Hop til indhold

Hvordan får jeg Nala til at holde op med at gø?


Gæst GyldenNala
 Share

Recommended Posts

Gæst GyldenNala

Hun gøer når vi er ude i køkkenet, for så tror hun at hun skal ha mad. Hun gøer når hun ikke får opmærksomhed i 2 min. Min kæreste har været hjemme de to første dage i den her uge, det gik fint. Jeg har ligget syg i går og i dag, og hun gøer det meste af formiddagen..

 

Jeg ignorerer hende, og det hjælper lidt af tiden. Men hun gør det bare igen senere.. Det er som om hun ikke kan slappe af og falde til ro, når det er mig der er hjemme, men når min kæreste er hjemme siger han at der ingen problemer er. Jeg synes selv jeg er rolig og jeg render ikke rundt og gearer hende op eller noget..

 

Jeg har spurgt i en anden tråd omkring hvordan man får hende til at slappe af osv. (http://www.hunde-forum.dk/debat/5292-hvordan-handterer-man-en-overgearet-hund.html) Vi har ændret dagsprogram, så hun nu får hendes morgenmad i form af aktivering. Så er hun alene (eller vi har så været hjemme den her uge) i nogle timer og så får hun en lang tur i løbet af eftermiddagen hvor hun løber fri. Vi træner en 5 min. tid i løbet af eftermiddagen også. Hun sover efter gåturen, og er stille og rolig om aftenen. Så det virker fint.. :5up:Nu er det så om formiddagen hun er overgearet/gøer - er det fordi hun er "vant til" at være alene og nu er der pludselig nogen? Eller hvad tror I? Hvad skal jeg gøre for at få hende til at stoppe gøen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...