Hop til indhold

Vi kæmper stadig væk med træk...


guanomo
 Share

Recommended Posts

planen er klar til i aften.

Heidi får lov at udføre den :blink:

 

Lave lidt mental træning før gåturen, ja/nej eller øjenkontakt (med lyd/sig hans navn til at starte med og så fjerne lyde efter nogle gange)

Jeg tror vi prøver os med at give godbid når vi er tilbage på rette kurs efter en vending, dog vil jeg mene at vi skal vente vi har gået 1 meter/3-4 skridt så han ikke forventer en haps med det samme.

Siger kun så går vi efter anden vending.

Så ingen haps eller ord ved første vending.

Grænsen går ved hans bagdel kontra vores ben.

Trækker han ind til siden for at snuse, så står vi fast indtil øjenkontakt er opnået så får han lov at snuse hvis han ikke har nået snuse"pletten".

 

dog er usikker omkring:

Hapser hvis han går pænt MEN er optaget af andre ting, det vil måske forstyrre ham i hans snuseri eller lign.

Men gøre det hvis han ser nogen gå imod os og han går pænt derhen, så ros ham på vej derhen, give hapser og rose ekstra meget når vi er forbi dem.

For at forstærke hans iver og trang til at hilse, skal foregå roligt.

 

Og så ellers begrænse hapserne generelt på turen, vi kunne jo nå at give ham 1/3 eller 1/4 af det daglige mad på 2 gåture.

 

Og så holde os fast på de ting nogle dage og se fremskridtet.

Link til indlæg
Del på andre sites

update ......'

 

i går var en øv gå tur, vi blev "fulgt af vores nemesis.... en lang håret satan af en hund der gør konstant og af alt og alle, så cujo ryger op i det røde felt og vil bare snakke, de gik bag os så cujo trak bagud, heldigvis er folk nogle fjolser til at ordne fortov så kunne trække ham over sneen væk :mrgreen::mrgreen:

 

men til min overraskelse så virkede "kom så går vi" han fulgte med mig i et par meter før han kom i tanke om djævlen bag os, vi gik rundt på små veje men uanset hvor vi drejede drejede de efter, de gik cirka 15-20 meter bagud.

 

Da vi egentligt slap f0r dem var der kun 10 min hjem, men der gik så okay.

 

I morges virkede han lidt forvirrede over hvad vi lavede, han er jo et madhoved så jeg sagde ja lige der hvor hans snude er ude for mit ben så han ikek når frem og kigger efter min lomme/hånd.

Så igen tænker jeg, enten time ja+gb der eller drop gb og kun bruge gb i specielle situationer, nå vi går forbi folk/hunde for at rose den "rigtige" opførsel...

:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

En lille hurtig update :-)

 

Træning går fint med den nye metode kan sagtens se fremskridt.

 

Han trækker ikke mere, men det er jo også fordi vi vender inden han når at få linen stram, han er mere opmærksom på hvor man går henne.

 

Han er bedre til selv at komme tilbage til sin "plads" eller gå pænt.

 

Han får kun godbidder når han selv søger ind til benet efter han har snuset. Eller når han går pænt forbi folk.

Så vi er ende på 1/4 af det vi normalt bruger.

Når vi drejer får han overdreven verbal ros "jaa, dyygtig, dyygtig jaaa" ect. fortsætter man sådan er han mere opmærksom og bliver gående.

 

Er begyndt at bruge "roolig" når han kommer for langt frem, 3 ud af 5 gange sætter han selv farten ned og lige kigger på en, gør han ikke det vender vi rundt.

 

Vi bruger jo ordene "kom så går vi" og hvis jeg bruger dem i andre sammenhæng, som når han opdager menensker bag os ect. hvor vi skal/vil gå videre reagere tit på ordene i den sammenhæng også.

 

Vi er pave stolte over fremgangne, den er tydeligere end med stop end go.

 

:5up: :klap:

 

Så en stor tak til jørgen for hjælpen :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...