Hop til indhold

nær billed puddelhoved?


Gæst skovtrold
 Share

Recommended Posts

Gæst skovtrold

Hej.

 

Jeg har ledt efter et nærbilled af et velklippet puddelhoved, men kan ikke lige finde et. Skal bruge det til at klippe efter, da jeg er lidt i tvivl om hvor langt jeg skal klippe snuden og hvordan med toppen....

 

Håber nogle kan hjælpe

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Du skal klippe til lige mellem øjnene (hellere 1-2 mm for kort end -2 mm for langt op mellem øjnene - en pudel kommer nemlig til at få et FRYGTELIG grimt "overrasket" udtryk hvis man klippper op over øjnene :blink:)

 

Klip fra øverste øjenkant til øret og hen forbi øret. Ved ørets stop klippes nedad. på brystet kan du mærke en "bue", der hvor den er størst/buer mest ud klipper du til.... øh tror jeg tager et billede, det er ret svært at forklare bbare med ord...:mrgreen:

 

Ang. toppen skal du "klippe rundt" ved jeg, men da jason har løvemanke har jeg ikke klippet hverdagsklip før

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

så fik jeg taget nogle billeder:mrgreen:

 

og nej, jeg rykker ham ikke i toppen på billede nr. 3 :mrgreen: Han har bare totter ud over det hele som jeg holder tilbage (min mormor havde friseret ham og sat hans tot op i rottehaler, så jeg skulle lige ordne det hurtigt så fik ikke alt håret med, men synes heller ikke ejg vil pille i toppen hver dag - en dag i ugen er nok, så han får lov til at være kikset lidt endnu:lol:) og så kigger han tilbage på mig, så han ser lidt "mishandlet" ud, men man kan da se hvordan han er klippet ved øret.

 

Ved billede 4 skal man så lige forestille sig ham med ca. 1-1½ cm pels MINDRE over det hele (i guder, han ser frygtelig ud for tiden - begynder helt at fortryde eg oploader billeder af ham :oops::oops:), men der kan man da se hvor langt ned han er klippet med maskine...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst skovtrold

mange tak for hurtigt svar.

 

har nok kommet til at lippet ham lidtlangt op ml øjnene, men så må det jo bare vokse ud igen, er på vej *s*. men synes nemt det kommer til at hænge ned i øjnene på ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 years later...

Må jeg høre hvilken klipper man skal købe til at klippe sin puddel? Jeg har lige fået en pudel og tænker at jeg selv vil klippe ham, men vil gerne vejledes inden for trimmer. I lyder som om I er temmelig rutinerede :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...
Gæst Afganskmynde
så fik jeg taget nogle billeder:mrgreen:

 

og nej, jeg rykker ham ikke i toppen på billede nr. 3 :mrgreen: Han har bare totter ud over det hele som jeg holder tilbage (min mormor havde friseret ham og sat hans tot op i rottehaler, så jeg skulle lige ordne det hurtigt så fik ikke alt håret med, men synes heller ikke ejg vil pille i toppen hver dag - en dag i ugen er nok, så han får lov til at være kikset lidt endnu:lol:) og så kigger han tilbage på mig, så han ser lidt "mishandlet" ud, men man kan da se hvordan han er klippet ved øret.

 

Ved billede 4 skal man så lige forestille sig ham med ca. 1-1½ cm pels MINDRE over det hele (i guder, han ser frygtelig ud for tiden - begynder helt at fortryde eg oploader billeder af ham :oops::oops:), men der kan man da se hvor langt ned han er klippet med maskine...

 

 

Guud hvor er hun dejlig din puddel. er nemlig besat af farven 'blaa':lun:

 

Har provet oster klippere men svaerger ved andis 2000. har haft den i 8 aar til min cocker og den holder sig koligere og virker som da jeg kobte den i sin tid ny.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...