Hop til indhold

Tyson er blevet overfaldet, anden hundeejer nægter ansvar - hvad gør jeg?


sonja77
 Share

Recommended Posts

nåh, på den måde.. Jeg undskylder at jeg overhovedet ikke er københavns kendt

 

Ja, det er da også for dårligt! :evil: :blink:

 

Det kan vi for øvrigt hurtigt råde bod på, hvis du kommer på besøg med dine to piger. :engel:

 

Ellers ville jeg foreslå at holde dig til fortove, men det er nok alt for stressende, selvom sheila nu elsker det! Der er SÅ mange ting man skal snuse til og affald man skal samle op:roll::mrgreen:

 

Tyson bliver lidt for stresset af fortovene derinde. Det er lige ved Nørreport, så der er rigtig mange mennesker. I vores eget kvarter på Frederiksberg er fortovene til gengæld super, for der er ikke så mange mennesker, og Tyson finder mange spændende lugte, som han skal snuse til, og madrester, han skal guffe i sig. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 110
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja, det er da også for dårligt! :evil: :blink:

 

Ja, undskyld:oops::lol:

 

Det kan vi for øvrigt hurtigt råde bod på, hvis du kommer på besøg med dine to piger. :engel:

 

Nøj, så skal vi sørme rigtig i parken og gø af de andre skal vi:lol: Og tyson kan føle sig helt tryk, for sheila er der som en torpedo hvis der er nogen der er hårde ved nogen hunde hun er sammen med;-)

 

(men jeg har faktisk familie på frederiksberg:engel:)

 

Tyson bliver lidt for stresset af fortovene derinde. Det er lige ved Nørreport, så der er rigtig mange mennesker. I vores eget kvarter på Frederiksberg er fortovene til gengæld super, for der er ikke så mange mennesker, og Tyson finder mange spændende lugte, som han skal snuse til, og madrester, han skal guffe i sig. :mrgreen:

Jamen så er sheila og ham jo helt enige i den sag:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener stadig det er dybt krænkende for mig og alle andre hundeejere, at 1: blive politianmeldt for en banal hændelse, som oven i købet skyldtes børns uforsigtighed.

B¢rnene, br¢d loven om at hunde skal være i snor. Det er ikke banalt. Sonja går jo netop i den park for at kunne kontrolere Forholdene Tyson m¢der andre hunde under.

 

Til Jer der synes, det er urimeligt at påpege de her nævnte ting - jeg håber bare at I selv er de perfekte hundeejere, og at det aldrig er Jeres hund, der er kåd eller agressiv overfor den forkerte.

Jeg er da langt fra perfekt, men jeg kan da heldigvis både finde ud af at undskylde, OG holde mine hunde under kontrol hvor loven påbyder det.

 

 

Sonja, nu skriver du jo ikke noget om hvad det var for en retriever, men hvis det var en golden står Noomi til rådighed som "forsøgshund" :blink: (om en lille uges tid eller noget, hun er jo i løb lige nu :cry:)

Tror du ikke der ville være h¢jere og hurtig succes-rate ved at lade dem m¢des nu? :lol:

 

Ja det er, for man kan altså ikke forlange at andre folk skal kunne se på lang afstand om ens hund har et problem, og hvor meget arbejde man har lagt i det.

Man kan på lang afstand se om en anden hund er i snor, og så kan man sgu fange sit eget kræ ind og sikre sig at den ikke generer nogen un¢digt, uanset hvad dens motiver er!

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er jo kastreret, så du ville nok ikke ende med hvalpe

 

Nææh, meeeen :cry:

 

Jeg vil nu altså helst lige vente til hun er ovre den højløbske periode (vel om en uges tid ca. Jeg er ikke helt sikker, jeg har jo ikke prøvet det før :mrgreen:)

Jeg undgår i det hele taget steder hvor der er andre hunde i øjeblikket, jeg synes at det er synd hvis hun skal gå og sige fra hele tiden :cry: (og snart bliver det endnu værre, der siger hun IKKE fra :shock::lol:) såååh...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nææh, meeeen :cry:

 

Jeg vil nu altså helst lige vente til hun er ovre den højløbske periode (vel om en uges tid ca. Jeg er ikke helt sikker, jeg har jo ikke prøvet det før :mrgreen:)

Jeg undgår i det hele taget steder hvor der er andre hunde i øjeblikket, jeg synes at det er synd hvis hun skal gå og sige fra hele tiden :cry: (og snart bliver det endnu værre, der siger hun IKKE fra :shock::lol:) såååh...

