Hop til indhold

Hundefolk i småbitte sko...


Umulia
 Share

Recommended Posts

Efter at have set hvem Broholmer-opdrætterne sælger deres hvalpe til, og hvordan de accepterer at de bliver behandlet, giver jeg ikke 5 potter p** for hele det selskab :evil:

 

 

 

 

Pass?????????????+

 

Hvad? Hvem sælger de til?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 90
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

nemlig! Jeg har altid villet have en broholmer, men behandlingen af hundene i herning i år fik det hele til at sortne fra mig - foran dommer og 20-25 andre mennesker blev benene SPARKET på plads, læben vredet om så hunden stod stille,, holdt i øre og læbe på én gang, et pisk med lædersnoren da de skulle løbe og alle de hunde jeg så (jeg blev IKKE længe:megaked:) gik trykket rundt og med halen mellem benene (nej, ikke bare halen lige ned:cry:)og bagbenene og i nogle tilfælde hele kroppen skælvede - det var slemt slemt slemt at se :megaked::megaked::megaked: og INGEN sagde noget!

 

 

 

:shock::shock::shock::shock: '

 

Det lyder grusomt.

 

Var det udstillings noget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så er det vi kommer ind i hvad jeg mener at kunne læse af Steens indlæg, nemlig at brugsfolkene bag en race gerne tager imod nye folk, selvom de har den "forkerte" hund, og hjælper dem så godt på vej som muligt, og en eller anden gang når det viser sig at der er behov fr en lidt anden type hund, så er kontakten jo allerede etableret.

 

Har kun umiddelbart en ting at sige til det, og det er pffffffttt, mens jeg ruller lidt med øjnene. For brugsfolkene er ligeså store snobber som alle andre. Det har jeg flere gange oplevet som ejer af en standard. Og jeg kender mange der har. Eksempelvis en veninde med standard cocker, der gik til træning i en jagtforening, hvor instruktøren overbærende kom og spurgte, om hendes hund måske ville hente en bold. Mens alle de andre fik lov at tage dummyer og vildt. Behøver jeg at sige, at venindens standard rent faktisk var den eneste på dagen, der gad apportere noget som helst. Også dummyer og vildt.

 

Selv har jeg gået til træning med retrievermennesker, og der fik jeg også mange overbærende blikke, da jeg kom med min standard springer. Heldigvis kan man eliminere det meste af det selv, ved at komme med en god hund, der arbejder godt og villigt.

 

Så har jeg prøvet at være i specialklub med den forkerte hund, fra den forkerte opdrætter, hvilket også har mødt en masse kritik. Både bag min ryg, og også direkte til mig, hvor der virkelig kom den store pensel på lærredet, da der skulle males rædselsscenarier over hvor grum min opdrætter var.

 

Udstillingsfolket ser jeg ikke som værende mere snobbet, men det er en lukket verden. Det kan vi hurtigt blive enige om. Tror størstedelen af det skyldes, at man bruger det meste af dagen omkring sin egen hund, hvor man tager vare på den, og sørger for, at den er godt tilpas, og kan yde det bedste den dag (mens man friserer og klipper lystigt halvt ud i luften). Så ser man desværre ikke så mange flere folk, end dem der står indenfor et par meters afstand. Og ja, jeg syntes det var svært at sparke døren op, selvom jeg har hund det rigtige sted fra, som Tacora kalder det. Men jeg skulle selv gøre indsatsen. Stambogsnavnet gør intet i sig selv.

 

På en prøve er man meget mere sammen med de andre førere, når man går og venter på, at det bliver ens tur. Det er altså lettere at komme ind på hinanden. Ligesom man ofte kender hinanden fra træningspladsen. Gik man også fast til ringtræning, ville man ikke syntes udstillingsverdenen var så fremmed et sted, da man ville have dannet bekendtskaber der.

 

Heldigvis oplever jeg ikke i vores del af specialklubben, at der gøres forskel på hund med eller uden stamtavle. Det er ikke ofte vi har det sidste, men de er mere end velkomne når de dukker op.

