Hop til indhold

Skal/skal ikke - race og hvornår??


Tonks
 Share

Recommended Posts

I øvrigt meget interessant at se, hvor forskelligt vi sætter udgifterne op på månedlig basis.

 

Hos mig er det ikke andet end forsikringerne, der ryger på budget. Dyrlægen betaler jeg fra gang til gang, når der eks. er vacciner - meget dårligt egentlig - burde lære det andet. Også fordi man jo ved der er vaccinationer hvert år. Og indførselstilladelser til Sverige ca. hver måned.

 

Foder ryger heller ikke på budget, hvilket mest af alt skyldes, at vi de sidste to år har brugt af det foder vi har vundet på skuer, udstillinger eller prøver - eller har fået af andre, der ikke fodrede med det mærke de havde vundet.

 

Træning og udstillinger finder jeg også penge til når der er behov for det, eller når lysten melder sig. Puha, der er mange fordele af at bo i en lille, billig lejlighed.

 

Alt mig ved det ville være mest fornuftigt at sætte penge fra hver måned - jeg har bare ikke lært det endnu...

 

Og elsker i øvrigt tråden har fået nyt, (næsten) sobert liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 244
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

dyrekassen danmark og jeg citere:

 

Hvor stor er forsikringssummen?

Forsikringssummen er på hele kr. 23.000 pr. forsikringsår. :shock: WTF

 

Dem tror jeg ik lige jeg forsikre min hund hos :(

 

Det er summen de dækker. Det du skal betale hedder forsikringspræmien.

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe :lol: ja MON ikke :lol:

 

læste lige priserne:

 

Hundeforsikringer

Lovpligtig ansvar kr. 376,00

Lovpligtig ansvar med figurantdækning kr. 542,00

Hundesygeforsikring incl. Europadækninng kr. 1287,00

Hundelivsforsikring Sum kr. 5.000 kr. 750,00

Sum kr. 10.000 kr. 1.500,00

Medlemmer af Dansk Kennelklub opnår 10% rabat

 

det er jo liiidt noget andet :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mente, som Trei pointerede, at den skal vare livet ud :blink: Jeg havde Futte forsikret hos Codan og da han fyldte 10 år (og han blev næsten 14) da fik jeg et brev hvor der lige så godt kunne have stået "tak for pengene, hav det godt" :???: Og det var da han blev rigtig gammel at regningerne begyndte at vælte ind :cry: Så det er vigtigt at få en forsikring som gælder hele hundens liv. Bl.a. er der Dyrekassen Danmark (den bruger jeg) og så Alm. Brand? Den sidste skal jeg nok lige have noget hjælp til, men Ascha er i hvert fald forsikret i den anden som har en lidt lavere selvrisiko men også er livslang. Jeg skal på et eller andet tidspunkt have sammenlignet policer så jeg finder ud af hvilken en der er bedst, jeg har bare ikke fået det gjort endnu :oops:

 

Alm brand dækker hele hundens liv ja. (det var det du spurgte om ikke? Jeg er ved at være træt :mrgreen:). Jeg har Alm Brand og selv en schæfer dækker de hele hundens liv, når den først er kommet ind i systemet. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe :lol: ja MON ikke :lol:

 

læste lige priserne:

 

Hundeforsikringer

Lovpligtig ansvar kr. 376,00

Lovpligtig ansvar med figurantdækning kr. 542,00

Hundesygeforsikring incl. Europadækninng kr. 1287,00

Hundelivsforsikring Sum kr. 5.000 kr. 750,00

Sum kr. 10.000 kr. 1.500,00

Medlemmer af Dansk Kennelklub opnår 10% rabat

 

det er jo liiidt noget andet :oops:

 

Ja det må man sige :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Alm brand dækker hele hundens liv ja. (det var det du spurgte om ikke? Jeg er ved at være træt :mrgreen:). Jeg har Alm Brand og selv en schæfer dækker de hele hundens liv, når den først er kommet ind i systemet. :-D

 

Jo, jeg var i tvivl om det var Alm. Brand eller et andet selskab :oops: Alm. Brand er vist også ret god ik'? :-D Hvad giver du for sygeforsikring?

