Hop til indhold

Så sker det snart


Gæst Aussies for ever
 Share

Recommended Posts

Også :ae:fra mig.

Jeg har været inde på "Ammestuen", men pt ser det desværre ikke ud til at hvalpe mangler en mor.

Nogen der ved om der findes andre sider svarende til "Ammestuen"?

 

Prøv at ringe til hende - måske der kommer nogle ind, eller hun ved om andre tilsvarende sider.

Jeg kender kun ammestuen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 107
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Aussies for ever

Jeg har brug for lidt hjælp.

 

Emmy er helt fra den. Hun har stadig rimelig groggy oven på kejsesnittet, men når hun er vågen så går og leder efter hvalpen, piber og sætter sig også og tyder som ulv. Det er hjerteskrærende at se og høre på :(

 

Er der noget jeg kan gøre for hende?

Jeg har prøvet at trøste hende, ved at sætte mig og holde om hende, men hun er ikke intersseret i mig - og alligevel er hun, for så snart jeg går ud af syne begynder hun at tyde som ulv og hun har aldrig haft alene hjemme problemer (jeg har taget ugen fri, men jeg skal på wc engang i mellem).

Hun spiser fint, men skal stadig lokkes til at drikke, hvis jeg bare stille vandskålen foran hende, så vender hun hovedet væk.

Hun er ikke interesseret i mine andre hunde, de får dog ikke lov at være sammen, men kan se hinanden gennem en babylåge. Jeg ved ikke om de andre hunde "ved" der er noget galt, men specielt min anden voksne tæve er meget trygget og kryber næsten forbi kurven hvor Emmy ligger (bag babylågen). Jeg tænkte jeg ville give Emmy fred et par dage, men bør jeg lukke dem sammen nu?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Det gør mig utrolig ondt på Jeres begges vegne :-(

 

Mht Emmy og hendes savn, så har jeg ingen hjælp at komme med - desværre :(

 

Jeg kan næsten forstå at I ikke har fået den døde hvalp med hjem - det kan ellers anbefales - det virker måske underligt, at have en død hvalp liggende i hvalpekassen, men det giver tæven en mulighed for at 'stykke tingene sammen'.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brug for lidt hjælp.

 

Emmy er helt fra den. Hun har stadig rimelig groggy oven på kejsesnittet, men når hun er vågen så går og leder efter hvalpen, piber og sætter sig også og tyder som ulv. Det er hjerteskrærende at se og høre på :(

 

Er der noget jeg kan gøre for hende?

Jeg har prøvet at trøste hende, ved at sætte mig og holde om hende, men hun er ikke intersseret i mig - og alligevel er hun, for så snart jeg går ud af syne begynder hun at tyde som ulv og hun har aldrig haft alene hjemme problemer (jeg har taget ugen fri, men jeg skal på wc engang i mellem).

Hun spiser fint, men skal stadig lokkes til at drikke, hvis jeg bare stille vandskålen foran hende, så vender hun hovedet væk.

Hun er ikke interesseret i mine andre hunde, de får dog ikke lov at være sammen, men kan se hinanden gennem en babylåge. Jeg ved ikke om de andre hunde "ved" der er noget galt, men specielt min anden voksne tæve er meget trygget og kryber næsten forbi kurven hvor Emmy ligger (bag babylågen). Jeg tænkte jeg ville give Emmy fred et par dage, men bør jeg lukke dem sammen nu?

 

Da Tweety mistede sin hvalp ledte hun også - og adopterede en blå mus, og var frustreret over at den ikke ville spise..

Vi gav hende så noget GalaStop - det til falsk drægtige hunde - og det hjalp :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Da Tweety mistede sin hvalp ledte hun også - og adopterede en blå mus, og var frustreret over at den ikke ville spise..

Vi gav hende så noget GalaStop - det til falsk drægtige hunde - og det hjalp :-)

Tak for det. Jeg har lige prøvet at ringe til dyrlægen, men han mente ikke det ville hjælpe, hendes adfærd var hormoneltbetinget og GalaStop hjælp kun på mælkeproduktionen. Han sagde jeg skulle prøve DAPP og/eller BACH dråber (stavning???) også en masse kærlig pleje.

Jeg tror det er godt jeg har taget ugen fri så jeg kan nurse min lille musling - og har sådan en forstående arbejdsgiver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for det. Jeg har lige prøvet at ringe til dyrlægen, men han mente ikke det ville hjælpe, hendes adfærd var hormoneltbetinget og GalaStop hjælp kun på mælkeproduktionen. Han sagde jeg skulle prøve DAPP og/eller BACH dråber (stavning???) også en masse kærlig pleje.

Jeg tror det er godt jeg har taget ugen fri så jeg kan nurse min lille musling - og har sådan en forstående arbejdsgiver.