 

Slutteligt må jeg også nævne, at jeg ofte oplever, at folk der ejer hunde uden tavle møder "tavle-snobber" med en sådan forudindtagethed, at det bliver en selvopfyldende profeti, at tavlehundeejere er snobber.

Link til indlæg
Del på andre sites

nemlig! Jeg har altid villet have en broholmer, men behandlingen af hundene i herning i år fik det hele til at sortne fra mig - foran dommer og 20-25 andre mennesker blev benene SPARKET på plads, læben vredet om så hunden stod stille,, holdt i øre og læbe på én gang, et pisk med lædersnoren da de skulle løbe og alle de hunde jeg så (jeg blev IKKE længe:megaked:) gik trykket rundt og med halen mellem benene (nej, ikke bare halen lige ned:cry:)og bagbenene og i nogle tilfælde hele kroppen skælvede - det var slemt slemt slemt at se :megaked::megaked::megaked: og INGEN sagde noget!

 

Hvis jeg så noget sådan, ville jeg finde den første den bedste person iklædt en rød DKK trøje, og bede dem tage affære. Har en meget viljefast hundeveninde, der ikke finder sig i noget som helst, hvilket resulterede i i Herning 2007, at en mand blev bortvist fordi han havde et noget anderledes forhold til hvordan man bad sin ruhårede (eller var det gamle danske) om at holde sin kæft. Det var ved at sladre til DKK official.

 

EDIT: Det med de mange mennesker der så på, får mig til at tænke på det der fænomen, hvor jo flere mennesker der overværer en "scene" desto mindre chance er der for, at nogen reagerer. Der er lavet et par psykologiske ekperimenter gennem tiden, der påviser denne menneskelige "fejl". Men alle tror, at andre reagerer, og derfor gør man det ikke selv.

Redigeret af mk101
Kom lige i tanker om noget
Link til indlæg
Del på andre sites

Har kun umiddelbart en ting at sige til det, og det er pffffffttt, mens jeg ruller lidt med øjnene. For brugsfolkene er ligeså store snobber som alle andre. Det har jeg flere gange oplevet som ejer af en standard. Og jeg kender mange der har. Eksempelvis en veninde med standard cocker, der gik til træning i en jagtforening, hvor instruktøren overbærende kom og spurgte, om hendes hund måske ville hente en bold. Mens alle de andre fik lov at tage dummyer og vildt. Behøver jeg at sige, at venindens standard rent faktisk var den eneste på dagen, der gad apportere noget som helst. Også dummyer og vildt.

 

Selv har jeg gået til træning med retrievermennesker, og der fik jeg også mange overbærende blikke, da jeg kom med min standard springer. Heldigvis kan man eliminere det meste af det selv, ved at komme med en god hund, der arbejder godt og villigt.

 

Så har jeg prøvet at være i specialklub med den forkerte hund, fra den forkerte opdrætter, hvilket også har mødt en masse kritik. Både bag min ryg, og også direkte til mig, hvor der virkelig kom den store pensel på lærredet, da der skulle males rædselsscenarier over hvor grum min opdrætter var.

 

Udstillingsfolket ser jeg ikke som værende mere snobbet, men det er en lukket verden. Det kan vi hurtigt blive enige om. Tror størstedelen af det skyldes, at man bruger det meste af dagen omkring sin egen hund, hvor man tager vare på den, og sørger for, at den er godt tilpas, og kan yde det bedste den dag (mens man friserer og klipper lystigt halvt ud i luften). Så ser man desværre ikke så mange flere folk, end dem der står indenfor et par meters afstand. Og ja, jeg syntes det var svært at sparke døren op, selvom jeg har hund det rigtige sted fra, som Tacora kalder det. Men jeg skulle selv gøre indsatsen. Stambogsnavnet gør intet i sig selv.