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe :lol: ja MON ikke :lol:

 

læste lige priserne:

 

Hundeforsikringer

Lovpligtig ansvar kr. 376,00

Lovpligtig ansvar med figurantdækning kr. 542,00

Hundesygeforsikring incl. Europadækninng kr. 1287,00

Hundelivsforsikring Sum kr. 5.000 kr. 750,00

Sum kr. 10.000 kr. 1.500,00

Medlemmer af Dansk Kennelklub opnår 10% rabat

 

det er jo liiidt noget andet :oops:

 

Den der kan du også stryge, hvis du ikke skal have din hund i nærheden af en type træning, hvor der f.eks. indgår en figurent. Vores første skulle have den til jagthundetræning (ved ikke om det er tilfældet i vore dage) og vi skal have den på ham vi har nu, fordi vi slæber kræet ned til politihundetræning, men til almindelig lydighedstræning f.eks. ved DKK skal du ikke have den...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er i hvert fald glad for dem. :-D Jeg kan ikke lige huske hvad det er jeg giver for sygeforsikring, men mener det er ca 1200.

 

Og så er det vist noget med en selvrisiko på 400,- hvor jeg har 500,- hos Dyrekassen Danmark, hvis jeg ikke husker helt galt...

 

Der er så også kommet en ny en (jeg kan bare ikke huske navnet :oops:) som også dækker, jeg mener at det var 80%, af medicinudgifterne :5up: Den er også livslang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så er det vist noget med en selvrisiko på 400,- hvor jeg har 500,- hos Dyrekassen Danmark, hvis jeg ikke husker helt galt...

 

Der er så også kommet en ny en (jeg kan bare ikke huske navnet :oops:) som også dækker, jeg mener at det var 80%, af medicinudgifterne :5up: Den er også livslang.

 

Jeg mener selvrisikoen kun er 300,- (el. 350,-). De dækker udover det 80% af udgifterne (men så ikke medicin).

 

Lyder interessant med den nye, den må du lige prøve at huske navnet på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener selvrisikoen kun er 300,- (el. 350,-). De dækker udover det 80% af udgifterne (men så ikke medicin).

 

Lyder interessant med den nye, den må du lige prøve at huske navnet på.

 

Jeg skal prøve at finde ud af det. Jeg så dem på Vi med hund-messen, men de hed et eller andet med landbrug eller noget, så jeg gik uden om for jeg syntes at det var irelevant for en hundemesse :lol: Det viste sig så at de var der pga. forsikringen :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan er man medlem af DKK?? ved godt hvad det er og at hvalpene helst skal have en attest derfra og avler skal være godkendt af dem. Men hvorfor skal man være medlem?? Hvordan og hvad er det det går ud på??

 

DKK = Dansk Kennelklub for Hundeejere. Du kan suse lidt rundt på deres hjemmeside ( http://www.dansk-kennel-klub.dk/1 ) og se hvad foreningen har af tiltag og tilbud til hundeejere...og det er mange og mange forskellige.

 

Hvorfor medlem ? Tja, der har hvert medlem nok sin egen gode grund. For os er det primært for at støtte så seriøs avl som muligt på vores race.

 

DKK registrerer oplysninger på hunde, der er racerene. Hvem er deres slægtninge, hvad har de opnået på udstillinger og i konkurrencer, deres sundhed osv. Alt sammen ligger på nettet som en hjælp for dem, der opdrætter hunde og skal finde en avlspartner til deres hund. De hunde DKK har registeret har en DKK-stamtavle.

 

Man behøves ikke at have en raceren hund med stamtavle fra DKK for at være medlem og f.eks. komme på deres træningspladser og træne med. Blandinger er også velkomne.

 

Vi har lige betalt et års medlemsskab og derfor kan jeg huske, at prisen er 410 kr om året. Indmeldelse kan du sikkert foretage på deres hjemmeside. Ellers får du en ordenlig stak papirer, når du kommer til dyrlægen med din 8-ugershvalp for at få den vaccineret og deriblandt er der garenteret også en indmeldelsesblanket. Det fik vi i hvert fald med, da vi var hos dr. Dyr første gang med Simba.

 

Der findes også andre stambogsførende foreninger end DKK. F.eks. DRU, men det er en helt anden historie...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...