Hop til indhold

Tøj til hunde


Administrator
 Share

Recommended Posts

Tøj til hunde - in eller ej:

 

Jeg så en udsendelse den anden dag om tøj til hunde, der var 2 piger der fortalte om hvad og hvor de købte tøjet henne.

 

Er det virkelig så udbredt i Danmark med (mode)tøj til sin hund som udsendelsen postulerede.

 

Har du nogensinde købt en sweater eller regnfrakke til din hund ?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 66
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg ville godt have set den udsendelse. Hvad var det for hunde?

 

Jeg tror da gerne at det bliver mere og mere udbredt med tøj til hunde. Der findes i hvert fald ufatteligt meget unødvendigt hundetøj at købe, og det må jo være fordi der er et marked.

 

Toffi har hidtil været "nøgen". Hvis bare hun er i bevægelse, er hun ret god til at holde varmen. Men hvis der ligger 10 cm. sne, som når op til maveskindet, synes hun ikke det er sjovt.

Når hun frøs på de allerkoldeste dage sidste år gik vi bare kortere ture. Hun brød sig nemlig IKKE om tøj/dækkener, når vi prøvede det i hundebutikken.

 

Men nu har jeg fået at vide af min nye dyrlæge, at Toffi faktisk gerne vil gå længere ture. At hun gerne vil have mere luft under vingerne, være mere fri.

 

Så med vinteren i sigte, har jeg syet nogle fleecedækkener, tilpasset netop hendes krop, så de er så behagelige som overhovedet muligt.

Og jeg har valgt noget sjovt/pænt mønstret fleece, for jeg kan ikke se noget forkert i at det er pænt at se på, når det bare er behageligt.

 

Men tyl-skørt, blonder og flæsekjoler, det kommer hun bestemt aldrig i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er helt enig med Vivi

 

Hos os er der også tøj til de små, fordi det er nødvendigt.. Har et lille hvalpedækken til Dolph (arvet fra Bitten)

Et rødt regndækken til Bitten, super god til at holde varmen og ikke tage vand ind

Et par trøjer som vi ikke rigtig har brugt da de er lidt for tynde til vintervejret

 

Uden dækken står de som to istapper efter fem minutter - og det synes jeg er lidt trist.. Så på med tøjet, og ud í sneen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Pero har også behov for et dækken. Vi havde købt et til ham på forhånd, som er aaaalt for stort! Så købte vi et til og det er også for stort :roll:

Men han fryser rigtig meget. Podengoen har heller ikke underuld og er jo avlet til at bo i Portugal.

Han ryster meget når vi er udenfor - især når det blæser!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan sende jer et mønster på Toffi´s dækken, hvis det er. Så kan I starte med at klippe et ud fra Toffi´s mål i et gammelt viskestykke/lagen, og så klippe til og trække fra de steder hvor det er nødvendigt.

 

Det er supernemt at lave, det eneste der skal syes er velcrobånd, jeg sømmer ikke, men lader kanterne stå rå. Stoffet frynser jo ikke, og så er der ikke en søm der fylder.

 

Jeg har tænkt mig at lave en tråd om dækkenet, men har kun ét foto endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Hvis jeg havde hunde der frøs, så ville jeg nok købe et dækken til dem :)

 

Jeg ville ikke selv gå op i udsendet på tøjet, omend det næppe kunne tænkes at være lyserødt a045.gif

Det tror jeg ikke ville klæde dem :D

 

Jeg synes det vigtigste er at hunden ikke generes af tøjet, direkte udklædning bryder jeg mig ikke om :)

 

 

Og så skal hunden leve som hund, ikke som tilbehør!!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst chihuahualove

Hvis der er nogle der har et mønster på hundetøj/dækken de gerne vil dele ud af :) er jeg meget interesseret da min chihuahua fryser meget her om vinteren :) og får en ny chi pige her i januar så tror også godt hun vil bruge en lille trøje :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Annette

Hejsa :D

 

Ja jeg har en neutral sweater, med høj hals (snooby) til min gårdhund, til fx når vi skal ud og køre. og et tyndt regndækken til ovenpå (kun hvis det regner)

 

Er han ude og løbe, ja så har han det ikke på :D

 

Han er utrolig glad ved trøjen, kan jeg som godt forstå med den tynde pels han har :lol:

 

Jeg vil have købt et regndækken til hvalpen, til når vi starter til hundetræning her i feb.

