Hop til indhold

Hvad skal vi gøre?


Gæst PPP-Pero
 Share

Recommended Posts

Det kunne godt være jeg skulle finde en ny sele, som er nemmere at få af og på. Det vil jo også gøre det nemmere på turene hvis han skal have den af når han leger med hundene...

 

Hvis jeg begynder på det nu er jeg bange for, at det ville blive endnu mere umuligt at få ham ud af legen - hvis han vidste han skulle have sele på :shock::-D

 

 

Hehe, ja herhjemme går seler under betegnelsen "ondskabssele":mrgreen:

 

Vi gjorde en overgang det, at vi ventede med at give Samson sele på til vi kom ned til hoveddøren, så stod han bare og ventede på at komme ud og viste ingen tegn på irritation over at skulle have selen på.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 60
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Karla hader at få noget over hovedet (hvilket er grunden til at hun går uden halsbånd) - Pia har dog lovet at hjælpe med at prøve at træne det - men det er grunden til at vi kun har step-in seler... Der løfter hun så også lige så pænt først det ene forben og så det andet når hun skal have den på...

 

Step-in selerne er jo også super nemme at få af, bare lige løsne spændet i nakken / på ryggen og så kan de træde ud af den... så måske var det en løsning?

 

For du har da ret i, at det er drøn unfair hvis de andre løfter ham eller bider i hans sele...

Link til indlæg
Del på andre sites

Toffi´s yndlingssele var denne: http://www.alttilhundogkat.dk/sele_line_halsbnd_elegance.6

Den er let og lige til at træde ind i og med hurtig lukning foroven.

Hun prøvede mange andre seler, men brød sig ikke om andre:)

 

Samme type sele fås nu også i flere andre smarte udformninger, se her

http://www.alttilhundogkat.dk/hundeseler1.6#Seler_Powersele

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lige haft stor succes - både igår og i dag!

 

Igår legede Pero og hans kærestehund sammen og de var begge løse. Jeg fik så den anden hunds mor til at tage den i snor og så gik jeg væk og kaldte på Pero - og han kom:mrgreen: Begge de gange vi prøvede det! Det var nok også fordi jeg havde kødsovs i lommen (hvad man ikke gør for sin hund:shock:)... :-D

 

Til gengæld fik han så også ondt i maven og kastede op i morges... Ærgeligt han skal være kræsen og have sart mave på samme tid...

 

I dag mødte vi en af de store hvalpe lige da vi skulle ind til skoven og vi lod dem være løse sammen og gik næsten hele Peros morgentur sammen. Da vi skulle hjemad og de skulle dreje længere ind i skoven, fik jeg dem til at stå stille (på det tidspunkt to hunde og to ejere) og gik mens jeg kaldte på Pero. Han var lidt skeptisk først, men fulgte så med da jeg kom langt nok væk :5up::mrgreen: Jeg kunne sætte snor i ham og gik så tilbage til de andre igen for at afslutte det på en god måde....

 

Desværre havde jeg kun de sædvanlige godbidder med, da jeg vidste han ikke ville spise overhovedet når han havde ondt i maven. De andre ejere tilbød ham også frolic mm., men han takkede nej pga. maven...

 

Jeg er så stolt af ham :mrgreen:

 

:5up: Hvor flot - dyyyygtiiig (til både dig og Pero :mrgreen:).

Link til indlæg
Del på andre sites

Toffi´s yndlingssele var denne: http://www.alttilhundogkat.dk/sele_line_halsbnd_elegance.6

Den er let og lige til at træde ind i og med hurtig lukning foroven.

Hun prøvede mange andre seler, men brød sig ikke om andre:)

 

Samme type sele fås nu også i flere andre smarte udformninger, se her

http://www.alttilhundogkat.dk/hundeseler1.6#Seler_Powersele

 

Hvordan finder man ud af, hvilken størrelse sele der passer til ens hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan finder man ud af, hvilken størrelse sele der passer til ens hund?

 

Karla har denne sele i str. small. hun brugte ekstra small indtil hun var omkring 4 mdr gammel, dvs. indtil hun vejede omkring de 5-6 kg...

 

jeg har meget svært ved at bedømme størrelsen på tyson, men vil umiddelbart tro at han skal i en str xs... de kan reguleres ret meget disse seler

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lige haft stor succes - både igår og i dag!

 

Igår legede Pero og hans kærestehund sammen og de var begge løse. Jeg fik så den anden hunds mor til at tage den i snor og så gik jeg væk og kaldte på Pero - og han kom:mrgreen: Begge de gange vi prøvede det! Det var nok også fordi jeg havde kødsovs i lommen (hvad man ikke gør for sin hund:shock:)... :-D

 

Til gengæld fik han så også ondt i maven og kastede op i morges... Ærgeligt han skal være kræsen og have sart mave på samme tid...

 

I dag mødte vi en af de store hvalpe lige da vi skulle ind til skoven og vi lod dem være løse sammen og gik næsten hele Peros morgentur sammen. Da vi skulle hjemad og de skulle dreje længere ind i skoven, fik jeg dem til at stå stille (på det tidspunkt to hunde og to ejere) og gik mens jeg kaldte på Pero. Han var lidt skeptisk først, men fulgte så med da jeg kom langt nok væk :5up::mrgreen: Jeg kunne sætte snor i ham og gik så tilbage til de andre igen for at afslutte det på en god måde....

 

Desværre havde jeg kun de sædvanlige godbidder med, da jeg vidste han ikke ville spise overhovedet når han havde ondt i maven. De andre ejere tilbød ham også frolic mm., men han takkede nej pga. maven...

