Hop til indhold

hårtab og kløe


Gæst lady6000
 Share

Recommended Posts

Gæst lady6000

Hej, jeg er ny herinde på hundeforum.

 

Jeg har den dejligste husky blanding, dvs. der er kvart labrador i hende ellers husky. Hun har kun farven fra labradoren. Men jeg har et stort problem, hun fælder så forfærdeligt meget. Jeg har skiftet foder fra pedigree til pronature ( ris og lam) og det hjalpmeget i en kortere periode. Men nu er den helt galt, Jeg er meget bekymret for hende , nu hvor vi går vinteren imøde!!

Hva kan der være galt??

 

Jeg har læst et par indslag om " naturkost" . Hvad er det og hvor køber man det og hvad koster det ?

Der var også et indslag om et andet produkt i retning af Maxi........ ?

 

Jeg vil blive glad for et råd , da jeg er meget bekymret for min dejlige Lady.

 

På forhånd tak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Velkommen :)

 

Pediggre er ikke ret godt :)

 

Jeg fandt lige en hjemmeside om dit nuværende foder :)http://www.pronature.dk/

 

Jeg kender ikke det foder, hvor længe har din hund fået pediggre og hvor længe det nye, og hvor gammel er din hund?

 

Først og fremmest ville jeg begynde at tilsætte koldpresset olie til hundens kost, det skal være koldpresset og gerne økologisk, de skal være friske olier og efter åbning skal de opbevares på køl da de ellers harsker nemt :)

 

 

Jeg selv går hos en alternativ dyrlæge her i østjylland, hun ville kunne hjælpe dig med at finde den virkelige årsag til din hunds pels, hun er forrygende dygtig, skriv hvis du vil høre mere :)

 

Jeg fodrer efter hendes vejledning med hjemmelavet mad, der er en tråd om det med opskrifter under foder :)

Man kan evt blande med halvt tørfoder :)

 

Det bedste tørfoder jeg kender er http://www.eaglepack.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Foder er meget individuelt, ikke alle hunde kan tåle BARF, derfor skal man så forsøge sig frem, ligesom ikke alle hunde trives bedst på tørfoder :)

 

Det er derfor jeg fodrer med hjemmelavet mad :)

 

Så slug ikke alt ''råt'' :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, jeg er ny herinde på hundeforum.

 

Jeg har den dejligste husky blanding, dvs. der er kvart labrador i hende ellers husky. Hun har kun farven fra labradoren. Men jeg har et stort problem, hun fælder så forfærdeligt meget. Jeg har skiftet foder fra pedigree til pronature ( ris og lam) og det hjalpmeget i en kortere periode. Men nu er den helt galt, Jeg er meget bekymret for hende , nu hvor vi går vinteren imøde!!

Hva kan der være galt??

 

Jeg har læst et par indslag om " naturkost" . Hvad er det og hvor køber man det og hvad koster det ?

Der var også et indslag om et andet produkt i retning af Maxi........ ?

 

Jeg vil blive glad for et råd , da jeg er meget bekymret for min dejlige Lady.

 

På forhånd tak.

 

 

Hej, Lady6000.

Hvor gammel er din hund? Og hvor længe har problemerne varet?

 

Det ER fældetid lige nu, så det KAN være helt naturlig skift inden vinterpelsen kommer frem.

 

Men hvis det er en ung hund, du har, så KAN det også være allergi. Og her tænker jeg især på støv/lagermide-allergi. Hvis det er det, så kan hun ikke ret godt tåle tørfoder, for al tørfoder indeholder lagermider.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen

 

Mange tak for alle svarene , det er jeg gad for.

Lady er 3,5 år. Jeg har selv haft hende i 2,5 år , men aldrig har hun fældet sådan , jeg vil allerede i dag prøve at starte ændring af kost . Ved godt at jeg ikke må skifte fra den ene dag til den anden. Men noget skal gøres. Jeg vil prøve at lave foder selv i en periode og se hvad der sker.

Men et dyrelæge besøg skal nok til, vil jeg tro.

Hilsen Liva

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hej igen

 

Mange tak for alle svarene , det er jeg gad for.

Lady er 3,5 år. Jeg har selv haft hende i 2,5 år , men aldrig har hun fældet sådan , jeg vil allerede i dag prøve at starte ændring af kost . Ved godt at jeg ikke må skifte fra den ene dag til den anden. Men noget skal gøres. Jeg vil prøve at lave foder selv i en periode og se hvad der sker.

Men et dyrelæge besøg skal nok til, vil jeg tro.

Hilsen Liva

 

Hej igen Liva, du spørger bare hvis du har spørgsmål :)

 

Hvor i landet bor du?

 

Hvis du bor så du kan komme til denne dyrlæge, så kan jeg anbefale hende :)

 

http://www.dinalternativedyrlaege.dk/default.asp

 

Du kan blande halvt med hjemmelavet mad og tørfoder evt :)

 

Hvis hun aldrig har fældet sådan før, så ville jeg også prøve noget andet :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lagermideallergi er det nok ikke. Tillykke med det, for det er slemt. Det viser sig som regel indenfor det første 1½ år.

 

Men hvordan ser hendes hud ud? Er der ingen eksem eller tørhed i huden?.. Det kan vel være svært at se, hvis hun er helt mørk.. Ser huden helt rask ud, så er det måske forårsaget af noget der kommer indefra... Og så må dyrlægen nok undersøge for indre sygdomme.. Vi andre kan jo også tabe hår hvis der er noget galt andre steder i kroppen...

 

Hvis der er irritation eller rødmen nogen steder, så er det snarere et eller andet, hun ikke kan tåle. F.eks. noget i hendes kost...

 

 

Klør hun sig??

Hvornår var hun sidst hos dyrlægen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Lady er gul som labrador. jeg har ikke observeret skæl, men hun gnubber sig meget især ved halerod og i "bukserne" . Man kan se hun taber hår lige under numsehullet. Hun har en ret kraftig halspels og bare det at du aer hende får du hoved og hænder fulde af hår. Hun blev badet i aftes i ren vand og du godeste hvor var der meget hår.

Hun ligner en der har tabt sig men det har hun ikke. Hun er frisk og "vild" glad som hun plejer, så hendes velbefindende er ok. Det eneste jeg ved er at oksekød og produkter med okse , det har hun aldrig kunnet tåle, der får hun meget tynd mave. Det må være proteinerne.,

 

Vi bor i Kolding

 

Liva

Link til indlæg
Del på andre sites

Når hun er en gul lab, så må du kunne se, om huden er rød nogle steder...

Og der kan være misfarvninger af hårene mellem tæerne?

 

Det KAN godt bare være en voldsom fældning...

Hvad reder du hende med? En karte?

 

 

Nogle gange kan kraftig fældning afhjælpes med en vitaminindsprøjtning. Men det er så noget, dyrlægen tager stilling til..

 

Får hun noget fiskeolie? Der er for det meste ikke olie nok i tørfoder, fordi det ville gå ud over holdbarheden af produkterne.

 

Du kan jo prøve at give hende en skefuld fiskeolie om dagen... Hvis altså ikke, du vælger at kontakte dyrlægen... Du skal nok ikke eksperimentere selv i alt for lang tid.. Hvor længe har hun fældet? :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...