 

På en prøve er man meget mere sammen med de andre førere, når man går og venter på, at det bliver ens tur. Det er altså lettere at komme ind på hinanden. Ligesom man ofte kender hinanden fra træningspladsen. Gik man også fast til ringtræning, ville man ikke syntes udstillingsverdenen var så fremmed et sted, da man ville have dannet bekendtskaber der.

 

Heldigvis oplever jeg ikke i vores del af specialklubben, at der gøres forskel på hund med eller uden stamtavle. Det er ikke ofte vi har det sidste, men de er mere end velkomne når de dukker op.

 

Slutteligt må jeg også nævne, at jeg ofte oplever, at folk der ejer hunde uden tavle møder "tavle-snobber" med en sådan forudindtagethed, at det bliver en selvopfyldende profeti, at tavlehundeejere er snobber.

 

Det er vist så sandt som det er sagt...ligesom så meget andet i dit indlæg...

Link til indlæg
Del på andre sites

Slutteligt må jeg også nævne, at jeg ofte oplever, at folk der ejer hunde uden tavle møder "tavle-snobber" med en sådan forudindtagethed, at det bliver en selvopfyldende profeti, at tavlehundeejere er snobber.

 

Og så er der dem, der automatisk ryger i defensiven, lige så snart emnet overhovedet bliver berørt...

 

Jeg ved hvad jeg ville gøre hvis jeg tilhørte en specialklub, og der kom én udefra med en hund af ubestemmelig herkomst, og spurgte om råd. Jeg ville være så venlig og hjælpsom overfor vedkommende, at han/hun ikke kunne forestille sig andet end at købe en hund med min klubs tavle næste gang. Det synes jeg er almindelig sund fornuft. Man kan ikke støde folk fra sig, og samtidig brokke sig over at de ikke gør som man ønsker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er absolut ikke i defensiven - hvis det er det du hentyder til ved at skrive sådan lige under et citat fra mit indlæg. Jo, altså nu er jeg måske nok, fordi jeg syntes du stikker mig noget i skoen. Citatet du har udtaget er bare lige så nøgtern en iagttagelse som så mange andre jeg foretager mig. Modsat kunne man jo argumentere for, at det er dig der går i defensiven ovenpå mit udsagn, siden der grund til at besvare det sådan.

 

Resten du skriver er jeg ganske enig i, og også hvad jeg syntes jeg giver udtryk for andetsteds i mit indlæg. At vi tager så godt som muligt mod folk, der kommer og træner i min specialklub. Også selvom de ikke har tavle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

EDIT: Det med de mange mennesker der så på, får mig til at tænke på det der fænomen, hvor jo flere mennesker der overværer en "scene" desto mindre chance er der for, at nogen reagerer. Der er lavet et par psykologiske ekperimenter gennem tiden, der påviser denne menneskelige "fejl". Men alle tror, at andre reagerer, og derfor gør man det ikke selv.

 

Det er netop dét der skete for mit vedkommende, eller - ikke at jeg forventede at de andre skulle tage affære, men at jeg troede jeg var fuldstændig gal på den siden ingen af de andre reagerede på behandlingen af hundene :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, at utrolig mange hundefolk er meget fordomsfulde over for hinanden og meget hurtige til at dømme hinanden udfra valg af hund.

 

Der findes helt sikkert tavlesnobber, men det modsatte ses også. At ejere af blandinger og andre hunde uden tavle ser ned på dem, der vælger en hund med stambog.

 

Ligeså er der gensidige fordomme omkring hundes størrelser - de store hunde er "potensforlængere", og ejerne af de små hunde er "Paris Hilton'er".

 

Jeg synes, det er på tide, at "vi hundefolk står sammen" for at bruge en floskel :mrgreen: - der er hundehadere nok derude i verden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Jeg synes, at utrolig mange hundefolk er meget fordomsfulde over for hinanden og meget hurtige til at dømme hinanden udfra valg af hund.

 

Der findes helt sikkert tavlesnobber, men det modsatte ses også. At ejere af blandinger og andre hunde uden tavle ser ned på dem, der vælger en hund med stambog.