 

De skriver da at det mod både indbildtgraviditet OG uønsket mælkeproduktion.. Mærkeligt.. Min dyrlæge syntes det var en god ide, og Tweety glemte også musen ret hurtigt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
De skriver da at det mod både indbildtgraviditet OG uønsket mælkeproduktion.. Mærkeligt.. Min dyrlæge syntes det var en god ide, og Tweety glemte også musen ret hurtigt..

Tjaaa ... jeg ved ikke rigtig mht. min dyrlæge. Har ialt fald besluttet mig at næste gang jeg skal have hvalpe, så opsøger jeg en ekspert på området (Birgitte - kan ikke stave efternavnet).

Næste gang bliver dog først om riiiigtig lang tid - er blevet skræmt en smule oven på denne gang samt sidste gang hvor vi også måtte forbi dyrlægen (anden tæve, som nu er taget ud af avlen pga. fødselsvanskeligheder).

Link til indlæg
Del på andre sites

Utrolig skrækkelig oplevelse så snd for jer :ae:

 

Ang. Gallastop så kan jeg også varmt anbefale det, min hun er i ekstrem grad falsk drægtig og meget humørsyg nærmest helt deprimeret og det hjælper rimelig hurtig på hendes mentale tilstand også så lidt tror jeg det virker... Håber ihvertfald at emmy ikke skal være ked af et så længe...

Håber i får en bedre dag i dag sammen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Der er ikke nogen et eller andet sted som har fået et stort kuld hvalpe som hun kan "låne" et par stykker af?

Jeg var i kontakt med Ammestuen igår aftest, hun ringede for at høre hvordan det gik med Emmy og kejsersnittet - sødt af hende.

Hun har ikke nogen hvalpe der manglede hjælp lige nu, men ville kontakte mig hvis der kom nogle inden for de næste par dage - ellers er det lige meget, da mælkeproduktionen hurtigt stopper.

 

Mht. til GalaStop så så min dyrlæge ingen grund til at give hende dette, så jeg prøver bare at være der for hende det jeg kan.

 

Linda - er det ikke dig som har fået en dreng fra min tæve Shellys kuld hos Anne? :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var i kontakt med Ammestuen igår aftest, hun ringede for at høre hvordan det gik med Emmy og kejsersnittet - sødt af hende.

Hun har ikke nogen hvalpe der manglede hjælp lige nu, men ville kontakte mig hvis der kom nogle inden for de næste par dage - ellers er det lige meget, da mælkeproduktionen hurtigt stopper.

 

Mht. til GalaStop så så min dyrlæge ingen grund til at give hende dette, så jeg prøver bare at være der for hende det jeg kan.

 

Linda - er det ikke dig som har fået en dreng fra min tæve Shellys kuld hos Anne? :vinken:

 

Jeg krydser fingre for at der er en tæve som får alt for mange hvalpe så Emmy kan "låne" dem :5up: Det ville da være skønt for jer begge to :blink:

 

Mht. GalaStop, så tror jeg, hvis jeg var dig, at jeg ville prøve at ringe til en anden dyrlæge og få en second opinion ;-) Bare for lige at høre.... Det skader da i hvert fald ikke :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var i kontakt med Ammestuen igår aftest, hun ringede for at høre hvordan det gik med Emmy og kejsersnittet - sødt af hende.

Hun har ikke nogen hvalpe der manglede hjælp lige nu, men ville kontakte mig hvis der kom nogle inden for de næste par dage - ellers er det lige meget, da mælkeproduktionen hurtigt stopper.

 

Mht. til GalaStop så så min dyrlæge ingen grund til at give hende dette, så jeg prøver bare at være der for hende det jeg kan.

 

Linda - er det ikke dig som har fået en dreng fra min tæve Shellys kuld hos Anne? :vinken:

 

Da min hund have yveret fyldt med mælk og ingen at give det til, fik hun ingen ting. Jeg mindes det rimelig hurtigt var overstået med mælk. Men min tæve var så også ligeglad med hvalpene, så måske det også havde noget at sige.

 

Hun har et par gange fået Galastop i forbindelse med falsk drægtighed og der har det hjulpet hurtigt - altså da kræet ville spise noget igen :-D

 

Håber I rimeligt hurtigt får en normal hverdag igen :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Linda - er det ikke dig som har fået en dreng fra min tæve Shellys kuld hos Anne? :vinken:

 

Hej (-:

Jo det er det, faktisk ham somdu kan se på forsiden af forummet der han dog mindre yndig, mege beskidt hehe...

 

Jo har jo også hilst på Shelly en del gange en fantastisk sød hund, og tror jeg er heldig at min hvalp har arvet nogle af sin mors gener :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...