 

Og så er det hunden ligner ejeren :pift:

Link til indlæg
Del på andre sites

1. Det er forældrenes ansvar at børnene lærer at omgåes andre hunde + at holde sin hund i snor hvor det er påkrævet. Desuden var disse piger store nok til at kende disse regler og kan vel læse skilte. ingen undskyldning dér.

 

2. Tyson har et lidt skrøbeligt sind, som der virkelig bliver taget hånd om og som mange andre "forældre" havde givet op om. Jeg er selv bange for løse hunde og kan simpelthen ikke forstå at folk ikke følger reglerne om at holde dem i snor. Både Sonja og jeg lufter disse steder for at føle os trygge.

 

3. Ja, Tyson er skrøbelig, men man kan også møde en skrøbelig ældre kvinde, som lufter disse steder for ikke at blive væltet omkuld. hvis grænserne er overskedet pga en løs hund, så er det vel lige meget hvilke grænser der er overskredet, om det er den skrøbelige kvinde eller hund.

 

:5up:

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Træls oplevelse, sådan som dig og Tyson oplevede den..

 

Det er jo svært at vide om det bare var (voldsom!) leg fra den store hunds side, eller om det lå mere i det..

 

Jeg synes dog ærlig talt det lyder lidt voldsomt med politianmeldelse og betaling af konsultationer mht. psykiske skader.

Tyson ér jo en nervøs hund, derfor har han nok også oplevet situationen mere voldsom end andre hunde ville have gjort. Det er jo egentlig ikke den store hunds ejers problem, at Tyson er i forvejen en nervøs hund og derfor højst sandsynligt nok reagere mere voldsomt i situationen, end ellers. Hvis det havde været en "normalfungerende" hund (forstå mig korrekt! ;-)) er det ikke sikkert situationen havde været så voldsom.. Jeg ville kun politianmelde og kræve erstaning hvis jeg var rendt på en agressiv hund, som jeg var helt sikker på virkelig VAR agressiv og som havde lavet fysiske skader på min hund..

 

Ellers ville jeg bare nøjes med at lade mine fustrationer over at de ikke havde styr på deres hund, gå ud over ejeren. Det er sket en del gange før - hvor begge mine hunde har haft voldsomme oplevelser med andre hunde og det har påvirket dem en del efterfølgende psykisk. Det har ejerne af de pågældende hunde hørt for, men ellers ikke andet. Aldrig om jeg ville kræve betaling af konsultationer eller politianmelde, når det ikke er fysisk..

 

Men håber Tyson kommer sig! :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det ER svært at vide præcis hvad der er foregået i den pågældende situation. Tyson er en lille nervøs hund. Og han var hele tiden i snor.

 

Retrieveren var løs i en park, hvor der er forbud mod løse hunde...

 

Sådan nogle områder har vi osse her hvor jeg bor...

Og Silke går altid løs, trods skilte med forbud. Ligesom de fleste andre hunde i området.

 

--Jeg vil ikke sige, at det ALDRIG er sket at en lille hund i snor er blevet overfaldet af en stor løs hund... Jeg tror det er sket to gange i de 20 år, jeg har boet her. Og begge gange var der altså ikke tale om "leg", men om aggression fra den store hund. Måske har den lille udsendt forkerte signaler eller hvad ved jeg, ---men resultatet vil ALTID være, at det 100% er den store hunds ejers skyld. Det kan man simpelthen ikke komme udenom.

Og de fleste små hunde ville få psykiske traumer efter sådan et overfald. Det er bare de færreste ejere af små overfaldne hunde, der er opmærksomme på, at sådan et psykisk traume kan afhjælpes... Og derfor søger de ikke hjælp.

---Faktisk burde ejeren også kunne få hjælp til bearbejdning af SIT traume. For det er oftest mindst lige så forfærdeligt for ejeren som det er for den lille hund..

