Hop til indhold

advarsel om løwchenkennel


Gæst hannedavidsen
 Share

Recommended Posts

Gæst hannedavidsen

I går blev vi taget ved røven af en opdrætter.!!!

 

Lige efter jul skrev vi en mail til sælger for at få nærmere oplysninger på hende. Hun var 8 år og skulle ikke have flere hvalpe, derfor skulle hun sælges. Da vi ikke skulle opdrætte hvalpe men bare have en kælehund, passede det os fint. Sælger oplyste at der ville blive skrevet kontrakt bla med at hun ikke skulle have hvalpe og vi ikke måtte videresælge hende. Det var ok med os, jeg skrev endda at vi gerne ville sende billeder og de måtte besøge hende hvis de havde lyst. Vi skrev en del mails frem og tilbage med sælger for at få alt til gå op i en højere enhed. Blandt andet ville vi gerne have lagt vores ferie i forbindelse med overtagelsen af hende, så hun kunne falde til (vi fik 4 uger lagt fra den 12.1). Vi var ude og købe hundekurv, seng, snor, foder osv så alt var klar.

Vi aftalte at min datter skulle hente hende i går den 10 januar. Vi havde en temmelig lang tur. Men datteren og hendes veninde kom godt af sted og mod vores nye hund gik turen. Jeg var ikke selv med da jeg har rygproblemer og ikke kan sidde så mange timer. Sælger var fuldt indforstået med at det var min datter der kom. Hun havde en fuldmagt med på at hun kunne skrive under for mig på kontrakten.

Vel ankommet til aftalt tid blev min datter noget chokeret over at sælger (en mand og en kvinde) nærmest overfusede hende. De ville alligevel ikke sælge hunden til os. De ville snakke med mig først. Jeg ringede derfor op. Og fik den besked, først at hunden var solgt til anden side og bagefter at det virkede mistænkeligt at min datter snakkede med jysk accent når vi boede på Sjælland.. Og for øvrigt lød jeg ikke jysk?.. Jeg kunne jo kun sige at jeg er fra Sjælland og min x-mand fra Jylland. Vi boede i Jylland indtil min datter var 16 år, så ja hun snakker jysk.. Og nej jeg har ikke jysk accent.

Jeg vil gerne advare andre købere mod den kennel. Det mindste de kunne gøre var da at have skrevet en mail eller ringet INDEN vi rejste af sted. Nu brændte vi over 2000 kr af på ingenting. Det værste er nu nok at vi havde glædet os så meget til få en lille hund og fik ingenting. Ferien starter i morgen, uden hund. Og kurven står gabende tom henne i et hjørne.

Ja vi er kede af det, frustrerede og vrede over at blive gjort til grin på den måde.

Hilsen Hanne

Redigeret af Admin
ang. klage fra kennel
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bettesmor

ej, hold da op en behandling!

jeg var nok blevet tosset, hvad søren sker der lige?

i princippet hvis man gad, så har i jo skriftlige korrespondancer om en indgået aftale. Og den slags aftaler er jurisk gældende.

men det orker man jo ikke - og får nok heller ikke andet ud af det, end kompensation for turen. Men man kunne jo være fræk at give et ring, og sige at man forventede at få omkostninger dækkede, da de er løbet fra aftalen, eller lade det gå videre til en advokat.

Så kan man jo se om de gør det, og ellers lade det blive ved det, hvis man ikke vil bruge på en advokat.

joan

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv, for en oplevelse.

 

Har desværre tidligere hørt alt andet end godt om dette sted. Super ærgerligt, I også skulle være nogle af de, med den type oplevelse. Håber I på anden måde kan finde en hund, der lige er noget for jer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da det, det er da god nok noget af en omgang i har været ude for, sidder og blir stik tosset på jeres vegne, hvad f.... bilder folk sig egentlig ind.. :evil:

 

Som du selv skriver, ja så er det en ting, at de har fortrudt, meeeen det kunne de nu nok ha ringet og sagt, de ved jo hvor lang tid i har brugt på det.....

 

Rigtig fint du advarer vi andre mod opdrætter, for sådan en er man da godt ikke interesseret i, at handle med...

