Hop til indhold

Han opfører sig mærkelig


Gæst jenscarlo
 Share

Recommended Posts

Gæst jenscarlo

Hejsa alle sammen.

 

 

 

Jeg har bare et lille hurtigt spørgsmål som jeg håber i herinde evt kan hjælpe lidt med.

 

 

 

Vi har den mest dejlige og fredelige gule labrador. Han er helt utrolig sød og legesyg og gør ikke en kat fortræd.

Mit spørgsmål går så ud på følgende.

Når jeg har ham med ude at gå og vi lige smutter forbi en butik eller lignende og han lige skal vente udenfor begynder han at knurre og se sur ud ligeså snart jeg sætter snoren på knagen eller hvad der nu er.

Kan det være fordi at han måske er bange for at jeg ikke kommer igen eller lignende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Hejsa alle sammen.

 

Jeg har bare et lille hurtigt spørgsmål som jeg håber i herinde evt kan hjælpe lidt med.

Vi har den mest dejlige og fredelige gule labrador. Han er helt utrolig sød og legesyg og gør ikke en kat fortræd.

Mit spørgsmål går så ud på følgende.

Når jeg har ham med ude at gå og vi lige smutter forbi en butik eller lignende og han lige skal vente udenfor begynder han at knurre og se sur ud ligeså snart jeg sætter snoren på knagen eller hvad der nu er.

Kan det være fordi at han måske er bange for at jeg ikke kommer igen eller lignende?

 

Hej og Velkommen til.

 

Det er ikke til at vurdere hvad der tricker din hund når du efterlader ham udenfor en forretning.

Han kan have oplevet kedelige ting når han har stået alene for nogle mennesker er godt nok skudt i roen.

 

Jeg ville tro at der er sket et eller andet i forbindelse med at han stod der alene. Og det må være sket mere end een gang hvis han opfører sig som du beskriver.

Nu ved jeg så ikkehvad du mener man at han ser "sur" ud. Men at han knurrer er ikke sjovt.

 

Du må fortælle noget mere hvis du vil have de derer virkelig gode til at kunne komme med en mulig årsag.

 

Hold øje næste gang du sætter ham udenfro en butik eller endnu bedre ,lad være med at sætte ham udenfor butikken. Lad ham blive hjemme så han ikke udsættes for den stress faktor som det kan være for ham at sidde der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jenscarlo

Tak for besvarelsen.

 

Med mindre nogle har været henne ved ham mens han har stået udenfor er jeg sikker på han ikke har oplevet noget mærkeligt.

 

Han er kun 2 år og vi har haft ham siden han var hvalp.

 

Det er ligeså snart snoren bliver sat på krogen. Så rejser hårene sig og hvis jeg vil snakke med ham knurrer han. Ligeså snart jeg kommer tilbage er der ingenting og han er glad igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til :vinken:

 

Det lyder desværre til at din hund godt kunne være lidt, hvis ikke meget bange... om det er fordi, at du forsvinder (lidt alene angst) eller det er fordi at der har været nogle, der ikke har opført sig pænt, når han står der alene er svært at sige, når man ikke ser ham.

 

Kan han være alene hjemme uden problemer:?:

 

Hvor længe er de væk fra ham:?:

 

Har i trænet at han kan stå alene eller er det noget i bare har gjort og så skal han finde sig i det:?:

 

Jeg ville også stoppe med at stille ham udenfor butikke til i har fundet ud af hvorfor han reagere angst og hvordan i skal takle det, for hver gang han oplever det er en negativ oplevelse og bare med til at gøre det værre.

 

Og så en lille bi-ting her inde ÆÆÆLSKER vi billeder:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...