...Det kunne være interessant at høre hvad overfaldshundens ansvarsforsikring siger til DEN problematik....:shock:

 

Her hvor vi bor KAN det da ske, at en stor ung legesyg hund render hen til en lille hund i snor... Men jeg har aldrig nogensinde hørt eller set, at den skulle finde på at tage fat i den lille hund og ruske den... for sjov??? :shock:

 

Jeg tror ærlig talt, at Tyson har været superheldig, at det ikke endte meget værre...:shock:

 

De voksne hunde heromkring ved at man ikke skal gå hen til andre hunde der er i snor. Sådan er det bare.

Hundene kommer i snor hvis de er i løbetid, er bange, er syge eller er kommet til skade. Så der er grunde nok til at være i snor.. Men de fleste hunde synes det er sjovere at være uden. Og de aller- allerfleste kan administrere det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej..

Jeg blev da godt nok noget rystet over, at læse om din oplevelse, det med, at lufe hund er jo ikke en verden jeg har begivet mig ud i endnu, men skal jo om ganske kort tid..

 

Hvor er det synd for lille Tyson, kan da nok forstå han blev forskrækket..

 

Her i ugen kom jeg kørende i bil, og ser et grønt område hvor en ældre dame er ude at gå med sin hund en labrador, og 3 meget unge piger (12 år ca) komer gående med en golden re.. Begge hunde er i snor, og jeg aner jo ikke hvad der sker, men ihvertfald begynder den ældre dame, pludselig, at slå på de andres hund med en kæp.... Jeg var dybt chokeret, for ligegodt hvad der er sket, så virker det godt nok voldsomt.. :shock:

 

Det lyder da til, at det en en verden hvor man skal være meget opmærksom, når man skal ud, med sin lille hund..

 

:ae: til dig og Dejlige Tyson

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej..

Jeg blev da godt nok noget rystet over, at læse om din oplevelse, det med, at lufe hund er jo ikke en verden jeg har begivet mig ud i endnu, men skal jo om ganske kort tid..

 

Hvor er det synd for lille Tyson, kan da nok forstå han blev forskrækket..

 

Her i ugen kom jeg kørende i bil, og ser et grønt område hvor en ældre dame er ude at gå med sin hund en labrador, og 3 meget unge piger (12 år ca) komer gående med en golden re.. Begge hunde er i snor, og jeg aner jo ikke hvad der sker, men ihvertfald begynder den ældre dame, pludselig, at slå på de andres hund med en kæp.... Jeg var dybt chokeret, for ligegodt hvad der er sket, så virker det godt nok voldsomt.. :shock:

 

Det lyder da til, at det en en verden hvor man skal være meget opmærksom, når man skal ud, med sin lille hund..

 

:ae: til dig og Dejlige Tyson

 

--Den ældre dames labrador er jo sikkert tidligere blevet overfaldet af andre hunde. Både hun og hendes hund har fået et traume af DEN oplevelse.

Hvis de begge havde fået psykologisk hjælp efter overfaldet, så kunne det være, at hun ikke behøvede at have en kæp med når hun gik tur...:shock:

 

---De unge piger har været for unge til at kunne styre deres hund. Det går altså ikke, at man ikke har kontrol over den hund, man lufter.. Selv om den er i snor.

Hvis man går tur med en hund i snor og der kommer en anden hund i snor, så skal man altså SPØRGE først om hundene må hilse på hinanden.. Man vader ikke bare hen...

Husk lige det, når det bliver DIN tur.. :lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Føj da en grimmer oplevelse! Håber du kan få det hele vendt med Tyson igen..

 

Mht. politianmeldelsen - jeg ser det som en nødvendig reaktion, eftersom damen nægter at oplyse sit forsikringsselskab..

Helt ærligt - det er da bare at sige "GF" og så smide på - så skal de sgu nok finde ud af om der er basis for at dække noget som helst eller ej..

Det skal VI ikke gøre os kloge på..

 

Hvis det var mine hunde som havde forvoldt skade på den måde, så havde jeg bare opgivet mit forskringsselskab - jeg regner med de er kompetente nok til at finde ud af hvad der skal gøres..