 

Ligeså er der gensidige fordomme omkring hundes størrelser - de store hunde er "potensforlængere", og ejerne af de små hunde er "Paris Hilton'er".

 

Jeg synes, det er på tide, at "vi hundefolk står sammen" for at bruge en floskel :mrgreen: - der er hundehadere nok derude i verden.

 

du har så evigt ret :5up: Selvom jeg får laaangt de fleste bemærkninger fra ikka-hundefolk/hundehadere så får man da også nogengange en bemærkning med på vejen af andre hundeejere pga. mit racevalg (det sjove er at samme mennesker ofte ikke har noget imod chihuahua, mops, bomuldshunde o.l. trods deres kommentarer ofte er noget i retning af "dukkehund", taskehund, pyntegenstand eller værre og sagtens kunne ramme de racer også - nogen har ligefrem en af dem :rolleyes:)

 

Det eneste sted jeg er fri for fordomme er faktisk i dch - jeg er godt nok "hende med pudlen", men ingen onde ord, de kan sagtens se sig ud over udseendet og størrelsen (de har haft a-hunde der var gravhunde så jason er jo stor så)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, at utrolig mange hundefolk er meget fordomsfulde over for hinanden og meget hurtige til at dømme hinanden udfra valg af hund.

 

Der findes helt sikkert tavlesnobber, men det modsatte ses også. At ejere af blandinger og andre hunde uden tavle ser ned på dem, der vælger en hund med stambog.

 

Ligeså er der gensidige fordomme omkring hundes størrelser - de store hunde er "potensforlængere", og ejerne af de små hunde er "Paris Hilton'er".

 

Jeg synes, det er på tide, at "vi hundefolk står sammen" for at bruge en floskel :mrgreen: - der er hundehadere nok derude i verden.

 

Det har jeg også haft tænkt mange gange... hold da op en magtfaktor vi kunne blive og sikke en masse fritløbsområder vi ville kunne få lavet.

 

Jeg synes slet ikke man behøver at gå til de store yderligheder, før man ser os/ dem tendenser. Selv indenfor en lille specialklub er der denne: min race er bedre og smukkere end de andres. Og endda indenfor samme race,... så er det bare linierne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg også haft tænkt mange gange... hold da op en magtfaktor vi kunne blive og sikke en masse fritløbsområder vi ville kunne få lavet.

 

Jeg synes slet ikke man behøver at gå til de store yderligheder, før man ser os/ dem tendenser. Selv indenfor en lille specialklub er der denne: min race er bedre og smukkere end de andres. Og endda indenfor samme race,... så er det bare linierne.

 

Ja, jeg har været på gåtur med andre Norfolks - en meget lille race med kun ca. 100 individer i Danmark, og der var der én dame, som meget højt udtrykte, at man ikke kunne få pæne norfolks i Danmark, velvidende at de fleste af os har vores hunde fra danske opdrættere. Hendes egen er fra Sverige. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er netop dét der skete for mit vedkommende, eller - ikke at jeg forventede at de andre skulle tage affære, men at jeg troede jeg var fuldstændig gal på den siden ingen af de andre reagerede på behandlingen af hundene :cry:

 

Desværre en meget naturlig reaktion, så undlad at dunke dig selv i hovedet. Selvom man altid kunne ønske, at man havde reageret anderledes. Måske bevidstheden om at man burde have reageret, og nu har fortalt andre om oplevelsen, gør at vi allesammen ville reagere hvis vi skulle være så uheldige, at skulle se på sådan noget en andne gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst fairlady

Eksempel på snobberi... vi var hjemme i jylland og havde self hundene med, så jeg tog hvalpene med et smut forbi mormor og en opdrætter veninde og skulle lige fremvise dem:blink: Oog de udbrød: Næh hvor er de fine, og især ham her er bare riiigtiiig god og meget flotte, dem er der potentiale i osv osv. Hvor har de stamtavle?? og jeg svarer bare at de ikke er dkk-hunde og straks bryder H.... løs og mine hvalpe skal kritiseres fra ende til anden... "Nu vi kigger nærmere, så den her altså for stor og denne her er for lang og den ene har for smal kæbe og den ar vist også et lille underbid"

