Hop til indhold

Mynder... jagthunde?


Trei
 Share

Recommended Posts

Ja jeg har også set og læst rædselsfulde beretninger om hvordan de på de mest modbydelige måder "afliver" hundene hvis ikke de er gode nok. De har "gjort dem til skamme" og derfor lader de dem lide :megaked: Det er så grusomt!

 

Min Saluki (kommede om engang:-)) vil jeg dyrke lurecoursing med, samt lydighed og hvis han er fin også udstille ham. Og om han så får en 3.pr så er og bliver han stadig verdens bedste hund. :mrgreen:

 

Salukier er ifølge vores ringtræner der har en ikke en hund der er gearet for lydighedstræning...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har oplevet to irske ulvehunde forsøge at skræmme andre, især små hunde, til at løbe væk fra dem..... gad vide hvad de ville "lege". :???: Og gad vide hvordan de har lært den "opfordring"?. Ubehageligt var det ihvertfald.

 

Tror ikke det er helt risikofrit at lade sin lille hund gå rundt blandt løse mynder. Ikke at de er aggressive i den forstand men synet af noget småt der flygter kan altså åbenbart sætte dem i "jagtmode".

 

 

Detkan detnu også for andre hunde... Mener det var hallgren der i en af sine bøger fortalte om en cocker der blev jagtet og bidt i hjel at en gruppe større hunde..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har oplevet to irske ulvehunde forsøge at skræmme andre, især små hunde, til at løbe væk fra dem..... gad vide hvad de ville "lege". :???: Og gad vide hvordan de har lært den "opfordring"?. Ubehageligt var det ihvertfald.

 

Tror ikke det er helt risikofrit at lade sin lille hund gå rundt blandt løse mynder. Ikke at de er aggressive i den forstand men synet af noget småt der flygter kan altså åbenbart sætte dem i "jagtmode".

 

Synet af hvad som helst i bevægelse. Det er jo også derfor man ikke kan have den type hunde løse på gåtur. De smutter, hvis de opfanger en bevægelse og det vil en Saluki jo gøre pr. instinkt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har oplevet to irske ulvehunde forsøge at skræmme andre, især små hunde, til at løbe væk fra dem..... gad vide hvad de ville "lege". :???: Og gad vide hvordan de har lært den "opfordring"?. Ubehageligt var det ihvertfald.

 

Tror ikke det er helt risikofrit at lade sin lille hund gå rundt blandt løse mynder. Ikke at de er aggressive i den forstand men synet af noget småt der flygter kan altså åbenbart sætte dem i "jagtmode".

 

Ja altså da jeg tog til Lure Coursing med PPP-Pero sidste år - havde jeg Dolph med..

Og da vi ankom stod der tyve mynder, whippets, salukier og diverse og kiggede på Dolph med et "Hva så pismyre - har du tænkt dig at løbe eller hva?" udtryk :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synet af hvad som helst i bevægelse. Det er jo også derfor man ikke kan have den type hunde løse på gåtur. De smutter, hvis de opfanger en bevægelse og det vil en Saluki jo gøre pr. instinkt...

 

nu snakkede jeg lige med en ejer af to greyhounds i går og jegfiklov at klappe ogkæle og holde den ene.:blink:

 

Og de har dem løs hver dag, enten på stranden, i hundeskoven eller på træningspladsen som ikke er hegnet ind og hanhunden kan sørme stoppes på rådyr:shock: Og har gået frit rundt sammen med kaniner på en gårdsplads:shock:

 

Så hel umulius er de ikke, selvom grayhounds og whippets ikke er de værste;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Salukier er ifølge vores ringtræner der har en ikke en hund der er gearet for lydighedstræning...

 

Hehe jeg har en gravhund nu :mrgreen: heller ikke en race der er kendt for at være bedst egnet til lydighed...blev da alligevel prøvens 2. bedste hund med gamle Amanda engang...på en prøve i Bernerklubben.

Jeg ved at Salukier er endnu sværere at arbejde med, men så er det jo bare en udfordring. De fleste Salukiejere jeg har talt med siger at det vigtigste er at starte træning i indkald som det aller aller første med en Saluki da det er SÅ vigtig at kunne kalde den til sig (er det selvfølgelig med alle racer). Lydighed med en Saluki/mynde kan sagtens lade sig gøre, men ja det kræver nok lidt mere end hos fx en Border Collie :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

nu snakkede jeg lige med en ejer af to greyhounds i går og jegfiklov at klappe ogkæle og holde den ene.:blink:

 

Og de har dem løs hver dag, enten på stranden, i hundeskoven eller på træningspladsen som ikke er hegnet ind og hanhunden kan sørme stoppes på rådyr:shock: Og har gået frit rundt sammen med kaniner på en gårdsplads:shock:

 

