Hop til indhold

Hjemmelavet Fleece-dækken


Gæst Vivi
 Share

Recommended Posts

Når man har en hund der er lidt "prinsesse på ærten" hvad angår dækkener m.m., kan det måske være en idé at lave noget selv ud af blødt elastisk stof, uden generende dikkedarer.

 

Jeg er gået i gang med at kreere fleecedækkener til toffi. Jeg er ikke helt færdig med tilpasningerne, hun skal ikke prøve 10 gange om dagen. Men I kan se de foreløbige resultater her.

Når prototypen ligger helt klar, vil jeg nok prøve at lave et i dobbelt stof, det vil give en pænere finish. Men først når hun har vænnet sig til den tynde udgave får hun det dobbelte på.

 

Jeg købte forskelligt stof for ialt 50 kr + velcrobånd. Der er til mindst 4 dækkener i chihuahua-2kg-størrelse.

 

Første billede viser dækkenet bredt ud på bordet. Velcrobånd 4 steder, ved de grønne juletræer er det den bløde del af velcrobåndet, ved de lyserøde træer er det den kradse del af velcrobåndet der er syet på. Der er klippet et lille hul til line, selen bærer hunden indenunder.

 

2199_RIMG0014JPG_1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er hun fin!! :D

Træls at jeg er en nød til syning! :? Men det kunne være jeg alligevel skulle bevæge mig ud i det... (tror bare ikke jeg ville blive færdig før Pero alligevel er vokset fra det - han vokser godt nok hurtigt!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lige noget for mig :D Jeg er meget dårlig med nål og tråd, men det er da lige til at overskue - kun klipning, næsten....banan5.gif

 

Iiihh kan næsten ikke vente nu.

 

Toffi ser jo bare fantastisk ud, hun ser så vigtig ud, det synes jeg er sødtb218.gif

 

Er også vild med dødninge hovederne, det er bare sejt 8)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Så har jeg fået lavet et dækken til Lua ud af en af Kaspers gamle trøjer :lol:

 

Jeg har gjordt sådan at den lukker oppe i halsen istedet for nede om brystet. Lua har nemlig en puppia sele der dækker brystet. Det er meningen hun skal have den inden under, har bare ikke fået lavet hullet endnu :wink:

 

Det er lidt beskidt fordi hun har haft det på nede på volden idag :oops:

 

2198_dkken_1.jpg

 

2198_Lua_2.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er så juleversionen (Snydehætten med kvasten kan afmonteres, den er lige på grænsen af hvad jeg synes er ok til en hund, men jeg lod mig overtale af min datter;) Stofforbrug: En nissehue :D

 

2199_julehund_1.jpg

 

Synd billedet er lidt mørkt, men super idé g010.gif

Det er nogle rigtig søde dækkener i har lavet a020.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...