Hop til indhold

Det går bare helt skævt med negleklipningen


Gæst Zarina
 Share

Recommended Posts

Stasia HADER bare at få klippet negle, og nu ved jeg snart ikke, hvad jeg skal gøre. :megaked:

 

Jeg klipper én om dagen og kun meget lidt, men alligevel kæmper hun for at komme fri og giver et lille skrig idet, jeg klipper. Hun får naturligvis masser af godbidder, men det hjælper ikke.

 

Selv er jeg ekstremt ømskindet i hovedbunden, og går derfor aldrig til frisør - kan det være, at hun har det på samme måde med neglene?

 

Problemet er jo, at hun får en forkert fodstilling, hvis de ikke bliver klippet ofte nok, så det er ikke nok at vente til hendes dyrlægebesøg og besøg hos hundetrimmeren. I øvrigt siger trimmeren, at der ikke har været nogle problemer med at klippe hendes negle, når hun har været der.

 

Jeg kunne selvfølgelig bare lade nogle andre klippe dem, men jeg er bare ikke overbevist om, at hun lader være med at kæmpe imod dér, fordi det ikke gør ondt, når de klipper. Det kan jo være fordi, hun måske ikke rigtigt tør at brokke sig over for en fremmed.

 

Nogle forslag til hvad jeg kan gøre? Jeg vil jo så nødigt have, at hun bliver nervøs ved mig, fordi hun ikke ved, om hun skal have klippet negle, når jeg nærmer mig hende. :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

I øvrigt siger trimmeren, at der ikke har været nogle problemer med at klippe hendes negle, når hun har været der.

 

 

 

:hmm: jeg tænker lidt, ud fra trimmeren - kunne det være noget "nu er det moar så er det hele frygteligt" og ved trimmeren er det bare sådan en ting der hører til?

 

 

Hvordan har hun det med at du piller ved hendes negle?

Link til indlæg
Del på andre sites

Noomi bryder sig heller ikke om at man piller ved hendes "tæer" så jeg finder de ekstra lækre guffer frem (og vi snakker altså culotte, lever eller lignende) lægger en foran hende, siger "nej", klipper (eller holdt klipperen hen til neglen i "opstartsfasen") og når den har rørt eller klippet alt efter hvor langt man er nået i træningen, så siger jeg "ja" og hun må tage guffen. Det har altså gjort en stor forskel for hende :5up:Måske kan du bruge metoden? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm: jeg tænker lidt, ud fra trimmeren - kunne det være noget "nu er det moar så er det hele frygteligt" og ved trimmeren er det bare sådan en ting der hører til?

 

 

Hvordan har hun det med at du piller ved hendes negle?

 

Ja, det er også en mulighed - svært at sige. Hun har ingen problemer med, at jeg rører hendes poter og negle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Noomi bryder sig heller ikke om at man piller ved hendes "tæer" så jeg finder de ekstra lækre guffer frem (og vi snakker altså culotte, lever eller lignende) lægger en foran hende, siger "nej", klipper (eller holdt klipperen hen til neglen i "opstartsfasen") og når den har rørt eller klippet alt efter hvor langt man er nået i træningen, så siger jeg "ja" og hun må tage guffen. Det har altså gjort en stor forskel for hende :5up:Måske kan du bruge metoden? :-D

 

Det må vi prøve :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes seriøst du skulle gå til dr.dyrelæge og spørger ham. sådan gør vi:engel:

 

Hvad skulle jeg spørge dyrlægen om? Det er pga. af en tidligere dyrlæge, at hun ikke kan lide det!

Jeg kan ikke se, at dyrlægen skulle være kvalificeret til at løse dette problem for os, da det jo må klassificeres som adfærdsrelateret.

 

Der er mulighed for, at jeg kunne få dyrlægen til at gøre det, men jeg synes bare, det er at skyde gråspurve med kanoner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Brug en klikker med knap, og hav den i munden eller under foden :)

 

jeps og ellers kan man godt have pote og klikker i samme hånd;-)

 

kan ikke anbefales at have klikker og klipper i sammen hånd ...host:oops: For så trykker man sammen med begge dele når man klikker:roll::lol:

 

Mysla har også lært det med klikker eller dvs, jeg brugte jo bare mit rose ord, så jeg slap for klikkeren og så havde jeg godbidderne i en bunke foran hende, så hun kunne se hvad hun kunne tjene:mrgreen:

 

Og vi startede bare med at ae poten, først med hånden, siden med saksen:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvornår præcis skal man så klikke?

 

Når hun har opfyldt det kriterie du går efter;-)

 

gradvis tilnærmelse til målet. start med at ae poten, klik hvis hun holder den stille. nus og pil gradvist mere i poten. klik hver gang hun klarer et nyt niveau og kan holde foden stille. Når hun er sikker ved alle poter, når du piller negle med hænderne, så ae hende med saksen på samme måde forfra. gradvist sværere.

 

Så over til at klippe i luften, så hive lidt i neglen, så klippe en bitte smule ovs.

Hold pauser, deter nok ikke gjort på en gang, selvom mysla gik igennem hele molevitten og på ca 30 min førstegang. Så ahvde jegklippet de 4 ulvekløer;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippets

sørg også for at ha' en ordenlig saks. Mine hunde, alle 4, får klippet negle ihvertfalde hver 14. dag. Jeg havde også problemer med at der blev strittet i mod og pivet da jeg havde den gamle saks. Jeg har købt en ny og meget bedre og nu er der ingen problemer.. De kan stadig ikke lide det men acceptere det. Den lille nye hvalp på 4 mdr får også klippet negle lige så ofte som de andre og det klarer jeg mens hun spiser morgen mad, der er hun så sulten at hun bare har travlt med at æde og i løbet af 15 sek er bagpoterne taget... Starter med bagpoterne for dem er hun ikke bekymret over. Alt efter hvor meget hun stritter imod tager jeg de negle på forpoterne jeg kan få lov til. Ellers tager jeg hende og så følger jeg bare med når hun prøver at stikke af. Det skal gøres og jeg bestemmer. Det tager bare lang tid at blive færdig inden hun over giver sig og vi bliver enige om at få det overstået... Jeg sørger selvfølgelig for ikke at klippe for langt ned så hun har en grund til at hade det..!!

 

Bag efter er der kødboller til alle og så er de så glade at de vil gøre hvad som helst for en kødbolle og så er vi gode venner igen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...