 

Jeg er så stolt af ham :mrgreen:

 

Fantastisk :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, så må du hellere kontakte dem, på [email protected] eller tlf. 59 65 56 63 Jeg mener at det er brystmålet man skal kende. De har "rigtig" butik her i byen så vi gik bare ned og prøvede...

 

Har lige spurgt og fået denne besked:

Størrelsen på selen fås ved at måle rundt om hunden, bag forbenene. Brystmål.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige spurgt og fået denne besked:

Størrelsen på selen fås ved at måle rundt om hunden, bag forbenene. Brystmål.

 

Jeg har målt ham til at være 50 cm i brystmål. Er det så smartest at vælge den, der er 40-50 cm eller den, der er 50-65 cm? :hmm: Jeg tænker umiddelbart 50-65, for så er der god plads i den, hvis han skulle tage lidt på. Men på den anden side kunne han godt trænge til at tabe sig et par 100 g. :oops: Så hvad hvis han taber sig, vil den store sele så ikke være for stor?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Jeg har målt ham til at være 50 cm i brystmål. Er det så smartest at vælge den, der er 40-50 cm eller den, der er 50-65 cm? :hmm: Jeg tænker umiddelbart 50-65, for så er der god plads i den, hvis han skulle tage lidt på. Men på den anden side kunne han godt trænge til at tabe sig et par 100 g. :oops: Så hvad hvis han taber sig, vil den store sele så ikke være for stor?

 

Hold da op - så er Tyson større end Pero?? :confused:

Pero er kun 40 rundt om brystet... Jeg var sikker på, at Tyson var en del mindre end Pero...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

De ser faktisk rigtig gode ud de seler du linker til Vivi :5up:

Selvom en sele af den type Pero har nu er bedst til Peros spurt efter fugle efterfulgt af et ryk, så duer det bare ikke med polstringen når han leger med andre hunde + at den er dum at få over hovedet.

 

Hver gang jeg før har set den type seler, som du linker til, har jeg troet at de også skulle over hovedet.. De ligner nemlig så mange andre nylon-seler ved første øjekast.

 

...Og de er billige!!:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Hehe, ja herhjemme går seler under betegnelsen "ondskabssele":mrgreen:

 

Vi gjorde en overgang det, at vi ventede med at give Samson sele på til vi kom ned til hoveddøren, så stod han bare og ventede på at komme ud og viste ingen tegn på irritation over at skulle have selen på.

 

Vi har forsøgt det samme med Pero, men han flygter bare. Han kan bare ikke lære at forbinde det med noget godt... De første 7-8 måneder vi havde ham klikkertrænede vi og gav ham godbidder for selv at tage hovedet igennem, men det tog bare altid 10 minutter at få den på, så det var lidt trættende i længden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op - så er Tyson større end Pero?? :confused:

Pero er kun 40 rundt om brystet... Jeg var sikker på, at Tyson var en del mindre end Pero...

 

Jeg har altid været sikker på, at de er samme størrelse. :-D

 

Måske er Pero lidt slankere i kroppen end Tyson? Jeg vil tro, at de er nogenlunde lige høje.

 

Tyson vejer 6,3 kg (vil gerne have ham ned på 6 kg) - hvad vejer Pero?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Jeg har altid været sikker på, at de er samme størrelse. :-D

 

Måske er Pero lidt slankere i kroppen end Tyson? Jeg vil tro, at de er nogenlunde lige høje.

 

Tyson vejer 6,3 kg (vil gerne have ham ned på 6 kg) - hvad vejer Pero?

 

Jo, han er ret slank :-D

 

Han vejer 5,2 kg, så han er faktisk en del mindre end Tyson:!: Jeg troede faktisk de var nogenlunde lige store. Pero er 28 cm høj, men er så tilgengæld ret lang i kroppen - 40 cm vil jeg gætte på :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, han er ret slank :-D

 

Han vejer 5,2 kg, så han er faktisk en del mindre end Tyson:!: Jeg troede faktisk de var nogenlunde lige store. Pero er 28 cm høj, men er så tilgengæld ret lang i kroppen - 40 cm vil jeg gætte på :hmm:

 

Jeg har lige prøvet at måle Tysons højde, men det syntes han ikke var en god idé. :lol: Så vidt jeg kunne se var han dog noget i retning af 33-34 cm.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sejt at i havde succes:5up: I må da også gerne misbruge os til træning hvis det er;-)

 

Skal du have noget der er nemt at sætte på, synes jeg en helt almindelig sporsele i typen er bedst. Det er et stort hul hovedet skal i gennem og der er ingen poter der skal løftes, skal bare lige spændes på siden.. Og så er den dejlig bred på brystet.

 

Men jo en dyrehandlem med et bredt udvalg kan tænkes at have begge typer, så kan du jo prøve dem på ham og se hvad han synes bedst om:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Vi har haft succes igen i dag :klap2:

 

Vi mødte den store hvalp vi også mødt igår og jeg slap Pero fri med det samme vi så den. Så legede de rigtig godt sammen og så kom den anden hund, som vi også mødt igår. Senere kom så en lab til, som synes Pero var træls... Den knurrede lidt af de andre hunde, og Pero hoppede bare rundt og gøede og legede og var irriterende :-)

 

Jeg kunne se der kom tre hunde længere nede ad stien som gik mod os, så jeg gik den modsatte vej og kaldte på Pero - og han kom med det samme :5up::shock: Vi gik 10-15 meter længere væk og jeg kunne sætte snoren på ham og gå tilbage i flokken :5up: Der var så 6-7 hunde, som han legede med og så gik vi videre :mrgreen:

 

Jeg ved slet ikke hvad der går af ham:confused: Han er pludselig så lydig :klap: :blink: Håber, håber, håber det varer ved! Det vil give både ham og mig så meget frihed - især ham :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...