Hop til indhold

advarsel om løwchenkennel


Gæst hannedavidsen
 Share

Recommended Posts

Men egentlig ik - så har vi jo slet ikke set din løve - og hørt om den ... hvem er det du har købt?

 

det synes jeg måske egentlig også er en stor fejl :mrgreen: men måske var det bedre at hun oprettede en ny tråd til det... ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ret sikker på at de har en DKK stamtavle, da en af Janni's avlstæver kommer derfra......nemlig Angel ;-)

 

Så er mit gæt at de enten er blevet smidt ud af DKK, bruger samme navn som en DKK/FCI opdrætter - eller står til en udsmidning fra DKK...

 

Det er netop sådan det er - tidligere DKK opdrætter - som pludselig ikke kunne/skulle/måtte være i DKK mere ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv engang at sætte Jer i opdrætters sted. Al kontakt har været med en voksen person, der påstår at hun selv skal have hunden.

Når hunden så skal afhentes, er det to teenagere, der dukker op

 

Det var aftalt med opdrætter, at det var datteren, der skulle hente hunden:

 

Sælger var fuldt indforstået med at det var min datter der kom. Hun havde en fuldmagt med på at hun kunne skrive under for mig på kontrakten.
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hannedavidsen

Tak for alle svarene :-)

Vi fik det ordnet så vi ikke holder ferie alligevel.. og så har vi idag ringet og snakket med Janni.. Så nu tror jeg på at vi får en anden lille løwchen og holder så vores ferie til den tid. Tingene gemmer vi til den lille ny.

 

Jeg ved ikke hvordan man gentager et indlæg, men der var en der skrev at opdrætteren jo havde talt med en voksen og pludselig kom der to teenagere. Aftalen lød på at min datter (som er 22 år og har kørekort) skulle hente hunden. Opdrætteren synes ikke det var et problem at det blev sådan.

Det er sørgeligt at det skete, men nu skal det nok vise sig at være godt.. Jeg kan jo se at vi ikke er de eneste der er blevet snydt. Nu har jeg hørt om flere andre steder også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det sjældent dette kennelnavn kædes sammen med noget positivt :neutral:

 

Beklager I også skulle i kløerne på dem :ae:

 

Jeg har kigget rigeligt på deres hp og "dejlige hjemmelige atmosfære" :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle svarene :-)

Vi fik det ordnet så vi ikke holder ferie alligevel.. og så har vi idag ringet og snakket med Janni.. Så nu tror jeg på at vi får en anden lille løwchen og holder så vores ferie til den tid. Tingene gemmer vi til den lille ny.

 

Det var dejligt, så er I i hvert fald sikre på at få en god hund. :-)

 

Skal I have en omplaceringshund eller en hvalp?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad hemmeligt er der ved den opdrætter siden man ikke må få et link?

 

Der har været en anden tråd her for ikke så længe siden :blink: Og det er vist noget med det er ulovligt at "svine" folk til på nettet - nok noget med at de skal kunne forsvarer sig - eller den dur der. Noget med 3. person og bla bla bla.

 

Og sidste gang hjalp det heller ikke at sende det i pb - Der ligger et eller andet herind som gør den bogstavkombination til **** (men det kan nu godt lade sig gøre alligevel ;-))

 

Det hedder nogle fine ord garanteret - dem kan jeg bare ikke lige nu :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad hemmeligt er der ved den opdrætter siden man ikke må få et link?

 

Jeg lagde hovedet på bloggen tidligere i tråden, og postede link. Med forsvarstale under. Led lidt i tråden, og jeg tror du vil finde. Ellers kan google hjælpe på baggrund af de informationer TS lægger ud med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det et stykke tid siden jeg sidst var på deres side, og den er i mellemtiden blevet lavet om til en 123hjemmeside. I forhold til hvad jeg tidligere har hørt og det indtryk jeg har fået fra tidligere hjemmeside, gætter jeg på, at det er et forsøg på at få det til at se mere "hjemligt" og "stueopdræt"-agtigt ud.

 

Det kan vel være der er blevet lavet om på deres måde at have hvalpe på, men mindes at det ikke var ualmindeligt, at de lå med 3-4 kuld samtidig, som boede i deres staldbygning - hvor resten af hundene også fortrinsvis bor. Det er naturligvis også svært andet, når man har ca. 20 hunde.

 

Den avler (og ja, jeg bruger ordet avler - ikke opdrætter!) har aldrig stået helt heldigt i min opfattelse. Og ordet "seriøs" er aldrig dukket op i sammenhæng med deres "kennel-navn".

 

Var også lige forbi siden et smut, og den har godt nok ændret sig! Der er faktisk ingen oplysninger whatsoever at få der. Der er billeder af deres hanner og deres tæver, og så står der, at opdrætter(?) er gravid. Det var vist det, jeg fik ud af det. Ikke for at lyde fordømmende, men ikke et sted jeg ville røre, med så lidt info (ikke ment som et slap til TS- jeg er meget ked af at høre jeres historie, og håber I finder en dejlig hund et godt sted!). Og nu er det sådan, at jeg sent glemmer det gamle indtryk fra den anden side heller. Eller hvad jeg har fået at vide, af folk, som jeg virkelig har tiltro til. Mon de har lavet den om, pga. al omtalen herindefra? Det narrer i hvert fald ikke mig, at de ændrer lidt på looket af hjemmesiden, og får det højest i mine øjne til at fremstå mere useriøst, og opslags-agtigt... Selvom der ingen hvalpe er lige nu (hvad vi ved af). Om jeg begriber at NOGEN "kennel" kan overleve med denne grad af "seriøsitet"- man ser tavleløse (og eller upskuld) hvor ejeren skriver om dem/lægger det online med langt større seriøstet og dedikation!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...