Hop til indhold

Hvad skal vi gøre?


Gæst PPP-Pero
 Share

Recommended Posts

Gæst PPP-Pero

Forresten er det fantastisk at have en hund, der har mod på at lege med så mange store hunde - labradorer, shæfere, border collies osv. De andre synes også han er så sød og modig :-D Og de er ret overraskede over at han kan følge med med de korte ben han har... :mrgreen: Min lille turbohund:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 60
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Vi har haft succes igen i dag :klap2:

 

Vi mødte den store hvalp vi også mødt igår og jeg slap Pero fri med det samme vi så den. Så legede de rigtig godt sammen og så kom den anden hund, som vi også mødt igår. Senere kom så en lab til, som synes Pero var træls... Den knurrede lidt af de andre hunde, og Pero hoppede bare rundt og gøede og legede og var irriterende :-)

 

Jeg kunne se der kom tre hunde længere nede ad stien som gik mod os, så jeg gik den modsatte vej og kaldte på Pero - og han kom med det samme :5up::shock: Vi gik 10-15 meter længere væk og jeg kunne sætte snoren på ham og gå tilbage i flokken :5up: Der var så 6-7 hunde, som han legede med og så gik vi videre :mrgreen:

 

Jeg ved slet ikke hvad der går af ham:confused: Han er pludselig så lydig :klap: :blink: Håber, håber, håber det varer ved! Det vil give både ham og mig så meget frihed - især ham :-D

 

Tillykke. :5up: Det lyder rigtig godt! Dejligt hvis I kan lade ham være løs lidt mere. :-)

 

Forresten er det fantastisk at have en hund, der har mod på at lege med så mange store hunde - labradorer, shæfere, border collies osv. De andre synes også han er så sød og modig :-D Og de er ret overraskede over at han kan følge med med de korte ben han har... :mrgreen: Min lille turbohund:mrgreen:

 

Det må være dejligt. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes nu godt nok den islænder vi har trænet sammen med er noget større end Tyson - måske 10 cm mindre end Samson og med lidt tyndere pels.

 

På Gipote står der dette om størrelsen på en Islandsk fårehund:

Størrelse:

Hanner: 46 cm

Tæver: 42 cm

 

Og dette om en pomeranier (men Tyson er så også større end en raceren pom):

Størrelse:

Begge køn: ca. 20 cm.

 

Måske er Mysla ikke så stor for sin race at være?

 

Jeg må lige måle Tyson ordenligt ved lejlighed. Det skal bare ikke være lige nu, for han ligger og sover så godt, at det ville være synd at vække ham. :sove:

Link til indlæg
Del på andre sites

På Gipote står der dette om størrelsen på en Islandsk fårehund:

Størrelse:

Hanner: 46 cm

Tæver: 42 cm

 

Og dette om en pomeranier (men Tyson er så også større end en raceren pom):

Størrelse:

Begge køn: ca. 20 cm.

 

Måske er Mysla ikke så stor for sin race at være?

 

Jeg må lige måle Tyson ordenligt ved lejlighed. Det skal bare ikke være lige nu, for han ligger og sover så godt, at det ville være synd at vække ham. :sove:

 

nej, mysla er en bette en;-) Men tæver svinger fra 38 -44 ca nogle er endnu mindre. De kan veje ned til 9 kg for en tæve som voksne:shock:

 

Mysla vejer vist nok 13 kg og bør veje lidt mindre..

 

edit: Målte lige mysla igen og hun er nok alligevel 40 cm, så hun er vokset siden hun var et år:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har haft succes igen i dag :klap2:

 

Vi mødte den store hvalp vi også mødt igår og jeg slap Pero fri med det samme vi så den. Så legede de rigtig godt sammen og så kom den anden hund, som vi også mødt igår. Senere kom så en lab til, som synes Pero var træls... Den knurrede lidt af de andre hunde, og Pero hoppede bare rundt og gøede og legede og var irriterende :-)

 

Jeg kunne se der kom tre hunde længere nede ad stien som gik mod os, så jeg gik den modsatte vej og kaldte på Pero - og han kom med det samme :5up::shock: Vi gik 10-15 meter længere væk og jeg kunne sætte snoren på ham og gå tilbage i flokken :5up: Der var så 6-7 hunde, som han legede med og så gik vi videre :mrgreen:

 

 

Jeg ved slet ikke hvad der går af ham:confused: Han er pludselig så lydig :klap: :blink: Håber, håber, håber det varer ved! Det vil give både ham og mig så meget frihed - især ham :-D

Kan det tænkes at han bare slapper lidt af med de nu, da hen i længere tid har leget mere løs?

 

Men godt gået:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Kan det tænkes at han bare slapper lidt af med de nu, da hen i længere tid har leget mere løs?

 

Men godt gået:5up:

 

Jo, det kan godt tænkes... :-) Men faktisk havde han ikke mødt 3 af de andre hunde før i dag. Så de burde være interessante :-) Og selvom de nåede at lege en del tror jeg ikke de legede "færdigt" som de gjorde igår hvor han også kom da jeg kaldte.

 

Det der undrer mig er bare at det er sket fra den ene dag til den anden:confused:

 

Måske det var kødsovsen den første dag der gjorde udslaget :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...