Hop til indhold

Blandede spørgsmål...


Nollike
 Share

Recommended Posts

Noomi er jo kommet i sin første løbetid i mandags, hvilket bevirker at vi kan se frem til yderligere 2,5-3 uger i snor :shock: Og så er det jo at jeg tænker, at så må jeg prøve at gøre hende rigtig godt træt i hjernen, når nu hun ikke kan komme ud og lege med de andre som hun plejer :cry:

Så: Er der nogle som har nogle gode "for sjov"-øvelser vi kan hygge os med? Hun kan i forvejen:

 

High five

High ten

Zig-zag mellem benene

Dreje rundt om sig selv

Rydde op (den er vi dog ved at udvikle og i dag tog hun selv initiativ til at tage noget legetøj jeg ikke havde smidt :5up: :klap:)

Sidde pænt (på måsen med poterne oppe)

Bukke

Cirkus (træde op på en opvaskebalje med forpoterne)

Ligge på siden (altså hun ligger som i dæk og vælter om på siden)

Og øhhh... Lige nu kan jeg ikke komme på mere....

 

Har I nogle gode idéer? Jeg tænker selv at vi skal prøve "hænderne op - BANG- du er død" men jeg vil gerne have lidt at skifte med :mrgreen:

 

Er det i øvrigt normalt at tæver bliver mere trætte når de er i løbetid? Hun virker ikke helt så energisk som hun plejer, selv om hun er glad nok :-D (Og opfindsom, i går stjal hun en bolle med ost pakket ind i søvpapir ovre hos mine forældre :lol: Det plejer hun ellers ikke... :lol: Senere var det lokalavisen det gik ud over... :lol:)

 

Hun virker også mere sulten :5up: Men jeg synes da at folk siger at de plejer at gå fra foderet?? Eller er det først senere? I hvert fald er det super praktisk, for det gør det jo noget nemmere at lave øvelser med hende :mrgreen:

 

Hun sviner også lidt, hun er ikke så god til selv at gøre sig ren. Her betyder det ikke så meget, (ud over at jeg sover på sofaen, for jeg vil ikke have hende op i min seng når hun bløder sådan :badr:) men hos mine forældre er det ikke så heldigt, for de har gulvtæpper på over det hele... Vi havde købt nogle bukser til hende, men de var for små. Er der andre udveje end at købe et nyt par? Hvad gør I andre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med:

 

Vinke

Ottetal mellem benene

Bakke

Danse (dreje rundt om sig selv på bagbenene)

Gå fremad på bagbenene

 

Tak :kys:

 

Vinke skal vi klart have afprøvet :5up:

Ottetal kan hun :5up: Den glemte jeg lige at få på :oops:

 

Det med at gå på bagben... :hmm:Jeg ved ikke om hun er for tung i måsen, men det er da et forsøg værd :5up: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi prøvede en øvelse til hundetræning sidst hvor man sætter nogle godbider fast med klemmer på et tørre stativ. så skal hun selv pille godbidderne af. Det var stor succes hos tacco selv om det ikke var så nemt til at starte med :-)

 

Det er jo ikke et trick som sådan men alligevel god aktivering.

 

han skulle også skille bøtter ad. Fem ens engangsbøtter var stablet. i hver bøtte lå en godbid. så holder man bøtterne i hænderne og hunden skal fjerne den øverste bøtte med tænderne og tage godbiden. sådan fortsætter man til der ikke er flere bøtter. Næste gang skal vi vist lære at stable bøtterne igen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine erfaringer med Aschas løbetid er: hun var lidt mere træt i begyndelsen og appetitten fejlede bestemt ikke noget. Ca. 10 dage inde i løbetiden blev hun meget vild for at komme ud og mad var ikke længere interessant. Det varede en lille uge, så vidt jeg husker. Efter nogle normale uger (mener det var ca. 5-6) indtraf den falske drægtighed, hvor hun pludselig ikke havde lyst til noget som helst, andet end at gå hvileløs rundt og sige nogle underlige klynkende lyde med et pivedyr i munden, og gik fra foderet igen (indtil da, havde hun ædt som en mejetærsker). Det varede så et par uger før hun blev normal igen.

 

Hvad med at købe nogle børneunderbukser og klippe hul til halen?.

 

Du skal lige være opmærksom på at mange tæver bliver mindre obs på deres ejere og kan have sværere ved at koncentrere sig om træning, når de er i løbetid. Så få fundet din tålmodighed frem,... hun gør hvad hendes hormoner byder hende..... Lidt som at have hanhund når naboens tæve er i løbetid.

 

Men du kan jo altid ringe og læsse af hos mig,.. jeg skal nok forsøge ikke at smile med lyd på. :-):vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi prøvede en øvelse til hundetræning sidst hvor man sætter nogle godbider fast med klemmer på et tørre stativ. så skal hun selv pille godbidderne af. Det var stor succes hos tacco selv om det ikke var så nemt til at starte med :-)

 

Det er jo ikke et trick som sådan men alligevel god aktivering.

