Hop til indhold

hund og bus


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

...Hun er smuk, din(måske) Tulle.....

Og hun er kun knap 4 år. Hun er født d. 12-3-2005.

 

Og hun har kun fået ét kuld før. De hvalpe fylder 1 år om nogle få dage.

 

---Hun har kun været udstillet én gang i unghundeklasse i 2006. Der fik hun en 2. præmie. Så hun er rigtig flot. Men ikke nogen tophund. Og det kan være dit og hendes held.

 

Jeg håber, at du og hun kan finde ud af det sammen. Har du mødt hende?

 

jeg skal besøge hinne på lørdag den 17 så det er vilt spene:-D.

jeg rejner med af få hinne på prøve en 14 dages tid, på et tidspungt

det er osse noget af det som vi skal snakke den 17.

Link til indlæg
Del på andre sites

men mon ikke det osse hanler mo vilket surt hovet der sedder forean rettet om di vil have GD med eller ej

 

 

Nej... Det tror jeg ikke... Jeg har da kørt med indvandrer-chauffører, som ikke var særlig begejstret for hunde, men vi er da kommet med alligevel.

 

Jeg tror kun at chaufføren må afvise hunden hvis den generer de andre passagerer.

Og det gør en meget våd og beskidt hund jo..

 

Eller hvis der i forvejen er hunde med, og hundene ikke kan enes...

---Men det er vist meget sjældent. Det er aldrig sket for mig.

 

Ramses kunne godt brumme af andre hanhunde. Men så sørgede jeg for at aflede ham og lave nogle små opgaver med ham så han havde andet at tænke på.

 

---Så længe I øver jer, så kan du jo vælge at køre på tidspunkter, hvor der ikke er ret mange mennesker med bussen.

Link til indlæg
Del på andre sites

det har måske ikke så meget med sagen af gøre men.

 

det var da jeg arbejdet på nør ridecenter,

 

di har nogle ELradiatore (olie) som vamer saddel romene

og der var en af dem som ikke virket mere så den tog jeg

med jem i bussen og det skal lige siges af den var på 2kw

og var møj belortet men der var ikke noget med ham bussefyren.

 

ps fejlen var af der var gået en termosigring som jeg astattet

med en kronmuffe, og der efter røj den direkte på lossen da

det er let halfarligt af sette den i dreft igen selvom den kom

til af virke upårklaligt.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dér kan du bare se! Chauffører er ikke specielt sarte.

 

Men en beskidt og våd hund er det lidt mere risikabelt med, for den kan meget nemt finde på at ryste sig når den er kommet indenfor... Og så vil det halve af bussen ligne min entré: Med fine små mudderprikker over det hele... :mrgreen:

 

--Og savl er meget nemmere at tørre af fra hundens mule. Selv om der ikke er ret meget.

Når først savl er kommet over på et par mørke bukser eller en frakke, så kan det ikke tørres væk igen. (Jeg taler af erfaring:-P)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du overvejer at købe en voksen GD, og ikke en hvalp, kan det være du før købet liiige skal låne hunden til en bustur.

 

Jeg har haft en tung newfoundlænder, som jeg aldrig fik lært at tage med bus. Og han var så glad for mennesker at jeg er overbevist om at han storsavlende og -kyssende ville sætte sig på skødet, af alle i bussen!

 

Transportsituationer havde været noget nemmere for både ham og mig, hvis jeg havde lært ham det fra hvalp af.

 

Så hvis du er afhængig af offentlig transportmidler, kan det være en fordel lige at tjekke hundens holdning til disse, hvis du pønser på at købe en fuldvoksen 60-70 kilos sag :blink:

 

Der kan måske også være andre ting ved en tidligere kennel-hund, som kan gøre livet ekstra svært, når det nu er så stor en race. Du kan jo ikke bare samle hende op og gå væk, hvis der f.eks. er noget nyt hun aldrig har mødt, som hun reagerer kraftigt på. F.eks. en togperron, lastbiler på vejen, andre hunderacer, en kat der løber over på den anden side af vejen med din hund efter, hvad ved jeg.

 

Ovenstående er ment generelt, og ikke specifikt på det sted hvor du måske skal have hund fra, jeg aner ikke hvad hundene bliver præget på det sted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du overvejer at købe en voksen GD, og ikke en hvalp, kan det være du før købet liiige skal låne hunden til en bustur.

 

Jeg har haft en tung newfoundlænder, som jeg aldrig fik lært at tage med bus. Og han var så glad for mennesker at jeg er overbevist om at han storsavlende og -kyssende ville sætte sig på skødet, af alle i bussen!

 

Transportsituationer havde været noget nemmere for både ham og mig, hvis jeg havde lært ham det fra hvalp af.

