Hop til indhold

Skal/skal ikke - race og hvornår??


Tonks
 Share

Recommended Posts

Fortsætter lige her i stedet for i de dumme kommentares tråd :vinken:

 

Oprindeligt skrevet af Tonks

haha godt det ikke bare er mig...folk kan simpelthen være SÅ dumme og alle tror at de er de ENESTE der ved hvordan man skal holde hund

 

Jeg vil bare gerne have hund, er næsten ligeglad med race, alder og køn...ønsker mig bare så brændende en hund :,(

Men tænker jeg til den tid går ind på guloggratis og dba for der er altid en masse voksne hunde der søger hjem.

 

Ikke for at lyde moderagtig, men du bør sætte dig ind i div. racer inden du anskaffer dig en hund.

 

Har jeg skam gjort, og mange af dem ;-) men racen har stadig ik betydning for mit valg. Det må for den sags skyld gerne være et gadekryds eller en rundkørsel :lol:

 

Ved du hvad? Jeg har læst dine andre indlæg - og du kan sagtens have hund! Se at kom afsted ;o) Men find lige ud af, hvad du ønsker dig af hunden først, så skal vi gerne hjælpe dig med at finde ud af, hvilken race du skal have!

 

haha tak for tilbuddet men tror jeg skal vente til jeg er flyttet til Århus, for hvis jeg står uden bolig og uden indkomst blir det besværligt med vovsen. Men jeg kan jo godt forsøge at finde den race/blanding der passer til mig.

 

Kom med jeres indput :vinken:

Redigeret af Tonks
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 244
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg synes nu, der er forskel på, om det er fremmede, der blander sig i ens måde at opdrage hunden på eller kommenterer ens valg af hund osv., og så hvis det er ens nærmeste, der bare gerne vil sikre sig, at man har tænkt alt igennem, inden man anskaffer sig hunden.

 

Det gjorde mine forældre også, selvom jeg var 28, da jeg fik min hund. Jeg anser det for omsorg for mig og den kommende hund.

 

Ja, men min mor gør det KUN for at være en pain-in-the-but :roll: og hun VED at jeg sagtens kan passe mine dyr, og at jeg gør det til UG.

 

For hver gang jeg får et nyt dyr (gnavere og fugle) så skal jeg høre på det samme ævl.

Men jeg har det fint med min situation, det er hende der er belastende og tror jeg stadig er et lille barn.

 

(da jeg var 10 fik jeg en undulat som jeg havde plaget om i en evighed. Men vidste jo kun hvad jeg kunne læse i læs-let bøgerne på biblioteket. Og kunne bare ikke gøre den tam, så mistede tålmodigheden og min mormor overtog. Jeg fik så en kanin af mormor, og hende fik jeg 120% tam ;-) )

Link til indlæg
Del på andre sites

Fortsætter lige her i stedet for i de dumme kommentares tråd :vinken:

 

Oprindeligt skrevet af Tonks

haha godt det ikke bare er mig...folk kan simpelthen være SÅ dumme og alle tror at de er de ENESTE der ved hvordan man skal holde hund

 

Jeg vil bare gerne have hund, er næsten ligeglad med race, alder og køn...ønsker mig bare så brændende en hund :,(

Men tænker jeg til den tid går ind på guloggratis og dba for der er altid en masse voksne hunde der søger hjem.

 

 

 

Har jeg skam gjort, og mange af dem ;-) men racen har stadig ik betydning for mit valg. Det må for den sags skyld gerne være et gadekryds eller en rundkørsel :lol:

 

Men hundene der findes på guloggratis, dba m.fl. De er der jo netop ofte pga. at folk ikke har sat sig ind i blandt andet racerne og hvad det kræver at have hund ;-)

 

 

haha tak for tilbuddet men tror jeg skal vente til jeg er flyttet til Århus, for hvis jeg står uden bolig og uden indkomst blir det besværligt med vovsen. Men jeg kan jo godt forsøge at finde den race/blanding der passer til mig.

 

Kom med jeres indput :vinken:

 

Selv ville jeg ikke anbefale en schæfer af grå brugslinier til hvem som helst... det er den race jeg selv sværger til - men jeg mener (og ved!) at det ikke er en race for hvem som helst... Ligesom det heller ikke er hvem som helst der skal have en rottweiler, terrier, gravhund... etc.

 

Mit eget temperament og "ambitionsbehov" ville f.eks. slet ikke harmonere med en labrador, border collie, groendal, dobermann m.fl.