 

han skulle også skille bøtter ad. Fem ens engangsbøtter var stablet. i hver bøtte lå en godbid. så holder man bøtterne i hænderne og hunden skal fjerne den øverste bøtte med tænderne og tage godbiden. sådan fortsætter man til der ikke er flere bøtter. Næste gang skal vi vist lære at stable bøtterne igen :-D

 

:5up: Dem må jeg prøve af :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Et par tips til tricks:

 

Skam dig (poten over næsen)

Elefanten (forbenene op på en vaskebalje - og så gå rundt om den - se her: [media]

[/media] )

 

Ellers tjek nogle dogdancing-klip ud på youtube - der er masser af ideer til tricks :)

 

Genialt :5up: Især den der elefant-ting, det er faktisk en udvidelse af den jeg kalder "Cirkus" :mrgreen: Hun har lært at stille sig med forpoterne op på en balje og kan give high five der også. Så den er faktisk rigtig god, vi udvider den med at danse rundt om baljen også :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine erfaringer med Aschas løbetid er: hun var lidt mere træt i begyndelsen og appetitten fejlede bestemt ikke noget. Ca. 10 dage inde i løbetiden blev hun meget vild for at komme ud og mad var ikke længere interessant. Det varede en lille uge, så vidt jeg husker. Efter nogle normale uger (mener det var ca. 5-6) indtraf den falske drægtighed, hvor hun pludselig ikke havde lyst til noget som helst, andet end at gå hvileløs rundt og sige nogle underlige klynkende lyde med et pivedyr i munden, og gik fra foderet igen (indtil da, havde hun ædt som en mejetærsker). Det varede så et par uger før hun blev normal igen.

 

Det lyder da som en rigtig hyggelig tid jeg går i møde... :badr: Men tak, det er rart at vide hvad der er i vente :shock:

 

Hvad med at købe nogle børneunderbukser og klippe hul til halen?.

 

:5up: Det lyder egentlig meget fornuftigt (og så kommer det endda fra dig :shock::mrgreen:)

 

Du skal lige være opmærksom på at mange tæver bliver mindre obs på deres ejere og kan have sværere ved at koncentrere sig om træning, når de er i løbetid. Så få fundet din tålmodighed frem,... hun gør hvad hendes hormoner byder hende..... Lidt som at have hanhund når naboens tæve er i løbetid.

 

Det kan vel næsten ikke blive værre? :mrgreen: Eller... :genert: Jeg kan faktisk godt fornemme det, hun har temmelig svært ved at gå pænt i øjeblikket og snuser mere end en hanhund :roll: Så i slutningen af vores morgengåtur fik hun grimen på, jeg kunne mærke at mit temperament ikke kunne holde til flere "TRÆÆÆÆK - stå stille og vent til hunden tager kontakt og linen er slap" :evil: Vi stod mere stille end vi bevægede os :???:

 

Men du kan jo altid ringe og læsse af hos mig,.. jeg skal nok forsøge ikke at smile med lyd på. :-):vinken:

 

Du kan da prøve, men man er jo ikke forpligtet over sine evner, så jeg forventer ikke noget :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

High five

High ten

Zig-zag mellem benene - du kan træne at hun skal gøre den baglæns...

Dreje rundt om sig selv - til begge sider???

Rydde op (den er vi dog ved at udvikle og i dag tog hun selv initiativ til at tage noget legetøj jeg ikke havde smidt :5up: :klap:)

Sidde pænt (på måsen med poterne oppe)

Bukke

Cirkus (træde op på en opvaskebalje med forpoterne) - gå rundt om den med bagbenene samtidigt (elefanten)

Ligge på siden (altså hun ligger som i dæk og vælter om på siden)

Og øhhh... Lige nu kan jeg ikke komme på mere....

Hvad med at gemme snuden under poten??? både i sit og dæk

 

Forslag skrevet med rødt... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Forslag skrevet med rødt... :blink:

 

Æv, så forsvinder de når man quoter :cry:

 

Nå, men ja, hun kan dreje om sig selv begge veje :mrgreen:

 

Den med at gå rundt oppe på en ting (elefant/cirkus) skal vi klart have afprøvet.

 

Baglæns zig-zag :5up: Det havde jeg ikke tænkt på :oops: Hvordan starter man den op??? Altså hvordan får jeg hende til at gå baglæns og så endda ind mellem benene? Hvis jeg bruger guf vender hun vel rundt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv, så forsvinder de når man quoter :cry:

 

Nå, men ja, hun kan dreje om sig selv begge veje :mrgreen:

 

Den med at gå rundt oppe på en ting (elefant/cirkus) skal vi klart have afprøvet.

 

Baglæns zig-zag :5up: Det havde jeg ikke tænkt på :oops: Hvordan starter man den op??? Altså hvordan får jeg hende til at gå baglæns og så endda ind mellem benene? Hvis jeg bruger guf vender hun vel rundt?

 

Malene har skrevet lidt om det inde i milderbatmusens tråd her i træningsforummet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Den med at hunden "gemmer" sig erhelt klart en man score en masse skønne kommentare om sin hund.. Jeg arbejder på plejehjem og kiki har været oppe og vise trick og de var elt pjattet med det :-D

 

[media]

[/media]

 

eller krydse poter ligge som en dame

 

[media]

[/media]

 

 

god træning :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den med at hunden "gemmer" sig erhelt klart en man score en masse skønne kommentare om sin hund.. Jeg arbejder på plejehjem og kiki har været oppe og vise trick og de var elt pjattet med det :-D

 

[media]

[/media]

 

eller krydse poter ligge som en dame

 

[media]

[/media]

 

 

god træning :vinken:

 

 

Hvor styre dig og Kiki bare :klap2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...