Hop til indhold

Hundetræning i København


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

mener du fravælger kvæler? håber da ikke der er nogle træner der anbefaler kvæler halsbånd :shock::?:

 

Det gør de desværre. Vores første hvalpetræner anbefalede det til lille Stasia, der ikke engang var et halvt år endnu :megaked:Hun gloede meget ulykkeligt på mig, da hun fik det på, og jeg købte heldigvis aldrig sådan en fætter.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 124
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

okay :5up: så forstod jeg indlægget, flot du fik sagt noget, ikke alle der tør det, ærgerligt de ikek fulgte dit råd :(

 

Ja jeg er ikke lige at vippe af pinden og det ved min formand også han vil jo have mig ind som trænerføl her i år. Men siger også, at jeg skal passe på med at have en så markant holdning til kursuserne, da de "gamle" godt kan tage det som en kritik af dem og ikke af metoden..."suk"

 

De havde det heldigvis ikke på længe for kunne godt se hunden blev bange :klovn: for at de holdte øje med det jeg sagde. Træneren er der heldigvis ikke mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg har oplevet en DKK-træner anbefale halvkvæler til ALLE, også Toffi på 2,5 kg og hendes ven, en papillonHVALP! Og det var til hvalpemotivation i DKK-regi.

Og det er vel 1½ år siden.

Jeg ringede efterfølgende til træneren, som begrundede det med at hvis man hev i linen var det bedre end et kædehalsbånd.

 

Jamen-jamen man går jo netop til træning for at få redskaber så man IKKE behøver at hive i linen :confused:

 

Behøver jeg at sige at vi kun deltog een gang?

 

Skæmmende, men ja trænere har nogle ideer og meninger, så det er vigtigt som hundeejer selv at have sat sig ind i, hvad man vil udsætte sin hund for. Det er jo ens eget ansvar og aldrig trænerens. Men super trist at man stædig oplever det

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop
Ja, folk er skøre ikke? Tænk man betaler også mere for at spise på Kong Hans end på McDonalds :rolleyes:

 

At antyde at træningen skulle være af en dårligere kvalitet, blot fordi prisen er rimelig, det synes jeg er direkte uforskammet.

Link til indlæg
Del på andre sites

At antyde at træningen skulle være af en dårligere kvalitet, blot fordi prisen er rimelig, det synes jeg er direkte uforskammet.

 

Det er da ikke mere uforskammet, end at du antyder, at en uden uddannelse kan gøre det ligeså godt som en professionel.

 

Har du prøvet at træne hos en professionel? Har du et sammenligningsgrundlag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da ikke mere uforskammet, end at du antyder, at en uden uddannelse kan gøre det ligeså godt som en professionel.

 

Har du prøvet at træne hos en professionel? Har du et sammenligningsgrundlag?

 

En professionel træner/ rådgiver/adfærdsbehandler betyder jo bare, en der får løn for sit arbejde med træning. En der arbejder frivilligt med hunde kan da have lige så meget viden og indsigt.

 

Hvis man læser lidt på de "professionelles hjemmesider, kan man se hvor uenige, de er.

Link til indlæg
Del på andre sites

En professionel træner/ rådgiver/adfærdsbehandler betyder jo bare, en der får løn for sit arbejde med træning. En der arbejder frivilligt med hunde kan da have lige så meget viden og indsigt.

 

Hvis man læser lidt på de "professionelles hjemmesider, kan man se hvor uenige, de er.

 

Den holder ikke en meter. En professionel har taget en UDDANNELSE og bruger størstedelen af sin tid på hunde. Det kan en amatør ikke gøre af den simple årsag, at han/hun er nødt til at tjene penge. Jeg synes, det er flabet at antyde, at den uddannelse ikke er en krone værd, fordi alle dem, der IKKE har uddannelse, er ligeså gode.

 

Jeg siger ikke, at der ikke findes dårlige professionelle eller gode amatører, men jeg er ikke i tvivl om, at der er længere blandt snapsene hos amatørerne. Ligesom at en forestilling på Det Kgl. Teater i de fleste tilfælde vil være bedre end den lokale amatørscene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den holder ikke en meter. En professionel har taget en UDDANNELSE og bruger størstedelen af sin tid på hunde. Det kan en amatør ikke gøre af den simple årsag, at han/hun er nødt til at tjene penge. Jeg synes, det er flabet at antyde, at den uddannelse ikke er en krone værd, fordi alle dem, der IKKE har uddannelse, er ligeså gode.

 

Jeg siger ikke, at der ikke findes dårlige professionelle eller gode amatører, men jeg er ikke i tvivl om, at der er længere blandt snapsene hos amatørerne. Ligesom at en forestilling på Det Kgl. Teater i de fleste tilfælde vil være bedre end den lokale amatørscene.

 

Ja ja det er så din mening.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja ja det er så din mening.

 

Ja, det kan du tro, det er.

Jeg er træt af den holdning, at alle kan være lige gode.

