Hop til indhold

Transportkasse???


Gæst anja mosevangen
 Share

Recommended Posts

Gæst anja mosevangen

Hej.

 

Vi har købt den her vældig smarte og nemme transportkasse til bilen, men er den egentlig stor nok. Ekspedienten rådede os til at købe denne str. men når vi går og kigger på den, synes vi måske den ser lidt lille ud.

Vi har ikke rigtigt kunnet finde nogle krav nogle steder for str.

Vi har fået at vide at de ikke vil have for meget plads når de ligger deri. men hvormeget er for lidt og for meget?????

 

Det er en Dalmatinertæve vi skal hente den 9 december.

 

Vil jo gerne være sikker på str. inden den kommer i brug :lol:

 

Fra Anja

Link til indlæg
Del på andre sites

Dette er sakset fra en side om transport af dyr med fly (det må også gælde for bil :) ):

(kilde: http://www.trustforwarding.dk/default.asp?NavID=1205)

 

"Buret SKAL have en indvendig højde, så dyret kan stå oprejst i normal højde uden at være i kontakt med taget. Længden på buret SKAL også være så lang, at dyret kan ligge i normal stilling. Endvidere, SKAL buret have en bredde, så dyret kan vende sig uden besvær."

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anja mosevangen

Hej...

 

Gælder de samme regler for fly som kørsel godt nok ens???

 

Tænker bare at så er min transportkasse godt nok for lille.

Så skal den jo være min. ca. 60 høj og mere bred og lang. ???

I andre der kører med store hunde i transportkasse passer de så de kan stå op i fuld højde????

 

en dalmatiner tæve bliver 52-58 cm høj.

 

Håber virkelig der er nogle der vil svare, for så skal jeg have byttet min kasse til den et nummer større, det er nemlig næste weekend vi skal hente hende.

 

Ekspedienten sagde at den næste str. var den man solgte til sankt berner hunde og racer i den kaliber.

 

Hmmmm...... er meget i tvivl, efter jeg har læst disse regler for transport i fly.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Jeg har en dalmatiner/labrador og baade flyver og koerer med hende. Jeg chekkede ogsaa de maal som man kan finde de verse steder og ringede saa til flyselskabet fordi jeg synes maalene var enorme. De opgav helt andre maal og faktisk kan flyene ikke engang medtage de maal der passede til min hund i foelge de der udregninger.

 

Jeg koebte derefter et Atlas 60 (goodle selv maalene, jeg er lidt doven pt :P ) det opfylder ikke de krav jeg selv regene mig frem til men det er hvad de siger de bruger til at transportere schaefere, rotweilere og lign i, altsaa meget stoerre hunde end en dalmatiner. Da jeg kom i lufthavnen sagde de at jeg da havde faaet et godt stor bur til hende. Hun vejer 28 kg altsaa lidt mere end en dalmatiner og hun kan fint ligge derinde og staa nogenlunde dog ikke med hovedet oprejst.

 

Faktisk bruger jeg det med glaede for naar jeg har det staaende fremme gaar baade hende og min cocker spaniel derind paa samme tid og sover sammen saa jeg er sikker paa de synes det er stort nok..

 

Held og lykke med det lille pus! :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Naa jeg chekkede lige alligevel, atlas 60 buret er 91 x 61 x 66,5 cm g det er rigeligt stort som sagt...

 

I foelge mine egne beregninger efter de der tabbeller saa skulle buret til Aiah have vaeret lidt mere et 110cm langt bare... :shock:

 

Aiah optager desuden kun halvdelen af pladsen i buret naar hun ligger kuglet sammen og sover.

 

Ovenstaaende maal er maks stoerrelse for hvad baade SAS og Sterling tillader.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...