 

Så hvis du er afhængig af offentlig transportmidler, kan det være en fordel lige at tjekke hundens holdning til disse, hvis du pønser på at købe en fuldvoksen 60-70 kilos sag :blink:

 

Der kan måske også være andre ting ved en tidligere kennel-hund, som kan gøre livet ekstra svært, når det nu er så stor en race. Du kan jo ikke bare samle hende op og gå væk, hvis der f.eks. er noget nyt hun aldrig har mødt, som hun reagerer kraftigt på. F.eks. en togperron, lastbiler på vejen, andre hunderacer, en kat der løber over på den anden side af vejen med din hund efter, hvad ved jeg.

 

Ovenstående er ment generelt, og ikke specifikt på det sted hvor du måske skal have hund fra, jeg aner ikke hvad hundene bliver præget på det sted.

 

godt tenkt faktisk så godt af jeg i fredags sente G-bel en mail

som omhanlet af jeg ville have hinne på prøve inden jeg tar den

enlige beslutning netop på grund af det med bus tog også lige

det af jeg godt ville prøve min viden af i fraxis.

 

sjovt du tengte det samme:mrgreen:.

Link til indlæg
Del på andre sites

godt tenkt faktisk så godt af jeg i fredags sente G-bel en mail

som omhanlet af jeg ville have hinne på prøve inden jeg tar den

enlige beslutning netop på grund af det med bus tog også lige

det af jeg godt ville prøve min viden af i fraxis.

 

sjovt du tengte det samme:mrgreen:.

 

:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

...Hun er smuk, din(måske) Tulle.....

Og hun er kun knap 4 år. Hun er født d. 12-3-2005.

 

Og hun har kun fået ét kuld før. De hvalpe fylder 1 år om nogle få dage.

 

---Hun har kun været udstillet én gang i unghundeklasse i 2006. Der fik hun en 2. præmie. Så hun er rigtig flot. Men ikke nogen tophund. Og det kan være dit og hendes held.

 

Jeg håber, at du og hun kan finde ud af det sammen. Har du mødt hende?

 

Jeg synes slet ikke hun ligner en 2. pr. hund, hun er da smuk og med fine linier og helhedsintrykket er da også godt:) Men nu er GD jo selvfølgelig ikke lige den race jeg ved mest om, men min gamle ringtræner opdrættede dem da :mrgreen:

Har set "grimmere" hunde blive champions :blink:

Nåhh ja og hun var jo unghund da hun fik en 2. pr så kan jo være hun var langt mere ranglet og ufærdig dengang. Måske hvis hun blev udstillet igen hun ville gøre sig bedre......

egentligt helt uden for trådemnet her :mrgreen: Vil bare sig al mulig held og lykke med vovse uanset om du får en hvalp eller Tulle, og glæder mig til at høre mere om hvordan det går.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes slet ikke hun ligner en 2. pr. hund, hun er da smuk og med fine linier og helhedsintrykket er da også godt:) Men nu er GD jo selvfølgelig ikke lige den race jeg ved mest om, men min gamle ringtræner opdrættede dem da :mrgreen:

Har set "grimmere" hunde blive champions :blink:

Nåhh ja og hun var jo unghund da hun fik en 2. pr så kan jo være hun var langt mere ranglet og ufærdig dengang. Måske hvis hun blev udstillet igen hun ville gøre sig bedre......

egentligt helt uden for trådemnet her :mrgreen: Vil bare sig al mulig held og lykke med vovse uanset om du får en hvalp eller Tulle, og glæder mig til at høre mere om hvordan det går.

 

uuuuha det må du ikke skrive jeg sedder atterede og spekulere på om

jeg skal tage hinne til udsteling og om der skal laves hvalpe på hinne.:mrgreen:

 

jeg glæder mig helt vilt til af møde hinne live og jeg håber på af jeg får

hinne medjem på dagen selvom det er usansynligt.

 

mange tak for di søde ord:-D, selvfølig skriver jeg når der er nyt i sagen

på en ny tråd tråden kommer på lørdag D(17). i GD-forum

(vis alt går efter planen)

Link til indlæg
Del på andre sites

uuuuha det må du ikke skrive jeg sedder atterede og spekulere på om

jeg skal tage hinne til udsteling og om der skal laves hvalpe på hinne.:mrgreen:

 

jeg glæder mig helt vilt til af møde hinne live og jeg håber på af jeg får

hinne medjem på dagen selvom det er usansynligt.

 

mange tak for di søde ord:-D, selvfølig skriver jeg når der er nyt i sagen

på en ny tråd tråden kommer på lørdag D(17). i GD-forum

(vis alt går efter planen)

 

 

Hvis hun skal på udstilling, så vil jeg tro, at det var opdrætter, der skal tage hende på udstilling. I hendes alder måtte hun stille op i åben klasse, og der er mange flotte hunde og større krav end i unghundeklassen. Så der skal helst erfaring til, for at få hende til at præsentere sig bedst muligt.

