at træne hos professionelt uddannede der ikke vil arbejde gratis, da de jo har brugt mange penge på uddannelse, og så frivillige der ser det som en hobby.

 

:5up: (Nårh, ja, den del af historien er der selvfølgelig også :oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Sgu ikke hvis jeg både skal stå med r***en i vejret og have med pisken samtidig :shock::megaked:

 

 

Joda ISÆR i den situation vil det være fedt med tilskuere.

 

Skal jeg vise fotoet igen? Det var da øøønditt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sgu ikke hvis jeg både skal stå med r***en i vejret og have med pisken samtidig :shock::megaked:

 

Åhhhr jo, Nollike,.... mit liv er så kedeligt. :lol:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nårh nej, jeg skal jo ikke engang med :megaked:

Jeg venter da bare til du er "på". :blink: Vil du ikke have videofilmet når du træner hund? :mrgreen:

 

Ja da, det er kun halv pris - men for dig koster det gratis :lol:

 

Tak Ninjamor. a010.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop
Jeg synes lige I skal tænke over at foreninger får div. tilskud + muligheden for at leje pladser til næsten ingen penge, og at trænerne jo ikke har brugt måske 100.000 kr på at tilegne sig viden, som kursusdeltagerne får ret god gavn af.

 

Håber snart at folk åbner øjnene for at der er forskel på at træne hos professionelt uddannede der ikke vil arbejde gratis, da de jo har brugt mange penge på uddannelse, og så frivillige der ser det som en hobby.

 

Jamen det er da kun en fordel for kursisterne at klubben får tilskud, så det bliver billigere for kursisten, hvad er der galt i det ?

Altså undskyld mig, men jeg ser da på hvad jeg får af hundetræning for pengene, hvordan klub eller underviser så får økonomien til at hænge sammen, er da ligegyldigt for mig. For mig er det da kun fint hvis de kan leje banerne billigt = billigt gebyr for mig.

 

Er det ligesom mindre fint at træne et sted hvor det er billigt ?

 

Jeg kender da een som betalte 500,- for 6 gange hos en privat træner med kun 6-7 hunde på holdet, og træneren var uddannet hos Irene Jarnved. Men hun holdt op med at komme efter 3 gange for det de lærte simpelthen ingenting. Træneren var mere optaget af at holde foredrag om dit og dat, og hvor dygtig hun selv var, end at undervise kursisterne. Så at det er dyrt, eller træneren "professionelt" uddannet er altså ingen garanti for at det er godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender da een som betalte 500,- for 6 gange hos en privat træner med kun 6-7 hunde på holdet, og træneren var uddannet hos Irene Jarnved. Men hun holdt op med at komme efter 3 gange for det de lærte simpelthen ingenting. Træneren var mere optaget af at holde foredrag om dit og dat, og hvor dygtig hun selv var, end at undervise kursisterne. Så at det er dyrt, eller træneren "professionelt" uddannet er altså ingen garanti for at det er godt.

En trist oplevelse som desværre også kan få hos klubber.

Uanset klub eller ej stiller træning også krav til en selv som hundeejer, man skal udføre tingene og også derhjemme for bedste resultat.

Plus man kan ikke stille sikkerhed for, uanset hvem man er, om alle får det samme ud af den samme træning som andre.

 

Dog er vi vel enige om at en pris er fair, så længe man SELV føler man får noget ud af det og ens hund gør?

 

 

Synes tråden er gået oftopic på sådan en uhensigtsmæssig måde at fokus fra det reelle indlæg omkring trænings tilbud er glemt/gemt i forvirring?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det er da kun en fordel for kursisterne at klubben får tilskud, så det bliver billigere for kursisten, hvad er der galt i det ?

Altså undskyld mig, men jeg ser da på hvad jeg får af hundetræning for pengene, hvordan klub eller underviser så får økonomien til at hænge sammen, er da ligegyldigt for mig. For mig er det da kun fint hvis de kan leje banerne billigt = billigt gebyr for mig.

 

Er det ligesom mindre fint at træne et sted hvor det er billigt ?

 

Jeg kender da een som betalte 500,- for 6 gange hos en privat træner med kun 6-7 hunde på holdet, og træneren var uddannet hos Irene Jarnved. Men hun holdt op med at komme efter 3 gange for det de lærte simpelthen ingenting. Træneren var mere optaget af at holde foredrag om dit og dat, og hvor dygtig hun selv var, end at undervise kursisterne. Så at det er dyrt, eller træneren "professionelt" uddannet er altså ingen garanti for at det er godt.