 

Hlisen Annette

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke har selvfølgelig ikke noget tøj. Men jeg går da op i, om hendes halsbånd er pænt. Jeg har byttet julegevinster med pp-Pero, og det pæne sæt med snor og halsbånd med reflekser er jeg superglad for. :D

 

Så jeg forstår sagtens de hundeejere, der synes det er lækkert at finde smart tøj til deres firbenede børn. Og jeg tror altså ikke, at en lille selskabshund tager skade af at blive klædt ud og beundret. Tværtimod kan udklædning jo være for en selskabshund hvad apport er for en retriever.

 

Men hunde er jo forskellige. Man skal ikke tvinge en hund til udklædning eller apport hvis den absolut ikke har lyst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har masser af tøj til mine hunde. Det er helt sikkert blevet mere udbredt, og hurra for det. Så længe det gælder om at klæde hunden på, og ikke ud :D

 

Jeg kan ikke se noget galt i smarte skijakker i flotte farver, så længe hunden kan lide at bære det. Alt det der med at kun et neutralt dækken duer, ellers bliver hunden flov osv. DET er at menneskeliggøre hunden :D

 

Man kan kigge på min hjemmeside, hvis man ønsker opskrifter på striktrøjer eller mønstre til at sy dækken mv. Jeg har også masser af links til steder man kan købe hundetøj :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er rigtig meget enig med Luxdog :D

 

Jeg har MASSER af tøj til Lua. (fordi hun behøver det). Jeg er bare så af den type at jeg godt kan lide at Lua's tøj er pænt. :oops: Jeg vælger de farver JEG kan lide. Og så kunne det faktisk ikke rage mig mindre om Fru Hansen eller Hr. Jensen kan lide lyserød, army eller dødningehoveder.

 

Jeg køber så aldrig tøj fra Danmark! Det er smadder dyrt :shock: Og jeg giver altså ikke så meget for trøjer og jakker til min hund :wink: Jeg køber det fra USA hvor det hele heldigvis fåes til under halv pris. :wink:

 

-og JA det er nødvendigt med flere trøjer :wink: 8) Hvis jeg er nede med Lua kl 8, er det nemlig ikke sikkert at trøjen er tør til kl 12 jo :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville godt have set den udsendelse. Hvad var det for hunde?

 

Den første fik jeg ikke fat i - den anden var en blanding mellem yorkshire terrier og en chihuahua - begge var blandingshunde.

 

De købte deres tøj her:

 

dollardog.dk

4hotdogs.dk

trenddog.dk

 

Speedy har to trøjer fra Maxi Zoo, og groa har også en trøje der fra. Så har hun en beklædningsgenstand der dækker maven og det øverte af benene, den er ensfarvet. Er ikke til "modetøj" til hunde,jeg vil have noget der blot er praktisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke har selvfølgelig ikke noget tøj. Men jeg går da op i, om hendes halsbånd er pænt. Jeg har byttet julegevinster med pp-Pero, og det pæne sæt med snor og halsbånd med reflekser er jeg superglad for. :D

 

Så jeg forstår sagtens de hundeejere, der synes det er lækkert at finde smart tøj til deres firbenede børn. Og jeg tror altså ikke, at en lille selskabshund tager skade af at blive klædt ud og beundret. Tværtimod kan udklædning jo være for en selskabshund hvad apport er for en retriever.

 

Men hunde er jo forskellige. Man skal ikke tvinge en hund til udklædning eller apport hvis den absolut ikke har lyst.