Så hel umulius er de ikke, selvom grayhounds og whippets ikke er de værste;-)

 

Har hørt at Afghanere skulle være "de værste"

Link til indlæg
Del på andre sites

nu snakkede jeg lige med en ejer af to greyhounds i går og jegfiklov at klappe ogkæle og holde den ene.:blink:

 

Og de har dem løs hver dag, enten på stranden, i hundeskoven eller på træningspladsen som ikke er hegnet ind og hanhunden kan sørme stoppes på rådyr:shock: Og har gået frit rundt sammen med kaniner på en gårdsplads:shock:

 

Så hel umulius er de ikke, selvom grayhounds og whippets ikke er de værste;-)

 

Hverken salukien eller borzoi´en jeg kender er nogensinde løse. Deres instinkt er jagt og det kan sådan set trigges af hvad som helst. Og ja, greyhounds og wippets er i den mere omgængelige ende af spektret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe jeg har en gravhund nu :mrgreen: heller ikke en race der er kendt for at være bedst egnet til lydighed...blev da alligevel prøvens 2. bedste hund med gamle Amanda engang...på en prøve i Bernerklubben.

Jeg ved at Salukier er endnu sværere at arbejde med, men så er det jo bare en udfordring. De fleste Salukiejere jeg har talt med siger at det vigtigste er at starte træning i indkald som det aller aller første med en Saluki da det er SÅ vigtig at kunne kalde den til sig (er det selvfølgelig med alle racer). Lydighed med en Saluki/mynde kan sagtens lade sig gøre, men ja det kræver nok lidt mere end hos fx en Border Collie :mrgreen:

 

Ja, det kan man vist roligt sige og kan du få den med et sikkert indkald på en saluki til at virke skal jeg være den første til at være dybt imponeret :-D

 

Og self kan du få en 2. premie i Bernerklubben. Konkurrenterne var jo enten faldet i søvn eller igang med at spise godbidder :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe jeg har en gravhund nu :mrgreen: heller ikke en race der er kendt for at være bedst egnet til lydighed...blev da alligevel prøvens 2. bedste hund med gamle Amanda engang...på en prøve i Bernerklubben.

Jeg ved at Salukier er endnu sværere at arbejde med, men så er det jo bare en udfordring. De fleste Salukiejere jeg har talt med siger at det vigtigste er at starte træning i indkald som det aller aller første med en Saluki da det er SÅ vigtig at kunne kalde den til sig (er det selvfølgelig med alle racer). Lydighed med en Saluki/mynde kan sagtens lade sig gøre, men ja det kræver nok lidt mere end hos fx en Border Collie :mrgreen:

 

Jep du gjorde - og endda også til en prøve i Border Collie Klubben - så sig ikke, at gravhunde ikke kan gå lydighed....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det kan man vist roligt sige og kan du få den med et sikkert indkald på en saluki til at virke skal jeg være den første til at være dybt imponeret :-D

 

Og self kan du få en 2. premie i Bernerklubben. Konkurrenterne var jo enten faldet i søvn eller igang med at spise godbidder :mrgreen:

 

Hov hov, det var en 1. præmie :) og prøvens anden bedste hund høhø. Synes nu ellers at de bernere der var til stede gjorde det okay...især Chico :) Elsker Bernere de er såå dejlige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Synet af hvad som helst i bevægelse. Det er jo også derfor man ikke kan have den type hunde løse på gåtur. De smutter, hvis de opfanger en bevægelse og det vil en Saluki jo gøre pr. instinkt...

 

Ja, det er nok ikke for sjov at Pero's race er placeret i Myndeklubben:mrgreen:

 

 

 

Her er lige lidt video fra da vi var til lure coursing:

 

[media]

[/media]

 

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Hov hov, det var en 1. præmie :) og prøvens anden bedste hund høhø. Synes nu ellers at de bernere der var til stede gjorde det okay...især Chico :) Elsker Bernere de er såå dejlige.

 

Ok, din vovse foldede sig da virkelig ud den dag :5up:og ja da Bernerne er skønne, men de kan være pesky. Eller også er det bare mig. Det går mig vitterligt på, når den bette mand vi har, kan et eller andet, men så lige pludselig simpelhen ikke aner, hvad vi snakker om, når vi vil have ham til det...eller også er unghundestadiet bare ikke min kom te :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke? Hun (hunden altså) hedder da også Amanda, gør hun ikke? Eller er det mig, der er tosset nu?

 

Hehe det er da muligt hun også hedder Amanda :) men er ikke hende :mrgreen:

Er helt tilbage til de gamle regler at vi deltog ...hmm 2001 tror jeg.

Kildevang's Amanda hed min gamle tøs. Tror hende her på billedet er en dværg endda? kan ikke lige umiddelbart genkende handler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...