 

Men hvis opdrætter fandt på at ville låne hende til en udstilling, så kunne det være en rigtig stor oplevelse for dig at være med til..

 

---Med hensyn til hvalpe, så skal det vel osse foregå hos opdrætter??

DU skal vel ikke stå med din lejlighed fuld af hvalpefødsler og opfostring at f.eks. 8 GD-hvalpe???:skraek:

 

Men hvis hun skal føde hos opdrætter, så kan du få en rigtig spændende oplevelse med det også... :-P

 

---Har du planlagt, hvordan du skal få hende hjem, hvis du skal have hende med hjem på lørdag??

 

Måske skal du lige sørge for at have nummeret til Petcab med dig..

 

http://www.petcab.dk/

 

--Så kan opdrætter se, at du er indstillet på at løse transportproblemerne osse, --trods manglende bil..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hun skal på udstilling, så vil jeg tro, at det var opdrætter, der skal tage hende på udstilling. I hendes alder måtte hun stille op i åben klasse, og der er mange flotte hunde og større krav end i unghundeklassen. Så der skal helst erfaring til, for at få hende til at præsentere sig bedst muligt.

 

Men hvis opdrætter fandt på at ville låne hende til en udstilling, så kunne det være en rigtig stor oplevelse for dig at være med til..

 

---Med hensyn til hvalpe, så skal det vel osse foregå hos opdrætter??

DU skal vel ikke stå med din lejlighed fuld af hvalpefødsler og opfostring at f.eks. 8 GD-hvalpe???:skraek:

 

Men hvis hun skal føde hos opdrætter, så kan du få en rigtig spændende oplevelse med det også... :-P

 

---Har du planlagt, hvordan du skal få hende hjem, hvis du skal have hende med hjem på lørdag??

 

Måske skal du lige sørge for at have nummeret til Petcab med dig..

 

http://www.petcab.dk/

 

--Så kan opdrætter se, at du er indstillet på at løse transportproblemerne osse, --trods manglende bil..

 

rrroooooolig nu. det var kon for sjov der skal ikke avles på hinne overhovet

kon det kul opdrætteren ville have og så er det slut med det pjat.

 

vi kan lige så god tage tyren ved hornene og transporterhinne jem med

bus og tog og det skulle hun kunne hun er ivertfal rolig i bil men det er jo

ikke en gangti men et stort skrit i den rektige retning.

og hun kenner godt min transport sitirution.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst michelle150
Nej, det burde ikke være noget problem at have en velopdragen hund med bussen, men der findes desværre chauffører, som er nogle stivstikkere. Jeg har 3 gange oplevet at blive afvist med Stasia, SELVOM hun var i en taske. Hver gang har jeg klaget, og chaufføren er blevet indkaldt til samtale. Nu har jeg printet reglerne ud og har dem liggende i tasken, så jeg kan stikke dem op i fjæset på chaufføren, hvis han ter sig.

 

 

Rigtig godt sagt! :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Skoopskoopiskoopidoop...

 

Så venter vi spændt på at høre, om du har forelsket dig i den smukke dame? :hjerte: :lol:

rrroooooolig nu. det var kon for sjov der skal ikke avles på hinne overhovet

kon det kul opdrætteren ville have og så er det slut med det pjat.

 

Det er sørme det kuld, opdrætter ønsker, jeg taler om... Hun skal vel være hos opdrætter mens hun er højgravid og til hvalpene kan flytte hjemmefra? --Det bliver jo mindst et par måneder du må undvære hende, hvis ikke du får lov til at flytte med hende hjem til opdrætter..:lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skoopskoopiskoopidoop...

 

Så venter vi spændt på at høre, om du har forelsket dig i den smukke dame? :hjerte: :lol:

 

 

Det er sørme det kuld, opdrætter ønsker, jeg taler om... Hun skal vel være hos opdrætter mens hun er højgravid og til hvalpene kan flytte hjemmefra? --Det bliver jo mindst et par måneder du må undvære hende, hvis ikke du får lov til at flytte med hende hjem til opdrætter..:lol::lol:

 

det skal forløbe sådan af hun kommer op til kenlen vor paringen vil finne sted der efter får jeg hinne jem igen 60dage sirga senere skal hun tilbage til kenlen vor hun skal ha hvalpe og der går så 8uger og så kommer hun

jem igen. det er det hele.

Link til indlæg
Del på andre sites

det skal forløbe sådan af hun kommer op til kenlen vor paringen vil finne sted der efter får jeg hinne jem igen 60dage sirga senere skal hun tilbage til kenlen vor hun skal ha hvalpe og der går så 8uger og så kommer hun

jem igen. det er det hele.

 

OG?????????? :skraek::ivrig:

 

Du har da besøgt hende i går, har du ikke? Hvordan gik det?? :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...