 

Så det er ikke ondt ment, når nogle af os herinde påpeger at det er vigtigt at kigge på en selv og hvad krav man har til sin kommende hund... Og det er jo faktisk for hundens bedste at mange af os har det sådan - netop for at undgå at flere hunde ender på guloggratis, dba, etc. - for det er altså nogle sørgelige skæbner nogle af disse hunde har...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu du har andre dyr, du gerne tager ud af deres bure, skal du måske tænke en del i racer;-)

 

Min omplaseringshund blev rimelig hurtigt ok med at mine undulater kunne flyve rundt, men det tog en del træning. Hun blev også ok med en kanin indendøre. Ingen af delene kan lade sig gøre med den anden hund og hun har endda set begge parter fra hvalp!

 

Jeg fik også hund da jeg var 21 og lige flyttet hjemmefra. Valgte en voksen omplasseringshund, men der skal man godt nok se sig for, for hende jeg har, havde/har nogle ret dumme problemer.

 

På den anden side, kan du med en voksen hund, måske prøve at passe den en weekend og se om det er helt umuligt med dine andre dyr og så tage den derfra.

 

Har du ikke bil og skal med offentlig transport, så er en mindre hund nok at foretrække, men ikke en absolut nødvendighed:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også 100% ombord med at jeg skal finde en race der passer bedst til min livstil.

 

Kan prøve at beskrive mig selv :mrgreen:

 

Jeg er single, flytter til Århus (lidt udenfor). Går i skole (videregående når jeg skal have hund).

Føler mig som en fri fugl, og vil gerne kunne tage hjem til mor med vovsen i toget og bussen. Og den skal med alle steder.

 

Kan godt lide relativt små hunde, men bryder mig ik om chihuahuaer. Skal helst være en hund jeg ik er bange for bliver trådt på. I en folkemængde kan en lille bitte hund nemt forsvinde :(

 

Store hunde kan jeg også godt lide, men ikke så store som ulvehunde og GD.

 

Aktivitets niveauet må ikke være vildt højt, men kan godt lide at gå ture og kaste pind og gå på stranden og sådan noget.

 

Jeg er selv lidt boheme agtig, så rent look mæssigt må den gerne være lidt "rodet" og cool :cool::rolleyes::lol:

 

Det var vist lige det jeg kunne komme på :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

grunden til jeg spørger om pelspleje er at nogle racer kræver megen pelspleje, andre bare en smule. Ud over gåture skal hunden også aktiveres mentalt og her er nogle racer også mere krævende en andre.

hvis du ikke har bil vil jeg også mene du skal have en mindre hund, så kan du have den med i bussen når du skal til hundetræning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også 100% ombord med at jeg skal finde en race der passer bedst til min livstil.

 

Kan prøve at beskrive mig selv :mrgreen:

 

Jeg er single, flytter til Århus (lidt udenfor). Går i skole (videregående når jeg skal have hund).

Føler mig som en fri fugl, og vil gerne kunne tage hjem til mor med vovsen i toget og bussen. Og den skal med alle steder.

 

Kan godt lide relativt små hunde, men bryder mig ik om chihuahuaer. Skal helst være en hund jeg ik er bange for bliver trådt på. I en folkemængde kan en lille bitte hund nemt forsvinde :(

 

Store hunde kan jeg også godt lide, men ikke så store som ulvehunde og GD.

 

Aktivitets niveauet må ikke være vildt højt, men kan godt lide at gå ture og kaste pind og gå på stranden og sådan noget.

 

Jeg er selv lidt boheme agtig, så rent look mæssigt må den gerne være lidt "rodet" og cool :cool::rolleyes::lol:

 

Det var vist lige det jeg kunne komme på :engel:

 

Tibetansk terrier?

 

eller et langt ude bud (og her skal du se dig godt for, for helbredet på nogle af dem er ikke for godt, men det er en skøøøøn hund) picard, som dog nok er for stor, men alligevel... den vil bare være perfekt ;o) Hvis du vil møde, siger du bare til....

 

-Trine

Link til indlæg
Del på andre sites

EJ Trine :shock:

 

Du ramte bare SÅ perfekt :mrgreen: hold da op den tibetanske terrier er skøn og ligner min gamle chili, bare i mini format :lol:

 

Og picarden den er da bare lækker :mrgreen: minder lidt om vagabonden ;-)

 

Tror jeg vil læse lidt op på disse 2, men bare kom med flere

 

Ang. pelspleje, så sys jeg bare det er hygge ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

overvejer det også lige nu...har skrevet til boligselskabet om de vil se igennem fingrene med den de få måneder jeg har tilbage her ;-)

 

Men jeg føler næsten at jeg er nødt til at opleve det at have hund først. Også derfor jeg har annonceret som hundepasser. Så jeg kan føle hvordan det vil påvirke min hverdag og mit liv, socialt og byrdemæssigt. Inden jeg kaster mig ud i noget.