 

Håber i på trods af den dårlige oplevelse, finder jer en dejlig hund, som i kan nå, at dele noget af ferien med...

 

:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha - dem har jeg godt set...

 

De har da ikke stamtavler?

 

Er ked af at høre I sådan er blevet snydt, fortjener ingen! Hvis I stadig leder efter hund, så ved jeg at her huserer et væld af hundekyndige som nok skal give et besyv med - og til sammen kender vi vist en DEL opdrættere :-D

Redigeret af Admin
klage fra kennel
Link til indlæg
Del på andre sites

:ae:

 

Jeg er sgu godt gal i skralden på jeres vegne! :evil:

 

Hvis I er sikre på, at det er en løwchen, I vil have, er der en fantastisk opdrætter herinde (brugernavn kennel-lowchen).

 

Hendes kennel hedder "Lions of Denmark" og hun har lige nu en hanhund på 2 år til omplacering: http://www.lions-of-denmark.dk/Omplaceringshunde.htm

Link til indlæg
Del på andre sites

Pudsigt som folk altid efterlyser at opdrætterne er mere kritiske med hvem de sælger til - og når der så er en, der er det, skal der advares mod dem :confused:

 

Ærgerlig oplevelse, men det er jo svært for os herinde, at vurdere om det var rimeligt eller ej, det opdrætteren gjorde.

Jeg ved bare at hvis en køber gjorde et negativt eller mistænkeligt indtryk på mig, så ville jeg også nægte at sælge til vedkommende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pudsigt som folk altid efterlyser at opdrætterne er mere kritiske med hvem de sælger til - og når der så er en, der er det, skal der advares mod dem :confused:

 

Ærgerlig oplevelse, men det er jo svært for os herinde, at vurdere om det var rimeligt eller ej, det opdrætteren gjorde.

Jeg ved bare at hvis en køber gjorde et negativt eller mistænkeligt indtryk på mig, så ville jeg også nægte at sælge til vedkommende.

nu har du ikke læst det hele igen, de blev jo afvist da de havde aftalt et salg og det hele og skulle afhente hunden, de havde købt alt muligt ind til den og da de skulle hente hunden var den blevet solgt til anden side.

 

Det er dæleme dårlig forretningførelse og lege med folks følelser og penge.

 

:rolleyes::-D

Link til indlæg
Del på andre sites

nu har du ikke læst det hele igen, de blev jo afvist da de havde aftalt et salg og det hele og skulle afhente hunden, de havde købt alt muligt ind til den og da de skulle hente hunden var den blevet solgt til anden side.

 

Det er dæleme dårlig forretningførelse og lege med folks følelser og penge.

 

:rolleyes::-D

 

Jo, jeg har læst det, og det jeg kan forestille mig er, at opdrætteren måske har troet at de var ved at blive snydt. Måske troede de at trådstarter løj om hvem der skulle have hunden. Det er set før.

 

Prøv engang at sætte Jer i opdrætters sted. Al kontakt har været med en voksen person, der påstår at hun selv skal have hunden.

Når hunden så skal afhentes, er det to teenagere, der dukker op, og de - eller i hvert fald den ene - taler med en helt anden dialekt end den, der egentlig skulle være køber. Kunne man så ikke forestille sig at de har fået den tanke, at deres hund måske ikke ville få det hjem, de var stillet i udsigt?

 

Selvfølgelig dumt af dem at love at sælge til en, de aldrig har mødt, men mon ikke der kan have været misforståelser på begge sider?

Det skader i hvert aldrig at prøve at se en sag fra mere end én side.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, jeg har læst det, og det jeg kan forestille mig er, at opdrætteren måske har troet at de var ved at blive snydt. Måske troede de at trådstarter løj om hvem der skulle have hunden. Det er set før.

 

Prøv engang at sætte Jer i opdrætters sted. Al kontakt har været med en voksen person, der påstår at hun selv skal have hunden.

Når hunden så skal afhentes, er det to teenagere, der dukker op, og de - eller i hvert fald den ene - taler med en helt anden dialekt end den, der egentlig skulle være køber. Kunne man så ikke forestille sig at de har fået den tanke, at deres hund måske ikke ville få det hjem, de var stillet i udsigt?