 

Hvornår mon folk begynder at gå til amatørtandlæger?

 

Det kan man jo ligeså godt, for uddannelse betyder jo ikke noget, og så slipper man for at betale så mange penge. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det kan du tro, det er.

Jeg er træt af den holdning, at alle kan være lige gode.

 

Hvornår mon folk begynder at gå til amatørtandlæger?

 

Det kan man jo ligeså godt, for uddannelse betyder jo ikke noget, og så slipper man for at betale så mange penge. :rolleyes:

 

Æv, jeg ville altså hellere have givet dig karma for denne her :megaked:Kan vi sige at den du fik bare gælder for alle dine indlæg? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv, jeg ville altså hellere have givet dig karma for denne her :megaked:Kan vi sige at den du fik bare gælder for alle dine indlæg? :mrgreen:

 

Tak for det :kys:

Nå, jeg må afsted - håber godt nok ikke, at buschaufføren er amatør :shock:. På den anden side, så behøver jeg måske så ikke at klippe :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er dej jo sådan at tandlæger, buschauffører, dyrlæger o.s.v har taget en anerkendt uddannelse og aflagt prøve/eksamen for kompetente dommere.

 

Professionel hundetræner kan enhver kalde sig.

 

Så meget desto mere er det vigtigt at se på uddannelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet er jo, at uddannelserne heller ikke er anerkendte, og det er en jungle at hitte rundt i.

 

Man må jo finde det sted at træne, der passer til ens temperament og indstilling.

 

Nej, de er ikke anerkendte - derfor må man selv læse nogle bøger og finde ud af hvilken retning og ideologi, man har lyst at følge. Men det har intet med værdien af uddannelse at gøre. En træner kan godt vedkende sig en ideologi, man synes er rigtig, men simpelthen have for lidt vide og erfaring.

 

Min oplevelse hos DKK var, at de ikke rigtig nogen ideologi havde, og da jeg spurgte om litteratur viste det sig, at de ikke kendte de mest udbredte navne inden for hundeadfærd.

 

Jeg synes, det er for dårligt, at DKK ikke vedkender sig en ideologi, men jeg tror, det måske er på vej til at blive bedre, eftersom de jo har ansat Irene Jarnved til at skrive i Hunden. Men der går nok en rum tid, til det når ud til træningspladserne. Som det er nu, er det en stor rodebutik. Nogle af trænerne har vidt forskellige meninger, og mange af dem har ikke rigtig nogle meninger. Lidt kvæl, lidt sele - så er der plads til alle, og ingen får noget ud af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Det er jo så det jeg ikke oplever... jeg oplever, at folk så gør som træneren siger og vælger kvæl eller kæde, hvis de ikke kan holde hunden fremfor at træne kontakt og bruge selen i en periode...

 

Det er ikke alle hunde som kan være løse fra start :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg vil lige gøre opmærksom på, at jeg godt kan åbne hjemmesiden i Firefox, men ikke i Internet Explorer pga. "æ" i domænenavnet. Det er muligvis ikke den nyeste version af Explorer (det er på mit arbejde, derhjemme bruger jeg Firefox), men der er nok andre, der vil støde på samme problem...

 

OK?

 

Jeg bruger Explorer og kan godt åbne den?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Fordi jeg træner for fornøjelsens skyld:-), og det ville så være en kort fornøjelse.

 

Hunde er min store interesse, og det har de været hele mit liv. Jeg kan også godt lide at gå på udstilling. Men det kræver, at man har en hund, der er egnet. Det har jeg også, men hun er blevet gammel nu. Og der skal meget held til at få en god udstillingshund.

Egentlig synes jeg også træning og konkurrencer er sjovere, og det er også langt billigere, hvad der betyder noget, når man er folkepensionist:blink:

 

OK, ja man kommer ikke langt på en folkepension

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
At antyde at træningen skulle være af en dårligere kvalitet, blot fordi prisen er rimelig, det synes jeg er direkte uforskammet.

 

Skal vi ikke holde op med at skændes i denne tråd?

 

Jeg kunne f.eks. tage dine ord, som at MIN pris ikke er rimelig, men det fravælger jeg for så kunne vi blive ved og ved.

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet er jo, at uddannelserne heller ikke er anerkendte, og det er en jungle at hitte rundt i.

 

Man må jo finde det sted at træne, der passer til ens temperament og indstilling.

 

hvilke uddannelser er ikke anderkendte?

 

Hvis en træner har brugt mange tusinde kroner på en uddannelse er der vel ikke noget underligt i at prisen er højere end hos træneren som har fået en uddannelse gratis?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja ja det er så din mening.

 

Og min. :blink:

 

Jeg er jo en af dem der har brugt rigtig mange penge på at lære noget om hunde (jeg holdt op med at tælle da jeg rundede 100.000 kr) og kan da heldigvis fornemme at jeg ved en lille smule mere end jeg gjorde for 10 år siden, da jeg startede hos Anette Røpke som instruktørelev. :pift:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...