 

Groa er en aporterende jagthund, men har alligevel lidt tøj :wink: Men hendes pels er jo heller ikke som en Goldens

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke har selvfølgelig ikke noget tøj. Men jeg går da op i, om hendes halsbånd er pænt. Jeg har byttet julegevinster med pp-Pero, og det pæne sæt med snor og halsbånd med reflekser er jeg superglad for. :D

 

Så jeg forstår sagtens de hundeejere, der synes det er lækkert at finde smart tøj til deres firbenede børn. Og jeg tror altså ikke, at en lille selskabshund tager skade af at blive klædt ud og beundret. Tværtimod kan udklædning jo være for en selskabshund hvad apport er for en retriever.

 

Men hunde er jo forskellige. Man skal ikke tvinge en hund til udklædning eller apport hvis den absolut ikke har lyst.

 

Groa er en aporterende jagthund, men har alligevel lidt tøj :wink: Men hendes pels er jo heller ikke som en Goldens

 

Jaha... der er forskel på hunde...

:lol:

Silke har nu ikke så meget pels lige nu, men jeg tror ikke, at hun ville påskønne hvis jeg købte vinterfrakke til hende.. g072.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke har selvfølgelig ikke noget tøj. Men jeg går da op i, om hendes halsbånd er pænt. Jeg har byttet julegevinster med pp-Pero, og det pæne sæt med snor og halsbånd med reflekser er jeg superglad for. :D

 

Så jeg forstår sagtens de hundeejere, der synes det er lækkert at finde smart tøj til deres firbenede børn. Og jeg tror altså ikke, at en lille selskabshund tager skade af at blive klædt ud og beundret. Tværtimod kan udklædning jo være for en selskabshund hvad apport er for en retriever.

 

Men hunde er jo forskellige. Man skal ikke tvinge en hund til udklædning eller apport hvis den absolut ikke har lyst.

 

Groa er en aporterende jagthund, men har alligevel lidt tøj :wink: Men hendes pels er jo heller ikke som en Goldens

 

Ja og min hund er så avlet til vagt og resevertion, derfor har hun også tøj på :wink:

 

Birgitta: Jeg kan love dig for at min hund ikke bryder sig om at FÅ tøj på. Hun har ikke problemer med at HAVE det på :wink: Så jo... Nogle hunde skal altså tvinges til at have tøj på. Og ja jeg tvinger min hund til at have tøj på, for hun kan bedst lide at være "nøgen" (og sådan kan jeg også bedst lide hende :wink: ). Jeg brugte sidste vinter flere tusinde kroner på dyrlæge og scanning af underlivet. Hun havde konstant urinvejsinfektioner. Og årsagen... Tjaaa mangel af pels på maven :? Så hun SKAL have tøj på uanset hvad hun selv synes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min første indskydelse er : hunde er IKKE påklædningsdukker ! :wink:

 

Har man en hund som ikke har ret meget pels og derfor fryser i vinterkulde/regnvejr er det selvfølgelig en anden helt sag, men så har tøjet jo også en funktion og ikke bare sat på til pynt!

 

men som hovedregel mener jeg ikke hunde har brug for tøj

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst nordlys_dk

Nu er det jo et emne der er diskuteret mangt og meget og jeg må sige, at jeg er enig med Suskn. Folk er jo så forskellige mht smag og behag, farve og mønstre. Det er vist tidligere blevet nævnt (i en anden tråd) at hvis hunden har brug for et dækken til at holde varmen, hvorfor skal det så være neutralt og ikke lyserødt med hjerter osv. Jeg har det bare sådan med den slags tøj til hunde som hvis jeg så en hest med vinterdækken af lyserødt stof med hvid pelskant omkring benene og en hætte. Ikke min stil. - men igen .. smag og behag. Det stod noget i et af bladene af Victoria Stilwell fra ViMedHund omkring tøj til hunde, at (i hendes mening) så kunne det være svært for hunde at aflæse andre hundes sprog, hvis de havde tøj på. ? Sandt eller ej.. Det ville jeg ikke have så svært at tro på

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke til mode tøj til hunde men et fornuftigt dækken til når et er koldt syntes jeg er okay. Min grænse går nok ved trøjerosv, det syntes jeg er lidt noget fis. Lad hunden være hund og klæd den kun på hvis den har et kulde poblem 8)

 

en trøje dækker maven, det gør et dækken ikke. Min ene hund er 17½ år, hende er jeg altså nød til at passe på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...