Men sjovt nok at inden jeg fortalte det ikke var dkk-hunde, var de bare rigtig fine og gode, og dem ville jeg komme langt med. :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men sjovt nok at inden jeg fortalte det ikke var dkk-hunde, var de bare rigtig fine og gode, og dem ville jeg komme langt med. :confused:

 

Det er jo sådan noget man burde optage med skjult kamera :lol:

 

Jeg har prøvet noget tilsvarende med Vinnie - "Virkelig flot stor tæve, det er da en skam hvis hun ikke skal have hvalpe!"

Da jeg så fortalte at hun ingen stamtavle har, var hendes ørestilling pludselig blevet forkert, og striberne var vist heller ikke som de skulle være ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst fairlady
Det er jo sådan noget man burde optage med skjult kamera :lol:

 

Jeg har prøvet noget tilsvarende med Vinnie - "Virkelig flot stor tæve, det er da en skam hvis hun ikke skal have hvalpe!"

Da jeg så fortalte at hun ingen stamtavle har, var hendes ørestilling pludselig blevet forkert, og striberne var vist heller ikke som de skulle være ;-)

 

Det simpelthen for meget. Hunde uden tavle og hunde der er fra andre klubber end dkk (læs: fra den falske klub) Så er de bare det rene affald og skrot, i hverfald i følge min mormor og hendes opdrætter-veninder...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det simpelthen for meget. Hunde uden tavle og hunde der er fra andre klubber end dkk (læs: fra den falske klub) Så er de bare det rene affald og skrot, i hverfald i følge min mormor og hendes opdrætter-veninder...

 

 

Tja, og jeg har en bekendt (MEGET langt ude), der mener, at min DKK tavle-hund er noget indavlet, sygeligt bras. Måske ting også går den anden vej...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst elskerhunde
Tja, og jeg har en bekendt (MEGET langt ude), der mener, at min DKK tavle-hund er noget indavlet, sygeligt bras. Måske ting også går den anden vej...

 

Det kender jeg også nogen, der mener, så den går begge veje ja.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst fairlady
Den der mellem linjerne ovenpå linjerne ting forstår jeg ikke. Kan jeg lokke en uddybning ud af dig?

 

Min mormor og hendes veninder mener at klubber der ikke er DKK er falske/forkerte klubber...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst fairlady
Tja, og jeg har en bekendt (MEGET langt ude), der mener, at min DKK tavle-hund er noget indavlet, sygeligt bras. Måske ting også går den anden vej...

 

Det var ikke ment som et angreb på DKK, men bare et eksempel på snobberi, snobberi er der alle steder blandt alle hundemennesker, ja ikke kun med hunde, men med alt ting. Der kan faktisk godt forekomme slemt snooberi i rotteverdenen blandt rotteopdrættere osv..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var ikke ment som et angreb på DKK, men bare et eksempel på snobberi, snobberi er der alle steder blandt alle hundemennesker, ja ikke kun med hunde, men med alt ting. Der kan faktisk godt forekomme slemt snooberi i rotteverdenen blandt rotteopdrættere osv..

 

:megaked::megaked::megaked: Jeg er ikke snobbet :megaked::megaked::megaked:

 

 

Nå nej, min avl har endnu ikke været så vellykket så jeg er ikke med i denne gruppe :mrgreen:

 

Men jeg giver dig ret

Link til indlæg
Del på andre sites

Din mormor og hendes veninde har da helt rigtigt fat i det :mrgreen:

til gengæld synes mormor at det er okay at have en hund i 7 år, og aldrig lade den komme i hele huset eller gå tur med den uden for haven? :shock::(

 

Hestefolk og hundefolk er vist lige slemme.... som med alt andet kommer det an på HVEM man er heldig (eller ikke) at m¢de...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...