Hop til indhold

Loke slikker når han lugter


Gæst Loke
 Share

Recommended Posts

Når Loke står og lugter noget rigtigt spændende, så slikker han også på det - gør alle hunde det?? c030.gif Synes det er klamt.. :shock:n028.GIF

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Når Loke står og lugter noget rigtigt spændende, så slikker han også på det - gør alle hunde det?? c030.gif Synes det er klamt.. :shock:n028.GIF

 

Det er nok fordi en tæve der er rigtig dejlig har været der a044.gif

 

Han får meget ud af det, han nydder det heeelt vild meget, så tænk i kærlighedsliv og nyd hans glæde :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når Loke står og lugter noget rigtigt spændende, så slikker han også på det - gør alle hunde det?? c030.gif Synes det er klamt.. :shock:n028.GIF

 

Det er nok fordi en tæve der er rigtig dejlig har været der a044.gif

 

Han får meget ud af det, han nydder det heeelt vild meget, så tænk i kærlighedsliv og nyd hans glæde :wink:

 

Du har sikkert ret, men SÅ mange steder kan en tæve simpelthen ikke have været! :shock: Hehe, - det er også ting, der med sikkerhed ikke har være "betævet" - fx ude i vores have hvor der ikke er nogen andre hunde, kan han stå og slikke på et eller andet s065.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Når Loke står og lugter noget rigtigt spændende, så slikker han også på det - gør alle hunde det?? c030.gif Synes det er klamt.. :shock:n028.GIF

 

Det er nok fordi en tæve der er rigtig dejlig har været der a044.gif

 

Han får meget ud af det, han nydder det heeelt vild meget, så tænk i kærlighedsliv og nyd hans glæde :wink:

 

Du har sikkert ret, men SÅ mange steder kan en tæve simpelthen ikke have været! :shock: Hehe, - det er også ting, der med sikkerhed ikke har være "betævet" - fx ude i vores have hvor der ikke er nogen andre hunde, kan han stå og slikke på et eller andet s065.gif

 

Nå for søren :D

 

Måske er han en meget begejstret i det hele taget 8)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker at de måske får bearbejdet duftene på en anden måde, når de kommer ind i munden, altså de "smager" på duften? Futte smaskede altid bagefter, så måske er det bare ligesom når vi andre skal placere en smag af en eller anden art :D

 

Ja det lyder fornuftigt, men hundetis altså...... Åh.... a040.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker at de måske får bearbejdet duftene på en anden måde, når de kommer ind i munden, altså de "smager" på duften? Futte smaskede altid bagefter, så måske er det bare ligesom når vi andre skal placere en smag af en eller anden art :D

 

Ja det lyder fornuftigt, men hundetis altså...... Åh.... a040.gif

 

Det var dog en ubehagelig smiley du kunne finde til det indlæg grin.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg tænker at de måske får bearbejdet duftene på en anden måde, når de kommer ind i munden, altså de "smager" på duften? Futte smaskede altid bagefter, så måske er det bare ligesom når vi andre skal placere en smag af en eller anden art :D

 

Ja,d et er osse det jeg tænker, duft og smag hænger sammen, og så kan vi godt pakke vores afsmag for urin væk, den deler hunde ikke!!

 

For dem betyder de ting noget heeelt andet :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker at de måske får bearbejdet duftene på en anden måde, når de kommer ind i munden, altså de "smager" på duften? Futte smaskede altid bagefter, så måske er det bare ligesom når vi andre skal placere en smag af en eller anden art :D

 

Ja det lyder fornuftigt, men hundetis altså...... Åh.... a040.gif

 

Det var dog en ubehagelig smiley du kunne finde til det indlæg grin.gif

 

Ja den er klam!! :shock::D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Dittemalene
Når Loke står og lugter noget rigtigt spændende, så slikker han også på det - gør alle hunde det?? c030.gif Synes det er klamt.. :shock:n028.GIF

 

Mine hunde gør det også.. synes heller ikke det er specielt lækkert.

Mon ikke de slikker på det, fordi de synes det lugter ekstra godt? .

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunde slikker i dufte for at få forstærket duften.

Via det olfaktoriske center bagest i næsehulen optages duftmolekylerne og sendet til deciffrering i hjernen.

 

Ved at tilføre fugt og smaske forstærkes duften.

Hanhunde ses ofte snaske i tævetis og får deres information på denne måde.

Jeg har ikke set en tæve gøre dette?

 

Vi har selv tilbøjeligheden, når vi virkeligt skal smage på noget: har I aldrig selv prøvet det at stå med en smagsprøve af betydning i munden og spise den med "smasken"? Ved prøvesmagning af sauce f.eks.

 

Det er ganske vist :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunde slikker i dufte for at få forstærket duften.

Via det olfaktoriske center bagest i næsehulen optages duftmolekylerne og sendet til deciffrering i hjernen.

 

Ved at tilføre fugt og smaske forstærkes duften.

Hanhunde ses ofte snaske i tævetis og får deres information på denne måde.

Jeg har ikke set en tæve gøre dette?

 

Vi har selv tilbøjeligheden, når vi virkeligt skal smage på noget: har I aldrig selv prøvet det at stå med en smagsprøve af betydning i munden og spise den med "smasken"? Ved prøvesmagning af sauce f.eks.

 

Det er ganske vist :)

Det er også derfor, at man ofte ikke kan smage sin mad, hvis man er forkølet :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...