 

Der er da ingen, der siger, at det er mindre fint, at det er i en klub.

 

Det er bare ikke alle steder, at der er en klub, der kan/vil gå indover og støtte.

 

Ninjamor tilbyder også undervisning i Lyngby, hvor det er under AOF, og det er en del billigere, men i Søndermarken er det hendes eget private initiativ, hvorfor prisen naturligvis må være en anden.

 

I mit lokalområde er eneste tilbud DKK, og der har jeg gået i 4 år. Efterhånden som jeg selv fik mere forstand på hund, kunne jeg godt se, at de trænere ikke havde så forfærdelig meget at have deres kasket på, men prisen var da også derefter. Ca. 300 kr. for 8 gange med 12 på holdet og én træner.

 

Du vil altid kunne finde folk inden for ethvert fag, som har fine uddannelser, men som alligevel ikke er gode. Men det er jo ikke ensbetydende med, at uddannelse kke er godt, vel?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Jeg synes lige I skal tænke over at foreninger får div. tilskud + muligheden for at leje pladser til næsten ingen penge, og at trænerne jo ikke har brugt måske 100.000 kr på at tilegne sig viden, som kursusdeltagerne får ret god gavn af.

 

Håber snart at folk åbner øjnene for at der er forskel på at træne hos professionelt uddannede der ikke vil arbejde gratis, da de jo har brugt mange penge på uddannelse, og så frivillige der ser det som en hobby.

 

Rolig der er jo ikke alle der har det som levebrød, og det var da slet ikke for at diskriminere dem der lever af det,

og at vi får kurser dækket ind af DCH, skal vel ikke være en nedvurdering af vores arbejde med hundene i klubben,

og at brønderslev kommune sætter arealer af til hund og hundeføre, private som klubmedlemmer ser jeg kun som en posiktiv holdning

fra kommunen side, vi gør et arbejde som frivillige trænere fordi vi kan lide at have det som en fritidsinteresse,

på lige fod med dem der har fodbold, eller en anden form for sport som fritidsinteresse, og for at nye hundeejere

skal have et godt forhold til sin hund, og personligt gør jeg det for at jeg holder meget af at arbejde med hunde,

og jeg tager hatten af for alle de trænere i Danmark, der vil ofre enormt mange timer gratis

for at andre kan få et godt forhold til sin hund

og det er jo frivilligt om fork vælger en klub med frivillige trænere eller prof. trænere

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det er da kun en fordel for kursisterne at klubben får tilskud, så det bliver billigere for kursisten, hvad er der galt i det ?

Altså undskyld mig, men jeg ser da på hvad jeg får af hundetræning for pengene, hvordan klub eller underviser så får økonomien til at hænge sammen, er da ligegyldigt for mig. For mig er det da kun fint hvis de kan leje banerne billigt = billigt gebyr for mig.

 

Er det ligesom mindre fint at træne et sted hvor det er billigt ?

 

Overhovedet ikke og det er da klart at det er en økonomisk fordel at være i en forening. Jeg prøvede blot at forklare dig hvorfor private ikke kan konkurrere på prisen,....

 

Jeg synes måske bare det er lidt konkurrenceforvridning.

 

Jeg kender da een som betalte 500,- for 6 gange hos en privat træner med kun 6-7 hunde på holdet, og træneren var uddannet hos Irene Jarnved. Men hun holdt op med at komme efter 3 gange for det de lærte simpelthen ingenting. Træneren var mere optaget af at holde foredrag om dit og dat, og hvor dygtig hun selv var, end at undervise kursisterne. Så at det er dyrt, eller træneren "professionelt" uddannet er altså ingen garanti for at det er godt.

 

Nu ved jeg jo ikke noget om omstændighederne, men kan da huske en mand der engang begyndte at indtale trusler på min tlf. svarer efter at han var stoppet på et af mine hold. Han fangede ikke at der skulle bruges godbidder og at ryk i linen ikke hørte til mine metoder osv. (til trods for at han havde fået en masse skriftlig info inden tilmeldingen). Nogle gange vil folk bare ikke lytte og forventer at træneren indretter sin undervisning så det passer til deres ideologi og temperament. :???:

 

Det du kalder foredrag, vil jeg kalde teori og det kan man faktisk lære rigtig meget af,... hvis man ikke kun har selve den praktiske træning i hovedet. Ofte oplever jeg at nogle deltagere er meget resultatorienterede og udelukkende anser det for at det er hunden der skal lære, hvilket den faktisk har svært ved på træningspladsen. Så synes jeg jo at det er smartere at putte lidt ind i hovedet på folk, så de har nogle individuelle redskaber at benytte sig af, derhjemme. Men sådan er man jo så forskellige. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes tråden er gået oftopic på sådan en uhensigtsmæssig måde at fokus fra det reelle indlæg omkring trænings tilbud er glemt/gemt i forvirring?