Så jeg synes at kommentaren om at "hvis det nu var vores egen hund som havde gjort skade, så ville vi sgu nok ikke have samme mening" er ret ude af sin plads her, eftersom jeg ikke har hørt en eneste argumentere for at de ikke ville opgive egen forsikring..

 

Jeg tror nærmere bare at folk herinde holder hund i snor hvor hund skal holdes i snor.. Hvilket jo også er hele humlen, hunden skulle være i snor.. Hvordan man end vender og drejer den..

At teenagerpiger får lov at lufte stor hund uden snor i park - er jo altså ikke Sonjas skyld.. Eller Tysons..

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

--Den ældre dames labrador er jo sikkert tidligere blevet overfaldet af andre hunde. Både hun og hendes hund har fået et traume af DEN oplevelse.

Hvis de begge havde fået psykologisk hjælp efter overfaldet, så kunne det være, at hun ikke behøvede at have en kæp med når hun gik tur...:shock:

 

---De unge piger har været for unge til at kunne styre deres hund. Det går altså ikke, at man ikke har kontrol over den hund, man lufter.. Selv om den er i snor.

Hvis man går tur med en hund i snor og der kommer en anden hund i snor, så skal man altså SPØRGE først om hundene må hilse på hinanden.. Man vader ikke bare hen...

Husk lige det, når det bliver DIN tur.. :lol::lol:

 

:5up:Det skal jeg hermed huske....:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej..

Jeg blev da godt nok noget rystet over, at læse om din oplevelse, det med, at lufe hund er jo ikke en verden jeg har begivet mig ud i endnu, men skal jo om ganske kort tid..

 

Hvor er det synd for lille Tyson, kan da nok forstå han blev forskrækket..

 

Her i ugen kom jeg kørende i bil, og ser et grønt område hvor en ældre dame er ude at gå med sin hund en labrador, og 3 meget unge piger (12 år ca) komer gående med en golden re.. Begge hunde er i snor, og jeg aner jo ikke hvad der sker, men ihvertfald begynder den ældre dame, pludselig, at slå på de andres hund med en kæp.... Jeg var dybt chokeret, for ligegodt hvad der er sket, så virker det godt nok voldsomt.. :shock:

 

Det lyder da til, at det en en verden hvor man skal være meget opmærksom, når man skal ud, med sin lille hund..

 

:ae: til dig og Dejlige Tyson

 

Tak.

 

For det meste er det jo en dejlig oplevelse at lufte sin hund, og der er ikke noget så skønt som gode hundemøder. Men som Birgitta siger, så er det altid en god idé at spørge først, om hundene må hilse. Der er også en del hunde, der ikke kan finde ud af at snakke pænt med andre hunde, når de er i snor, så det er også ens egen hund, man beskytter på den måde. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Meld det til politiet.

 

Som det er nu har du givet hundeejeren den totale kontrol over situationen. DU kan gå og vente på HENDE i al evighed.

Hun skal ikke lige tænke over hvad hun vil gøre, hun skal forholde sig til det hendes hund har gjort.

 

Leg eller ikke leg er for mig ligegyldigt - en hund skal ikke fare op efter hund på arm og hive i den!! Så er den ikke længere for mig.

 

Hunde må ikke være løse i parken, så Politianmeld ejeren, via telefonnummeret kan de finde frem til vedkommende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Meld det til politiet.

 

Som det er nu har du givet hundeejeren den totale kontrol over situationen. DU kan gå og vente på HENDE i al evighed.

Hun skal ikke lige tænke over hvad hun vil gøre, hun skal forholde sig til det hendes hund har gjort.

 

Leg eller ikke leg er for mig ligegyldigt - en hund skal ikke fare op efter hund på arm og hive i den!! Så er den ikke længere for mig.

 

Hunde må ikke være løse i parken, så Politianmeld ejeren, via telefonnummeret kan de finde frem til vedkommende.

 

Det har hun skam gjort samme dag :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er næsten sikker på at du er flabet nu, men jeg ved ikke lige med hvad... :blink:

 

HVAD gjorde HVEM samme dag?

 

Næ næ - ikke flabet :mrgreen:

 

Sonja77 kontaktede en flinker politimand som ringede til den dumme dame - Den flinker politimand ringede så tilbage til Sonja77 - og hvad der såskete derefter, det ved jeg ikke :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...