 

Syntes absolut ikke hundekøb bør være impulsivt og uovervejet ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Præcis :mrgreen: og hun er også bare liige min type vov :mums:

 

Er helt forelsket, men vil ikke gøre noget uovervejet.

 

 

uhhh... forstår dig godt! Hun ser skøn ud ;o) Men selvfølgelig skal du have det på plads med boligforeningen og sådan - og allerede nu begynde at søge ny bolig, hvor du kan have hende med! Beslutter du dig for sådan en ældre dame, synes jeg også, at du skylder hende, at kunne beholde hende.... Ved godt, at det også er din intention, men bare for en ordens skyld ;o) Ellers må I slå telt op herude hos os på landet for en periode ;o)

 

-Trine

Link til indlæg
Del på andre sites

Præcis :mrgreen: og hun er også bare liige min type vov :mums:

 

Er helt forelsket, men vil ikke gøre noget uovervejet.

 

 

Nej klart....

Jeg fik også Herr Flick som "genbrugshund" og planen var at jeg ville viderformidle ham, men jeg fandt ud af at vi bare passede så godt sammen, så jeg besluttede mig for at beholde ham,, det er bare den bedste beslutning jeg har taget!!

- selvom mine omgivelser synes at det var overilet, så kan de godt se at det var rigtigt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Zarina: ja..tænkte det sammen, men sys jeg så ham maleren med en til hund derinde og der stod noget med at han arbejde om natten eller noget i den stil. Kan nix lige huske det ;-)

 

Nej, hvis hun flytter ind hos mig så BLIR hun her :mrgreen: jeg er boligsøgende i Århus, men bliver først aktiv boligsøgende i maj eller juni. Og flytter først i August engang.

Og uanset hvad så flytter jeg til Århus, om jeg kommer ind på mit studie eller ej ;-) for jeg opsiger min lejlighed 3 måneder før fraflytning (altså august) og hvis jeg ikke kommer ind på mit studie har jeg lige opsagt min lejlighed og er nødt til at flytte. Men ingen indkomst :(

Men det kan da ikke være så svært at finde et job i Århus, så jeg kan betale min husleje osv.?? Ellers er der jo støtten ik? og mener man får mere som 22 årig end jeg vør i SU :?

Link til indlæg
Del på andre sites

Boligstøtte er desvære peanuts.

Det er nok en god idé at vente lidt, som du selv er inde på, så du har styr på din boligsituation. Jeg kan også anbefale, at man stikker følere ud hos venner og familie for at høre, om de er villige til at hjælpe med pasning. Det kan man ikke undgå at få brug for.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja...bare ærgeligt hvis den dejlige tøs er væk til den tid :(

 

Min mormor ville nok gerne hjælpe mig nogle dage, men kun hvis jeg bor her i Vejle. Når jeg først flytter til Århus så er der ingen familie der.

 

Havde faktisk overvejet at flytte til Jelling i stedet for, for der er også et pædagog seminarium og der må man holde hund i de fede boligere som alle er i stue-etagen ;)

 

Hvis jeg skulle til Jelling kunne jeg godt få hende nu, men mange af mine venner flytter til Århus så det er skide svært at vælge :?

 

Min bedste veninde blir dog i Vejle området, så det er jo et plus.

 

(hold da op har lavet den her for og imod liste mange gange :lol: )

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis du ikke får hund lige nu skal du være velkommen til at komme og lege med Karla af og til ;-) vi bor i Horsens... vi mødes næsten dagligt med hundekammerater i alle størrelser og former i parken, så der er nok af racer at kigge på :blink::blink:

 

vi har dog ikke brug for en fast hundepasser, da vi heldigvis har en svigerfar der æææælsker vores hundebarn :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Zarina: Mener der var en der sagde at hun fik 10.000 efter eller før skat (kan ik lige huske) på den der støtte man får når man ik har nogen indkomst...er det boligstøtte?? kan ik huske navnet på det :P

 

Og jeg får 8000 om måneden efter skat, men det er MED lån og legat :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...