 

Mon ikke Irene siger til, hvis hun vil have sin tråd tilbage?.

 

Rolig der er jo ikke alle der har det som levebrød, og det var da slet ikke for at diskriminere dem der lever af det,

og at vi får kurser dækket ind af DCH, skal vel ikke være en nedvurdering af vores arbejde med hundene i klubben,

og at brønderslev kommune sætter arealer af til hund og hundeføre, private som klubmedlemmer ser jeg kun som en posiktiv holdning

fra kommunen side, vi gør et arbejde som frivillige trænere fordi vi kan lide at have det som en fritidsinteresse,

på lige fod med dem der har fodbold, eller en anden form for sport som fritidsinteresse, og for at nye hundeejere

skal have et godt forhold til sin hund, og personligt gør jeg det for at jeg holder meget af at arbejde med hunde,

og jeg tager hatten af for alle de trænere i Danmark, der vil ofre enormt mange timer gratis

for at andre kan få et godt forhold til sin hund

og det er jo frivilligt om fork vælger en klub med frivillige trænere eller prof. trænere

 

Det gør jeg i høj grad også,... hvis de holder sig til dèt og er realistiske omkring deres egen viden og evner til at videreformidle den. Problemet er bare, at jeg sommetider møder hundeejere der er kommet i kløerne på en træner der tror de ved så meget om hunde, at de er begyndt at adfærdsbehandle. Det kan have nogle rigtig fatale konsekvenser. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen

 

Det du kalder foredrag, vil jeg kalde teori og det kan man faktisk lære rigtig meget af,... hvis man ikke kun har selve den praktiske træning i hovedet. Ofte oplever jeg at nogle deltagere er meget resultatorienterede og udelukkende anser det for at det er hunden der skal lære, hvilket den faktisk har svært ved på træningspladsen. Så synes jeg jo at det er smartere at putte lidt ind i hovedet på folk, så de har nogle individuelle redskaber at benytte sig af, derhjemme. Men sådan er man jo så forskellige. :blink:

 

Der må jeg give dig medhold, det er en af de ting vi bruger meget tid på efter træningen af hunden,

vi invitere hundeføren ind på en kop kaffe/The, sodavand eller lignende, for at fortælle dem om hvad der har foregået under træningen,

og hvad hundeføren kan gøre for at forbedre samarbejdet hund og hundefører imellem,

som du skriver er der mange hundefører der mener at det er hunden der skal lærer, og ikke hundeføren,

hvis hundeføren ikke lærer hvordan skulle hunden så kunne lære

det er mange gange lettere at forklare hundeføren hvad der er galt, hvis vedkommende lige har haft problemer med hunden,

end hvis hundeføren får informationerne inden træningen, informationer inden træning kan bevirke,

at der lettere blive talt forbi hinanden, end hvis samtalen foregår efter træningen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen

Det gør jeg i høj grad også,... hvis de holder sig til dèt og er realistiske omkring deres egen viden og evner til at videreformidle den. Problemet er bare, at jeg sommetider møder hundeejere der er kommet i kløerne på en træner der tror de ved så meget om hunde, at de er begyndt at adfærdsbehandle. Det kan have nogle rigtig fatale konsekvenser. :cry:

 

Hos os i DCH brønderslev beskæftiger træner sig med det de at sat til,

at træne hundefører og hund ( dette er den rækkefølge vi bruger )

og har 2 uddannede konsulenter i klubben der beskæftiger sig med adfærd m.m.

 

så alt det har vi på det rene vi trænere informerer nye medlemmer om at vi har uddannede konsulenter de frit kan benytte

og ellers går vi ikke ind i deres arbejde men koncentrere os om det vi er uddanet til

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hvis bare man selv føler prisen er fair, og man får, hvad man forventer, så er alt jo godt, det er vi helt enige om!

 

Det er jeg ikke enig i.

 

Som instruktør laver man et kursusoplæg og fortæller om sin ideologi.

Så er det søreme ikke instruktørens "skyld" hvis der dukker nogle op med andre forventninger end hvad der er rimeligt ift. dette.