 

Selvfølgelig dumt af dem at love at sælge til en, de aldrig har mødt, men mon ikke der kan have været misforståelser på begge sider?

Det skader i hvert aldrig at prøve at se en sag fra mere end én side.

ja men det de er sure over ER at den var solgt da de skulle afhente den! der var indgået aftale jo.

Så skulle kennelen havde kontaktet dem INDEN afhentning af hunden.

 

at man køber en hund uden at have set den og mødt sælger personligt er selvfølgelig hellere ikke "smart".

 

Men det er måden hvor på sælger opføre sig der er uacceptabelt.

Og at hun først efter datteren skulle hente hunden, at hun fortæller hvorfor er da for langt ude, man kan da ikke nægte at sælge en hund datteren snakker sjovt når hun kommer? hunden var jo solgt FØR hun kom, påståes der i hvert fald.

 

uanset grund er det forkert at afvise et salg når køber dukker op for at afhente. Alt er købt ind, ferie er planlagt ect.

 

det er ikke at være en kritisk sælger, men en dårlig sælger.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det et stykke tid siden jeg sidst var på deres side, og den er i mellemtiden blevet lavet om. I forhold til hvad jeg tidligere har hørt og det indtryk jeg har fået fra tidligere hjemmeside, gætter jeg på, at det er et forsøg på at få det til at se mere "hjemligt" og "stueopdræt"-agtigt ud.

 

Det kan vel være der er blevet lavet om på deres måde at have hvalpe på, men mindes at det ikke var ualmindeligt, at de lå med 3-4 kuld samtidig, som boede i deres staldbygning - hvor resten af hundene også fortrinsvis bor. Det er naturligvis også svært andet, når man har ca. 20 hunde.

 

Den avler (og ja, jeg bruger ordet avler - ikke opdrætter!) har aldrig stået helt heldigt i min opfattelse. Og ordet "seriøs" er aldrig dukket op i sammenhæng med deres "kennel-navn".

Redigeret af Admin
sletning af hjemmeside
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det et stykke tid siden jeg sidst var på deres side, og den er i mellemtiden blevet lavet om til en 123hjemmeside. I forhold til hvad jeg tidligere har hørt og det indtryk jeg har fået fra tidligere hjemmeside, gætter jeg på, at det er et forsøg på at få det til at se mere "hjemligt" og "stueopdræt"-agtigt ud.

 

Det kan vel være der er blevet lavet om på deres måde at have hvalpe på, men mindes at det ikke var ualmindeligt, at de lå med 3-4 kuld samtidig, som boede i deres staldbygning - hvor resten af hundene også fortrinsvis bor. Det er naturligvis også svært andet, når man har ca. 20 hunde.

 

Den avler (og ja, jeg bruger ordet avler - ikke opdrætter!) har aldrig stået helt heldigt i min opfattelse. Og ordet "seriøs" er aldrig dukket op i sammenhæng med deres "kennel-navn".

 

Link ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bettesmor
Jo, jeg har læst det, og det jeg kan forestille mig er, at opdrætteren måske har troet at de var ved at blive snydt. Måske troede de at trådstarter løj om hvem der skulle have hunden. Det er set før.

 

Prøv engang at sætte Jer i opdrætters sted. Al kontakt har været med en voksen person, der påstår at hun selv skal have hunden.

Når hunden så skal afhentes, er det to teenagere, der dukker op, og de - eller i hvert fald den ene - taler med en helt anden dialekt end den, der egentlig skulle være køber. Kunne man så ikke forestille sig at de har fået den tanke, at deres hund måske ikke ville få det hjem, de var stillet i udsigt?

 

Selvfølgelig dumt af dem at love at sælge til en, de aldrig har mødt, men mon ikke der kan have været misforståelser på begge sider?

Det skader i hvert aldrig at prøve at se en sag fra mere end én side.

 

Jeg finder det tvivlsomt at sagen er som du fremstiller, idet at flere kan samtykke til, at der har været problemer med denne kennel tidligere.

Men selv hvis sagen er den, at de blot er blevet utrygge ved at sælge til den køber, burde man jo forvente ærlighed.

