Hop til indhold

Det har jeg aldrig set før!!


Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

Gæst Dogue1

Vi gik en tur med Berner-luna i dag, og de legede og løb op og ned af skråningerne som de plejer.... Vi mødte så en lab-dreng som vi ikke kender, der var ikke problemer. Men laben synes jeg lavede nogle mixede signaler, ørene tilbage, slikken om mulen, nakkehårne var rejst og høj hale, mens han hilste på luna:hmm: Lexus gjorde sig så stor og bred som han kunne og stillede sig stille og roligt imellem luna og laben, med signaler som laben mens han "holdt øje" med labben.... Hvad i alverden skal det betyde, hvorfor gør lexus det???? laben truede jo ikke lexus eller luna, det vil sige jeg kunne ikke se nogle truende signaler.

Det så ud som når en tæve vil beskytte sin hvalp, eller ber flokmedlemmer om at lade hendes hvalp være...

 

PS. Luna er 8mdr yngre end lexus

Redigeret af Dogue1
Link til indlæg
Del på andre sites

Vi gik en tur med Berner-luna i dag, og de legede og løb op og ned af skråningerne som de plejer.... Vi mødte så en lab-dreng som vi ikke kender, der var ikke problemer. Men laben synes jeg lavede nogle mixede signaler, ørene tilbage, slikken om mulen, nakkehårne var rejst og høj hale, mens han hilste på luna:hmm: Lexus gjorde sig så stor og bred som han kunne og stillede sig stille og roligt imellem luna og laben, med signaler som laben mens han "holdt øje" med labben.... Hvad i alverden skal det betyde, hvorfor gør lexus det???? laben truede jo ikke lexus eller luna, det vil sige jeg kunne ikke se nogle truende signaler.

Det så ud som når en tæve vil beskytte sin hvalp, eller ber flokmedlemmer om at lade hendes hvalp være...

 

PS. Luna er 8mdr yngre end lexus

han ville have sin tæve for sig selv :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

han ville have sin tæve for sig selv :5up:

:hmm:Det ser da helt anderledes ud når to hanner er "uenige" om hvem der skal ha' damen.

Når det er det, der er problemet, så er det vel mere i retning af "skrid eller jeg laver dig om til en pelskrave:evil:"

Redigeret af Dogue1
Link til indlæg
Del på andre sites

de signaler du nævner minder om dem Cujo og django lavede da de kom op og toppes.

 

Da cujo blev angrebet kom hunden var en have hvor der bor en tæve som cujo har leget med flere gange og tæven pep også efter cujo inden handen stak ud af hegnet og hoppede på ham...

 

Men igen, jeg er en novice inden for hunde signaler :roll::-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvornår er det ca. at tæve-hunde af den størrelse kommer i løbetid?

Den første løbetid

 

Den første løbetid opstår i 7 - 18 måneders alderen , tidligst hos små hunde lidt senere hos store. Man regner med at de fleste tæver har opnået den første løbetid inden det første leveår.

 

http://www.sidenomhunde.dk/lobetid.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Den første løbetid

 

Den første løbetid opstår i 7 - 18 måneders alderen , tidligst hos små hunde lidt senere hos store. Man regner med at de fleste tæver har opnået den første løbetid inden det første leveår.

 

http://www.sidenomhunde.dk/lobetid.html

 

Tak :5up:

 

Kunne det så ikke ske der måske var noget løbetid undervejs ved tæven?

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder for mig som om Labben var nervøs, og nervøse hunde kan lynhurtigt nå deres grænse, og gå til angreb (et angreb er det bedste forsvar).

Mon ikke Lexus har opfattet at der var en risiko, og derfor bestemt sig til at gå imellem?

 

Jeg har selv en hund, der sender blandede signaler - jeg vil lege/jeg æder dig/jeg er bange, altsammen på én gang, og det reagerer nogle hunde selvfølgelig kraftigt på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :5up:

 

Kunne det så ikke ske der måske var noget løbetid undervejs ved tæven?

Tjo, det kunne det da sikkert være, luna har ikke været i første løbetid endnu.sååå det er en mulighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder for mig som om Labben var nervøs, og nervøse hunde kan lynhurtigt nå deres grænse, og gå til angreb (et angreb er det bedste forsvar).

Mon ikke Lexus har opfattet at der var en risiko, og derfor bestemt sig til at gå imellem?

 

Jeg har selv en hund, der sender blandede signaler - jeg vil lege/jeg æder dig/jeg er bange, altsammen på én gang, og det reagerer nogle hunde selvfølgelig kraftigt på.

Helt bestemt også en mulighed!:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...