 

Et eksempel: Hundeejer som vil have "fixet" sin hunds uhensigtsmæssige vane med at være udadrettet i sin opmærksomhed og derfor trækker og i det hele taget er meget uopmærksom overfor ejeren.

 

Denne hundeejer har en forventning om at problemet løses til hundetræningen, men vil ikke bruge belønning i form af legetøj eller godbidder.

Mener at ubetinget ros er nok og uanset der udleveres skriftligt materiale om "hvad - hvorfor og hvordan" samt naturligvis fortælles godt og grundigt om hundes motivation ændrer dette ikke på ejers holdning og det gode resultat udebliver.

 

Denne hundeejer får ikke hvad h*n har forventet, fordi forventningerne ikke var rimelige ift. oplægget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jamen det er da kun en fordel for kursisterne at klubben får tilskud, så det bliver billigere for kursisten, hvad er der galt i det ?

 

Jeg tror såmænd ike der er nogen grund til at gå i forsvarsposition. Både Ascha og jeg har trænet i klubber - og jeg nød det da i mange år.

 

Altså undskyld mig, men jeg ser da på hvad jeg får af hundetræning for pengene, hvordan klub eller underviser så får økonomien til at hænge sammen, er da ligegyldigt for mig. For mig er det da kun fint hvis de kan leje banerne billigt = billigt gebyr for mig.

 

Det var vist ikke lige det der var pointen, men at da der er en forskel på en forenings og en professionel instruktørs udgifter, må der nødvendigvis også være det på priserne.

At nogle klubber så er lige så dyre som nogle professionelle er en anden snak.

 

Er det ligesom mindre fint at træne et sted hvor det er billigt ?

 

Det er vel ikke et spørgsmål om statussymbol at træne hund?

 

Jeg kender da een som betalte 500,- for 6 gange hos en privat træner med kun 6-7 hunde på holdet, og træneren var uddannet hos Irene Jarnved. Men hun holdt op med at komme efter 3 gange for det de lærte simpelthen ingenting. Træneren var mere optaget af at holde foredrag om dit og dat, og hvor dygtig hun selv var, end at undervise kursisterne. Så at det er dyrt, eller træneren "professionelt" uddannet er altså ingen garanti for at det er godt.

 

Du har hørt om én som, jeg har hørt om én som og sådan er der så meget.

 

Der er ingen garanti for meget her i livet, men jeg plejer at garanterer at hvis hundeejeren gør som jeg anviser så kommer det resultat de ønsker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhh...... her er det da vist ikke mig der går i forsvarsposition.

 

Hvis nogen gerne vil betale det dobbelte for træning, så er det da i orden med mig.

 

Ja, folk er skøre ikke? Tænk man betaler også mere for at spise på Kong Hans end på McDonalds :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, folk er skøre ikke? Tænk man betaler også mere for at spise på Kong Hans end på McDonalds :rolleyes:

 

Ja man kan også spise andre steder. Jeg vil hverken spise på Kong Hans eller McDonald:blink:

Men jeg foretrækker helt sikkert at træne i klub. Så kan man samarbejde med de andre hundeførere og hjælpe hinanden.

Jeg forventer også at træneren er åben for mine ideer og min måde at træne på.

De værste trænere er dem, der bare snakker om, hvor dygtige de er. Men dem kan man nok finde allevegne, hvis man er uheldig.

Jeg gider ikke høre på snak, jeg vil træne hund:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Men jeg foretrækker helt sikkert at træne i klub. Så kan man samarbejde med de andre hundeførere og hjælpe hinanden.

 

Det er ikke fordi jeg vil flå dig væk fra din klub, mern hvorfor mener du ikke at hundeejere som træner hos en proff. kan hjælpe hinanden?

Det er ikke forbeholdt klubkammerater.

 

Så sent som nytårsaften fik jeg en hilsen fra to af "mine" hundebasser og deres ejere som mødte hinanden på min træningsplads i foråret og blev veninder og træningskammerater.

 

Jeg forventer også at træneren er åben for mine ideer og min måde at træne på.

 

Det forventer jeg skal også, når jeg kommer til træning. Omvendt bør man som instruktør også kunne forvente det samme af hundeejerne :-D

 

De værste trænere er dem, der bare snakker om, hvor dygtige de er. Men dem kan man nok finde allevegne, hvis man er uheldig.

 

Jeg har vist ikke mødt nogen af den art, men selv en irriterende træner som fortæller om sin egen dygtighed kan tilføre én noget.

 

Jeg gider ikke høre på snak, jeg vil træne hund:mrgreen:

 

Der skal jo noget teori på også

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...