Som de voksne og seriøse mennesker, man burde kunne forvente at de er, burde de fortælle dette, fremfor at stikke en hvid løgn at hunden er solgt.

så uanset hvilken side af sagen man så kigger på, er det da stadig dém, der ikke troværdige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg finder det tvivlsomt at sagen er som du fremstiller, idet at flere kan samtykke til, at der har været problemer med denne kennel tidligere.

 

Jeg har aldrig hørt om den kennel før, så det skal jeg ikke kunne udtale mig om.

 

Men selv hvis sagen er den, at de blot er blevet utrygge ved at sælge til den køber, burde man jo forvente ærlighed.

Som de voksne og seriøse mennesker, man burde kunne forvente at de er, burde de fortælle dette, fremfor at stikke en hvid løgn at hunden er solgt.

så uanset hvilken side af sagen man så kigger på, er det da stadig dém, der ikke troværdige.

 

Helt enig, men det er de desværre ikke ene om. Jeg synes meget tit man hører om snyd og bedrag i forbindelse med hundekøb, både fra sælgers og købers side.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg finder det tvivlsomt at sagen er som du fremstiller, idet at flere kan samtykke til, at der har været problemer med denne kennel tidligere.

Men selv hvis sagen er den, at de blot er blevet utrygge ved at sælge til den køber, burde man jo forvente ærlighed.

Som de voksne og seriøse mennesker, man burde kunne forvente at de er, burde de fortælle dette, fremfor at stikke en hvid løgn at hunden er solgt.

så uanset hvilken side af sagen man så kigger på, er det da stadig dém, der ikke troværdige.

 

:5up:

 

Og angående dialekt så flytter folk jo rundt i landet, eller man beholder den dialekt man er vokset op med.

Link til indlæg
Del på andre sites

http://www.****************.dk/

 

Opdrætter under DDKC (Dansk Deutsche Kennel Club)... Hmmm!

 

Hov, ved ikke om jeg har overtrådt nogle regler nu jeg har postet adressen, men måske det ikke er så slemt, eftersom jeg bare har brugt informationer fra tråden på google, og sat den førstfundne adresse ind?

Redigeret af mk101
gjorde jeg mon noget forkert?
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Karinajarl

Dem har vi også være i klinch med.. læs vores oplevelse her: http://www.hunde-forum.dk/debat/2536-hvad-gor-man-nar-man-ser-en-hundehandler.html

 

Jeg er ked af jeres oplevelse.. Vi har købt en løwchen fra Janni også, selvom vi nok virkede temmelig mistænksomme og bad om at se stalden inden vi kørte. Vi blev behandlet rigtig godt alligevel :mrgreen:

 

Angående dkcc (kennelklubben) Så fortalte hun os da vi ringede derop at hundene var med dkk stampapir... så hun har nok ikke råbt højt om andet til hanne også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dem har vi også være i klinch med.. læs vores oplevelse her: http://www.hunde-forum.dk/debat/2536-hvad-gor-man-nar-man-ser-en-hundehandler.html

 

Jeg er ked af jeres oplevelse.. Vi har købt en løwchen fra Janni også, selvom vi nok virkede temmelig mistænksomme og bad om at se stalden inden vi kørte. Vi blev behandlet rigtig godt alligevel :mrgreen:

 

Angående dkcc (kennelklubben) Så fortalte hun os da vi ringede derop at hundene var med dkk stampapir... så hun har nok ikke råbt højt om andet til hanne også.

 

Men egentlig ik - så har vi jo slet ikke set din løve - og hørt om den ... hvem er det du har købt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha - dem har jeg godt set...

 

De har da ikke stamtavler?

 

Derimod profilerer de sig selv på HG og dets lige med deres "super søde løwchier".. Jesus - siger noget om deres seriøsitet!

 

Er ked af at høre I sådan er blevet snydt, fortjener ingen! Hvis I stadig leder efter hund, så ved jeg at her huserer et væld af hundekyndige som nok skal give et besyv med - og til sammen kender vi vist en DEL opdrættere :-D

Jeg er ret sikker på at de har en DKK stamtavle, da en af Janni's avlstæver kommer derfra......nemlig Angel ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...